moterblok uit een austin maxi pas dat in een clubman ????

hoi

kan iemand mijn vertellen of er een moterblok van een austin maxin 1750
in een mini clubman estate past

Niet zonder grote aanpassingen. Het is [u:16rqqcbv]zeker[/u:16rqqcbv] geen directe omruil.

Hier zijn ze er nogal negatief over:

link

Ps. zou wel grappig zijn als de topic starter bedoelde of hij achterin een estate past, om te vervoeren :P

Ik heb ooit een Mini met Maxi-blok gezien. :? :? :?

Daar werd ik niet echt vrolijk van |:(

Er was van voor naar achter, van links naar rechts, van alles en nog wat, uit het motorcompartiment weggezaagd om ruimte te creëren :'( :'(
Die auto was niet en zou ook nooit goed gekeurd worden door de RDW, en was dus illegaal en in mijn ogen ook levens gevaarlijk!

Bovendien is zo'n 1750 B-motor absoluut geen wonder van techniek :( :? :(
Een MPi blokje is al "moderner" O:)

Als je spannende dingen wil stop er dan een Honda-blok in, \\:)/
daar bestaan aanpassingen voor die door de RDW wel gekeurd kunnen worden. d:)b

dank u
voor jullie tips d:)b

maar een honda blok dus ? is beter maar moet je dan de achter kant ook aan pasen ?

Misschien moet je even kijken in de FAQ van deze rubriek, daar staan een heleboel links voor verschillende motor-swaps:
viewtopic.php?f=39&t=33310

en met de zoek-functie zijn er nog wat meer te vinden over honda VTEC enzo...

Dan houden we het in dit topic op de Austin Maxi...

Dinsdag 10 augustus 2010

@ Martin: Maxi/Allegro 1500/1750 is een "E"-series blok (met bovenliggende nokkenas). B-motor is zeg maar een grotere versie van onze "A"-series, de gelijkenis is groot...

Heb wel eens een 1750 met dubbele webbers in een Mini gezien. Acceleratie was indrukwekkend.

Maar het blok is wel ZWAAR! En onderdelen zijn schaars => hij moet gewoon in een Allegro/Maxi terechtkomen lijkt mij....

Het Honda-blok de beste optie. Maar Opel 2.0 16V, of Suzuki 1.3 16V zijn ook opties..

Je moet ingelogd zijn om te reageren.