Cooper S 2002 houdt in

default

RE: Cooper S 2002 houdt in

Hoi hoi...

Ik ben Erick en nieuw op dit forum en heb gelijk een vraagje over mijn mini cooper S die ik nu 2 weken heb..

Ik ben super tevreden over de mini MAAR:

Rond de 3000 toeren houd hij iets in.En waar ik de mini gekocht heb zegt dat dit bij mini hoort??
Is dit een bekent probleem of niet??zo niet wat kan het zijn??

Gr.tally...

RE: Cooper S 2002 houdt in

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Je motor zou nergens in moeten houden, als het een echte S is zal hij juist heel hard moeten gaan lopen vanaf dat toerental.

Het is zeker geen kwaaltje, de plek waar je het gekocht heeft hebben er duidelijk geen verstand van, niet meer heen gaan :+)

Ik zou eerst de gebruikelijke dingen nalopen, timing van de ontsteking, en de algehele staat daarvan (bougies, kabels etc.)

Verder is het wellicht aan te raden om de klepspeling te controleren en misschien zelfs bij een garage de CO uitstoot te controleren en evt aanpassen.

Dan heb je een goede basis, en kun je bepaalde dingen gaan uitsluiten die het probleem kunnen veroorzaken.

Misschien is het handig om wat extra info te geven, uit welk jaar komt hij, cilinderinhoud etc.

default

RE: Cooper S 2002 houdt in

Het is een cooper S uit 2002 met een cil.inhoud van 1598cm3

Ik heb de mini nog laaten chekken bij de bmw garage en die hebben niets kunnen vinden..

Ik hoop dat het niets ernstig is!!!

Ik hoop nog wat reaktie's te krijgen hier

Gr.Erick.....

RE: Cooper S 2002 houdt in

Tally, ik heb de titel van je topic een beetje aangepast, probeer een duidelijke, bondige omschrijving van je probleem te geven.

Dit soort problemen ("vage klachten", om het zo maar te zeggen - no offence) zijn vaak al moeilijk als je als klant bij een garage komt, laat staan als je op een forum op afstand iets moet beoordelen zonder de auto "erbij" te hebben. Heeft de garage er ook in gereden en hebben ze kunnen constateren wat jij bedoeld? Dat is namelijk het begin van de oplossing; als ze niet weten wat je bedoeld, kunnen ze daar ook niet veel mee. Ze kunnen alleen de foutcodes uitlezen, constateren dat er niks is uitgespuugd, en dan hebben ze "niks".

default

RE: Cooper S 2002 houdt in

Volgende week donderdag gaat de mini naar de garage..
Ik ben benieuwd wat het nu is.

Ik hou jullie op de hoogte..

Gr.Erick....

RE: Cooper S 2002 houdt in

even uit laten lezen, komt waarschijnlijks een nokkenas sensor of een hallsensor oid.

default

RE: Cooper S 2002 houdt in

De mini stotert nog steeds ze hebben dus niets kunnen vinden wat het eigelijk is.
Ze hebben een gasklep reiniging gedaan maar het heeft niets geholpen
Iemand een idee wat het nog kan zijn?
De auto stotert vanaf de 2500 toeren..

Erick....

RE: Cooper S 2002 houdt in

Vraag het anders even op het forum van newminiclub.nl

Is ook een Mini forum, maar dan speciaal voor de 'BMW MINI.' Is altijd wel druk bezocht en misschien kunnen ze je daar wel helpen :)

RE: Cooper S 2002 houdt in

Misschien ook eens voor een second opinion naar een andere dealer. Als we toch andere forums gaan promoten, dan zou ik ook zeker even langs gaan op www.mixedminiclub.nl. Minder groot dan newminiclub.nl, maar wel veel technische kennis aanwezig.

default

RE: Cooper S 2002 houdt in

Hallo,

Heb sinds kort ook een Mini Cooper S(BJ 2002)

Mijn cooper heeft hetzelfde probleem als hierboven beschreven. De Mini houdt in bij een toerental tussen de 2500 en 3500 ongeveer. Ik ben eens benieuwd wat dit zou kunnen zijn, bovenstaande zaken zijn gecontroleerd.

Ander probleem. Stuur schokt enorm bij hard afremmen.
Dacht zelf aan schijfrem krom? kan zijn dat ik hier compleet naast zit.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen

Michel

RE: Cooper S 2002 houdt in

Probeer je per topic te beperken tot 1 probleem. Dat gezegd hebbende...

Inhouden en dergelijke zou bijvoorbeeld door een vacuum-probleem kunnen komen. Als hij sinds 2002 nooit nieuwe bougies heeft gehad, is dat ook nog een mogelijkheid. Ben ook niet te bang om een keer goed door te trekken, het kan net zijn dat er iets niet helemaal lekker gaat, maar dat het onvoldoende "mis" gaat om een motorcode te veroorzaken. Heb je een "check engine" lampje, dan heeft je dealer iets om uit te lezen, anders kunnen ze er niet veel mee.

Schokken bij remmen is niet goed en kan inderdaad een kromme schijf zijn. Ik zou er in elk geval niet mee doorrijden.

Als je naar de dealer gaat, verzeker je er dan van dat het probleem duidelijk is. als het onvoldoende duidelijk is, kijk dan of je iemand kunt laten meerijden zodat je het probleem kunt "aanwijzen". Geef ook zoveel mogelijk informatie zodat zij het probleem kunnen reproduceren. Is het alleen bij warme of juist alleen bij koude motor (inhouden), hoe hard remmen, etc.