zie:
http://www.hotbricks.org.au/articles/metro_4_pot.html
op het 2e plaatje rechtsonder zie je de slangenconversieset daarbij vervang je de enkele mini-slang door een slang met een 'doorlus'-stukje zodat je de dubbele aansluiting op de metro-klauw gebruikt.
loodvrij hangt van het motornummer af:
http://www.mech.demon.nl/unleaded.htm
HTH,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren


Alvast bedankt! boor je hem net zo dik als de aansluiting van de kachelkraan is? (lijkt me logisch?)
:)" title="Evil" /> ) Ik zaag deze lip altijd af omdat deze echt in de weg zit als je je uitlaat een keertje los moet halen.
Hoe krijg ik de schakelstang los? deze lijkt met 2 pinnetjes vast te zitten. door te schakelen draait deze (
) en zo kan ik er wel bij opzich. moet ik deze uitboren? Ik heb vanalles geprobeerd met torx, inbus, kruiskop noem maar op! 


RE: Metro als donor. plus wat vragen...
Ingediend door taekeb op di, 28-09-2004 08:24
Omdat een Honda blok inbouwen te moeilijk voor mij is en teveel geld kost wil ik mijn clubman estate weer de weg op helpen met een ander "vers" Metro blok.
Ik heb daarom een Metro gekocht met weinig km's. prachtig allemaal. In de Metro loopt het motortje heerlijk, gaat niet spectaculair hard en door de betere isolatie en standaard spullen erop geloof je bijna niet dat het om een gelijk blokje gaat als in de mini te vinden is.
Ik wil alles wat enig nut heeft eruit slopen en de rest op laten halen door een sloop. De schijfremmen zijn wat knapper dan de mini remmen, maar werken met 2 remslangen. Is hier een soort splitter voor te krijgen? Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt, maar kom weinig concreets tegen.
Het is een Metro magic uit '89 zijn die allemaal loodvrij?