Ik ben nieuw hier en zit vol met vragen aan de mensen met kennis hier!
Mijn droom is om een mini te rijden met de welbekende R1 blokken.
Nu heb ik dus waslijst met vragen erover...
Ik zoek en hoor graag ervaringen, foto's, waarom een r1 blok waarom bijvoorbeeld geen cbr1000?
wat komt er allemaal bij kijken?
tips en trucs?
mag ik er zomaar mee rijden als het zover is?
Ik wil niet zo'n promotive of lynx kit kopen.
De doe het zelf lijkt me leuker en grotere uitdaging
Ton hier op het forum heeft zijn R1 Mini helemaal zelf omgebouwd, dus geen kit gebruikt. Hier op het forum zijn vrijwel alle conversies en dus ook de mijne gebaseerd op een motorblok uit een auto.
Een R1 of wat voor blok in een Mini, heeft heeft zo zijn voor en tegens. De tegens wegen voor velen zwaarder dan de voors en daar is wat voor te zeggen.
Een R1 of wel ander hoogtoerig motorfietsblok zou ik alleen gebruiken als je de auto voor het circuit gaat gebruiken als dat niet het geval is zou ik toch gaan voor een motorblok uit een auto, bijvoorbeeld Honda of Opel.
Ton reageert in het topic: R1 in het vooronder.. Via dat topic kun je in via zijn profiel een PM sturen of gewoon even antwoorden in dat topic. Ik zelf zit al jaren op het forum van 16vminiforum.com. Alleen weinig R1 conversies daar, vrijwel alleen autoblokken.
Probleem met motorfietsblokken is dat ze eigenlijk niet bedoeld zijn om een auto aan te drijven die veel zwaarder is, hoogste koppel van bijvoorbeeld een R1 zit bij 11000 toeren als ik het goed heb. Om fatsoenlijk van de plaats te komen moet je dus constant in dat toerengebied zitten. Zelfs voor hobbygebruik schijnt dat erg vermoeiend te zijn. Ook moet je een oplossing vinden voor de achteruit.
Ton kan je waarschijnlijk uit ervaring veel meer vertellen dan ik.
Je mag best contact met me opnemen, maar ik verwacht dat vrijwel al je vragen een antwoord krijgen als je eerst het volgende topic eens helemaal doorleest. viewtopic.php?f=39&t=31976#p367778
Ben je na het doorlezen nog steeds enthousiast neem dan contact op voor de rest van je vragen.
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door miniwiebe op ma, 23-01-2017 21:22
Goedenavond mensen,
Ik ben nieuw hier en zit vol met vragen aan de mensen met kennis hier!
Mijn droom is om een mini te rijden met de welbekende R1 blokken.
Nu heb ik dus waslijst met vragen erover...
Ik zoek en hoor graag ervaringen, foto's, waarom een r1 blok waarom bijvoorbeeld geen cbr1000?
wat komt er allemaal bij kijken?
tips en trucs?
mag ik er zomaar mee rijden als het zover is?
Ik wil niet zo'n promotive of lynx kit kopen.
De doe het zelf lijkt me leuker en grotere uitdaging
Daarom bij deze hoor ik graag van jullie!
Mvg Wiebe
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door Dennis op di, 24-01-2017 13:47
Ton hier op het forum heeft zijn R1 Mini helemaal zelf omgebouwd, dus geen kit gebruikt. Hier op het forum zijn vrijwel alle conversies en dus ook de mijne gebaseerd op een motorblok uit een auto.
Een R1 of wat voor blok in een Mini, heeft heeft zo zijn voor en tegens. De tegens wegen voor velen zwaarder dan de voors en daar is wat voor te zeggen.
Een R1 of wel ander hoogtoerig motorfietsblok zou ik alleen gebruiken als je de auto voor het circuit gaat gebruiken als dat niet het geval is zou ik toch gaan voor een motorblok uit een auto, bijvoorbeeld Honda of Opel.
Dennis
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door miniwiebe op wo, 25-01-2017 20:32
Dankjewel wel voor de reactie dennis
Hoe kom ik in contact met ton?
Waarom adviseer je zo'n hoogtoerig niet voor op de weg? Dat lijkt juist mooi voor af en toe de meetings enzo..
Ik hoor graag meer!
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door Dennis op wo, 25-01-2017 21:31
Ton reageert in het topic: R1 in het vooronder.. Via dat topic kun je in via zijn profiel een PM sturen of gewoon even antwoorden in dat topic. Ik zelf zit al jaren op het forum van 16vminiforum.com. Alleen weinig R1 conversies daar, vrijwel alleen autoblokken.
Probleem met motorfietsblokken is dat ze eigenlijk niet bedoeld zijn om een auto aan te drijven die veel zwaarder is, hoogste koppel van bijvoorbeeld een R1 zit bij 11000 toeren als ik het goed heb. Om fatsoenlijk van de plaats te komen moet je dus constant in dat toerengebied zitten. Zelfs voor hobbygebruik schijnt dat erg vermoeiend te zijn. Ook moet je een oplossing vinden voor de achteruit.
Ton kan je waarschijnlijk uit ervaring veel meer vertellen dan ik.
Dennis
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door miniwiebe op do, 26-01-2017 14:24
Dankjewel ik ga contact zoeken met hem!
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door Ton op do, 26-01-2017 18:59
Wiebe,
Je mag best contact met me opnemen, maar ik verwacht dat vrijwel al je vragen een antwoord krijgen als je eerst het volgende topic eens helemaal doorleest.
viewtopic.php?f=39&t=31976#p367778
Ben je na het doorlezen nog steeds enthousiast neem dan contact op voor de rest van je vragen.
Succes,
Ton
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door iSonic op za, 28-01-2017 07:26
@Dennis dat komt omdat een R1 een 20v is
Ik doe het gewoon omdat k het leuk vind. En dan blijft mijn mini gewoon een 1 liter blokje houden...
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door miniwiebe op zo, 29-01-2017 17:01
@ton
Ik ga het doorlezen! Bedankt voor de informatie!
RE: Onderzoek R1 swap
Ingediend door mini-R op zo, 26-02-2017 21:51
Een K20a2 voor een conversie en anders nix. Tenzij je echt voor het "omdat het kan" gaat.