metro 1300 blok

default

RE: metro 1300 blok

zo voor 100 euro ben ik de eigenaar van een goed en compleet 1300 metro blok. is er een boek te koop waar info over die blokken staat want ik ben hem momenteel aant reviseren. en zijn onderdelen zoals pakkingen e.d. ook te koop bij [Mini specialsisten] en zo?

groetjes martin

RE: metro 1300 blok

Bij boeken kun je denken aan "Tuning the A-series engine" van David Vizard. Door velen aangemerkt als "de bijbel" voor de Mini-eigenaar. Ikzelf houd nog even een slag om mijn arm, totdat ik het gelezen heb. Pakkingen e.d. kun je inderdaad gewoon bij diverse Mini centra krijgen.

default

RE: metro 1300 blok

Het metro blok ziet er er aardig het zelfde uit als mijn 1000tje. zijn de aantrekkoppels van het metro blok over het algemeen hetzelfde als die van de austin blokken anders haal ik alle info met betrekking tot aantrekkoppels enz gewoon uit Haynes.

RE: metro 1300 blok

Ehm, ik weet niet precies wat je vraagt, maar in Haynes staan de relevante aantrekkoppels van alle motoren. Als daar verder geen onderscheid wordt gemaakt tussen 1000 en 1300, dan geldt het kennelijk voor beide.

default

RE: metro 1300 blok

wat ik gewoon wil weten is of de 1300 motorblokken die aan de orde komen in haynes dezelfde aantrekkoppels hebben als mijn 1300 metroblok(die ze niet in haynes behandelen) that,s all!!!

RE: metro 1300 blok

Oh, op die fiets. Ik zou niet weten waarom niet. Het is voor zover ik weet helemaal dezelfde motor. Als het een MG Metro blok is dan kun je volgens mij de gegevens gebruiken voor een Mini Cooper 1300 (rond '90).

RE: metro 1300 blok

Vraag het voor de zekerheid even aan een Rover dealer :?

default

RE: metro 1300 blok

bedankt allemaal. binnenkort maar eens vloeibare een bus vloeibare pakking, een koppakking en een complete kopellingsset kopen en dan kan het blok weer in elkaar.
groetjes martin