Gevraagd, maar toch op dit forum... Ik ben de computer van mijn hobby-injectie systeem aan he programmeren (nog op een testopstelling, hoor) maar ik wil graag vast met de goede waarden aan de slag. En ik heb geen draaiende 1300 bij de hand.... Wat ik graag wil weten is:
Aantal graden vervroeging per toerental zonder vacuum vervroeging (bijvoorbeeld op 1000 / 2000 / 3000 / 4000 toeren, daaboven zal de boel wel uitvlakken)
Aantal graden extra vervroeging bij stationair toerental als je de vacuum vervroeging erbij doet.
Ik kan de timing namelijk per toerental programmeren en via de vacuumsensor lineair corrigeren. Deze meting moet met een goede 'scope eenvoudig te doen zijn; wie helpt me even?
Dank,
Eerst wat ben je aan het bouwen en wat voor compo heb je ??
Bij een 1.3i kan ik niets anders vinden (tunen dus niet standaard) basis instelling 800rpm 45 graad , rechte lijn , 4200rpm 12 graad , daarna vlak.
Dan op rollenbank , en tunen.
Groetjes , Jeroen2
het is nu nog een standaard Metro blokje. Het eerste doel is om de programmeerbare EFI met DIS bobine (Megasquirt'nEDIS) draaiend te krijgen. Verder ligt er nog een GT22 turbo op de plank met de intercooler van een diesel-mazda, maar die komen niet van de plank voordat ik de EFI programmering onder de knie heb. De boel draait al op een test-opstelling (niet de motor, maar de EFI). Ik ga met getallen aan de slag, gewoon als uitgangspunt. Je moet toch ergens mee beginnen?
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door Hugo op di, 20-07-2004 21:55
Gevraagd, maar toch op dit forum... Ik ben de computer van mijn hobby-injectie systeem aan he programmeren (nog op een testopstelling, hoor) maar ik wil graag vast met de goede waarden aan de slag. En ik heb geen draaiende 1300 bij de hand.... Wat ik graag wil weten is:
Aantal graden vervroeging per toerental zonder vacuum vervroeging (bijvoorbeeld op 1000 / 2000 / 3000 / 4000 toeren, daaboven zal de boel wel uitvlakken)
Aantal graden extra vervroeging bij stationair toerental als je de vacuum vervroeging erbij doet.
Ik kan de timing namelijk per toerental programmeren en via de vacuumsensor lineair corrigeren. Deze meting moet met een goede 'scope eenvoudig te doen zijn; wie helpt me even?
Dank,
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door jeroen2 op di, 20-07-2004 22:56
Eerst wat ben je aan het bouwen en wat voor compo heb je ??
Bij een 1.3i kan ik niets anders vinden (tunen dus niet standaard) basis instelling 800rpm 45 graad , rechte lijn , 4200rpm 12 graad , daarna vlak.
Dan op rollenbank , en tunen.
Groetjes , Jeroen2
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door Hugo op wo, 21-07-2004 08:09
Hoi Jeroen,
het is nu nog een standaard Metro blokje. Het eerste doel is om de programmeerbare EFI met DIS bobine (Megasquirt'nEDIS) draaiend te krijgen. Verder ligt er nog een GT22 turbo op de plank met de intercooler van een diesel-mazda, maar die komen niet van de plank voordat ik de EFI programmering onder de knie heb. De boel draait al op een test-opstelling (niet de motor, maar de EFI). Ik ga met getallen aan de slag, gewoon als uitgangspunt. Je moet toch ergens mee beginnen?
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door Wouter op wo, 21-07-2004 12:07
je bent dus eigenlijk op zoek naar de vervroegingskromme? Bij mijn weten is die sowieso verschillend tussen diverse modules?
Ik wil wel even voor je gaan meten op mijn 1300, maar wil je dan de vacuumslang los of vast?
cheers,
Wouter
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door Eelke op wo, 21-07-2004 12:26
RE: Gevraagd: ontstekings-timing meting.
Ingediend door Wouter op wo, 21-07-2004 12:45
ok, Eelke...mijn ogen zitten nog dicht
Dus alleen de centrifugaal vervroeging...
cheers,
Wouter