Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Tja... het zijn allebei schitterende auto's.. toch? :D























Persoonlijk heb ik liever de Mini uit '65 in de garage staan, de andere voor dagelijks gebruik :D

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Ehm.. tja, het is maar wat je schitterend noemt. De gewone BMW Cooper kan ik nog wel aardig vinden aan de buitenkant, maar bij de Cooper S heeft de kermis van de binnenkat zich een weg naar buiten gewerkt. Die '65-er zou ik ook wel willen :) Je vroeg het zelf :)

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Het zijn inderdaad beiden plaatjes ja.. Hoewel als ik er dan tussen een van de 2 zou moeten kiezen de keuze snel gemaakt zal zijn. Def. de classic. :D

Wat ik wel erg jammer vind aan de MINI zijn de naar mijn mening echt veels te grote velgen. Konden ze dat niet gewoon netjes op 15" houden?? of mischien dat 16 ook nog net wel zou gaan maar 17" eronder... Nee naar mijn mening een beetje te.

Gtreetz

Richard

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

schitterende auto's ,verkeerde kleuren!
zonde,ik zou beide overlaten spuiten

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Ik ben bang dat dit weer een discussie gaat worden, van welles/nietes. Ik moet zeggen dat mijn voorkeur ook uitgaat naar de mini uit '65. En de kleur van de 65-er vind ik wel heel schitterend. Sir Alec Issigonis zelf heeft gezegd, dat hij een ontwerp wilde van een autootje dat hem zou overleven. Dat is met de mini zeer zeker gelukt.
Ik moet zeggen hoe meer ik de binnenkant zie van een MINI, hoe meer het me gaat tegenstaan. Er zit teveel in. Het is allemaal TE. Van buiten vind ik hem wel zeer mooi.

Groetjes,
Marianne

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Kijk, Marianne, met jou kan ik praten :) Ik heb van het begin af aan al gezegd dat ik het interieur over-the-top vind. En bij de Cooper S de buitenkant eigenlijk ook, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik zat van de week in de folder voor de MG TF te kijken. Daar zijn smaakvolle interieurtjes in te krijgen, potverdorie. Een uitvoering die ze "Grenadine" noemen, met een boel interieurdelen in een soort wijnrood. Maar ook nog zwarte accenten om het leuk te houden. Het bewijs dat minder kermis dan de BMW Mini niet meteen saai hoeft te zijn.

Kleur is inderdaad een kwestie van smaak. Had er laatst met mijn ouders ook over die kleur op de originele Cooper S, Almond Green heet het. Mijn moeder vond het echt onvergevelijk lelijk :) Ik vind het eigenlijk wel wat hebben. Het is in elk geval een originele, klassieke kleur. Wat ik het allermooiste vind voor een klassieke Mini (elke Mini, eigenlijk), is Tartan Red. Maar daar zijn er al zoveel van. Maar ik denk dat Almond Green wat dat betreft een goede tweede is.

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Almond green vind ik verbleekt BRG en groene mini's zijn er wel heel erg veel(sorry eelke)
eerst vond ik het een erg mooie kleur,maar ben volledig uitgekeken geraakt op BRG

Als ik een kleurtje zou moeten kiezen vind ik wit(hmmm hoe heet dat oud wit ook al weer) of blauw erg mooi.
rood is er ook een beetje veel.
ITJ vond ik de mooiste klassiekers. te zonde dat ze lachend in het ravijn gingen....
kon wel huilen... zo zonde

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Brookland's green it izz... *dreamin*

Waneer is het voor mij weer tijd voor een respray?? ;)

Greetz

Richard

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Zorro: geen reden voor excuses, hoor. Ik geef je voor het grootste deel gelijk. Ik heb die kleur niet zelf gekozen, als je op zoek bent naar een tweedehands Mini heb je zelden de luxe dat je over kleuren kunt miepen :) Toen ik de mijne kocht wist ik bovendien niet dat je het zo vaak zag.

Ik vind het op zich wel een mooie kleur. Maar als "iedereen" het heeft is de lol er ook af. Wat ik dan weer als voordeel zie is dat de mijne dan tenminste niet al die striping heeft. Maakt het nog een beetje bijzonder.

Dat je groene Mini's vaak ziet en daarom Almond Green niks is vind ik een beetje rare redenatie. BRG zie je veel, maar Almond Green eigenlijk zelden (tenminste, hangt er vanaf in welk gezelschap, kijk je naar klassieke Coopers dan komt het zoals ik zei voor mijn gevoel op de tweede plek na Tartan Red). Dat het dan alletwee toevallig onder de noemer "groen" valt... Kan mij niet echt boeien. Het zijn zulke verschillende kleuren.

De auto die ik nu op het oog heb is zwart (en ook zonder Cooper-strepen - hiephoi - wat me er trouwens wel even aan herinnert om goed naar die kap te kijken). Zie je een stuk minder vaak dan BRG en Flame Red (twee kleuren die je bij die generatie dus wel veel ziet). Met rood trouwens hetzelfde verhaal. Je hebt rood en rood. Tartan Red is wel zo verschrikkelijk veel mooier dan het Flame Red wat je veel ziet. Waar Flame Red nog een hint van oranje heeft, is Tartan Red Rood met een hoofdletter R. Boeien, dat het dan allebei rood is. Als je Nightfire Red (donkerrood metallic) mooi vind ga je toch ook niet moeilijk doen omdat je Flame Red zoveel ziet? Ook volstrekt andere kleur.

Jouw "oud wit" is Old English White. Misschien helpt het trouwens als je weet dat het niet de complete autootjes waren die ze in het ravijn hebben gegooid, maar slechts lege shells.

Richard: Brooklands Green, is dat van dat enigszins (met de nadruk op enigszins, ik bedoel alleen dat het niet zo helder is als het moderne BRG) grijzige donkergroen? Soort racing green, eigenlijk?

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Is het mogelijk dat degene die mooie kleuren noemen ff een fotootje plaatsen :?

Maakt het voor "leek" wel makkelijk ;)

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Ehm... Nou ja, kleuren doen het nooit echt goed op een foto, natuurlijk. Even voor de beeldvorming: Tartan Red is de kleur die op de Works rally Coopers gebruikt werd (en was in het begin trouwens ook als kleur te kiezen als je hem gewoon bij de dealer kocht).

Dit is een foto van een detail van een Jaguar XK140, die als ik het goed heb Tartan Red is:

(Zoek de fotograaf :))

[Overigens lijkt de kleur hier iets blauwer dan hij in werkelijkheid is]

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Sorry Jeroen maar ik heb helaas geen foto van een Mini in Brookland's Green.. anyway is het de kleur waarin de Ltd. Cooper LE Works S is uitgevoerd.. Voor al degenen die magazine lezen in het sept. nr. staat er een beschreven blz 96 tm 99. Ik zal hem i.g. zondag wel even meebrengen voor je.

Greetz

Richard

default

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Eelke,

Mag ik even kwijlen.
Kijk even bij A car is ReBorn. Schitterende E-type.
Maar ik dwaal af.
Mijn keuze is snel gemaakt.
Doe mij maar het klassieke model.
Ik vergelijk het even met die 850 van mij.
Je voelt, ziet en ruikt de oudheid.
It's real Mini

(al is de new mini ook wel een beetje mooi hoor)

Groeten Martin

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Martin: Yup, dat is een gaaf ding. Heb ik in totaal inmiddels wel drie keer gezien, die serie. Elke keer zit ik weer te zeuren dat ze het zo vaak herhalen en elke keer zit ik toch weer te kijken :) Maar als ik dan toch geld had, ging ik eerder voor een Austin-Healley. Wel wat goedkoper, maar vind ik eigenlijk een mooiere auto. Of, als ik iets meer geld had, een Ferrari Daytona. Als ik ooit nog zo'n auto heb, dan ben ik klaar en kan ik achterover leunen :)

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Ook ik sluit me aan bij de rest, die 65 tiger is toch echt schitterend.
Doe tie maar.

Maar een ritje in zo''n snelle cooper richting, oostenrijkse Alpen zou toch gaaf zijn.
Alleen al de snelheid.

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

hoi hoi! ik vind natuurlijk de oude het mooist!!!! :D

wat een mooie zeg! :P

Groetjes Nance

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Eelke schreef:
Maar als ik dan toch geld had, ging ik eerder voor een Austin-Healley



Das gewoon DE klassieke wagen die ik wel zou willen hebben. Zo Mooi :9 en ook nog betaalbaar (tegen de tijd dat ik zoeiets zou kunnen betalen niet meer denk ik). Een Austin Mini Cooper S en een Austin Healley in de garage. Ook al zijn en Triumph TR2 en een MGA ook wel mooi... Die E-type vind ik qua vormen en dergelijk eigenlijk niet eens zo mooi.

qua kleuren scoort blauw erg hoog bij mij. Dat staat heel mooi met een wit dakje maar ook als de hele mini dezelfde kleur heeft, dat vind ik bij zwart een stuk minder

erg mooie kleuren:

- old English White met een zwart dak :9 (alleen klassieke Mini's, MK1 style)
- Tahiti Blue, eventueel met wit dakje :9
- een iets andere, geen standaard Mini kleur blauw met wit dakje is mijn absolute droom kleur

in mindere mate:

- Zwart met een wit dakje
- helemaal bordeaux rood
- fel geel met een wit dakje
- tartan red met zwart of wit dak

Groen ben ik normaal niet zo kapot van maar vind ik op Mini's wel redelijk mooi.
Flame red vind ik eigenlijk beetje lelijk, net zoals zilver bij een Mini.

Met mijn huidige kleur ben ik best tevreden, vooral omdat het tegen blauw aanloopt en een erg speciale kleur is, mede door de parelmoer.
default

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Misschien tegen bijna iedereen in, maar ik vind de nieuwe cooper S toch een stukkie leuker. Waarschijnlijk omdat ik niet ben opgegroeid in de tijd van de oude minitjes.

De kleur vind ik ook erg mooi, alleen een zwart dak zou beter uitkomen misschien.

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Niet opgegroeid in de tijd van de oude Mini'tjes? Wil je zeggen dat je in de afgelopen twee jaar bent opgegroeid? Ze zijn pas gestopt met oude Mini'tjes maken in 2000 :)

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Voor degenen die iets meer dan foto's willen zien:

link

Niet vergeten hè :x

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Spammer :D .

default

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Kleur is inderdaad een kwestie van smaak. Had er laatst met mijn ouders ook over die kleur op de originele Cooper S, Almond Green heet het. Mijn moeder vond het echt onvergevelijk lelijk Ik vind het eigenlijk wel wat hebben. Het is in elk geval een originele, klassieke kleur.




De '65-er is volgens mij Almond Green metallic, de niet-metallic versie is wat valer (en mijns inziens fraaier). Plaatje:




In combinatie met een OEW (vies wit ;)) of zwart dak vind ik dit toch wel heel fraaie mini-kleur.

Weet iemand of de nieuwe MINI ook in een soortgelijke kleur leverbaar is?

M vr gr,
Erik

RE: Foto's Mini Cooper S: 1965 vs 2002

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand het in z'n harses heeft gehaald om een klassieke Cooper S uit te voeren in een metallic kleur (wat nog helemaal niet bestond, in 1965, tenzij ik me sterk vergis). Ik geloof dat men het hierboven erover eens is dat de klassieke S van de oorspronkelijke foto's bovenaan dit topic Brooklands Green is.

De enige kleur groen waar de nieuwe Mini in te koop is, is een British Racing Green metallic.

Almond Green in combinatie met een zwart dak lijkt me trouwens helemaal niks, ontzettend "vieze", sombere combinatie (geldt trouwens voor de meeste combinaties met een zwart dak). In combinatie met een wit dak heeft AG wel wat. Een zwart dak vind ik kunnen bij harde, heldere kleuren, zoals rood (Tartan Red), wit (Old English White), of geel (ook niet altijd, trouwens).