Is er een groot verschil in de originele remflexibels of die van aeroquip/goodridge
Mijn mini staat op 4potsklauwen en geventileerde schijven .
Er staan momenteel flexibels op zoals in onderstaande link maar op onze belgische keuring doen ze er moeilijk over.
Vandaar men vraag of er veel verschil inzit als ik originel steek.
De motivatie om dergelijke RVS slangen te gebruiken is simpel; ze zwellen minder op bij stevig afremmen, waardoor het pedaal minder sponzig aanvoelt.
In jouw geval, met 4-pots remklauwen (Metro waarschijnlijk?) Heb je niet veel keus aangezien de Metro een 2-leiding systeem gebruikt. Je zult er dus een ombouwsetje op moeten zetten om de enkele leiding van de Mini op de 2 ingangen van de remklauw aan te sluiten.
Voor zover ik ben ingelicht, zijn die alleen te krijgen in een dergelijke RVS uitvoering.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze moeilijk doen over het feit dat de remslangen bij een uiterste stuuruitslag tegen de draagarm en/of de aandrijfas aankomen, met het risico op lekkage. Ook in NL is dat een keuringspunt.
Er zijn nu ook setjes van Goodridge waarbij er een zwart plastieken laagje over de metalen leidingen heen zit. Ziet er wat minder opvallend uit.
Overigens zijn hier de regels in Belgie echt overdreven. Dit verhoogt de veiligheid ten opzichte van originele rubberen leidingen en toch mag het daar officieel niet
Met dat setje heb je voldoende aan een enkele leiding, en kun je dus inderdaad volstaan met de originele leiding.
Kunnen ze ook motiveren waarom die RVS leidingen niet mogen ? Inderdaad komt het de veiligheid alleen maar ten goede; betere dosering van de remmen, minder sponsig pedaal, minder gevoelig voor beschadigingen van buitenaf..
Of mag het niet omdat het niet origineel is ?
Overigens... ik vind de benaming remflexibels wel grappig.. Ga ik op mn werk ook eens invoeren..
Bartje schreef: Of mag het niet omdat het niet origineel is ?
Ja ...
Toch is het wel raar die regels in Belgie...
Als je de standaard zwarte leidingen hebt, kijken ze dan ook naar een goedkeuringsnummer ofzo? Daar kun je toch ook aftermarket slangen op gezet hebben van een of ander houtje-touwtje merk?
en officieel mag die klauw ook niet in België
gewoon zwarte krimpkous om de gevlochten leiding en klaar ben je
Correct me if I'm wrong, maar het schijnt met die omvlochten remleidingen ook zo te zijn, dat je niet of moeilijker kan zien of het rubber droogtescheurtjes aan het vertonen is.
Ik heb ze zelf ook nog steeds. Mijn keurmeester doet nooit moeilijk, dus ik heb er noot iets over gehoord (in NL).
Vandaag op de keuring geweest om info te vragen,die rvs leidingen mogen niet.
Reden;niet origineel,aan het originele remsysteem mag niets veranderd of zelfs verbeterd worden .
Die klauwen en geventileerde schijven mag dus ook niet .
Met een krimpkous erover ben je idd klaar maar ga toch originele flexibels steken .
Want een keuring in Belgie is soms een ware nachtmerrie
gewoon ander keurstation zoeken.
dikke onzin
Een ander keuringsstation zoeken in België heeft geen nut. Daar zullen de keurmeesters hetzelfde zeggen. Die kijken niet verder dan wat er in een boekwerk staat als "origineel". Ook niet als het een verbetering betreft.
Idd,belgische wetgeving is overal hetzelfde in alle keuringstations.
Regels zijn er om te volgen zeker ........
Mja, lang leve Europa ! Uniformiteit in keuringsregels zal nog lang een utopie blijven vrees ik.
Ik sprak op een IMM een keer iemand uit Portugal met een 1330 met compressor en alle nodige aanpassingen aan onderstel en remmen, die ieder jaar z'n originele 1000 blok terug monteert om door de keuring te komen. Met die goedkeuring op zak rijdt ie vervolgens met z'n 1330 met compressor in de rondte..
Hoever kun je gaan.. zowel in jaarlijks ombouwen als in keuringseisen opleggen..
dan valt het wisselen van een setje remslangen nog wel mee
(b)engeltje schreef: Een ander keuringsstation zoeken in België heeft geen nut.
Correct. Mogelijk heb je wel kans dat het goed gaat als je wat dieper de wallonie in gaat, maar dat is op zich al verdacht...
Eergisteren naar een shop gegaan in Zottegem en die mannen daar gaan met die RVS en worden er niet voor afgekeurd. Dus in België hangt er veel vanaf wie er je wagen keurt. Mijn mini had op de keuring geen enkele opmerking van roest terwijl je zo door de bodem zat.
Ik zou ze plaatsen en zeggen dat je deze besteld hebt als zijnde origineel
Ga dat risico niet lopen,kan zijn dat het dit jaar goed gaat maar dan weer problemen oplevert volgend jaar.
Komen terug originele remslangen(flexibels ) op.
Ook de geventileerde schijven worden origineel gezet .
Mijn mini is geen racemonster maar dient om rustig te toeren
De reden dat ik dit alles wou monteren is omdat ik het toch liggen heb .
Het zal blijven liggen of anders de verkoop ingaan .
Is er een groot verschil in de originele remflexibels of die van aeroquip/goodridge
Mijn mini staat op 4potsklauwen en geventileerde schijven .
Er staan momenteel flexibels op zoals in onderstaande link maar op onze belgische keuring doen ze er moeilijk over.
Vandaar men vraag of er veel verschil inzit als ik originel steek.
http://www.minisport.com/mini-spare-par ... _CK4M.html
In welk opzicht doen ze daar moeilijk over ?
De motivatie om dergelijke RVS slangen te gebruiken is simpel; ze zwellen minder op bij stevig afremmen, waardoor het pedaal minder sponzig aanvoelt.
In jouw geval, met 4-pots remklauwen (Metro waarschijnlijk?) Heb je niet veel keus aangezien de Metro een 2-leiding systeem gebruikt. Je zult er dus een ombouwsetje op moeten zetten om de enkele leiding van de Mini op de 2 ingangen van de remklauw aan te sluiten.
Voor zover ik ben ingelicht, zijn die alleen te krijgen in een dergelijke RVS uitvoering.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze moeilijk doen over het feit dat de remslangen bij een uiterste stuuruitslag tegen de draagarm en/of de aandrijfas aankomen, met het risico op lekkage. Ook in NL is dat een keuringspunt.
Ik heb dit setje steken
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 523&title=
Die rvs flexibels mogen niet in belgie.
Er zijn nu ook setjes van Goodridge waarbij er een zwart plastieken laagje over de metalen leidingen heen zit. Ziet er wat minder opvallend uit.

Overigens zijn hier de regels in Belgie echt overdreven. Dit verhoogt de veiligheid ten opzichte van originele rubberen leidingen en toch mag het daar officieel niet
Met dat setje heb je voldoende aan een enkele leiding, en kun je dus inderdaad volstaan met de originele leiding.
Ga ik op mn werk ook eens invoeren.. 
Kunnen ze ook motiveren waarom die RVS leidingen niet mogen ? Inderdaad komt het de veiligheid alleen maar ten goede; betere dosering van de remmen, minder sponsig pedaal, minder gevoelig voor beschadigingen van buitenaf..
Of mag het niet omdat het niet origineel is ?
Overigens... ik vind de benaming remflexibels wel grappig..
Bartje schreef:
Of mag het niet omdat het niet origineel is ?
Ja ...
Toch is het wel raar die regels in Belgie...
Als je de standaard zwarte leidingen hebt, kijken ze dan ook naar een goedkeuringsnummer ofzo? Daar kun je toch ook aftermarket slangen op gezet hebben van een of ander houtje-touwtje merk?
en officieel mag die klauw ook niet in België
gewoon zwarte krimpkous om de gevlochten leiding en klaar ben je
Correct me if I'm wrong, maar het schijnt met die omvlochten remleidingen ook zo te zijn, dat je niet of moeilijker kan zien of het rubber droogtescheurtjes aan het vertonen is.
Ik heb ze zelf ook nog steeds. Mijn keurmeester doet nooit moeilijk, dus ik heb er noot iets over gehoord (in NL).
Vandaag op de keuring geweest om info te vragen,die rvs leidingen mogen niet.

Reden;niet origineel,aan het originele remsysteem mag niets veranderd of zelfs verbeterd worden .
Die klauwen en geventileerde schijven mag dus ook niet .
Met een krimpkous erover ben je idd klaar maar ga toch originele flexibels steken .
Want een keuring in Belgie is soms een ware nachtmerrie
gewoon ander keurstation zoeken.
dikke onzin
Een ander keuringsstation zoeken in België heeft geen nut. Daar zullen de keurmeesters hetzelfde zeggen. Die kijken niet verder dan wat er in een boekwerk staat als "origineel". Ook niet als het een verbetering betreft.
Idd,belgische wetgeving is overal hetzelfde in alle keuringstations.
Regels zijn er om te volgen zeker ........
Mja, lang leve Europa ! Uniformiteit in keuringsregels zal nog lang een utopie blijven vrees ik.
Ik sprak op een IMM een keer iemand uit Portugal met een 1330 met compressor en alle nodige aanpassingen aan onderstel en remmen, die ieder jaar z'n originele 1000 blok terug monteert om door de keuring te komen. Met die goedkeuring op zak rijdt ie vervolgens met z'n 1330 met compressor in de rondte..
Hoever kun je gaan.. zowel in jaarlijks ombouwen als in keuringseisen opleggen..
dan valt het wisselen van een setje remslangen nog wel mee
(b)engeltje schreef:
Een ander keuringsstation zoeken in België heeft geen nut.
Correct. Mogelijk heb je wel kans dat het goed gaat als je wat dieper de wallonie in gaat, maar dat is op zich al verdacht...
Eergisteren naar een shop gegaan in Zottegem en die mannen daar gaan met die RVS en worden er niet voor afgekeurd. Dus in België hangt er veel vanaf wie er je wagen keurt. Mijn mini had op de keuring geen enkele opmerking van roest terwijl je zo door de bodem zat.
Ik zou ze plaatsen en zeggen dat je deze besteld hebt als zijnde origineel
Ga dat risico niet lopen,kan zijn dat het dit jaar goed gaat maar dan weer problemen oplevert volgend jaar.
) op.
Komen terug originele remslangen(flexibels
Ook de geventileerde schijven worden origineel gezet .
Mijn mini is geen racemonster maar dient om rustig te toeren
De reden dat ik dit alles wou monteren is omdat ik het toch liggen heb .
Het zal blijven liggen of anders de verkoop ingaan .
Je moet ingelogd zijn om te reageren.