Ingediend door martin krispijn op zo, 03-02-2002 22:07
er stond al een topic over het het wel of niet moeten uitslijpen van wielkasten bij 12 en 13 inch wielen maar nu is mijn vraag. hoeveel cm moet je ongeveer uit je wielkasten slijpen. mijn mini ligt compleet uit elkaar en aangezien en nog het nodige gelast en gespoten moet worden er 13 inch onderkomt is het wel zo makkelijk gelijk die wielkasten uit te slijpen voordat alles naar de spuiter gaat.
[Complete quote van Martin's eerste post verwijdert - EB]
Doe iig niet te weinig (zeker als je verlaagd hebt, een cm of 2,5 of zo.. denk ik) Ik heb door te weinig wegslijpen een barst in mijn lak gekregen op de naad onder de hoek van de voorruit (hoe heten al die platen die daar samenkomen?)
Mensen, niet teveel quoten. Ik ga nu quotes die niet iets toevoegen aan je post weghalen. Niet klakkeloos op dat quote-knoppie drukken. Gebruik liever het "reply" knopje, meestal heb je geen quote nodig.
De platen die daar samenkomen zijn de paravaan (plaat onder de voorruit) en het spatscherm.
Adonias schreef: Ik heb door te weinig wegslijpen een barst in mijn lak gekregen op de naad onder de hoek van de voorruit (hoe heten al die platen die daar samenkomen?)
Die moet je toch eens uitleggen, want ik snap niet helemaal wat de connectie is tussen te weinig wegslijpen (en dus waarschijnlijk aanlopen??) en een barst in de lak van de paravan??
Ja, maar dan nog. Kan me een hoop bij voorstellen, verbogen wielkast, ontwricht front bij connectie spatbord, naar binnen of buiten verbogen spatbord, a-paneel losgetrokken bij dorpel. Maar de paravan vindt ik wel ver gezocht moet ik zeggen.
Maar goed, ben benieuwd wat de eigenaar voor verklaring heeft.
Het wiel loopt idd zo nu en dan aan tijdens het maken van een scherpe bocht... bv bij het inparkeren... Het hele spatscherm trilt dan... (spatscherm zit toch zeg maar over het wiel heen.... van koplamp tot paravan?) iig, op die naad is de lak gescheurt...
er stond al een topic over het het wel of niet moeten uitslijpen van wielkasten bij 12 en 13 inch wielen maar nu is mijn vraag. hoeveel cm moet je ongeveer uit je wielkasten slijpen.
Ik heb zelf 13"7j wielen eronder liggen en heb alleen spatscherm bij moeten slijpen. Een precieze maat geven is lastig want aan de voorkant van de mini moet er meer af en hoe verder je bovenaan komt steeds minder. Het is het makkelijkst om je wielen eronder te zetten en dan te gaan slijpen. Als je dan namelijk aan het stuur draait kun je zien of ze aanlopen. Je slijpt het dan net zover weg dat je wielen er ruim langs kunnen. Want bij drempels en stoepranden op/afrijden komt je wiel dus nog omhoog en kan hij toch nog het spatscherm raken. De achterwielen kunnen er zo onder gezet worden maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen en succes ermee.
Ingediend door martin krispijn op do, 07-02-2002 19:45
bedankt voor de reacties. maar marijn ikke heb nu dus een compleet kale body en 2 compleet kale subframes en in heb eigenlijk weinig zin om dit ff in elkaar te zetten om zo te zien hoeveel ik van de wielkasten moet slijpen, want na het slijpen wil ik de body laten stralen en daarna nieuwe stukken erin lassen en spuiten die handel dus het was makkelijk geweest als iemand zo kan zeggen dat er zoveel cm af moet. maare ik ga gewoon 13 inch arches bestellen en dan kijken hoeveel ik uit die wielkasten kan slijpen, maar in ieder geval bedankt.
groetjes martin. ps best een gave muismat van de miniseven club
maare ik ga gewoon 13 inch arches bestellen en dan kijken hoeveel ik uit die wielkasten kan slijpen, maar in ieder geval bedankt
Mag ik je een tip geven? Volgens mij is het in veel gevallen ook goed mogelijk om 13 inches met kleinere arches te combineren. Ik vind persoonlijk 13 inch arches, met name de sports pack arches, veel te "bulky". Vooral bij de SP heb ik het idee dat dat is omdat voor sommige markten de wielen niet uit mogen steken. In Nederland is het echter zo dat wielen een paar cm (3?) mogen uitsteken en dan vind ik kleinere arches wel zo mooi.
mogelijk om 13 inches met kleinere arches te combineren. Ik vind persoonlijk 13 inch arches, met name de sports pack arches, veel te "bulky". Vooral bij de SP heb ik het idee dat dat is omdat voor sommige markten de wielen niet uit mogen steken. In Nederland is het echter zo dat wielen een paar cm (3?) mogen uitsteken en dan vind ik kleinere arches wel zo mooi.
Ik heb zelf sportspack arches en mijn wielen (13"7j) steken ook nog gewoon uit dichtbij of verder dan de grens van 3cm dus dat is onzin. Alleen bij kleinere arches lopen ze dichter langs je wiel en steken je wielen dus nog meer uit (voor de vette look ) De sp arches lopen wat verder boven het wiel en dat is het enegi nadeel maar ja het is wat je zelf prefereert dus
Kan zijn dat ik me vergis, maar is de gebruikelijke maat vaan 13" niet 6J? In dat geval is het niet zo gek dat bij jou je wielen uitsteken, met een inch extra breedte
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door martin krispijn op zo, 03-02-2002 22:07
er stond al een topic over het het wel of niet moeten uitslijpen van wielkasten bij 12 en 13 inch wielen maar nu is mijn vraag. hoeveel cm moet je ongeveer uit je wielkasten slijpen. mijn mini ligt compleet uit elkaar en aangezien en nog het nodige gelast en gespoten moet worden er 13 inch onderkomt is het wel zo makkelijk gelijk die wielkasten uit te slijpen voordat alles naar de spuiter gaat.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Eelke op zo, 03-02-2002 22:41
Zie het topic over de Metro schijfremmen.
Bert schrijft hier:
12" forever!!
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Adonias op zo, 03-02-2002 23:42
[Complete quote van Martin's eerste post verwijdert - EB]
Doe iig niet te weinig (zeker als je verlaagd hebt, een cm of 2,5 of zo.. denk ik) Ik heb door te weinig wegslijpen een barst in mijn lak gekregen op de naad onder de hoek van de voorruit (hoe heten al die platen die daar samenkomen?)
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Eelke op ma, 04-02-2002 09:32
Mensen, niet teveel quoten. Ik ga nu quotes die niet iets toevoegen aan je post weghalen. Niet klakkeloos op dat quote-knoppie drukken. Gebruik liever het "reply" knopje, meestal heb je geen quote nodig.
De platen die daar samenkomen zijn de paravaan (plaat onder de voorruit) en het spatscherm.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Bert op ma, 04-02-2002 13:11
Die moet je toch eens uitleggen, want ik snap niet helemaal wat de connectie is tussen te weinig wegslijpen (en dus waarschijnlijk aanlopen??) en een barst in de lak van de paravan??
Bert
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Eelke op ma, 04-02-2002 14:13
Ik gok dat het plaatwerk bij het inveren tijdens ingedraaid wiel een klap heeft gehad.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Bert op ma, 04-02-2002 16:53
Ja, maar dan nog. Kan me een hoop bij voorstellen, verbogen wielkast, ontwricht front bij connectie spatbord, naar binnen of buiten verbogen spatbord, a-paneel losgetrokken bij dorpel. Maar de paravan vindt ik wel ver gezocht moet ik zeggen.
Maar goed, ben benieuwd wat de eigenaar voor verklaring heeft.
Bert.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Adonias op ma, 04-02-2002 19:10
Het wiel loopt idd zo nu en dan aan tijdens het maken van een scherpe bocht... bv bij het inparkeren... Het hele spatscherm trilt dan... (spatscherm zit toch zeg maar over het wiel heen.... van koplamp tot paravan?) iig, op die naad is de lak gescheurt...
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Bert op di, 05-02-2002 11:16
Klopt, dat is idd het spatscherm. Wel zonde van de schade in ieder geval, of het nu te maken heeft met het aanlopen of niet...
Bert.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Marijn op di, 05-02-2002 13:07
Ik heb zelf 13"7j wielen eronder liggen en heb alleen spatscherm bij moeten slijpen. Een precieze maat geven is lastig want aan de voorkant van de mini moet er meer af en hoe verder je bovenaan komt steeds minder. Het is het makkelijkst om je wielen eronder te zetten en dan te gaan slijpen. Als je dan namelijk aan het stuur draait kun je zien of ze aanlopen. Je slijpt het dan net zover weg dat je wielen er ruim langs kunnen. Want bij drempels en stoepranden op/afrijden komt je wiel dus nog omhoog en kan hij toch nog het spatscherm raken. De achterwielen kunnen er zo onder gezet worden maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen en succes ermee.
Groeten Marijn
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door martin krispijn op do, 07-02-2002 19:45
bedankt voor de reacties. maar marijn ikke heb nu dus een compleet kale body en 2 compleet kale subframes en in heb eigenlijk weinig zin om dit ff in elkaar te zetten om zo te zien hoeveel ik van de wielkasten moet slijpen, want na het slijpen wil ik de body laten stralen en daarna nieuwe stukken erin lassen en spuiten die handel dus het was makkelijk geweest als iemand zo kan zeggen dat er zoveel cm af moet. maare ik ga gewoon 13 inch arches bestellen en dan kijken hoeveel ik uit die wielkasten kan slijpen, maar in ieder geval bedankt.
groetjes martin. ps best een gave muismat van de miniseven club
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Adonias op do, 07-02-2002 19:48
Photo reportage!!! :P
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door mini-philip op do, 07-02-2002 22:36
jij houd wel van foto's he!
In dat topic over dat turboblok ook al
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Eelke op vr, 08-02-2002 08:21
Mag ik je een tip geven? Volgens mij is het in veel gevallen ook goed mogelijk om 13 inches met kleinere arches te combineren. Ik vind persoonlijk 13 inch arches, met name de sports pack arches, veel te "bulky". Vooral bij de SP heb ik het idee dat dat is omdat voor sommige markten de wielen niet uit mogen steken. In Nederland is het echter zo dat wielen een paar cm (3?) mogen uitsteken en dan vind ik kleinere arches wel zo mooi.
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Marijn op vr, 08-02-2002 15:40
Ik heb zelf sportspack arches en mijn wielen (13"7j) steken ook nog gewoon uit dichtbij of verder dan de grens van 3cm dus dat is onzin. Alleen bij kleinere arches lopen ze dichter langs je wiel en steken je wielen dus nog meer uit (voor de vette look ) De sp arches lopen wat verder boven het wiel en dat is het enegi nadeel maar ja het is wat je zelf prefereert dus
groeten marijn
Dus het is maar net wat je wil
RE: wielkasten uitslijpen
Ingediend door Eelke op vr, 08-02-2002 16:02
Kan zijn dat ik me vergis, maar is de gebruikelijke maat vaan 13" niet 6J? In dat geval is het niet zo gek dat bij jou je wielen uitsteken, met een inch extra breedte