Eigenschappen 1400 diesel

RE: Eigenschappen 1400 diesel

[size=75:3dnusp26][Gesplitst uit Diesel Cooper in [i:3dnusp26]Mini in het Nieuws[/i:3dnusp26] - Eelke][/size:3dnusp26]
Ik lees van alles over pk's en vermogen e.d.Waarom rijd ik nu diesel(helaas Alfa nu nog), omdat dat relaxed en nog redelijk betaalbaar rijdt. Zit al lange tijd op diesel van mini te wachten. Ze zijn er, maar nu weer wachten op redelijke prijs. Vind zo nu en dan we een 1400 diesel. Heb alleen nergens eigenschappen of een test van die 1400 motor kunnen vinden. Iemand enig idee??

RE: Eigenschappen 1400 diesel

Je doelt dan, neem ik aan, op de One D van de vorige generatie. Deze is nooit geleverd in Nederland, wel in België en ik denk ook Duitsland. Vandaar dat je er hier niet veel over tegen zult komen. Als ik het goed heb was dat een motor die bij Toyota vandaan kwam.

RE: Eigenschappen 1400 diesel

De enige Diesels (typenummer R54) die in Nederland zijn, zijn grijs geímporteerd vanuit buitenland, voornamelijk van Duitsland.

Een opmerking die ik alvast weet, is dat de R54 One Diesel van het eerste model (2001-2006) opmerkelijk weinig vermogen heeft en dus nogal traag aanvoelt.
De tweede generatie One Diesel R56 (vanaf 2006) is wel goed. Vooral de zeer recente auto´s (vanaf ong. eind 2007) hebben een motormanagement wijziging ondergaan en rijden nóg veel zuiniger.