Misschien een wat rare vraag, maar met de Honda-conversie past de originele hoofdremcilinder niet meer op z'n plaats. Nu wil ik twee zulke:
onder het dashboard monteren, met een slangetje en het reservoir in de motorruimte. Zou dat mogen, qua regels? Ik heb het nog nooit gezien...
Dank,
Volgens mij is de belangrijkste eis dat je goed kunt zien dat het niveau van de vloeistof goed is. Als je die gewoon in de motorruimte doet dan is dat iig goed. Verder natuurlijk deugdelijk bevestigd etc, maar dat zal je zelf ook wel willen.
Ja, inderdaad goed zichtbaar en ik wil liefst een niveausensortje in het reservoir. En deugdelijk bevestigd wil ik inderdaad wel, ja. Alhoewel, ik wil dat die auto erg snel wordt. Ik geef liever gas dan dat ik rem...
Ja, nice, twee van die enkele cilinders.
Als je de verbinding met je pedaal verstelbaar maakt kun je ook nog je remdruk verdeling voor-achter instellen. Ik weet dat ze het bij Donkervoort ook zo doen, met een draaiknop op het dashboard.
De cilinders zelf zitten daar wel in het motorruim dus ik weet niet of je ze in de cabine mag zetten
ik weet dat ze bij oude typen austin morris en mg,s onder de bodemplaat zitten.. dit komt vaak voor bij auto,s met staande pedalen ipv hangende.. ik zie geen reden waarom het niet in de auto mag worden gemonteerd... bij apk kijken ze of het niveau goed zichtbaar is en niet waar de cilinder zich bevind. maar of ze bij een rdw keuring daar wel op letten weet ik niet. een slangetje lijkt me absoluut een afkeurpunt. neem in ieder geval een stukje remleiding om de boel aan elkaar te verbinden...
bij mijn bus zit ie ook binnen in en dan onder de bank voorin.
Maar dan moet ik er wel bijvertellen dat mijn bus bijna 35 jaar is
Misschien een wat rare vraag, maar met de Honda-conversie past de originele hoofdremcilinder niet meer op z'n plaats. Nu wil ik twee zulke:

onder het dashboard monteren, met een slangetje en het reservoir in de motorruimte. Zou dat mogen, qua regels? Ik heb het nog nooit gezien...
Dank,
Volgens mij is de belangrijkste eis dat je goed kunt zien dat het niveau van de vloeistof goed is. Als je die gewoon in de motorruimte doet dan is dat iig goed. Verder natuurlijk deugdelijk bevestigd etc, maar dat zal je zelf ook wel willen.
Ja, inderdaad goed zichtbaar en ik wil liefst een niveausensortje in het reservoir. En deugdelijk bevestigd wil ik inderdaad wel, ja. Alhoewel, ik wil dat die auto erg snel wordt. Ik geef liever gas dan dat ik rem...
Ja, nice, twee van die enkele cilinders.
Als je de verbinding met je pedaal verstelbaar maakt kun je ook nog je remdruk verdeling voor-achter instellen. Ik weet dat ze het bij Donkervoort ook zo doen, met een draaiknop op het dashboard.
De cilinders zelf zitten daar wel in het motorruim dus ik weet niet of je ze in de cabine mag zetten
ik weet dat ze bij oude typen austin morris en mg,s onder de bodemplaat zitten.. dit komt vaak voor bij auto,s met staande pedalen ipv hangende.. ik zie geen reden waarom het niet in de auto mag worden gemonteerd... bij apk kijken ze of het niveau goed zichtbaar is en niet waar de cilinder zich bevind. maar of ze bij een rdw keuring daar wel op letten weet ik niet. een slangetje lijkt me absoluut een afkeurpunt. neem in ieder geval een stukje remleiding om de boel aan elkaar te verbinden...
bij mijn bus zit ie ook binnen in en dan onder de bank voorin.
Maar dan moet ik er wel bijvertellen dat mijn bus bijna 35 jaar is
Je moet ingelogd zijn om te reageren.