Hoe maak ik zsm en zo goedkoop mogelijk mijn mini snel?

Misschien een hele kinderachtige vraag, kvoel me net een 16 jarige jongen die bij de fietsenmaker komt vragen hoe hij z'n Puch Maxi op kan voeren, maar hebben jullie misschien tips hoe ik mijn Austin mini uit 85, zsm en toch enigsinds voor een laag budget zo veel mogelijk uit het standaard blok kan halen?? Of eventueel wat kleinere accesoires, ik heb nu nog niet echt veel zin om gelijk een ander blok erin te zetten.. dat komt later wel, in de zomer, ik moet nl. buiten op straat werken aan m'n mini (gelukkig woon ik in een heel rustige straat) dus wacht ik tot t lekkerder weer word.

Alvast bedankt! :)

Zondag 19 januari 2003

Een Stage 1 kit monteren is het standaard antwoord op die vraag. Zoek even op het forum op Stage 1, er staat ze;fs ergens een foto van de onderdelen, volgens mij.

Eelke schreef:
Een Stage 1 kit monteren is het standaard antwoord op die vraag. Zoek even op het forum op Stage 1, er staat ze;fs ergens een foto van de onderdelen, volgens mij.



Ik ken ze, maar hoeveel kosten die in nederland?

Dcircle schreef:
Ik ken ze, maar hoeveel kosten die in nederland?



rond de 250-300 euro.
Als ik jou was, zou ik dan meteen naar de 2' uitlaat gaan, zodat je als je een 1275 inbouwt alles gewoon kan overzetten.
Als je toch wacht met inbouwen met een grotere motor, waarom dan niet meteen stage 1 monteren? Als je een andere motor inbouwt, moet je ook je uitlaat weer gaan loshalen, met kans op lekkage etc.

Heb je al ontstekingsdelen en luchtfilter vervangen en afgesteld? daarmee kan je ook heel veel vermogenswinst behalen.

Wouter

Maandag 20 januari 2003

Klinkt leuk, maar wat werkt voor een 1275 is nog niet goed voor een 1000-je. Dan kan je er net goed niks op zetten en het gewoon standaard laten, dat werkt dan waarschijnlijk net zo goed.

Wouter schreef:
Dcircle":1407l044]Ik ken ze, maar hoeveel kosten die in nederland?



Heb je al ontstekingsdelen en luchtfilter vervangen en afgesteld? daarmee kan je ook heel veel vermogenswinst behalen.

Wouter[/quote:1407l044]

Kijk, zulke vermogenwinst dingetjes bedoelde ik. Zonder dat ik gelijk een stage 1 kit moet kopen, gewoon lekker simpel. Kun je daar wat ver op ingaan misschien?

Maandag 20 januari 2003

Wat Wouter bedoeld: nieuwe, goed afgestelde onderdelen schelen een jas t.o.v. oude versleten onderdelen. Vervang dus eerst alle slijtage onderdelen (luchtfilter, rotor, verdelerkap, bougiekabels, evt. bobine, bougies) en laat de boel goed afstellen. Afhankelijk van de huidige staat kan dat ook een boel verschil maken. Heb je alles al voor elkaar, dan is er weinig wat je aan die dingen kunt doen om echt winst te behalen t.o.v. standaard.

Wouter schreef:
Als ik jou was, zou ik dan meteen naar de 2' uitlaat gaan, zodat je als je een 1275 inbouwt alles gewoon kan overzetten.



Waarom naar een 2" uitlaat syteem?? :? Een 1.75" werkt vaak een stuk beter op een 1275 dan de echte big-bore pijpen. Deze schijnen voor een 1380 oid wel goed te zijn maar voor een 1275 net een tikkie te. Groter en dikker is in dit geval niet altijd beter.

Richard T schreef:
Groter en dikker is in dit geval niet altijd beter.



In welke gevallen wel dan??? :9 :)" title="Evil" />

[edit wouter, quoting gecorrigeerd]

Dcircle schreef:
Richard T":3ti0nd5f]Groter en dikker is in dit geval niet altijd beter.



In welke gevallen wel dan??? :9 :)" title="Evil" />[/quote:3ti0nd5f]

Zoals Richard al zegt, bij grotere cylinderinhouden zoals 1380 cc.

Groetjes Wouter (1275cc, 1 3/4', k&n replacement filter)

Maarreh om weer ff terug te komen.. Het gewoon goed afstellen scheelt al veel, ik hoorde van een minifreak hier uit de buurt dat een stage 1 kit bestaat uit een uitlaat, filter (K&N), gasnaald.... de rest ben ik vergeten. klopt dat? Want misschien t wel voordeliger om zoiets zelf bij mekaar te sparen, kweeniet, of dat misschien goedkoper zou zijn, sommige dinge zijn natuurlijk 2e hands ook nog goed en gelijk goedkoper.

Mwah, ik weet niet hoeveel je daarmee opschiet, tweedehands bij elkaar sparen.



Inderdaad. Een gebruikte uitlaat, die uit diverse delen is ook een stuk moeilijker weer gasdicht te krijgen, vooral als er hij wat vervormd is door de klemmen.

Spaar dan liever even door en koop wat degelijk en nieuw materiaal. Ook hierbij geldt dat de pasvorm en montagegemak afhankelijk zijn van de prijs.

Wouter

Je moet ingelogd zijn om te reageren.