Dit is de nieuwe Mini voor 2014

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014


Eigenlijk was het nog niet de bedoeling dat hij in vol ornaat te bekijken was (hij kwam al wel voorbij met veel camouflage), maar Autoblog heeft foto's bemachtigd van de nieuwe Mini die voor eind van dit jaar op stapel staat, codenaam F56.

Lees het hele artikel


RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Waar is dit fout gegaan? hopen dat hij in het echt mooier is!

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Nou idd wat een gedrocht

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Gelukkig heeft de classic mini altijd het zelfde uiterlijk gehouden.
Niet iedere verandering is een verbetering.
Ze hebben trouwens nog een stuk rubber in de grill laten zitten :P
Er zijn overigens new mini's genoeg die ik wel stijlvol vind hoor!

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Behalve De Mini Clubman
Daarom was deze hier op het vaste land geen succes

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

De auto zal nooit hetzelfde kunnen blijven... een MINI verandert niet, maar evolueert langzaam van model naar opvolgend model. Net zoals de VW Golf en de Porsche 911 dat deden en nog steeds doen. De MINI heeft in den beginne gewoon heel lang zijn vorm behouden.

Het allernieuwste, bovenstaand, model heeft z'n smoel te danken aan de regelgeving die gesteld wordt ten aanzien van voetgangers veiligheid en plattere koplampen voor CO2 uitstoot.

Dus... we moeten 't er maar mee doen. Of... stellen jullie liever voor dat BMW de stekker uit 't merk trekt en er helemaal mee stopt?

Minimaatje schreef:
Behalve De Mini Clubman
Daarom was deze hier op het vaste land geen succes



Ik heb een gewone MINI 1.Gen gehad en een Clubman 2.Gen en vaak genoeg in een gewoon model 2.Gen en Countryman gereden.
Allen heerlijke auto's om in te rijden en goed te merken dat de 2.Gen de opvolger is. Rijdt als een kart, maar "volwassener" en zit beter in elkaar.

De Clubman was een heerlijke auto en door de iets langere wielbasis rijdt 'ie iets comfortabeler.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Door de afwijkende neus zag men toen in 1969 dat het geen Mini was die men kende
Behalve in GB en Australie OOk in Zuid Afrika is men langer doorgegaan met de Classic Mini Clubman Alleen de Classic Mini Estate viel in het putje hier op het vaste land

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

MINI Sssjoerd schreef:
Minimaatje":2zykbnye]Behalve De Mini Clubman
Daarom was deze hier op het vaste land geen succes



Ik heb een gewone MINI 1.Gen gehad en een Clubman 2.Gen en vaak genoeg in een gewoon model 2.Gen en Countryman gereden.
Allen heerlijke auto's om in te rijden en goed te merken dat de 2.Gen de opvolger is. Rijdt als een kart, maar "volwassener" en zit beter in elkaar.

De Clubman was een heerlijke auto en door de iets langere wielbasis rijdt 'ie iets comfortabeler.[/quote:2zykbnye]
Misschien ten overvloede gezien de voorgaande reactie van Minimaatje, maar omdat niemand het misverstand (dat ik hier denk te bespeuren) nog benoemd heeft doe ik het toch maar even, voor de zekerheid. Minimaatje bedoelt de oorspronkelijke (classic) Mini Clubman, niet de estate-variant van de new Mini, waar MINI Sssjoerd het over heeft, volgens mij. Die heeft, zoals je misschien/hopelijk/waarschijnlijk wel weet een afwijkende neus. http://www.minisevenclub.nl/wiki/clubman

Wat betreft de nieuwe F56, de meeste stijlkenmerken kan ik wel waarderen. Ik vond ze al leuk op de Rocketman (jammer dat die het (nog?) niet tot productie heeft geschopt). Bijvoorbeeld de "grill" die weer meer doet denken aan die van de classic. Ook de angel eyes vind ik wel leuk. Niet alleen om het idee op zich, maar ook omdat het betekent dat er weer een plaatsje vrij komt in de lichtclusters in de bumper bij de mistlampen, zodat daar de richtingaanwijzers weer naartoe kunnen. Vind ik ook zo'n dingetje vanuit de classic dat ze eigenlijk gewoon in ere moeten houden, richtingaanwijzers horen "daar onder".

Het enige waar ik echt van schrok is de wel erg grote overhang aan de voorkant. Zoals ik al schreef in het stukje, dat valt vooral op pal van de zijkant, wat op zich wel een prestatie is van de ontwerpers. Die er ongetwijfeld zelf ook niet blij mee zijn, maar door alle veiligheidsvoorschriften heeft een autoontwerper helaas - zeker tegenwoordig - geen vrij spel. Dat "stuk rubber" in de grill heeft daar ongetwijfeld ook mee te maken. Het is denk ik nog de beste oplossing om de "schade" te beperken. Zou je de vorm van de auto zo moeten maken dat hij "van nature" die lengte voor de voorwielen bereikt die nu met die extra buffer wordt bereikt, dan zou de overhang visueel alleen nog maar groter worden.

Onder de streep maakt het niet uit, natuurlijk, als je het lelijk vind dan vind je het lelijk, wat de reden ook is dat ze tot deze vorm gekomen zijn (waarbij "wat mooi is" dus niet de enige leidraad is, zoals wij autoliefhebbers vaak denken). Maar, de geluiden zijn opvallend hetzelfde als toen de eerste plaatjes van de R56 (huidige model) loskwamen. Volgens mij zijn veel van de mensen die daar toen moeite mee hadden er ook aan gewend (inclusief ikzelf). Dus, laat het even bezinken.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Zodra de F56 op de markt komt zullen er wel oplossingen komen om er een andere grill/bumper op te zetten. Dan lijkt het al een stuk beter denk ik...

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Dat "stuk rubber" is ongetwijfeld niet zomaar een "grapje" van de designer. Daar zit een structureel stuk van de kreukelzone achter, dus daar kom je niet zomaar vanaf.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Ik vind het buitengewoon jammer.
MINI wordt totaal uitgemolken zo....
Het was n leuke auto, maar deze verandering doet echt afbreuk aan het zo gewilde design van de eerste lichting New MINI.

Ieder z'n ding zullen we maar weer zeggen.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014


Er is een officiële reactie gekomen op de recente spionage-foto's van de ongecamoufleerde F56 Mini, geheel in Mini-stijl.  Het komt erop neer dat Mini niet gecharmeerd is van het uitbrengen van de foto's en dat ze toch vooral aanraden om de nieuwe telg een keer van dichtbij te bekijken, zonder vertekenende zoomlens. Het complete persbericht (Engels):


 



Lees het hele artikel


RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Touché :D

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

MikeJetBlack schreef:
MINI wordt totaal uitgemolken zo....
Het was n leuke auto, maar deze verandering doet echt afbreuk aan het zo gewilde design van de eerste lichting New MINI.



De classic Mini is niet uitgemolken... wil je dat zeggen?
Een auto dat ruim 40 (!) jaar in dezelfde gedaante uitgebracht is, is geen uitmelken...?!

Het zijn producten van commerciële bedrijven die winst willen en moeten genereren. Leve het kapitalisme! Anders zou het straatbeeld qua auto's decennia lang hetzelfde eruit blijven zien.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

MINI Sssjoerd schreef:

Het zijn producten van commerciële bedrijven die winst willen en moeten genereren. [u:1bdg8ahm]Leve het kapitalisme![/u:1bdg8ahm] Anders zou het straatbeeld qua auto's decennia lang hetzelfde eruit blijven zien.




Hear hear!! d:)b

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Natuurlijk zijn de autofabrikanten erop uit om steeds nieuwe verkopen te genereren.
MAAR zij moeten ook keer op keer voldoen aan veranderende veiligheidseisen.

Dat ze binnen al die kaders toch nog steeds de OER Mini niet helemaal uit het oog hebben verloren verdient bewondering. d:)b

-

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

http://www.bimmertoday.de/2013/07/25/20 ... more-70297
Als je op de foto klikt krijg je een grote uitvoering

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Niet dat jullie om mijn mening staan te wachten, maar ik vind het helemaal niets, (uitgezonderd het interieur, dat is wel verbeterd).

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ini__.html

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Ik vind hem wel erg mooi geworden, qua verhoudingen wel ietwat uitgerekt (te lang of te laag).

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014

Hij doet mij een beetje denken aan een mini porsche cayenne (vooral de neus) en dat vind ik persoonlijk niet positief.

RE: Dit is de nieuwe Mini voor 2014