Nu heb ik een aantal vragen:
-Wat is jullie ervaring met deze demper?
-Hebben jullie een aantal foto's van de montage (aan subframe en katalysator)
-Heb ik deze pijp nodig?: http://www.cooperworldshop.nl/a-2815358 ... talysator/
-Heb ik nog meer nodig (behalve nieuwe pakkingen en ophangrubbers)?
De originele uitlaat heeft 2 dempers.
Alleen de demper gaat vervangen worden.
Dus de katalysator en andere uitlaatpijpen blijven
Ik heb geen 'eigen' ervaring, in de zin dat ik zo'n demper nog nooit gemonteerd heb (en ook niet zal doen , bij mij is DEZE ) gemonteerd.
Maar genoeg Mini's gezien met wel een vergelijkbaar principe. Conclusie: Veel lawaai!
Bedenk wel dat dit een middendemper/uitlaat is! Geen 'side-exit'!
Weet je welke diameter pijp je hebt? En om een beter beeld te krijgen zou ik simpelweg de Mini even opkrikken zodat je er goed onder kan kijken en bepalen wat je nodig hebt, wilt vervangen en wellicht verstandig zou zijn om meteen nog meer te vervangen.
2e Versie die je linkte is denk ik meer wat je zoekt!
Filmpje klopt ook! Mooi geluid en niet te hard!
Kheb zelf die van Maniflow en zeker tevreden mee!
PK verlies is niet relevant. Tis niet dat je er ineens een grote pijp van voor tot achter onder legt zonder demping.
Ik neem aan dat ik de ''Link pijp RVS 3'' naar catalysator'' ook nodig heb?
Dit omdat er slechts één demper aan zit en de afstand tot katalysator dan te kort is?
Deze dus: http://www.cooperworldshop.nl/a-2815358 ... talysator/
Is dit allemaal plug and play?
Dus niet plug and pray.
Ik ben ook een mini van 1992 met een 1300cc motor aan het op maken er is een maniflow uit laat bij,kan ik deze rechtstreeks monteren ?Of maakt die dan teveel lawaai?
Mag het voor de keuring in belgie(apk).Of is het nodig er nog een demper tussen te monteren? De katilisator is er tussen uit.
@Tom Mini, ik denk dat je om het zeker te weten het beste even kunt bellen met 1 van de specialisten (bijvoorbeeld die je linkt) om even te overleggen. Zo van een afstand (zonder verdere foto's van hoe het er nu bij jou uitziet) durf ik daar namelijk geen uitspraken over te doen
@zeppe Keuringseisen in België zijn serieus anders dan in NL, over het algemeen een stuk strenger! Je zou je vraag ook es kunnen stellen op het Belgische forum, wellicht kunnen zij je (nog) beter van dienst zijn!
Met het verwijderen van je Kat kan ik me zo voorstellen dat je problemen krijgt met je uitstoot...
Bedankt voor het snelle antwoord , het verwijderen van de kat.is volgens mij geen probleem daar word op de keuring gekeken naar het bj.(vanaf een zeker bj.is een kat. verplicht)
Ik heb de DTM demper er al 3 jaar onder zitten, klinkt lekker zwaar en roffelt wat bij het terugschakelen.
Echter rijd ik er de laaste 3 maanden 100km per dag mee op de snelweg, moet met oordopjes met muziek rijden omdat het anders een heel irritant monotoon geluid is.
De gemiddelde agent kan er over het algemeen wel mee lachen, komt voor een groot deel door de mini uiteraard. Hier kom je niet mee weg als je hem op een Golf schroeft.
Mijn originele uitlaat komt ook linksachter uit.
En dus ook netjes in de ophangrubbers.
Ik wil absoluut geen herrie maar juist een mooi sportief geluidje.
Alle ervaringen, tips, foto's en filmpjes zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Tom.
De uitlaat in het filmpje is zover ik kan zien een RC40 uitlaat.
Bij een echte RC40 staat onder de einddemper RC40 in de demper gestanst.
Ik had zelf eerst een DTM einddemper, Nu heb ik een RC40 met dubbele dempers na de katalysator. het is nog steeds een sportief geluid (gelukkig niet meer zoveel herrie als een DTM einddemper).
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Tom Mini op vr, 28-03-2014 23:06
Beste mensen,
Heb een Mini Sprite SPI uit 1994.
Nu wil ik een sportiever geluid uit de Mini krijgen.
Door middel van deze demper:
http://www.cooperworldshop.nl/a-2815353 ... at-midden/
Nu heb ik een aantal vragen:
-Wat is jullie ervaring met deze demper?
-Hebben jullie een aantal foto's van de montage (aan subframe en katalysator)
-Heb ik deze pijp nodig?:
http://www.cooperworldshop.nl/a-2815358 ... talysator/
-Heb ik nog meer nodig (behalve nieuwe pakkingen en ophangrubbers)?
De originele uitlaat heeft 2 dempers.
Alleen de demper gaat vervangen worden.
Dus de katalysator en andere uitlaatpijpen blijven
Alle tips zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Tom.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Arie B op za, 29-03-2014 07:57
Ik heb geen 'eigen' ervaring, in de zin dat ik zo'n demper nog nooit gemonteerd heb (en ook niet zal doen , bij mij is DEZE ) gemonteerd.
Maar genoeg Mini's gezien met wel een vergelijkbaar principe. Conclusie: Veel lawaai!
Bedenk wel dat dit een middendemper/uitlaat is! Geen 'side-exit'!
Weet je welke diameter pijp je hebt? En om een beter beeld te krijgen zou ik simpelweg de Mini even opkrikken zodat je er goed onder kan kijken en bepalen wat je nodig hebt, wilt vervangen en wellicht verstandig zou zijn om meteen nog meer te vervangen.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Tom Mini op za, 29-03-2014 12:12
Hallo Arie,
We hebben zelf een garage en een smeerput.
Wat de uitlaat betreft hoeft er niks vervangen te worden.
Puur voor het oog en oor dus.
Deze uitlaat lijkt mij wat meer plug and play:
http://www.cooperworldshop.nl/a-2815352 ... enkel-zij/
Vergelijkbaar met dit filmpje?:
http://www.youtube.com/watch?v=w7BXcHNI9Sc
Mijn originele uitlaat komt ook linksachter uit.
En dus ook netjes in de ophangrubbers.
Ik wil absoluut geen herrie maar juist een mooi sportief geluidje.
Alle ervaringen, tips, foto's en filmpjes zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Tom.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Dusky op za, 29-03-2014 14:34
Al eens gedacht hoeveel pk je verleist met deze uitlaat..?
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Tom Mini op za, 29-03-2014 19:23
Nee?
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Arie B op za, 29-03-2014 19:54
2e Versie die je linkte is denk ik meer wat je zoekt!
Filmpje klopt ook! Mooi geluid en niet te hard!
Kheb zelf die van Maniflow en zeker tevreden mee!
PK verlies is niet relevant. Tis niet dat je er ineens een grote pijp van voor tot achter onder legt zonder demping.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Tom Mini op zo, 30-03-2014 13:18
Ik neem aan dat ik de ''Link pijp RVS 3'' naar catalysator'' ook nodig heb?
Dit omdat er slechts één demper aan zit en de afstand tot katalysator dan te kort is?
Deze dus:
http://www.cooperworldshop.nl/a-2815358 ... talysator/
Is dit allemaal plug and play?
Dus niet plug and pray.
Heeft er iemand foto's?
Met vriendelijke groet,
Tom.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door zeppe op di, 01-04-2014 18:51
Ik ben ook een mini van 1992 met een 1300cc motor aan het op maken er is een maniflow uit laat bij,kan ik deze rechtstreeks monteren ?Of maakt die dan teveel lawaai?
Mag het voor de keuring in belgie(apk).Of is het nodig er nog een demper tussen te monteren? De katilisator is er tussen uit.
Grt. Zeppe
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Arie B op di, 01-04-2014 19:14
@Tom Mini, ik denk dat je om het zeker te weten het beste even kunt bellen met 1 van de specialisten (bijvoorbeeld die je linkt) om even te overleggen. Zo van een afstand (zonder verdere foto's van hoe het er nu bij jou uitziet) durf ik daar namelijk geen uitspraken over te doen
@zeppe Keuringseisen in België zijn serieus anders dan in NL, over het algemeen een stuk strenger! Je zou je vraag ook es kunnen stellen op het Belgische forum, wellicht kunnen zij je (nog) beter van dienst zijn!
Met het verwijderen van je Kat kan ik me zo voorstellen dat je problemen krijgt met je uitstoot...
RE: Montage DTM demper
Ingediend door zeppe op di, 01-04-2014 22:14
Bedankt voor het snelle antwoord , het verwijderen van de kat.is volgens mij geen probleem daar word op de keuring gekeken naar het bj.(vanaf een zeker bj.is een kat. verplicht)
Grt. Zeppe
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Rene-mini op zo, 20-04-2014 14:12
Ik heb de DTM demper er al 3 jaar onder zitten, klinkt lekker zwaar en roffelt wat bij het terugschakelen.
Echter rijd ik er de laaste 3 maanden 100km per dag mee op de snelweg, moet met oordopjes met muziek rijden omdat het anders een heel irritant monotoon geluid is.
De gemiddelde agent kan er over het algemeen wel mee lachen, komt voor een groot deel door de mini uiteraard. Hier kom je niet mee weg als je hem op een Golf schroeft.
RE: Montage DTM demper
Ingediend door Mini Classic op di, 29-04-2014 12:32
De uitlaat in het filmpje is zover ik kan zien een RC40 uitlaat.
Bij een echte RC40 staat onder de einddemper RC40 in de demper gestanst.
Ik had zelf eerst een DTM einddemper, Nu heb ik een RC40 met dubbele dempers na de katalysator. het is nog steeds een sportief geluid (gelukkig niet meer zoveel herrie als een DTM einddemper).