ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

ik heb bijna 4 jaar zo'n nieuwe mini gehad. Het was een one. Best leuk, 120 km per uur in de tweede versnelling en tot 150 in z'n 3. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar de koplampen gingen wel vaak stuk. Verder moest ik elk jaar nieuwe banden rondom.

Nu heb ik een mayfair stage 1, ook leuk alleen hij wil niet meer starten.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

waarom heb je je mini one weer weggedaan?

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

na 4 jaar wil je weer wat anders. in het begin was het leuk, toen reden er in nederland slechts 200 rond en moest ik de mensen praktisch van de auto af slaan om weg te kunnen rijden. Het nieuwe is er nu af. Ik kon hem nu nog voor een leuk bedrag verkopen.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

oke ;)

de oude blijft altijd leuk, en je hebt gelijk dat je de nieuwe steeds vaker ziet.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

lekker door blijven sparen, want je kan een hoop fun hebben in de nieuwe mini. Ik zou een one kopen en deze laten chiptunen. Voor minder geld heb je meer pk's en de schakelbak is ook fijner.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

richarddewit schreef:
en de schakelbak is ook fijner.




Volgens mij merk je met de 2006 versie dat verschil niet meer. Tenminste, verschil tussen 2006 en daarvoor is wel merkbaar dacht ik zo.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

Volgens mij is er geen verschil in de versnellingsbak tussen de One en de Cooper, afgezien van bakverhoudingen (dat weet ik niet, zou kunnen afwijken). Beide een vijfbak, bij 2004 modeljaar en ouder een overblijfsel uit de Rover-tijd, sinds modeljaar 2005 een bak van Getrag. Dat verschil merk je wel, maar dat is dus tussen oud en nieuw, niet tussen One en Cooper.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

ik duidde ook op de verhouding. Bij een cooper moet je sneller schakelen. Sommige mensen vinden dat sportief, maar ik vind het lullig dat je net voordat je op de 100 km/u zit nog 1 x moet schakelen. Bij de cooper s viel dit me ook op.
zie http://home.wanadoo.nl/r.m.de.wit/coope ... ternet.wmv

default

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

Ook leuk om ff te kijken! Enne.......... Deze is niet gesponsord door een dealer, tijdens een proefritje :|
link

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

leuk filmpje. Is er niet een gedeelte op dit forum waar iedereen zijn filmpjes kan plaatsen,dat lijkt me cool.

RE: ik heb er een gehad, maar rijd nu weer in een mini uit 1991

Ja, dat hebben we, dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19067

Maar het moeten wel filmpjes zijn met de mini in de hoofdrol.