Ik heb onlangs een gepoorte cilinderkop gekocht (inlaat 35,7mm en uitlaat 30mm).
Het poortwerk ziet er super goed uit naar mijn mening, zowel inlaat als uitlaat gepoort.
Kleppen zijn drievlaks geslepen, het zijn zogenaamde race kleppen (verjongde klepsteel voor betere flow), bronzen klepgeleiders.
Nu mijn vraag, aangezien ik een spi heb, wil ik deze voorzien van een gepoorte cilinderkop. Alleen ik zie op veel forums dat een stage 3 cilinderkop de meest gebruikte vorm is.
Echter is stage 3 een term die mij weinig zegt, en ook verschillende definities kan hebben.
Maar kan een spi eigenlijk een TE getunede cilinderkop hebben waardoor de computer deze niet bij kan houden of ontregeld waardoor de motor stuk gaat (te kort aan benzine). Dus stel mijn cilinderkop die ik gekocht heb is een stage 5, als voorbeeld, zou de spi hier dan ook mee overweg kunnen?
Het idee is wel dat de nokkenas een standaard spi nokkenas blijft.
De eindoverbrenging is een 3.1 diff.
Boring is 1293cc
LCB van Maniflow
Standaard spi ECU
Ingediend door hartsemaster op di, 20-06-2017 16:45
ik weet zeker dat je setup zal werken met een standaard ECU.
ik heb namelijk nagenoeg hetzelfde: "stage 3" + 1.5 rollers
en dat heeft prima gelopen met een standaard ECU, er is vast meer uit te halen met een ECU die je kan aanpassen maar voor mij dat de investering niet waard..
(hopelijk reageren de echte experts ook nog even op je vraag )
RE: Gepoorte cilinderkop SPI
Ingediend door nick_ospel op za, 17-06-2017 12:16
Beste minivrienden,
Ik moet weer een beroep op jullie kennis doen.
Ik heb onlangs een gepoorte cilinderkop gekocht (inlaat 35,7mm en uitlaat 30mm).
Het poortwerk ziet er super goed uit naar mijn mening, zowel inlaat als uitlaat gepoort.
Kleppen zijn drievlaks geslepen, het zijn zogenaamde race kleppen (verjongde klepsteel voor betere flow), bronzen klepgeleiders.
Nu mijn vraag, aangezien ik een spi heb, wil ik deze voorzien van een gepoorte cilinderkop. Alleen ik zie op veel forums dat een stage 3 cilinderkop de meest gebruikte vorm is.
Echter is stage 3 een term die mij weinig zegt, en ook verschillende definities kan hebben.
Maar kan een spi eigenlijk een TE getunede cilinderkop hebben waardoor de computer deze niet bij kan houden of ontregeld waardoor de motor stuk gaat (te kort aan benzine). Dus stel mijn cilinderkop die ik gekocht heb is een stage 5, als voorbeeld, zou de spi hier dan ook mee overweg kunnen?
Graag hoor ik van jullie
Groetjes
RE: Gepoorte cilinderkop SPI
Ingediend door nick_ospel op za, 17-06-2017 12:21
Het idee is wel dat de nokkenas een standaard spi nokkenas blijft.
De eindoverbrenging is een 3.1 diff.
Boring is 1293cc
LCB van Maniflow
Standaard spi ECU
RE: Gepoorte cilinderkop SPI
Ingediend door hartsemaster op di, 20-06-2017 16:45
ik weet zeker dat je setup zal werken met een standaard ECU.
ik heb namelijk nagenoeg hetzelfde: "stage 3" + 1.5 rollers
en dat heeft prima gelopen met een standaard ECU, er is vast meer uit te halen met een ECU die je kan aanpassen maar voor mij dat de investering niet waard..
(hopelijk reageren de echte experts ook nog even op je vraag )
gr. david