nieuwe uitlaat voor de 1000

default

RE: nieuwe uitlaat voor de 1000

Hallo,

Ik heb een Mini1000 Red Hot gekocht met een heleboel losse en nieuwe onderdelen daarbij.
1 van die onderdelen is een uitlaat Big Bore LCB 1.0 / 1.3
Aangezien deze niet zonder meer aansluit op de poorten van het blok, vroeg ik mij af wie mij hierover advies kan geven? Zodat dit wel kan :D

Greetzz

RE: nieuwe uitlaat voor de 1000

Ja, in het begin sta je voor heel wat raadsels. Spreek uit ervaring. Maar toch zul je gewaar worden dat je eigen inzicht gaandeweg groeit. Wat je voor onmogelijk houdt blijkt even later 'doenlijk'.
Als jij schrijft; 'aangezien deze niet zonder meer aansluit op de poorten van het blok', wat bedoel je dan?
Scheelt het centimeters? Of, millimeters?
Het is geen 'Lego' wat je gekocht hebt.
Wanneer de uiteinden van het spruitstuk centimeters er 'naast' zitten, dan hoort dit spruitstuk duidelijk niet bij dit motorblok. Doe het dan maar weg. Wanneer het een kwestie is van millimeters, dan kan je het spruitstuk 'pasend' maken, door de uitmondingen van het spruitstuk die tegen de kop aan moeten komen zodanig uit te vijlen, dat er een vloeiende overgang komt met de kanalen in de kop. Realiseer je daarbij wat de stroomrichting van het gas is, inlaat, uitlaat.
Wanneer je de draaiende die in de kop steken er uit draait en je plakt met wat vet een strook dik papier over het aansluit vlak van de kop heen, dan kan je de rand van de gaten die in dat vlak zitten in het papier aftekenen door met een rond voorwerp een draaiende beweging op het papier te maken op de plek waar het gat achter het papier zit. Doorgaan met draaien tot de uitsnede uit het papier valt. Zo krijg je dus een precieze mal van de uitmondingen in de kop, inclusief de bout gaten waar de draadeinden in horen.
Deze mal kan je vervolgens -met de goede kant- op de uitmondingen van het spruitstuk leggen. Je kunt nu zien in hoeverre de gaten corresponderen. Je kan dan ook goed beoordelen in hoeverre uitvijlen je tot het gewenste resultaat brengt. Liefst zo weinig mogelijk in de poorten van de kop vijlen.
Wanneer je moet vaststellen dat de respectievelijke gaten die tegenover elkaar moeten zitten qua vorm en afmeting wel met elkaar overeenstemmen, maar, dat er één of twee pijpen niet goed voor het gat komen, dan doe je er beter aan iemand op te zoeken die met een lasbrander de pijpen zo kan verhitten en weer afkoelen, dat deze -de goed kant op- bijbuigen.

Als je in je profiel aangeeft waar je woont, is de kans groter dat er iemand in de gaten heeft dat hij niet zo ver bij je vandaan zit en mogelijk contact met je kan maken om je behulpzaam te zijn. Al was het maar om even te komen kijken.
Houd je ons op de hoogte van je vorderingen? Ook anderen kunnen daar profijt van hebben.

default

RE: nieuwe uitlaat voor de 1000

Dank je voor je reactie! We gaan kijken en passen of we eruit komen!
Greetz