1980 Mini 95 (Van)

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

binnenkort gaat er weer een nieuw project van start. een 1980 mini Van, dit weekend zal ik het hoopje roest gaan ophalen en dan komen de foto's vanzelf.

mvg,

bram

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

na een jaar in bezit te zijn van de Van toch nog gelukkig iets weten te doen aan het hoopje ellende :?

RE: 1980 Mini 95 (Van)

foto's? ;)

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

bij deze wat foto's...







aangezien één van de eerdere eigenaren zowat heel de mini heeft gelast op de meest beunhaas manier ooit.. puntlas op puntlas en zo een heel gat dichten... moest ik onder andere de keus maken om de wielkast achter uit te slijpen en te verhogen. omdat aan de binnenkant 1 grote prop van lasdraad zat.

maar nu kan de mini wel lager liggen dus dat is een leuke bijkomstigheid.



























dat was zoal de vooruitgang die ik dit jaar heb geboekt met de Van. lijkt weinig. maar gaat alsnog veel tijd in zitten.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Goed bezig!

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

dankje.

deze vakantie hopelijk het front, motorblok en rolkooi erin.

maarja... druk druk druk :?

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

buizen voor kooi en subframe binnen:



binnen 2 werkdagen grotendeels van de kooi erin:














het blokje op de achtergrond is van een andere mini. komt niet in de Van (om enige verwaring te voorkomen ;) )

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)



een kleine update van het project. langzaam maar zeker komt ie er.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Er is nu toch wel enige vooruitgang te zien. ;) d:)b

Welke kleur ga je 'm geven ?

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Ja gelukkig wel. Er gaat toch best veel passen en meten in zitten wanneer je alles zelf bouwt ipv een kit kopen.

Ik heb in gedachte om de body old english white te spuiten en het dak eclipse grey.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Tof project, maar aan die laatste foto te zien komt er niet een originele motor in of vergis ik me? Flipfront? Old English White zou idd mooi zijn

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Goed gezien ja. Er zit een 16 klepper in 125pk.
En met flipfront inderdaad.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Wat voor blok zit er dan in? Kan het niet direct op de foto zien.

Dennis

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Er zit een d16z6 in.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Is dit een betaalbare swap? Of moet je toch wel diep in je buidel tasten om iets degelijk op de baan te krijgen?

ME LIKE!!!!!

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Tja wat is betaalbaar? Verschilt per persoon. Als je alles zou kopen zoals frames etc etc ben je best veel kwijt ja. Maar als je het frame zelf maakt zoals ik ben je redelijk goedkoop uit.. (vergeleken met koop kits)

Je bent meestal minstens 10.000 euro verder voordat het rijdt.

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Tja dat is toch wel best veel geld hé! (voor mij toch) Ik heb niet direct zoveel ter beschikking, ik weet ook wel dat het niet allemaal in een keer moet maar meer gespreid over de hele opbouwperiode, het blijft toch een serieuze hap in de rekening hé! Ik denk niet dat mijn vrouwtje daar mee akkoord zou gaan :((

default

RE: 1980 Mini 95 (Van)

Ja het is inderdaad een flinke hap geld.
Ik doe het ook allemaal in etappes kopen dan lijkt het minder. Hahaha