Na lang wikken en wegen, en na de aankoop van een nieuw mini blokje bij minispeed vandaan ben ik nog hard aan het twijfelen of ik nog een stapje verder wil, namelijk met een supercharger.
Nu heb ik op het internet genoeg supercharger kits gevonden maar deze sprak mij het meest aan; link
Bij deze kit zit namelijk ook een stage3 cilinderkop, olie koeler en heel de rataplan!
Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen, of misschien zelfs wel ervaringen hebben met de superchargerkits van jonspeed?
De huidige setup wat ik nu heb is:
CILINDERKOP 12G940 A + big valve
1,5:1 MINISPORT ALLUMINIUM Klepstoters
CILINDERBLOK 1275 A + SERIE 1380CC
POWERMAX ZUIGERS 20.659
Lichtere en gebalanceerde A + drijfstangen
NOKKENAS KENT 286 BILLET
DUPLEX DISTRIBUTIEKETTING
KRUKAS 1275 A +
"Stage 3 cylinder head with optimised compression ratio"
Slaat in feite nergens op, ze gebruiken gewoon een standaard kop stage 3 kop in combinatie met een vulplaat en twee koppakkingen.
Als je dit echt goed wilt aanpakken, zet je er andere zuigers in om de compressie naar beneden te krijgen, eventueel in combinatie met het extra bewerken van de kop.
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door tourdemini op zo, 13-07-2014 13:26
mensen,
Na lang wikken en wegen, en na de aankoop van een nieuw mini blokje bij minispeed vandaan ben ik nog hard aan het twijfelen of ik nog een stapje verder wil, namelijk met een supercharger.
Nu heb ik op het internet genoeg supercharger kits gevonden maar deze sprak mij het meest aan;
link
Bij deze kit zit namelijk ook een stage3 cilinderkop, olie koeler en heel de rataplan!
Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen, of misschien zelfs wel ervaringen hebben met de superchargerkits van jonspeed?
De huidige setup wat ik nu heb is:
CILINDERKOP 12G940 A + big valve
1,5:1 MINISPORT ALLUMINIUM Klepstoters
CILINDERBLOK 1275 A + SERIE 1380CC
POWERMAX ZUIGERS 20.659
Lichtere en gebalanceerde A + drijfstangen
NOKKENAS KENT 286 BILLET
DUPLEX DISTRIBUTIEKETTING
KRUKAS 1275 A +
Weet helaas geen compressie verhouding
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door Red Head Herm op zo, 13-07-2014 20:17
Je moet dan ook je stuur naar rechts ombouwen.
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door tourdemini op zo, 13-07-2014 20:28
je maakt een geintje toch zeker
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door Red Head Herm op zo, 13-07-2014 20:34
De hoofdrem en koppelingcilinder zitten in de weg.
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door Mini Power op zo, 13-07-2014 21:44
Dat gaat wel als je het blok iets voorover zet en de leidingen wat aanpast.
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door Dennis op ma, 14-07-2014 11:01
"Stage 3 cylinder head with optimised compression ratio"
Slaat in feite nergens op, ze gebruiken gewoon een standaard kop stage 3 kop in combinatie met een vulplaat en twee koppakkingen.
Als je dit echt goed wilt aanpakken, zet je er andere zuigers in om de compressie naar beneden te krijgen, eventueel in combinatie met het extra bewerken van de kop.
Dennis
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door The Puritan op za, 19-07-2014 16:51
En anders gewoon een cilinderset van Wilwood in de auto maken. Ben je ook van dat probleem af.
RE: Supercharger Kit Jonspeedracing
Ingediend door Joostgijzel op zo, 17-08-2014 22:27
Mijn blok is door jonspeed gebouwd. Pm me even over evt meer info over hen.
Gr joost