Uitlaat mini classic

RE: Uitlaat mini classic

Goedendag,

Ben benieuwd of er mensen zijn met een dubbele uitlaat. Heb zelf nog een normale enkele pijp onder, waar weinig uitkomt.

Ben op zoek naar een dubbele uitlaat, met een sportieve brom dus niet dat je er gek van wordt tijdens een langere rit.

Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen of ervaring hebben. (foto's)
En waar te bestellen?

met vriendelijke groet,

Michael

RE: Uitlaat mini classic

Ik heb er hier nog een liggen die kan je overnemen .

RE: Uitlaat mini classic

Ik heb er 1 liggen met catvervanger (zit er aan vast gelast!) voor een MPI (met middendemper)
nog een nieuwe pakking er bij ook (en bouten/moeren).

Hij hangt wel iets lager zo lijkt het (door de middendemper):







Ophangpunten aan je subframe moet je dan wel ff maken met van die rubbers met aan 2 kanten schroefdraad ofzo, die heb ik niet meer.

Is in nette staat gewoon

maakte mooi geluidje :) niet te overdreven hard.

mag je voor een net prijsje hebben, is een RC40 medium bore side exit.
(ik moet alleen even navragen waar de uitlaat nu ligt evt.... :P)

default

RE: Uitlaat mini classic

Ik heb een rechte pijp en een zelf gemaakte einddemper. De demper die er onder zat toen wij de auto kochten was meer iets voor onder een Hondo Snivic, petje en verlagingset niet in begrepen.

Eigen demper ziet er als volgt uit:


Het is feitelijk niks meer dan een 80mm buitenbuis met 60mm binnenbuis. Deze heb ik vervolgens volgestopt met stalen pannen sponsen van een merk naar keuze.. Dit dempt voldoende om er normaal meer te kunnen rijden, ook langere stukken

RE: Uitlaat mini classic

Ziet er ook best wel Honda Snivic, petje, scheef achter het stuur hangend uit.. eerlijk gezegd.. :D

default

RE: Uitlaat mini classic

Hehehe kon helaas niet anders. De uitlaat die er onder zat was 60mm diameter. Komt ook door het turbo blok

RE: Uitlaat mini classic

Dobey schreef:
Hehehe kon helaas niet anders. De uitlaat die er onder zat was 60mm diameter. Komt ook door het turbo blok




Kan heel prima wat smaakvoller hoor. Turbo of niet. :D

60mm is echt niet nodig als einddemper. Of je ga je dik over de 300pk heen? :+)

RE: Uitlaat mini classic

Heb ondertussen de DTM dubbel 3 inch. Echter is deze te luid. Heeft iemand ervaring met een merk die een sportief geluid heeft maar niet te monotoon klinkt of te overdreven is bij het cruisen.

Ik hoor graag wat voorstellen.

Pls help:)

Met vriendelijke groet,

Michael

RE: Uitlaat mini classic

Veel mensen hebben een RC40. Deze zijn wat milder in het geluid. Je kunt ook gaan voor een Maniflow. Of een Janspeed, maar die zijn moeilijker te krijgen.

RE: Uitlaat mini classic

als je beschaafd wil, kom je meestal uit op een rc40.
je hebt dan nog small, medium en big bore trouwens.

RE: Uitlaat mini classic

Een Maniflow 1.75"(45mm) twin box is vergelijkbaar met een RC40: sportief maar beschaaft geluidje.

Ik heb zelf een RVS 2" systeem (zelfbouw) met twee flinke adsorbsie dempers (Simons) en dat klinkt erg mooi maar heeft toch nog last van een vervelende brom rond 2500rpm (=/-80km/uur).

Als ik een keer tijd heb ga ik er een Helmholz resonator aan toevoegen, dit kan het euvel oplossen wanneer de inhoud juist gekozen wordt.

default

RE: Uitlaat mini classic

Carlo schreef:
Dobey":153kelfy]Hehehe kon helaas niet anders. De uitlaat die er onder zat was 60mm diameter. Komt ook door het turbo blok




Kan heel prima wat smaakvoller hoor. Turbo of niet. :D

60mm is echt niet nodig als einddemper. Of je ga je dik over de 300pk heen? :+)[/quote:153kelfy]

Hahahahaha ergens had je wel gelijk, het heeft in ieder geval genoeg geknaagd dat ik afgelopen winter een 2e versie heb gemaakt. Uitlaat is onder de auto uit geweest (er waren allerlei stukken tussen gelast. Alleen het oorspronkelijke Maniflow bocht hergebruikt (50mm diameter). Nu is de gehele uitlaat 50mm.. Ziet er toch minder snivic achtig uit (al zeg ik het zelf)... :+)





twijfel nog wel beetje over het uiteinde, wellicht dat ik deze toch nog keertje anders maak..

RE: Uitlaat mini classic

Niet mijn smaak.. maar goed. :|

Wordt sowieso oppassen met achteruit parkeren richting een (hoge) stoeprand!

default

RE: Uitlaat mini classic

Over smaak valt te twisten. :+)

Eindstuk is nog twijfelachtig. Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden over