Ik heb een vraagje, een dubbelle ketting is dat beter of niet als je aan andere nokkenas steekt.
Ik heb deze nu gestoken op mijn 1380 blokje maar ketting komt tegen twee boutjes waar die plaat mee vast hangd.
Heeft iemand het ook al voor gahad.
Als het goed is zaten bij de dubbele ketting een paar verzonken boutjes, die heb je in ieder geval nodig.
Maar is een dikke ketting noodzakelijk of niet.
Ik zou het zeker aanraden. Dit is er ooit met mijn enkele tandwiel gebeurd. De hele motor moest gereviseerd worden. Koste me ongeveer 10.000 gulden.
Ok zoiets wil ik ook niet hebben. Dit blokje kost mij al bekan 2000 euro
Dubbele ketting is een no-brainer, altijd doen!
Zie de pic van marc26...
En als je nou helemaal dol wilt doen;
En wat betreft die 2 bouten die in de weg zitten; eerst de gaten in je engine backplate verzinken en dan 2 van die schroefjes nemen waarmee je je achterremtrommel vast zet, die passen namelijk ook
..alleen kun je de inbus iets vaster draaien dan de kruiskop.
Het probleem is opgelost bedankt.
Zorg je wel dat de ketting strak staat?
Zet je je nokkenas (statisch) wel op tijd?
Dit kan je veel ergernis besparen!
eventueel zijn speciale spie-tjes verkrijgbaar, 0.10 mm scheelt al een paar graden!!!!!
ook een slappe ketting kan je timing behoorlijk verstoren!
Enne... nieuw engels fabrikaat wil niet altijd zeggen goed! meten is weten!
succes!
Waar kan ik van die boutjes halen, bij mij zaten die ook niet bij de set???
Ik heb een vraagje, een dubbelle ketting is dat beter of niet als je aan andere nokkenas steekt.
Ik heb deze nu gestoken op mijn 1380 blokje maar ketting komt tegen twee boutjes waar die plaat mee vast hangd.
Heeft iemand het ook al voor gahad.
Als het goed is zaten bij de dubbele ketting een paar verzonken boutjes, die heb je in ieder geval nodig.

Maar is een dikke ketting noodzakelijk of niet.
Ik zou het zeker aanraden. Dit is er ooit met mijn enkele tandwiel gebeurd. De hele motor moest gereviseerd worden. Koste me ongeveer 10.000 gulden.

Ok zoiets wil ik ook niet hebben. Dit blokje kost mij al bekan 2000 euro
Dubbele ketting is een no-brainer, altijd doen!


Zie de pic van marc26...
En als je nou helemaal dol wilt doen;
En wat betreft die 2 bouten die in de weg zitten; eerst de gaten in je engine backplate verzinken en dan 2 van die schroefjes nemen waarmee je je achterremtrommel vast zet, die passen namelijk ook
..alleen kun je de inbus iets vaster draaien dan de kruiskop.
Het probleem is opgelost bedankt.
Zorg je wel dat de ketting strak staat?
Zet je je nokkenas (statisch) wel op tijd?
Dit kan je veel ergernis besparen!
eventueel zijn speciale spie-tjes verkrijgbaar, 0.10 mm scheelt al een paar graden!!!!!
ook een slappe ketting kan je timing behoorlijk verstoren!
Enne... nieuw engels fabrikaat wil niet altijd zeggen goed! meten is weten!
succes!
Waar kan ik van die boutjes halen, bij mij zaten die ook niet bij de set???
Je moet ingelogd zijn om te reageren.