Zuipt de nieuwe mini?

default

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Hoi,

Ik zit erover na te denken om een nieuwe mini te kopen, kan iemand mij vertellen of ze veel zuipen? Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een tank benzine, en hoeveel KM kan je ermee rijden? Hoeveel kost de verzekering ongeveer per kwartaal?

Wacht op jullie antwoord :)

Mvg,

Alwin

RE: Zuipt de nieuwe mini?

zie:
http://specificaties.autotrader.nl/deta ... 002&type=6

voor de nodige specificaties (in dit geval van een 'One')
gemiddeld 7 l voor 100 km = 1 op 14, niet echt zuinig;
tankinhoud = 50 liter dus (x1.5) 75 euro voor een tankvol, 1 op 14 = 700 km actieardius.

wat je verzekering kost is van veel andere zaken afhankelijk; je leeftijd, woonplaats en eventueel opgebouwde bonus/malus .. dus dat mag je zelf even uitzoeken 8)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Heeft ook een B -Label. Het is best een zware auto

Het staat niet eens tussen Mini- en stadsauto's :D

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Het is hier belangrijk onderscheid te maken tussen de "oude" nieuwe Mini en de "nieuwe" nieuwe Mini.

De eerste nieuwe Mini, vanaf bouwjaar 2001 t/m 2006 is niet heel zuinig, al is het ook weer niet heel dramatisch (dat is wat Theo hierboven aanhaalt). Vanaf modeljaar 2007 (productie begonnen eind 2006) zit er een heel andere motor in, die veel zuiniger is. Vanaf modeljaar 2008 zit er ook nog "Efficient Dynamics" op, wat het verbruik nog verder terugdringt.

B-label geldt voor het huidige model, maar dat is niet verkeerd toch?

Voor alle gevallen geldt dat de S natuurlijk minder zuinig is dan de Cooper en de One, maar dat lijkt me logisch.

RE: Zuipt de nieuwe mini?

En de Diesel versie dan? Is die zuiniger?

(ja ook ik ben aan het kijken.. :x )

RE: Zuipt de nieuwe mini?

mini one 1600 diesel 1:25 gemiddeld; het 1e model is in nederland geloof ik niet als diesel geleverd ..?!

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Zuipt de nieuwe mini?

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Dank je Demelza! d:)b

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Mike,
Op jouw vraag kan ik het volgende antwoord geven, als je er nog wat mee kunt doen!

Ik heb eerst een Mini gereden van 2003 Cooper, en nieuw gekocht.
Nu rijdt ik de Clubman Cooper en ik kan je vertellen dat er bij"normaal gedrag" weinig verschil in het benzineverbruik zit.
Ik scheur er nou niet direct op los maar mag af en toe wel eens goed laten merken wie de baas is en wat de prestaties kunnen zijn.
Gemiddeld ( stad/rijksweg) verbruikt hij 7,5 ltr/100 km.
Bij de vorige was dit al net zo.
Conclusie: Als je niet nerveus doet met je voet komt het verbruik wel goed!!!
Want bij weinig asseleren en 130 km/u constant haal je 6 ltr/100 km makkelijk.

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Je hebt op de Clubman ook EfficientDynamics, neem ik aan (zijn die er zonder?). Is dat dan je gemiddelde verbruik? Ik zal vanmiddag eens kijken wat mijn 2006 Cooper aangeeft als gemiddeld verbruik (meestal niet zo interessant, voor de verwende lease-rijder O:)).

RE: Zuipt de nieuwe mini?

De efficiënte versnelingskeuze zou ik liever afplakken want daar komt niets van terecht ( dit is meer iets voor oma)en een cruscontrol heb ik er bewust niet bij genomen want gebruiken doe ik hem nauwelijks.
Dit is een auto voor gewoon lekker actief rijden. Ja... net als met onze "oude"

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Die versnellingskeuze is inderdaad irritant. Maar de Prince-motor van de Clubman zou sowieso al efficiënter moeten zijn dan de Tritec van de vorige generatie. Verder de Stop/Start-functie en dergelijk zou ik toch denken dat je een duidelijke verbetering van het verbruik zou moeten zien, ook met een "actieve" rijstijl :)

RE: Zuipt de nieuwe mini?

In mijn vorige Mini Cooper lag nog een Chryslermotor met 115 pk en ik vond de prestaties tot nu toe zeker zo goed als nu met 120 pk maar dat begon pas na 10000 km.( toen ik naar Salou gescheurd ben in 2005 ging het pas echt goed (stukjes met 190 km/u
Nu heb ik er 5000 op zitten en verwacht dat het steeds beter gaat met presteren , alhoewel ik af en toe het idee heb dat de motor wat trager is uit zuinigheidsoverwegingen.
Overigens ben ik wel super tevreden met deze clubman en menig keer gaat de duim omhoog van passerende auto's zelfs van de rijkspolitie.
Of... zou dit toch op mijn "nette "rijgedrag slaan ??

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Heb even gekeken, mijn '06 Cooper geeft momenteel 7,5l /100km aan. Daar zitten veel snelwegkilometers bij. Maar goed, als je echt concrete cijfers gaat vergelijken dan heb je natuurlijk ook te maken met de rijstijl van de bestuurder, als het goed is worden de officiele fabriekscijfers op een meer gecontroleerde manier bepaald.

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Zoals ok al eerder schreef,
Als je niet nerveus doet met je voet , zit het verbruik wel goed!!

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Ik ben een erg rustige rijder en mijn gemiddeld verbruik varieert al drie jaar lang tussen de 7.0 en 7.4 liter per 100 km. (gemengd snelweg/stad gebruik).

Dus omgerekend tussen 13,5 en 14,3 kilometer per liter.
Het is een Cooper 2005 dus nog niet de zuiniger versie.

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Marcel, het is een heel normaal verbruik voor jou Mini en de normale rijstijl.
Ook voor de nieuwe (zgn. zuiniger ) Mini is dit een redelijk gemiddelde.
Nogmaals is het je voet die het verbruik bepaald.

See you at IMM?

RE: Zuipt de nieuwe mini?

De start stop functie is ook niet iets wat je altijd gebruikt
bij een rood verkeerslicht heb je meestal de auto in z'n 1 en de koppeling in
Bij een brug of treinoverweg zou ik het vaker gebruiken.
tot nu toe nog niet echt gebruikt, dus.... of het helpt in het verbruik..

het algemeen verbruik is bij ons wel afgenomen, maar dat kan ook niet anders
we zijn van een S naar een Cooper gegaan.

En inderdaad veel bekijks met de Clubman :D

RE: Zuipt de nieuwe mini?

MvN schreef:
De start stop functie is ook niet iets wat je altijd gebruikt
bij een rood verkeerslicht heb je meestal de auto in z'n 1 en de koppeling in



Ik niet. Vanuit de oude Mini zet ik bijna altijd de versnelling in zijn vrij en laat de koppeling los (is voor zo'n oud autootje toch beter em kan ook voor moderne auto geen kwaad). Was even een verrassing toen ik voor het eerst een BMW 1-serie mee kreeg met de start-stop-functie, maar bij mij gaat via de start-stop dus met enige regelmaat de motor uit, als ik eens in een auto (Mini of BMW) rij waar het op zit.

In z'n vrij zetten is prima te doen bij het stoplicht. Je hoeft niet de hele tijd de koppeling in te houden en het verminderd slijtage (schijnt? Durf geen uitgebreide technische verhandeling te geven, maar het druklager wordt minder belast?). Het is ook niet of je reactie bij groen er enorm langzaam van wordt ofzo. Als je bij een auto met start-stop normaal je gang gaat dan hoef je ook niet op het starten van de motor te wachten, hij start als je de koppeling in trapt, eer je goed en wel de eerste versnelling ingelegd hebt loopt de motor.

RE: Zuipt de nieuwe mini?

Daar heb je gelijk in, hij start supersnel weer op
maarja zo zie je maar, ieders rijstijl is anders :)