Foto's mini conversion

RE: Foto's mini conversion

Hi allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn mini project. Nu het project wat meer serieuse vormen gaat aannemen leekt het me leuk om een fotologboek bij te gaan houden. Vanaf nu zal ik telkens als er iets te melden valt een update sturen met foto's en commetaar erbij. (wordt nu aan gewerkt)Misschien hebben zo andere mini liefhebbers er zo ook wat aan.

Voor nu:

http://community.webshots.com/user/friso115

Gr.

Friso

RE: Foto's mini conversion

Hi allemaal

Ik heb dit weekend behoorlijke vorderingen gemaakt.

DE MOTOR ZIT IN DE MINI....

Zie voor details :
http://community.webshots.com/user/friso115

Gr

friso

RE: Foto's mini conversion

mooi bezig kerel,

wat heb je hiervoor voor leidraad bij gebruikt, of slijp je gewoon alles weg wat in de weg zit?

veel succes verder nog ;)

mvg robert

RE: Foto's mini conversion

Ik heb van alles 2 genomen (motor, mini enz)

ik heb op een sloop mini, zonder neus een proef opstelling gemaakt. en heb een oude motorkap gebruikt om te kijken hoever ik was. ik kwam hier en daar wat zaken tegen die in de weg zaten maar het viel eigenlijk wel mee. Ik heb wel een jaar lang alles bekeken op internet hoe anderen het gedaan hebben.

Ik heb ook een 2e subframe. Daarop heb ik geoefend. Ik ga volgende week beginnen met de difinitieve te maken. Heb van de week staal gekocht en hoop over 3 weken het frame klaar te hebben. bedoeling is om uiteindelijk een frame te maken en er de maten van op te nemen en er een bouwtekening van te maken.

friso

RE: Foto's mini conversion

Dit zijn de leuke dingen! Ben zelf bezig met een pocked-rod en misschien is het een idee om er een CRX motor in te hangen! Ben wel nieuwsgierig naar je bouwtekening en je ervaring van het pasmaken van de hele boel!
Normaal verleng je de voorzijde met een aantal cm maar zoals het er bij jou uitziet doe jij dat juist niet! Dit was voor mij tot nu toe de reden om het niet te doen echter zonder de verlenging van de neus wordt het voor mij ook interressant!!!!! Hou mij eventeel per mail op de hoogte als je wilt.

Groet, Thys

RE: Foto's mini conversion

Mooi man!

Wat ga je met het uitlaatspruitstuk doen? Ik heb mijn frame bijna af. Moet nog nieuwe asophangpunten voor de onderste draagarmen maken. Stukje alu aan het blok lassen voor motorophanging. Daarnaast schakelstangmechanisme en een radiator maken.

Ik zou niet teveel tijd steken in het bouwen van subframe 1 en het beperken tot de ombouw van het frame. Motorsteunen maken is best veel werk en zonde om het twee keer te doen

succes

RE: Foto's mini conversion

Beste Daan

Doe jij het ook zonder verlenging van je voorzijde!
Voor ik het wiel zelf ga uitvinden, indien jij al bezig bent geweest met de ombouw, kan jij mij wat vertellen en of foto's / bouwtekeningen toemailen.
Ben een groot voorstander van speciale projecten.
Als het niet anders kan ga ik alsnog zelf het wiel uitvinden!

Hoe is het met de omkeuring van de mini met het nieuwe blok?!

Hoor graag van je, Thys

RE: Foto's mini conversion

Hoi Thys,

Er staan wat foto's op het forum. Zoek maar op "shiznit" :)

Tekeningen heb ik niet. Ik heb al een paar keer geschreven waarom niet. Samengevat komt het er op neer dat tekeningen niet zo'n zin hebben omdat het blok altijd anders komt te hangen. Een cm naar links, rechts voren of achteren heeft grote concequenties. Ook de kantelhoek kan veel doen. Een frame bouwen puur op bouwtekeningen bouwen en uiteindelijk het blok erin zetten leidt tot huilen. Het is gewoon een iteratieproces. Daarnaast zul je keuzes moeten maken die voor iedereen persoonlijk zijn. Het moeilijke van een dergelijke project zit hem absoluut niet in skills, doorzettingsvermogen wordt veel meer op de proef gesteld.

Bezint eer ge begint is heel goed van toepassing

Ik heb de neus van mijn mini niet verlengd en heb gevochten voor elke 5mm. Als je het jezelf makkelijk wil maken verleng je de neus nl:
niet nodig je schutbord of inlaat te bewerken
niet nodig je uitlaat aan te passen
gemakkelijke plaatsing radiator


Binnenkort volgen meer foto's

RE: Foto's mini conversion

Hoi allemaal, (daan , booster)

Het belangrijk om zaken eerst goed uit te zoeken en een escape plan te hebben. Mijn plan was: probeer eerst met sloop onderdelen (mini en honda motor) een testopstelling te maken Mocht dat niet lukken dan zou ik in mijn geval 150,- verspild hebben...
Zelfs als het uiteindelijk niet lukt kan ik de oude motor + orginele subframe gewoon weer terug plaatsen.

Omdat ik erg fan ben van de orginele mini wil ik de buitenmaten van de mini handhaven. Het is idd vechten voor elke milimeter. De kantelhoek is idd erg belangrijk, wil je de aanddrijfassen in een lijn met de hubs dan krijg je weer problemen met het inlaatspruitstuk enz...

Wat ik met het uitlaatspruitstuk ga doen weet ik nog niet zo goed. Ik zal daar denk ik ook wel wat weg moeten slijpen.... Het modificeren van de uitlaat is een heel karwei dus..... Maar goed ik ben nu op 30% van het project.

Daan, ken ik jou site al???

Thys : wat is een pocked-rod ???

RE: Foto's mini conversion

Beste Frisco

Een pocked-rod is een verbouwde mini.
Omdat vroeger Hot-rods vaak werden voorzien van een verlaagd dak heb ik mijn mini omgedoopt tot een pocked-rod, zijn eigenlijke benaming is "'t schuurtje".

Kijk maar op onze site link

Ben bezig om een turbo blokje erin te zetten, 16" wielen er onder te planten, etc etc.
Zal weinig origineel aan blijven! Maar wel leuk! 8)

Groet, Thys

default

RE: Foto's mini conversion

Heb je een gewone crx 16v of een vtec blok genomen?
Wat heb je allemaal nodig van de crx om deze ombouw te doen?

RE: Foto's mini conversion

heb een gewoon DOHC blok genomen D16z5... van een normale crx.

nodig:

kebelboom, stuurkolom, schakelpook, motorsteunen, alle slangen e.d.

default

RE: Foto's mini conversion

Gebruik je dan ook de versnellingsbak van de crx of kan het met de bak van een mini en een adapter?

RE: Foto's mini conversion

Niets is onmogelijk, maar het monteren van een mini-bak op een crx blok komt redelijk in de buurt… ;)

ps. @ frisow: ik heb geen (recente) site maar post af en toe pics in 'mijn' topic

RE: Foto's mini conversion

Ach, zijn vraag is niet verkeerd hij moet alleen eerst wat meer speurwerk verrichten...
Daan heb je je mail gelezen?....

Je site zag er erg leuk uit!!

RE: Foto's mini conversion

wat ik me vaak af vraag is waarom niet het schutbord er uit blok er in en dan een custom schutbord maken??

voordelen:
de buiten maaten en het uiterlijk blijven goed (ik vind lange neuzen lelijk)

alleen "makkelijk" plaat werk dwz je kloot alleen in plaatstaal niet in spruistukken en carters e.d. dus niet in dingen die mogelijk de werking van de motor beinvloeden

ruimte voor het blok!!

nadelen:
sterkte? ik zou bij een honda conversie oid altijd een ingelaste kooi nemen dus dan zal het wel mee vallen

RE: Foto's mini conversion

Plaatwerken is niet mijn sterkste kant, tot nu toe. daarnaast is het schutbord i.c.m de balk daaronder essentieel voor de stevigheid voor de auto. En waarom iets weghalen als het niet weg hoeft. Mijn hele visie is: wat goed is, goed laten. er komt tzt wel een rolkooi in. er komen toch wel meer krachten op de shell dan voorheen en veiligheid daar doe ik geen consessies aan. Ik ga idd geen dingen veranderen aan de motro zelf... dus geen gesnij in in en uitlaatspruitstukken.

friso

p.s lange neuzen zijn idd erg lelijk!! ik noem dat geen mini meer maar een kitcar..

RE: Foto's mini conversion

fijn dat we over neuzen het zelfde denken :P

RE: Foto's mini conversion

frisow schreef:
Ach, zijn vraag is niet verkeerd hij moet alleen eerst wat meer speurwerk verrichten...
Daan heb je je mail gelezen?....

Je site zag er erg leuk uit!!




Nee natuurlijk niet, vragen zijn nooit verkeerd. Het was ook met een knipoog.

@nono: de bulkhead bewerken lost maar een klein deel van de problemen op. De ruimte die het blok naar achter kan is beperkt. Daarnaast is het crx blok iets te 'diep'

@friso: ik heb mijn (hotmail) gecheckt,maar nix in mijn inbox zitten. Je zult toch de battle met het uitlaatspruitstuk aan moeten gaan. Er zijn nl (naast het verlengen van de neus) maar een aantal oplossingen

*custom made spuitstuk maken (pocketrubish op 16v forum en markoos)
*oude spruitstuk vlakken (paul (zijn site doet het helaas niet meer) en ik)
*helehelehele dunne voorste stang op je frame maken
*de voorste stang naar onder laten buigen zodat je hem van buiten ziet zitten (brutemini)
*iets geniaals waar nog niemand opgekomen is :P

RE: Foto's mini conversion

[size=75:2cat2lm6][Topics samengevoegd-Demelza][/size:2cat2lm6]

Hi allemaal,

Hierbij een update van mini conversie project.

De afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met het denkwerk. Je moet echt aan heel veel dingen denken. Na dagen van passen en meten heb ik een frame gemaakt waarbij ik redelijk makkelijk de motor er in kan laten zakken en waarin de motor nog wat speelruimte heeft. Daarnaast wilde ik absoluut niet de neus aanpassen. Na alle balken opmaat te hebben gemaakt ben ik naar een staal-constructie bedrijf gegaan voor het laten doorlassen. Deze mensen kende ik al omdat ik daar (gratis) mijn staal kon halen... En das handig omdat ik heel veel stukken heb verzaagd (incl. 2 fingers , met 5 hechtingen)voor ik de juiste had.

Ik heb er voor gekozen om het frame zo lang mogelijk in orginele staat te houden om zo de wiel geometrie in tact te laten. Het is wel wat moeilijk en vergt veel nadenk werk maar het loont wel. Het frame zal niet een van de lichtste worden maar het zal wel stevig zijn. Ik wil er met een gerust hart(d) in kunnen rijden. Ik denk dat ik nu het frame voor 30% af heb.

Ik heb nieuwe foto's op mijn site gezet...

http://rides.webshots.com/album/5499612 ... M?start=28

veel kijk plezier... :)

friso

RE: Foto's mini conversion

Ziet er heftig uit, maar waar ga je je radiator uiteindelijk laten?

Dennis

RE: Foto's mini conversion

Ik heb je update even aan je al bestaande topic gehangen. 2 topics over hetzelfde project is iets te veel van het goede ;)

RE: Foto's mini conversion

De radiateur gaat in/onder het achtersubframe. Dit heeft als voordeel dat je een gunstige gewicht verhouding krijgt tussen voor en achter, dat je minder hitte krijgt bij de motor en het is minder moeilijk om er daar een te plaatsen dan onder de motorkap. Hij komt dus horizontaal te hangen met een fan er bovenop... ik heb een ontwerp gemaakt waarbij ik een kunststof plaat heb waarin ik koelsleuven maak die met de rijrichting meewijzen. zo komt er geen veil in en zuigt de wind de warme lucht af.

de volgende dingen moeten nog gedaan worden:

- koppelingspedaal aanpassen naar kabel versie
- subframe verder afmaken.
- dynamo plaats vinden en bevestigingsbeugels maken
- aandrijfassen laten maken
- radiateursteunen maken en leidingen aanleggen
- bedrading.
- rolkooi
- stuur bevestigingsbeugels maken.
- motor na laten kijken
- auto strak maken en laten spuiten

ik heb zojuist nog enkele foto's toegevoegd...

http://rides.webshots.com/album/5499612 ... M?start=28

gr

friso

RE: Foto's mini conversion

Ziet er goed uit!

Heb je het uitlaatspruitstuk niet aan hoeven passen? Hoeveel ruimte heb je tussen de bar in de bumper en de uitlaat?

Hou er aub rekening mee dat als je het blok in de motorsteunen hangt er na een aantal maanden een verzakking optreedt van 5-10 mm. Ik zit hier nu mee te kijken...Ik ga de honda steunen opvullen met vulcaniserend rubber waardoor ik hoop dat het blok stijver hangt en weer wat hoger komt...

RE: Foto's mini conversion

Hallo motorswappppers,

Het is inderdaad een bult werk.
een verzakking van 1 cm is erg veel en ik ga daar zeker rekening mee houden,
Ik heb nu het blok door middel van een stang tussen mijn voorschermen hangen,
Zodat ik om de mini heen veel ruimte heb,
Het blok hangt in 4 spanbanden zodat ik het blok mooi kan positioneren,
Hij hangt er nu een maand in. En ik ben er nog steeds mee aan het schuiven om de juiste positie te krijgen,
Ik wil eerst het blok er perfect in hebben hangen en dan het subframe er omheen bouwen,
Ik heb nu 1 voorsubframe verslepen,
Ik ben ook nog op zoek naar een donor subframe iemand?
De aandrijving komt nu precies overeen met de wielnaven. maar de ruimte tussen schutbord en versnellingsbak is te klein om de torens er tussen te krijgen,
Soms ben ik een hele dag aan het werk geweestmet de mini en ben ik geen stap verder,
Ik ben nog lang niet zo ver.
succes met de projecten,

Groetjes jeroen

RE: Foto's mini conversion

Dan heb je wel een heel mooi onderschrift :D :

Mini bijna klaar

Dennis

RE: Foto's mini conversion

Dank voor de tip wbt het verzakken... ik had al het plan om de steunen te voorzien van opvuldelen (verkrijgbaar via honda site) of geheel andere typen steunen te gaan gebruiken.

Wbt uitlaatspruitstuk: ik hoef (zover ik nu kan zien) het niet aan te passen. Waar anderen voorlangs gaan met een sitebar, ga ik achter langs... dus tussen motor en uitlaat. daar is ruimte genoeg. Dit wordt een demontabel stuk. een soort U bocht. ik heb wel een stukje uit het plaatwerk moeten halen. Als het niet lukt dan ga ik alleen het gedeelte waar de aansluiting zit van spruitstuk naar de downpipe... veranderen. Nu zit dat vast met 3 bouten in een soort 3 hoek. Ik zou dan die 3hoek wegslijpen en dan er een binnenmaats pijp in lassen en de downpipe eroverheen schuiven..??

het moeilijkste wordt de dynamo...en de motorsteunen. De rest is alleen veel werk...niet moeilijk. Ik heb trouwens nog nooit zo'n gevecht gehad om milimeters. Ik overtref mezelf wel met dit project.. nooit gedacht dat ik zover zou kunnen komen. to zover ben ik erg tevreden.

gr

friso

RE: Foto's mini conversion

Dynamo ben ik een dag mee bezig geweest.
Ik kon hem op de plek van de stuurbekrachtegingspomp plaatsen,

Het word moeilijker als je er geen plek voor kan vinden.

Succes

RE: Foto's mini conversion

Ik heb zowel het spruitstuk als de downpipe aan moeten passen. Dit levert heel erg veel werk op, maar ik wilde per sé een dikke bar aan de voorkant omdat die in mijn ogen een hele belangrijke functie vervult.

De rad naar het achtersubframe verplaatsen klinkt als een goed idee!

RE: Foto's mini conversion

Mooi werk, Friso!

Over het verzakken: ik heb daarom andere rubbers gebruikt, die kleiner en stijver zijn. (op aanraden van Hugo-ik zal niet durven om te insinueren dat het mijn eigen idee is)

zie link
Ik heb weinig gepost op dit forum, maar voor wie het nog niet weet: www.16vminiclub.com is hemels :)

Cheers,
Wouter

RE: Foto's mini conversion

Elk soort kunststof heeft last van "kruip"...Met andere motorsteunen kun je het wel wat verminderen. Mijn blok hangt momenteel aan 5 motorsteunen waarvan 2 massieve landrover rubbers.

edit: @wouter: bedoel je met die speciale steunen de kleine ronde? Die gaan absoluut zakken. Ik dacht dat je de hard-kunststoffen rode van honda bedoelde

RE: Foto's mini conversion

daan schreef:
edit: @wouter: bedoel je met die speciale steunen de kleine ronde? Die gaan absoluut zakken. Ik dacht dat je de hard-kunststoffen rode van honda bedoelde




Yes, die bedoel ik, die landrover rubbers. Klopt ze zakken wel, maar veel minder dan de std Honda rubbers, Mijn blok hangt veel strakker dan in de crx waar hij eerst woonde. Gelukkig is ophogen van die rubbers heel eenvoudig: Ik heb onder de steunen een moer gelast, dan hoef ik dus alleen maar het blok wat op te tillen, plaatje ertussen te schuiven en weer laten zakken.

Probeer dat maar eens met die std honda rubbers :)

Cheers,
Wouter

RE: Foto's mini conversion

Ik heb 3 van de Honda steunen behouden (die ik stijver ga maken) omdat ze in alle richtingen dempen en steun bieden. De landrover steunen zijn eigenlijk gemaakt om in één richting te dempen...

RE: Foto's mini conversion

Ik geloof dat we een beetje afdwalen :) wordt nu een honda-motor-rubber-topic...Frisow: the floor is yours again!

Cheers,
Wouter

RE: Foto's mini conversion

Paul had of heeft ook een clubman met honda motor, z'n forumnaam was ook iets met Paul, zoek maar ff in de lijst ;) . Z'n website was vroeger http://www.16vmini.net/ maar da's nu wat anders geworden :?

RE: Foto's mini conversion

RE: Foto's mini conversion

Ik volg de discussie op de voet wbt de motorsteunen. echter ik kan er nog niet over meepraten omdat ik zover nog niet ben. Ik wil me ook beperken tot het doen van opmerkingen die er toe doen. (daar bedoel ik niets negatiefs mee jegens iederander). Ik heb al erg veel geleerd op dit forum! Over een jaar is het misschien wel eens leuk om een meeting te doen voor conversion-mini's ??

friso

RE: Foto's mini conversion

Ik heb de afgelopen dagen gespeeld het idee om de rad onder de kofferbakbodem teplaatsen. Het lost een aantal problemen op (ruimte, koude lucht voor luchtfilter), maar er komt er ook een aantal bij (twee expansievaatjes, lucht omleiden, is er plek (accu bak, uitlaat).

Ik heb gegoogeld om een idee te krijgen hoe de lucht het beste te forceren maar kan weinig vinden. Iemand ideeen?

RE: Foto's mini conversion

Het enige probleem wat ik voorzie is de ruimte voor de uitlaat. deze zul jezoveel mogelijk aan de zijkant moeten houden. Wbt koeling tijdens rijden: je kunt een soort luchtahpper maken (niet te laag laten uitsteken) die lucht hapt....Expansievatejs kun je ook met een slagetje kwijt in de kofferruimte
ik heb al foto's van iemand die het al doet...
friso

RE: Foto's mini conversion

De std honda rad is heel groot en plat. Lijkt me beter om een kleinere dikke te gebruiken. De uitvoering van de luchtscoop houdt me juist bezig. Het zou me niet echt verbazen als een scoop de lucht meer belemmert dan in goede banen leidt. Je moet er iig voor zorgen dat je een flow DOOR de rad hebt. Een scoop die de lucht in overdruk boven de rad brengt is in mijn ogen ideaal. Je hebt een tweede flow onder de rad door die via een venturi effect een onderdruk creeert. Dit is echter allemaal natte vinger werk. Misschien lopen luchtstromen in de praktijk heel anders. een volgend probleem is de luchtscoop: hoe ziet hij eruit en waar plaats je hem. Hij zou mooi in de uitlaattunnel passen maar misschien is dat te klein en te warm...vragen vragen vragen...

Een tweede expansievat in de koffer vind ik niet echt een oplossing. Misschien is het helemaal niet nodig...

post de site eens met de foto's

RE: Foto's mini conversion

Ik heb een word doc-je met een foto erin. kan hem alleen
niet versturen aan jullie.

ga vanaf mijn prive adres doen.

p.s. je hebt denk ik genoeg ruimte om een krachtige van er bovenop te zetten...


friso

RE: Foto's mini conversion

Het lijkt me alleen niet ideaal om die constant te laten blazen...Kost brandstof, geeft lawaai en slijtage. Ik sluit hem het liefst aan op een sensor en eventueel te over-rulen met een schakelaar als je bijv in de file komt...

RE: Foto's mini conversion

helemaal mee eens :)

RE: Foto's mini conversion

De Honda vtec-e motoren hebben een heel mooi compact radiatortje,
Gaat om de bouwjaren 96 tot 2001
Misschien een optie?

Groetjes

RE: Foto's mini conversion

Wat is de invloed van al die slangen (en de lengte daarvan) op de koeling en waar wil je ze laten? Pijpen door de dorpels?

Dennis

RE: Foto's mini conversion

De pomp zal minder drukverschil op kunnen bouwen door de verhoogde weerstand. Ik verwacht dat de toegenomen leidingweestand niet kritisch zal zjn. Een tweede rad doet de weestand veel meer stijgen en dat gaat bij verschillende mensen goed (er zijn er trouwens ook genoeg met de rad achter in de koffer).

De slangen door de dorpels lijkt me niet ideaal. Stel voor dat het gaat lekken of rammelen. Ff kijken of het door de tunnel gaat. Worst case is dat ze niet ver van de uitlaat zitten. Lucht (tussen de uitlaat en de slangen) geleid hééél slecht en zeker tijdens het rijden zal dat in temp ook weinig schelen tov std.

Wel lijkt het me een goed idee om een watertemp sensor te monteren.

RE: Foto's mini conversion

Ik denk dat het idd wel mee zal vallen wbt de langere coolcircuit. Slagen/buizen gaan denk onder de auto.
Benz- remleidingen en bekabeling gaan binnendoor. Ben net klaar met klussen en zit nu achter mijn laptop. Heb vandaag het frame verder opgeruimd om ruimte te geven aan de motor. Ik had al een testframe liggen heb heb daar alles vanaf gekeken en overgenomen. Lukte aardig in een keer. Ben toen de motor erin gaan lepelen. MOTOR EN FRAME ZITTEN IN DE AUTO!!!! MIJLPAAL
foto's :

http://rides.webshots.com/album/5499612 ... M?start=28

Het bleek dat:

- Dat de spoorstangen (die diagonaal naar voren lopen) hebben genoeg ruimte.
- Het uitlaatspruitstuk kan er redelijk makkelijk in en uit.
- de draagarm en draagarm-as aan de rechterkant echt ingekort moet worden omdat ie tegen de bak aan komt en daardoor de motor niet genoeg naar binnen kan. jammer :'(
- er genoeg ruimte is voor het inlaatspruitstuk.
-de motorkap normaal dicht kan.
- ik een soort U bocht moest maken die voorlangs het uitlaatspruitstuk kan... dus meer in de holle ruimte van de bumper. Ik maak deze schroefbaar anders krijg het frame er niet uit (is vandaag gemaakt)

volgende keer te doen...

- u-bocht doorlassen en gaten voor de bouten maken
- motorsteunen bedenken
- draagarm-as maken
- onderframe maken


Vraag: is capaciteit van de orginele benz.leiding groot genoeg voor de honda motor?

Gr

friso

RE: Foto's mini conversion

frisow schreef:
MOTOR EN FRAME ZITTEN IN DE AUTO!!!! MIJLPAAL
foto's :

http://rides.webshots.com/album/5499612 ... M?start=28




goed bezig!!!


- de draagarm en draagarm-as aan de rechterkant echt ingekort moet worden omdat ie tegen de bak aan komt en daardoor de motor niet genoeg naar binnen kan. jammer :'(




hoe wil je dat gaan doen? Dan zou je beide kanten moeten doen?


Vraag: is capaciteit van de orginele benz.leiding groot genoeg voor de honda motor?




Kijk eens naar de leidingen die op de honda zaten. Je moet sowieso nog een retour leiding leggen...

Cheers,
Wouter

RE: Foto's mini conversion

In mijn turboproject moest ik mijn leidingen aanpassen. Ik denk dat wanneer je toch bezig bent de diameter beter kunt aanpassen. Tis toch wel vervelend om er later achter te komen dat ze eigenlijk te dun zijn.

Ik had voor de turbo een aanvoer van 8mm en een retour van 10 mm.

Dennis

RE: Foto's mini conversion

Inkorten van de draagarmen lijkt me geen optie,


Ik zit met hetzelfde probleem op het gebied van de draagarmen,
Bij mij alleen aan de linkerkant.
De onderste draag arm komt tegen de versnellingsbak aan,
Ben hier nog over aan het nadenken,
De rechter kant heb ik de toren platter gemaakt,
en de breedte van de draagarm aangepast,
Achteraf zit ik er aan te denken om helemaal een ander systeem te gebruiken.
Dat met die smeernippels is toch ook een uitvinding van niks,
Geld het zelfde voor de kogels met plaatjes,
En een goede verstelbare spoorstang

Ik dacht en beetje aan dit,

[/img]