Mini Cooper S Works 2002

default

RE: Mini Cooper S Works 2002

Hai!!!

Ik ben helemaal een Mini cooper fan en heb nu een Mini op het oog alleen vraag ik me af of de prijs redelijk is

Het is een Mini Cooper S Works uit 2002

de vraagprijs is 19.950

Is dit een redelijke vraagprijs?

Wat zou een redelijke prijs zijn voor deze auto?

RE: Mini Cooper S Works 2002

Ligt er een beetje aan wat hij gelopen heeft.
Voor een echte S Works lijkt me dit een spotprijsje.

default

RE: Mini Cooper S Works 2002

de auto heeft 70.000 gelopen

Zijn de works zo duur dan?

RE: Mini Cooper S Works 2002

Dan zou ik denken dat er iets mee zou zijn.
Een echte S Works kost nieuw ongeveer 35.000 euro als ik me niet vergis.
Misschien is het een "gewone" S ?

RE: Mini Cooper S Works 2002

Volgens deze site:
http://www.autozine.nl/text/246.html
klopt de prijs wel.

Mike, vergeet niet dat de auto al 70.000 erop heeft zitten en dat hij inmiddels bijna 6 jaar oud is? ;)

RE: Mini Cooper S Works 2002

Ja inderdaad! Daar sta ik wel van te kijken. :o
Ik dacht dat ze nog wel meer waard zouden zijn.

default

RE: Mini Cooper S Works 2002

zal ook eens in de boekjes van de auto kijken of ie vanaf de fabriek uit een works is.

Makt dat nog uit qua prijs?

RE: Mini Cooper S Works 2002

Volgens mij zijn er kits op de markt om van je S een Works te maken, maar ik denk alleen via BMW ofzo.

default

RE: Mini Cooper S Works 2002

okay bedankt voor de info

Ik ga er zo even heen om dit uit te zoeken

want zou die niet origineel zijn dan zou die ook minder moeten kosten lijkt mij

RE: Mini Cooper S Works 2002

Ik denk het ook.
Suc6 ermee.

RE: Mini Cooper S Works 2002

Mike: Zie mijn edit ;)

azarlizz: Lees het artikel even op die site. Works is een pakket, dus kan er ook nadat hij uit de fabriek kwam opgezet zijn dacht ik.

Voordat je voor welke Mini dan ook gaat zou ik me er wat meer in verdiepen. Wat Works inhoud wat voor een dingen je op de Mini wilt, wat een acceptabele prijs is, etc. Een paar avondjes googlen en marktplaatsen kom je al een heel eind mee.

RE: Mini Cooper S Works 2002

Misschien kun je het eens proberen op het forum van de New Mini Club. Daar zitten meer Bini rijders!

In mijn ogen is het een reeële prijs, mits het een beetje normaal uitvoering is qua kleuren e.d.

Succes en plaats eens een foto! Altijd een genot om een Works te zien! O+

RE: Mini Cooper S Works 2002

die works pakketten werden toch zowiezo vaak achteraf ingebouwd om BPM te ontwijken?

RE: Mini Cooper S Works 2002

De JCW kit is alleen in 2006 als fabrieksoptie leverbaar geweest, daarvoor was het [i:1yk4bj8s]altijd[/i:1yk4bj8s] een achteraf gemonteerd pakket. In Nederland is het inderdaad sowieso slimmer om het te monteren nadat de BPM afgetikt is. De stage 1 kit voor de R56 die binnenkort leverbaar wordt in Nederland is als ik het goed heb ook alleen achteraf te monteren door de dealer. De fabrieks-JCW gaat wat meer richting de benadering van de BMW M3; compleet op zichzelf staand model, met meer vermogen (meer ook dat de stage 1 kit), afwijkende styling, verbeterde remmen, etc.

Qua exclusiviteit moet je een JCW-kit niet verwarren met de JCW GP (2006), een in gelimiteerde oplage gebouwde MCS met een paar toefjes meer vermogen dan een "gewone" Works, een paar handenvol kilo's minder, een exhorbitante bodykit, rode spiegels, speciaal kleurtje, etc. Daarvan zijn er wereldwijd maar [2000]. MCS-en met een JCW-kit, daarvan zijn er zoveel als er mensen waren die nog een paar duizend euro extra over hadden ;)

Van die paar duizend euro zie je natuurlijk niet zo heel veel terug, na 6 jaar en 70.000 kilometer. Het zal wel iets beter voor de restwaarde zijn dan tuningonderdelen van andere leveranciers, maar veel zal het niet schelen.

[size=75:1yk4bj8s][Edit: aantal JCW GP gecorrigeerd, bedankt marcel - Eelke][/size:1yk4bj8s]

RE: Mini Cooper S Works 2002

Van de MSC JCW-GP versie zijn er precies 2.000 exemplaren gefabriceerd.