hallo ik heb een vraag voor de gene die het antwoord weet
ik heb vandaag hi-lift rockers gekocht en nou wil ik deze er morgen op mijn spi-tje bouwen,
maar nu het volgende ik sla net mijn hayens handboek erbij,
en daar staat dat als ik de standaart rockers eraf haal
dat ik eigenlijk meteen de koppaking moet vervangen omdat hij anders gedoemd is te gaan lekken.
nou is mijn vraag of ik dit allemaal met een korreltje zout moet nemen of dat de kans inderdaad te groot is en maar even moet wachten tot dat ik een nieuwe koppaking in huis heb.
de tuimelaaras zit bevestigd aan je kopbouten, als je er 4 losdraaid is de spanning van de pakking af, grote kans dus op lekken met alle gevoolgen van dien.
je hebt 9 kopbouten dus je hebt je kop bijna voor de helft los..
oke bedankt
maaruh die dubble klepveren is dat ook voor een gewone standaart kop ? en welke sterkte zou dan het beste zijn
p.s. wat zijn de prijzen ongeveer voor een koppaking van een spi want ik heb een beetje op internet zitten kijken en zag dat de prijzen nogal uit een lopen
Dubbele klepveren is bij een standaard nokkenas niet echt nodig lijkt me... tenzij je veel boven de 6000 toeren komt?
Gewoon ff wat rond bellen bij diverse Mini onderdelen leveranciers .
Of een automaterialen zaak... die kan ook een koppaking set bestellen...
Set is wel zo makkelijk, heb je meerdere pakkingen, zoals voor de in/uitlaat, klepdeksel e.d.
Ook klepseals zitten er meestal bij... als je dan toch de kop los hebt.. gelijk ff die seals vervangen... scheelt weer een olie pluimpje
Rene schreef: Dubbele klepveren is bij een standaard nokkenas niet echt nodig lijkt me... tenzij je veel boven de 6000 toeren komt?
Gewoon ff wat rond bellen bij diverse Mini onderdelen leveranciers .
Of een automaterialen zaak... die kan ook een koppaking set bestellen...
Set is wel zo makkelijk, heb je meerdere pakkingen, zoals voor de in/uitlaat, klepdeksel e.d.
Ook klepseals zitten er meestal bij... als je dan toch de kop los hebt.. gelijk ff die seals vervangen... scheelt weer een olie pluimpje
en de klepseals waar zitten die dan ?
en wat bedoel je met olie pluimpje ?
sorry voor alle vragen maar ik moet er toch achter komen
Die zitten in de klepveren om de klepsteel heen...
Deze rubbers zorgen ervoor dat de olie die in het klepdeksel rond waart, niet aangezogen kan worden de cilinder in...wat dus een blauw olie pluimpje kan geven uit de uitlaat..
Wil niet zeiken hoor Maar waarom koop je zo maar hi lift rockers? Kun je niet beter eerst stage1 kit kopen of een andere kop? Lijkt mij een betere oplossing
was ik me eigenlijk ook aan het afvragen gewoon andere rockers steken is toch op zich kostelijk maar als alles anders normaal blijft toch niet echt zinnig ?
freaker
Als je een standaard spi motortje hebt met stage 1 en er dan 1:5 rockers op legt is het dan verstandig om er dubbelveren op te leggen>?
Waarom ja of nee? ook als je niet persee hoge toeren rijdt.
het zit zo ik ben bezig met een 1380 maar dat duurt nog wel even voordat dat helemaal in elkaar zit.
maar ik zat er een beetje met het idee te spelen om de rockers zolang op dit blok (standaard 1.3) te zetten, maar als het inderdaad zo is dat het weinig tot geen effect opleverd dan blijf ik er mooi vanaf
MiniJoey schreef: Als je een standaard spi motortje hebt met stage 1 en er dan 1:5 rockers op legt is het dan verstandig om er dubbelveren op te leggen>?
Waarom ja of nee? ook als je niet persee hoge toeren rijdt.
Dubbele klepveren worden gebruikt bij gebruik van een andere nokkenas, meestal in combi met hoger toerental gebruik.
Door de andere vorm van de nokken en langere openingstijd wil je voorkomen dat hogere toeren, de kleppen blijven 'zweven' door er dubbele klepveren bij te zetten.
Als je een standaard nokkenas gebruikt en 1.5 rockers is het naar mijn idee niet echt nodig.
Nou is mij verteld dat die hilift 1:5 op een spi of een mpi geen donder uitmaken, en je alleen maar geld kost.
Je wint mischien een 3%, zo word mij het uitgelegd?
En ook een stage 3 kop en hi-lifts is voor een mpi(door de ecu) geen echt strakke optie.
Nou is mij verteld dat die hilift 1:5 op een spi of een mpi geen donder uitmaken, en je alleen maar geld kost.
Je wint mischien een 3%, zo word mij het uitgelegd?
Even checken of dit citaat echt klopt!
Zou inderdaad zonde van het geld zijn. Dus ik neem aan dat een spi tunen voor een normale portomonnee bij een stage 1 moet blijven !???
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 06-03-2007 23:33
het woord zegt het al *hi-lift*
je kleppen gaan verder open, aangezien je nokkenas niet veranderd, blijft timing en overlap nagenoeg gelijk; het zal helpen omdat je een betere cilindervulling krijgt, maar niet zoveel als met een andere nokkenas (evt. in combinatie met de hi-lift rockers).
dus wat vinden mensen in het algemeen van een stage 1 spi met een 1;5???? de moeite waard of gewoon bij stage 1 houden>
Ben niet zo voor nokkenassen enzo!
michiel schreef: Nou is mij verteld dat die hilift 1:5 op een spi of een mpi geen donder uitmaken, en je alleen maar geld kost.
Je wint mischien een 3%, zo word mij het uitgelegd?
En ook een stage 3 kop en hi-lifts is voor een mpi(door de ecu) geen echt strakke optie.
Wie heeft daar nou ervaring mee.
michiel
Met een goede stage 3 kop (de meeste zijn naar mijn mening niet goed) en 1.5 hi lifts + open lucht filter moet je wel 30% verbetering kunnen bereiken.
Zou dan overigens zeker dubbele klepveren monteren, want ik heb in de praktijk ondervonden wat er anders kan gebeuren (4500 euro schade).
Ik geloof dat die 1.5 rockers bij een kent 276 minder effect hebben als ik mij het goed herinner.
Meer dan 85 pk (aan de wielen)zal je niet halen zonder de ecu te vervangen.
Ik zie dat ik hierboven een foutje gemaakt heb. Ik bedoel 85 pk aan het vliegwiel.
Er zijn verschillende programeerbare motormanagement systemen, maar dat zou ik maar uit je hoofd zetten, tenzij je bereid ben om een heleboel geld neer te tellen, want dat gaat in de duizenden Euro's lopen.
[size=75:1bsxtnif][topics samengevoegd - Crispy][/size:1bsxtnif]
hallo,'k heb vandaag hi-lift rockers gaan halen van 1.5 van mini-spares daarom heb ik willen vragen op de standaard zit er tussen elke tuimelaar een veer moet ik die overbouwen of is dat niet nodig?
en voor het te plaatsen kan dat zonder mijn kop eraf te halen of best wel eraf halen het is maar voor 't lekken achteraf aan de dichting?
grtz
Oke
Eerst even een ding.
Gebruik leestekens en lees je post na voor je hem post.
Dan nu waarschijnlijk de antwoorden op je vragen
Ja die veren die tussen je std rockers zitten moeten er ook bij roller rockers tussen.
Als je blok koud is (echt koud dus)en je haalt alle kopbouten op volgorde los en zet ze op volgorde weer vast op het juiste moment!
Dan zal het waarschijnlijk wel lukken zonder je pakking te slopen.
Ingediend door minimania berrie op za, 05-01-2008 21:27
Als je blok koud is (echt koud dus)en je haalt alle kopbouten op volgorde los en zet ze op volgorde weer vast op het juiste moment!
Dan zal het waarschijnlijk wel lukken zonder je pakking te slopen
ik zou er gewoon een nieuwe koppakking tussen doen!!
het risico dat hij niet goed meer afsluit is aanwezig
maar dat moet je helemaal zelf weten het is maar een tip!!!!
Met een goede stage 3 kop (de meeste zijn naar mijn mening niet goed) en 1.5 hi lifts + open lucht filter moet je wel 30% verbetering kunnen bereiken.
Zou dan overigens zeker dubbele klepveren monteren, want ik heb in de praktijk ondervonden wat er anders kan gebeuren (4500 euro schade).
Ik geloof dat die 1.5 rockers bij een kent 276 minder effect hebben als ik mij het goed herinner.
Meer dan 85 pk (aan de wielen)zal je niet halen zonder de ecu te vervangen.[/quote]
Wat is het verbruik ongeveer met een stage 3 kop, 1.5 hi-lifts en openlucht filter?
Krijg je dan echt een zuipmonstertje of valt dat reuzen mee?
En in combinatie met een standaard nokkenas van een SPI uit '96 (zelfde timing als een MG Metro Turbo), hoeveel vermogen kun je daar dan maxi uithalen?
Jahbless schreef: Wat is het verbruik ongeveer met een stage 3 kop, 1.5 hi-lifts en openlucht filter?
Krijg je dan echt een zuipmonstertje of valt dat reuzen mee?
Geheel afhankelijk hoe zwaar je voet is en of je hem op de dyno bank gehad hebt...
Ik heb met een standaard kop met Stage 1 en inleg K&N op de testbank 68,8 pk en een verbruik van 1 op 10... (maat 42 blijft op de bodem plakken )
Jahbless":2opcig8y]Wat is het verbruik ongeveer met een stage 3 kop, 1.5 hi-lifts en openlucht filter?
Krijg je dan echt een zuipmonstertje of valt dat reuzen mee?
Geheel afhankelijk hoe zwaar je voet is en of je hem op de dyno bank gehad hebt...
Ik heb met een standaard kop met Stage 1 en inleg K&N op de testbank 68,8 pk en een verbruik van 1 op 10... (maat 42 blijft op de bodem plakken )[/quote:2opcig8y]
Dan doe ik het nog niet eens zo slecht met een gemiddelde van 1 op 13 oom standaard kop en stage 1 met open k&n testbankl komt binnenkort een keer op het programma. Eens kijken wat we daarna gaan doen kwa tuning...
vandaag zitten kijken en de orginele rockers zijn toch ook gewoon "forged"? Zijn deze 1.5 forged dan niet goed genoeg voor gewoon straat gebruik? scheelt namelijk een hoop in cash
Het verschil is dat er geen "rollertips" op zitten. D.w.z. rolletjes op het punt waar de tuimelaar de klep raakt, zodat hij daar makkelijker overheen schuift (rolt). In theorie levert dat natuurlijk minder wrijving, en dus minder verlies op. Ik de praktijk denk ik niet dat je heel veel verschil gaat merken
vraagje,
qua prestaties schijnt dit toch een pak te schelen,
maar hoe zit het qua verbruik?
dat het een stuk omhoog gaat is te verwachten, maar is dit extreem of valt dit goed mee?
en voor mensen die deze al zitten hebben, tevreden van prestaties?
Je pakt wel een paar pk ermee. Maar gezien de kosten kun je handiger een andere nokkenas inbouwen. (als je zelf de mogelijkheid hebt je blok uit te bouwen...)
Meer lift wil zeggen dat je kleppen verder open gaan vrij lomp gezegd. Hierdoor zal je dus wat meer mengsel kunnen inademen en verbranden en dan weer uitademen. Is inderdaad al veel over geschreven... Maakt wel wat meer geluid ook.
true, ze gaan in dezelfde tijd dat ze open en dichtgaan verder open.
The 1.5 hi-lift keeps valves open approximately 20% more at any given point, although opening and closing periods remain the same, and vastly improves volumetric efficiency and, therefore, power output.
A nominal 0.003" extra valve clearance over recommended cam manufacturer's specifications is recommended. Exact clearances for maximum power can only be determined by engine dyno development. Clearances must be set by WIPING the feeler blade through the roller tip from side to side. DO NOT push through from the front in the conventional way
Even een opmerking over hi-lift rockers uit eigen ervaring:
Mijn SPi (MD274i nokkenas, ITG luchtfilter, lichtbewerkte kop) zat altijd net onder de CO-waarde bij de APK. Na 20 minuten warm draaien zakte de CO net onder de 0.3
Vandaag is de SPi op keuring geweest en nu de 1.5:1 gemonteerd zijn ligt de CO-waarde rond de 0.2. Verder de zelfde specs...
Mij is altijd al verteld dat hi-lift rockers hier voor zorgde, maar nu heb ik het dus ook zelf ervaren.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op vr, 23-02-2007 21:00
hallo ik heb een vraag voor de gene die het antwoord weet
ik heb vandaag hi-lift rockers gekocht en nou wil ik deze er morgen op mijn spi-tje bouwen,
maar nu het volgende ik sla net mijn hayens handboek erbij,
en daar staat dat als ik de standaart rockers eraf haal
dat ik eigenlijk meteen de koppaking moet vervangen omdat hij anders gedoemd is te gaan lekken.
nou is mijn vraag of ik dit allemaal met een korreltje zout moet nemen of dat de kans inderdaad te groot is en maar even moet wachten tot dat ik een nieuwe koppaking in huis heb.
alvast bedankt
bert
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Red Flame op vr, 23-02-2007 21:07
wachten op een nieuwe koppakking...
de tuimelaaras zit bevestigd aan je kopbouten, als je er 4 losdraaid is de spanning van de pakking af, grote kans dus op lekken met alle gevoolgen van dien.
je hebt 9 kopbouten dus je hebt je kop bijna voor de helft los..
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Mini-Weert op vr, 23-02-2007 21:21
ik zou zowiezo dubbele klepveren nemen
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op za, 24-02-2007 13:55
oke bedankt
maaruh die dubble klepveren is dat ook voor een gewone standaart kop ? en welke sterkte zou dan het beste zijn
p.s. wat zijn de prijzen ongeveer voor een koppaking van een spi want ik heb een beetje op internet zitten kijken en zag dat de prijzen nogal uit een lopen
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Rene op za, 24-02-2007 21:12
Dubbele klepveren is bij een standaard nokkenas niet echt nodig lijkt me... tenzij je veel boven de 6000 toeren komt?
Gewoon ff wat rond bellen bij diverse Mini onderdelen leveranciers .
Of een automaterialen zaak... die kan ook een koppaking set bestellen...
Set is wel zo makkelijk, heb je meerdere pakkingen, zoals voor de in/uitlaat, klepdeksel e.d.
Ook klepseals zitten er meestal bij... als je dan toch de kop los hebt.. gelijk ff die seals vervangen... scheelt weer een olie pluimpje
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door masnarda op za, 24-02-2007 21:18
dubbele klepveren inderdaad gebruiken bij veel toeren om zwevende kleppen tegen te gaan.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op za, 24-02-2007 22:13
en de klepseals waar zitten die dan ?
en wat bedoel je met olie pluimpje ?
sorry voor alle vragen maar ik moet er toch achter komen
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Rene op zo, 25-02-2007 13:03
Die zitten in de klepveren om de klepsteel heen...
Deze rubbers zorgen ervoor dat de olie die in het klepdeksel rond waart, niet aangezogen kan worden de cilinder in...wat dus een blauw olie pluimpje kan geven uit de uitlaat..
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door vis op ma, 26-02-2007 16:02
Wil niet zeiken hoor Maar waarom koop je zo maar hi lift rockers? Kun je niet beter eerst stage1 kit kopen of een andere kop? Lijkt mij een betere oplossing
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door freaker op ma, 26-02-2007 18:12
was ik me eigenlijk ook aan het afvragen gewoon andere rockers steken is toch op zich kostelijk maar als alles anders normaal blijft toch niet echt zinnig ?
freaker
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op za, 03-03-2007 18:10
Als je een standaard spi motortje hebt met stage 1 en er dan 1:5 rockers op legt is het dan verstandig om er dubbelveren op te leggen>?
Waarom ja of nee? ook als je niet persee hoge toeren rijdt.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op za, 03-03-2007 23:26
het zit zo ik ben bezig met een 1380 maar dat duurt nog wel even voordat dat helemaal in elkaar zit.
maar ik zat er een beetje met het idee te spelen om de rockers zolang op dit blok (standaard 1.3) te zetten, maar als het inderdaad zo is dat het weinig tot geen effect opleverd dan blijf ik er mooi vanaf
p.s. stage one zit er al op
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door vis op zo, 04-03-2007 10:55
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Rene op zo, 04-03-2007 11:26
Dubbele klepveren worden gebruikt bij gebruik van een andere nokkenas, meestal in combi met hoger toerental gebruik.
Door de andere vorm van de nokken en langere openingstijd wil je voorkomen dat hogere toeren, de kleppen blijven 'zweven' door er dubbele klepveren bij te zetten.
Als je een standaard nokkenas gebruikt en 1.5 rockers is het naar mijn idee niet echt nodig.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door michiel op zo, 04-03-2007 13:55
Nou is mij verteld dat die hilift 1:5 op een spi of een mpi geen donder uitmaken, en je alleen maar geld kost.
Je wint mischien een 3%, zo word mij het uitgelegd?
En ook een stage 3 kop en hi-lifts is voor een mpi(door de ecu) geen echt strakke optie.
Wie heeft daar nou ervaring mee.
michiel
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op zo, 04-03-2007 14:22
Even checken of dit citaat echt klopt!
Zou inderdaad zonde van het geld zijn. Dus ik neem aan dat een spi tunen voor een normale portomonnee bij een stage 1 moet blijven !???
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op di, 06-03-2007 17:04
er was hier toch ook een of andere jeroen op het forum die veel deed met het tunen van spi's ?
mischien weet ddie meer te vertellen
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door vis op di, 06-03-2007 18:22
Jeroen2 ja, maar die heeft het wel druk op het moment.
Je kunt hem altijd proberen te pmen.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door ozzydezilk op di, 06-03-2007 23:19
*off topic*
Wat is nou eigenlijk het resultaat van 1.5 rockers op een standaard 1300 met stage 1 set? Vergeleken met een scherpe nokkenas veel verschil?
Het lijkt me namelijk aanzienlijk makkelijker dan de montage van een andere nokkenas.
*off topic*
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 06-03-2007 23:33
het woord zegt het al *hi-lift*
je kleppen gaan verder open, aangezien je nokkenas niet veranderd, blijft timing en overlap nagenoeg gelijk; het zal helpen omdat je een betere cilindervulling krijgt, maar niet zoveel als met een andere nokkenas (evt. in combinatie met de hi-lift rockers).
HTH,
Theo van den Bogaard
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op di, 06-03-2007 23:39
dus wat vinden mensen in het algemeen van een stage 1 spi met een 1;5???? de moeite waard of gewoon bij stage 1 houden>
Ben niet zo voor nokkenassen enzo!
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 07-03-2007 11:01
whatever tickles your fancy ..
In de 85 pk kits van JC zaten ook hi-lift rockers (maar ook een bewerkte kop)
zoals Ozzydezilk al opmerkt; het monteert wat makkelijker
je mag zelf uitmaken of de kosten en baten voor jouw goed uitvallen ikzelf zou voor een nokkenas kiezen; dan maar wat meer sleutelen ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Rene op wo, 07-03-2007 16:03
Ik voor beide
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door marc26 op zo, 25-03-2007 11:26
Met een goede stage 3 kop (de meeste zijn naar mijn mening niet goed) en 1.5 hi lifts + open lucht filter moet je wel 30% verbetering kunnen bereiken.
Zou dan overigens zeker dubbele klepveren monteren, want ik heb in de praktijk ondervonden wat er anders kan gebeuren (4500 euro schade).
Ik geloof dat die 1.5 rockers bij een kent 276 minder effect hebben als ik mij het goed herinner.
Meer dan 85 pk (aan de wielen)zal je niet halen zonder de ecu te vervangen.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door hertje op zo, 25-03-2007 14:36
michiel[/quote]
Meer dan 85 pk (aan de wielen)zal je niet halen zonder de ecu te vervangen.[/quote]
oke nou heb ik weer een vraag hoe zit dat dan met die ecu vervangen met wat/welke ecu zou je hem dan moeten vervangen ?
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door marc26 op zo, 25-03-2007 17:29
Ik zie dat ik hierboven een foutje gemaakt heb. Ik bedoel 85 pk aan het vliegwiel.
Er zijn verschillende programeerbare motormanagement systemen, maar dat zou ik maar uit je hoofd zetten, tenzij je bereid ben om een heleboel geld neer te tellen, want dat gaat in de duizenden Euro's lopen.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door mini75 op za, 05-01-2008 19:04
[size=75:1bsxtnif][topics samengevoegd - Crispy][/size:1bsxtnif]
hallo,'k heb vandaag hi-lift rockers gaan halen van 1.5 van mini-spares daarom heb ik willen vragen op de standaard zit er tussen elke tuimelaar een veer moet ik die overbouwen of is dat niet nodig?
en voor het te plaatsen kan dat zonder mijn kop eraf te halen of best wel eraf halen het is maar voor 't lekken achteraf aan de dichting?
grtz
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door nonono op za, 05-01-2008 20:02
Oke
Eerst even een ding.
Gebruik leestekens en lees je post na voor je hem post.
Dan nu waarschijnlijk de antwoorden op je vragen
Ja die veren die tussen je std rockers zitten moeten er ook bij roller rockers tussen.
Als je blok koud is (echt koud dus)en je haalt alle kopbouten op volgorde los en zet ze op volgorde weer vast op het juiste moment!
Dan zal het waarschijnlijk wel lukken zonder je pakking te slopen.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door minimania berrie op za, 05-01-2008 21:27
ik zou er gewoon een nieuwe koppakking tussen doen!!
het risico dat hij niet goed meer afsluit is aanwezig
maar dat moet je helemaal zelf weten het is maar een tip!!!!
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door vis op zo, 06-01-2008 00:12
Waar wil je ze opzetten?
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door mini75 op zo, 06-01-2008 21:48
ik wil ze op mijn 1275 metro blok met stage3 kop zetten en heb als carburatie een dellorto dhla40,spaghetti ,...
grt
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Crispy op ma, 07-01-2008 13:56
ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd - lees het even door.
had je de zoekfunctie al gevonden?
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Jahbless op ma, 02-06-2008 12:46
Met een goede stage 3 kop (de meeste zijn naar mijn mening niet goed) en 1.5 hi lifts + open lucht filter moet je wel 30% verbetering kunnen bereiken.
Zou dan overigens zeker dubbele klepveren monteren, want ik heb in de praktijk ondervonden wat er anders kan gebeuren (4500 euro schade).
Ik geloof dat die 1.5 rockers bij een kent 276 minder effect hebben als ik mij het goed herinner.
Meer dan 85 pk (aan de wielen)zal je niet halen zonder de ecu te vervangen.[/quote]
Wat is het verbruik ongeveer met een stage 3 kop, 1.5 hi-lifts en openlucht filter?
Krijg je dan echt een zuipmonstertje of valt dat reuzen mee?
En in combinatie met een standaard nokkenas van een SPI uit '96 (zelfde timing als een MG Metro Turbo), hoeveel vermogen kun je daar dan maxi uithalen?
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Rene op di, 03-06-2008 12:20
Geheel afhankelijk hoe zwaar je voet is en of je hem op de dyno bank gehad hebt...
Ik heb met een standaard kop met Stage 1 en inleg K&N op de testbank 68,8 pk en een verbruik van 1 op 10... (maat 42 blijft op de bodem plakken )
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Mini-Weert op di, 03-06-2008 23:11
maak er maar krukas pks van
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op do, 24-07-2008 20:36
hallo,
ik kwam deze online tegen, iemand ervaring met deze (in verhouding) zeer goedkope versie?
bestemd voor spi met sw5
[size=75:1qoavkde][Edit: link aangepast - Crispy][/size:1qoavkde]
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Dirk130 op do, 24-07-2008 21:14
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op zo, 27-07-2008 20:06
vandaag zitten kijken en de orginele rockers zijn toch ook gewoon "forged"? Zijn deze 1.5 forged dan niet goed genoeg voor gewoon straat gebruik? scheelt namelijk een hoop in cash
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Eelke op ma, 28-07-2008 14:24
Het verschil is dat er geen "rollertips" op zitten. D.w.z. rolletjes op het punt waar de tuimelaar de klep raakt, zodat hij daar makkelijker overheen schuift (rolt). In theorie levert dat natuurlijk minder wrijving, en dus minder verlies op. Ik de praktijk denk ik niet dat je heel veel verschil gaat merken
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door MiniJoey op ma, 28-07-2008 22:27
wat er dus op neer komt dat ik mooi wat cash kan besparen, bedankt.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Toom op do, 25-09-2008 19:01
[size=75:2futqg6f][topics samengevoegd - Crispy][/size:2futqg6f]
yipz,
vraagje,
qua prestaties schijnt dit toch een pak te schelen,
maar hoe zit het qua verbruik?
dat het een stuk omhoog gaat is te verwachten, maar is dit extreem of valt dit goed mee?
en voor mensen die deze al zitten hebben, tevreden van prestaties?
link
mvg toom
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Dirk130 op do, 25-09-2008 19:22
In de miniworld van deze maand staat een compleet verhaal over de rockers.
en anders staat er wel over geschreven in de gele bijbel van vizard
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door taekeb op do, 25-09-2008 20:38
Je pakt wel een paar pk ermee. Maar gezien de kosten kun je handiger een andere nokkenas inbouwen. (als je zelf de mogelijkheid hebt je blok uit te bouwen...)
Meer lift wil zeggen dat je kleppen verder open gaan vrij lomp gezegd. Hierdoor zal je dus wat meer mengsel kunnen inademen en verbranden en dan weer uitademen. Is inderdaad al veel over geschreven... Maakt wel wat meer geluid ook.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 26-09-2008 08:32
nee nee, je kleppen gaan *verder* open niet eerder of later (want je verandert de nokkenas dus niet)
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door taekeb op vr, 26-09-2008 09:44
true, ze gaan in dezelfde tijd dat ze open en dichtgaan verder open.
The 1.5 hi-lift keeps valves open approximately 20% more at any given point, although opening and closing periods remain the same, and vastly improves volumetric efficiency and, therefore, power output.
A nominal 0.003" extra valve clearance over recommended cam manufacturer's specifications is recommended. Exact clearances for maximum power can only be determined by engine dyno development. Clearances must be set by WIPING the feeler blade through the roller tip from side to side. DO NOT push through from the front in the conventional way
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Crispy op vr, 26-09-2008 10:40
Toom, ik heb je vraag toegevoegd aan een topic waar al veel over deze tuimelaars geschreven is, lees het eens door.
Overigens was deze prima te vinden met de zoekfunctie
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Peter op di, 02-08-2011 11:54
Even een opmerking over hi-lift rockers uit eigen ervaring:
Mijn SPi (MD274i nokkenas, ITG luchtfilter, lichtbewerkte kop) zat altijd net onder de CO-waarde bij de APK. Na 20 minuten warm draaien zakte de CO net onder de 0.3
Vandaag is de SPi op keuring geweest en nu de 1.5:1 gemonteerd zijn ligt de CO-waarde rond de 0.2. Verder de zelfde specs...
Mij is altijd al verteld dat hi-lift rockers hier voor zorgde, maar nu heb ik het dus ook zelf ervaren.
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Leroy op di, 02-08-2011 12:15
Dus je co is gezakt nadat je hilift rockers hebt gemonteerd? Ik vraag me toch af hoe dat kan.. je kleppen gaan toch alleen maar verder open?
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Red Flame op di, 02-08-2011 12:26
kleppen verder open, geeft een betere vulling van de cilinder, hierdoor een betere (complete) verbranding...
RE: hi-lift 1.5
Ingediend door Leroy op di, 02-08-2011 12:36
Oh ja tuurlijk betere verbranding is minder co had het kunnen weten.. thnx
Paginering