Aanpassingen aan evenementen

Aanpassingen aan evenementen

Ingediend door Eelke op

Gisteren zijn er enkele wijzigingen aan evenementen geweest. Het meest opvallend:

  • Je kunt evenementen nu makkelijk toevoegen aan je agenda
  • De locatie van een evemenent wordt getoond op een kaartje

Onder water zijn er meer wijzigingen. Daardoor zou het kunnen dat je nog problemen tegen komt. Laat dat vooral weten.

RE: Aanpassingen aan evenementen

Dat kaartje is wel handig!!!

RE: Aanpassingen aan evenementen

is het trouwens bewust gedaan dat er niet meer te reageren is bij de evenementen?

RE: Aanpassingen aan evenementen

🤔 Goede vraag. Ik heb wel het idee dat het niet handig is dat reacties op een evenement niks te maken hebben met het forum, dus in die context zou ik het best uitgezet kunnen hebben, in een onbewaakt ogenblik. Ik zou liever naar iets willen dat een forum-topic aan het evenement gekoppeld kan worden, maar zolang dat er niet is is er op zich niet zoveel op tegen om reacties aan te hebben bij evenementen.

Edit: Umm, scratch most of that… Onder water is het een heel andere content type geworden door deze wijzigingen. Dus nee, is niet bewust, is alleen niet weer aangezet voor het nieuwe content-type.

RE: Aanpassingen aan evenementen

ah duidelijk en te begrijpen!

Zou idd erg tof zijn als een topic gelinkt kan worden aan een evenement

default

RE: Aanpassingen aan evenementen

Reacties onder evenementen mogen uit blijven staan. 🙂 

Ik lees ze niet of te laat, gezien ik niet geregeld de evenementen open op de website. 

Bij vragen / opmerkingen heb ik liever dat ze mailen naar events mailbox. Daar reageer ik vaak binnen 24u. 

RE: Aanpassingen aan evenementen

Dat kan op zich ook ergens een opmerking zijn natuurlijk, hoewel het bekend is dat “mensen “ slecht lezen. Ik had het persoonlijk nooit zo bekeken, ik zag het meer als “voorpret/napret”. Maar dat het gebruik wordt voor vragen valt natuurlijk te verwachten…

RE: Aanpassingen aan evenementen

de reacties zijn niet alleen voor de organisator maar ook voor andere mensen vind ik.

buiten dat heb ik al meerdere malen via die weg lekker vlot contact gehad met organisatie, vooral als die organisatie verder alleen maar op facebook zit! Er zijn namelijk nog mensen die geen facebook hebben, en dit ook absoluut niet willen……. 

Het is zaak MEER mensen hier op het forum te krijgen, dan moet je ze niet de mogelijkheden gaan ontnemen die er eerst wel waren die er juist voor zorgden dat ze ergens op konden reageren…. niet alles maar via facebook doen, dat is geen naslagwerk, dat is een rommeltje.

 

en het was voor mij dus net als wat eelke aangeeft meer voor/napret en soms vragen stellen.

Eelke: wellicht is het mogelijk een topic te koppelen aan een evenement, dat topic blijft dan gewoon zichtbaar en staan op de site zodat mensen hier hun foto's e.d. kunnen plaatsen?

RE: Aanpassingen aan evenementen

> Er zijn namelijk nog mensen die geen facebook hebben, en dit ook absoluut niet willen……. 

☝(Ik heb wel Facebook, officieel, maar heb er al in jaren niks mee gedaan…)

We hebben natuurlijk tegenwoordig ook dat je je kunt abonneren op topics, dus dat is best of both worlds; je krijgt een mailtje, en het antwoord is direct ook voor anderen zichtbaar. 

Ik heb een backlog item aangemaakt om zo'n koppeling te realiseren (en dat topic is dan inderdaad “gewoon” een topic, dus dat gaat nergens heen). Maar: de backlog is lang en de tijd beperkt... Als het dan eenmaal zo ver is, en er komen inderdaad vragen langs voor de organisatie, dan moeten we kijken hoe dat voor iedereen leuk blijft.

RE: Aanpassingen aan evenementen

wellicht een topic aanmaken op het moment dat een evenement op de kalender komt, en dan de link posten in de beschrijving?
Dit kan wellicht automatisch?

 

ik vind facebook niets, zeker niet voor een website waar je info wil bewaren, wil terug kunnen vinden etc.

RE: Aanpassingen aan evenementen

My two cents in deze discussie: 
Persoonlijk vond ik de mogelijkheid om onder een event te reageren juist wel handig. Lekker alles bij elkaar ipv naar een aparte forumpagina moeten gaan om over het event te praten. 
Ik zette er ook wel eens updates voor de deelnemers in. In de info over een event staat altijd met wie mensen contact op kunnen nemen bij vragen, dus zou duidelijk moeten zijn dat ze dat moeten doen ipv hun vraag in de reacties / op een forum  / of Facebook moeten zetten. En als ze het toch doen, dan is er altijd wel een iid die ze of antwoord kan geven of vertelt dat ze de organisator kunnen mailen of bellen.

Voor de korte termijn zou ik de reacties onder een event dus weer aanzetten. En dan voor de lange termijn kijken of er zoals vroeger een koppeling met het forum gemaakt kan worden.