Ik ben bezig met mijn mini te restaureren van 1976 en heb uitgevogeld dat het beste manier van verlagen is door middel van een hi-lo kit.
Nou zou ik graag ook de schokdempers vervangen voor een beter baanligging en omdat de huidige niet 100% meer zijn.
Mijn vraag dus welke van deze twee sets is aangeraden voor mij?
De eerste is met verlaagde veren en 2de met standaard hoogte, beide met hi-lo's.
Mijn bedoeling is om de mini wat te verlagen maar niet te overdreven, komen 12 inch velgen onder.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat advies.
Als ik jou plannen lees, zou ik voor de kortere dempers gaan (verlaagde set).
Zelf ben ik een MPI aan het opknappen en ik heb ook Hi-Lo's gemonteerd met het doel om de Mini enigszins te verlagen.
Dat blijkt echter niet goed te werken omdat de dempers te lang zijn.
Als je de Hi-Lo's zo afstelt dat de Mini wat lager ligt, dan liggen de veerbollen en de Hi-Lo's los en kunnen ze er uitvallen als je helemaal uitgeveerd bent.
Dat probleem heb je niet met de kortere dempers.
Ik denk dan ook dat ik ook nog eens kortere dempers ga monteren als de Mini af is.
Ingediend door racemini.nl op do, 11-12-2014 14:45
Bij verlagen van mini altijd kortere schokbrekers gebruiken.
Dat ze loskomen van de veerbollen is alleen bij misschien een wiel wissel. Je moet aardig wat doen om tijdens het rijden je hi-low los te krijgen van je veerbol. Dwz je een aardige rally moet rijden.
Stelboutjes in mijn ogen niet nodig. en Heb in mijn 25 jaar racerij nog nooit meegemaakt van dit euvel en mijn mini is aardig verlaagd.
Is dat echt nodig als ik hem maar een beetje verlaag? Ik zie namelijk veel mensen gewoon hi-lo's steken en klaar.
Het is wel de bedoeling dat het wiel nog buiten de wielkasten (en verbreders) komt.
vooraan valt het mee, maar achteraan staat hij vrij hoog.
RE: Welke veringen
Ingediend door bartvdl op wo, 12-11-2014 21:28
Ik ben bezig met mijn mini te restaureren van 1976 en heb uitgevogeld dat het beste manier van verlagen is door middel van een hi-lo kit.
Nou zou ik graag ook de schokdempers vervangen voor een beter baanligging en omdat de huidige niet 100% meer zijn.
Mijn vraag dus welke van deze twee sets is aangeraden voor mij?
http://www.minispares.com/product/classic/MSSK3001.aspx
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
De eerste is met verlaagde veren en 2de met standaard hoogte, beide met hi-lo's.
Mijn bedoeling is om de mini wat te verlagen maar niet te overdreven, komen 12 inch velgen onder.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat advies.
Alvast bedankt
Bart
RE: Welke veringen
Ingediend door Mr.Bean op za, 15-11-2014 09:59
Als ik jou plannen lees, zou ik voor de kortere dempers gaan (verlaagde set).
Zelf ben ik een MPI aan het opknappen en ik heb ook Hi-Lo's gemonteerd met het doel om de Mini enigszins te verlagen.
Dat blijkt echter niet goed te werken omdat de dempers te lang zijn.
Als je de Hi-Lo's zo afstelt dat de Mini wat lager ligt, dan liggen de veerbollen en de Hi-Lo's los en kunnen ze er uitvallen als je helemaal uitgeveerd bent.
Dat probleem heb je niet met de kortere dempers.
Ik denk dan ook dat ik ook nog eens kortere dempers ga monteren als de Mini af is.
RE: Welke veringen
Ingediend door The Puritan op za, 22-11-2014 20:21
Ik heb op de bovenste draagarmen een stelboutje gemaakt zodat hij niet te ver kan uitveren. Dan komen je veerbollen dus niet meer los.
RE: Welke veringen
Ingediend door racemini.nl op do, 11-12-2014 14:45
Bij verlagen van mini altijd kortere schokbrekers gebruiken.
Dat ze loskomen van de veerbollen is alleen bij misschien een wiel wissel. Je moet aardig wat doen om tijdens het rijden je hi-low los te krijgen van je veerbol. Dwz je een aardige rally moet rijden.
Stelboutjes in mijn ogen niet nodig. en Heb in mijn 25 jaar racerij nog nooit meegemaakt van dit euvel en mijn mini is aardig verlaagd.
RE: Welke veringen
Ingediend door bartvdl op do, 11-12-2014 17:50
Is dat echt nodig als ik hem maar een beetje verlaag? Ik zie namelijk veel mensen gewoon hi-lo's steken en klaar.
Het is wel de bedoeling dat het wiel nog buiten de wielkasten (en verbreders) komt.
vooraan valt het mee, maar achteraan staat hij vrij hoog.