originele hoofdremcilinder VS 4pot klauwen

Donderdag 20 februari 2014
Donderdag 20 februari 2014

hoi!

Even een kort vraagje,
is het mogelijk om 4pot klauwen te steken in combinatie met een originele hoofdrem cilinder? (model met gescheiden circuits)

link

Ik dacht eraan dat het mogelijk was dat het debiet van de hoofdremcilinder niet genoeg zou zijn, waardoor je uiteindelijk de pedaal helemaal zou kunnen gaan intrappen voor dat er wat beweging komt in de klauwen?

Iemand die daar ervaring mee heeft?

alvast bedankt! :)

Normaal gesproken geen enkel probleem. De normale 2pots zijn in diameter groter dan de 4pots... Er zal misschien wat verschil n zitten, maar ik heb het nog niet gemerkt. En ik heb een rembekrachtiger...

Yep, kan goed gaan. Althans: tot nu kan ik mn mini nog steeds stoppen en die heeft ook de yellow ribbon HRC en 4 pots.

Wel belangrijk:
1) heel goed ontluchten, liefst met de remklauwen los van het fusee met de te ontluchten nippel omhoog gehouden. Zorg voor een blokje tussen de remblokken die de dikte van de remschijven nabootst.
2) zorg dat je trommelremmen achter goed gesteld staan.

Voorste remmen aansluiten op bovenste aansltuiing van de HRC, onderste is naar de achterremmen.
Ook aan te bevelen: instelbare remdrukbegrenzer in de leiding naar de achterremmen.

succes!

Zondag 23 februari 2014

thnx streetscreamer!

de tip van de klauw ontluchten met de nippel omhoog heeft mijn probleem opgelost d:)b

Daan schreef:

de tip van de klauw ontluchten met de nippel omhoog heeft mijn probleem opgelost d:)b



Blij dat het heeft gewerkt! Nu moet ik, lui wijf die ik ben, het zelf ook nog eens doen bij mn eigen barrel.

dank je jongens! :)

Zuiger oppervlak van de 2-zuiger en 4-zuiger klauwen is het zelfde. Dus 1 op 1 uitwisselbaar qua hoofdremcilinder. Je gaat dus ook niet harder remmen. ;)

Je moet ingelogd zijn om te reageren.