Remmen modificaties

RE: Remmen modificaties

Hoi! Er is wel al veel over geschreven maar kan niet echt vinden waar ik mee zit.

Ik heb een mini met schijfremmen voor, ik vind hem alleen nog steeds waardeloos remmen. Dat zou toch beter moeten kunnen.....


Hoe kan ik de voorste remmen het makkelijkst upgraden?

RE: Remmen modificaties

wellicht eerst eens kijken of alles nog wel in orde is?
Remblokken/schijven, eens ontluchten?

RE: Remmen modificaties

Als jullie inderdaad zeggen dat de standaard schijfremmen gewoon prima moeten remmen (wat ik nu al paar keer toch gehoord heb) dan moet ik het waarschijnlijk inderdaad in de staat van de remmerij zoeken.

Zal de klauwen eens reviseren, ontluchten en andwers wellicht nieuwe HRC plaatsen.

RE: Remmen modificaties

Reviseren van de klauwen kan helpen, als de zuigers vastzitten. Meestal zitten de zuigers of vast, of los.
Vervangen van de HRC helpt niet. Deze is lek, of niet.

Doet je bekrachtiger het wel goed ?
Doen je achterremmen wel voldoende mee ?

Laat een andere Mini-rijder er een proefrit mee maken. :9

RE: Remmen modificaties

Van Timo Span begreep ik dat andere remblokjes al een wereld van verschil kan uitmaken....

RE: Remmen modificaties

JosCM schreef:


Laat een andere Mini-rijder er een proefrit mee maken. :9



Lol, net gedaan!

Die vond hem wel oke remmen XD
de bekrachtiger lijkt mij niet veel te doen (poging 2 is die afkoppelen en vaccuum ff afdoppen kijken of het anders remt, iets voor morgen)

Maar moet wel zeggen, hij heeft natuurlijk lang stilgestaan, en vanmiddag paar keer losgetrapt en het lijkt wel beter te worden. Maar als ik daarna weer in de AX ('93) of de roadster stap zit ik de eerste keer remmen tegen het voorruit, en dan merk je dat die mini slecht remt, haha. Maar goed die hebben alle twee hele remsysteem zgan.

RE: Remmen modificaties

Dat gevoel zul je altijd blijven houden. Er is niet veel aan te verbeteren.

RE: Remmen modificaties

Ik heb onbekrachtigde schijven en vind het prima remmen.
Die van mijn zus is bekrachtigd en dat gaat ook goed, hoef alleen veel minder hard te trappen. :-P
Ligt er ook aan wat je verwacht he. ;-)

Er is een groot verschil tussen goede werking van het systeem en de kracht die je op het rempedaal moet uitoefenen hebben niet alles met elkaar te maken.

@ Erwinner: Idd. de soort remblokken kunnen ook flinke invloed hebben. BTW: Haha, geen Spider meer maar een Bini... :P

RE: Remmen modificaties

Makkelijkste upgrade:
http://www.minisport.com/mini-parts/brakes.html?cat=39
Kitjes voor geventileerde 4 pots, 7.9 als je (sommige) 10" wielen wilt gebruiken,
De 8.4 kit als je 12" of 13" wielen wilt rijden.

Kost wat, maar naar mijn idee de meeste 'bang for buck'

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Remmen modificaties

Bedankt voor alle reacties!

Vind die setjes qua prijs nog wel mee vallen hoor! Ga ik zeker meenemen, bedankt!


Gezien ik geen mini heb om het mee te vergelijken is het voor mij lastig om te zeggen: déze mini remt slecht, of, standaard mini remt slecht ;-)

In vergelijking met bijv. de AX (ja sorry dat ik die er bij pak hoor maar daar heb ik er 8 ofzo van gehad en veel mee gedaan dus enige verglijking voor mij :P) die toch ook gewoon heel goedkoop en licht en minimaal aan remspul heeft en ook ongeveer uit dezelfde tijd is en ook ong hetzelfde qua gewicht is, remt mijn mini slecht. En dan bedoel ik:
- Je moet flink veel kracht zetten
- En als je dan flink kracht zet is de vertraging matig. blokkeren krijg ik nu niet voor elkaar.
- Verschil links/rechts is nihil

Ik zelf zou het prettiger vinden als ik minder kracht zou hoeven zetten, en vind het toch eigenlijk wel heel belangrijk te kunnen blokkeren. Nu word het steeds beter dus misschien zaten die zuigers van die klauwen toch wel wat vast en de schijven en blokken kunnen wel vervanging gebruiken.

RE: Remmen modificaties

Als je de remmen niet kunt laten blokkeren, dan is er inderdaad iets niet goed. Let wel, voor het blokkeren van een mini bestaat de kans dat je het pedaal best ver in moet trappen.

Het reviseren van de klauwen voor en het afstellen van de trommels achter kan veel schelen. Kijk achter ook de remcilinders eens na. Deze willen nog wel eens gaan lekken, waardoor je ook iets verminderde remkracht hebt.

RE: Remmen modificaties

.. en vergelijken met een AX: frasozen hebben over het algemeen zeer goede remmen met een stevige bite. PAst goed bij de Parijsse mentaliteit van rijden: zo lang mogelijk doorrijden en op laatste moment in de ankers.
Bite is echt iets dat met blokken te maken heeft. Maar ongeacht compound moet je de boel wel aan blokkeren kunnen krijgen anders is er iets anders aan de hand.
Compound: juist standaard blokken (OEM quality, geen derde graads imitatie) moeten daar fatsoenlijk in reageren. Of eentje met iets hogere frictie coefficient bij koud. Je hebt niks aan race blokken. Die moet je warm remmen. EBC Green Stuff zou eventueel een idee kunnen zijn, hoewel ik deze persoonlijk nog milde bite vind hebben.

RE: Remmen modificaties

Duidelijk, thanx!

Ik ga er mee aan de slag!

RE: Remmen modificaties

Misschien een open deur, maar er zit verse vloeistof in de remleidingen en je hebt hem goed ontlucht?

default

RE: Remmen modificaties

piston vast, klauw demonteren en piston terugdrukken met tool, welke je niet terug krijgt zit vast,

dat is een uurtje werk en je weet waar het probleem zich bevind