Welke veringen

RE: Welke veringen

Ik ben bezig met mijn mini te restaureren van 1976 en heb uitgevogeld dat het beste manier van verlagen is door middel van een hi-lo kit.
Nou zou ik graag ook de schokdempers vervangen voor een beter baanligging en omdat de huidige niet 100% meer zijn.
Mijn vraag dus welke van deze twee sets is aangeraden voor mij?

http://www.minispares.com/product/classic/MSSK3001.aspx

http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop

De eerste is met verlaagde veren en 2de met standaard hoogte, beide met hi-lo's.
Mijn bedoeling is om de mini wat te verlagen maar niet te overdreven, komen 12 inch velgen onder.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat advies.

Alvast bedankt
Bart

RE: Welke veringen

Als ik jou plannen lees, zou ik voor de kortere dempers gaan (verlaagde set).

Zelf ben ik een MPI aan het opknappen en ik heb ook Hi-Lo's gemonteerd met het doel om de Mini enigszins te verlagen.
Dat blijkt echter niet goed te werken omdat de dempers te lang zijn.
Als je de Hi-Lo's zo afstelt dat de Mini wat lager ligt, dan liggen de veerbollen en de Hi-Lo's los en kunnen ze er uitvallen als je helemaal uitgeveerd bent.
Dat probleem heb je niet met de kortere dempers.

Ik denk dan ook dat ik ook nog eens kortere dempers ga monteren als de Mini af is.

RE: Welke veringen

Ik heb op de bovenste draagarmen een stelboutje gemaakt zodat hij niet te ver kan uitveren. Dan komen je veerbollen dus niet meer los.

RE: Welke veringen

Bij verlagen van mini altijd kortere schokbrekers gebruiken.

Dat ze loskomen van de veerbollen is alleen bij misschien een wiel wissel. Je moet aardig wat doen om tijdens het rijden je hi-low los te krijgen van je veerbol. Dwz je een aardige rally moet rijden.

Stelboutjes in mijn ogen niet nodig. en Heb in mijn 25 jaar racerij nog nooit meegemaakt van dit euvel en mijn mini is aardig verlaagd. \\:)/

RE: Welke veringen

Is dat echt nodig als ik hem maar een beetje verlaag? Ik zie namelijk veel mensen gewoon hi-lo's steken en klaar.
Het is wel de bedoeling dat het wiel nog buiten de wielkasten (en verbreders) komt.
vooraan valt het mee, maar achteraan staat hij vrij hoog.