'94er SPI rijd nu in Apeldoorn

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Dag allen,

Ik ben Robbert en komt uit Apeldoorn.
Veel aan het klussen geweest met de Austin Healey Sprite, maar nu toch tijd voor een Mini! :9
Een rood SPI coopertje uit 94, met maar al te fijne injecte.... :x

Samen met m'n vriendin de auto aangeschaft. En bij mij in onderhoud ;)



Recentste foto met nieuwe A008 bandjes omdat de A539 zo goed bevielen op de AHSprite :D


Met Roofrack en de MTB's erop naar belgie geweest.

Ik heb al de nodige modificaties gedaan.
- Mk2 achterlichtjes
- Mk1/2 kentekenplaathouder
- Jet black stoeltjes vervangen voor stoffe stoeltjes met leer aan de achterkant.
- Dashboard verwijderd en driekloks-eitje geplaatst.
- Alle bedrading en storingen in de auto verholpen. (ignition lampje ging niet aan, binnen verlichting en buiten verlichting die niet goed werkte.)
- Mooi leren riempje op de motorkap.
- houten Moto-Lita uit de Sprite waar nu een Leren Moto-Lita in zit:)
- De auto een grote schoonmaak beurt gegeven. :P

Wat ik nog wil doen:
- De Lucas 700 lampen monteren + lamp bar. ( heb er 7 liggen op schap)
- de ATS 5jx10 vervangen voor GB 5jx10 die op moment gestraald worden. (las dat er andere wielmoeren voor nodig zijn :S)
- Dashboard lining installeren.
- Mijn (teoren teller) RVI 1003/00 werkt niet dus wil een RVC 1004/00 kopen/ ruilen? (injectie he..)
- Rolkooi voor de veiligheid en als er geld voor is. :9
- Het dak vervangen voor een niet lekkende. (want het dakraam lekt, heb al een donordak.)


Tot zover de mini.
Nog een laatste foto van het kontje :)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Weer een gek erbij. :D Welkom hier.

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Cool, en weer iemand er bij in de regio OOST!

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Ziet er goed uit! Mooi om te zien dat er hier weer 1 in de buurt rond rijd d:)b welkom bij de club!

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Thanks all!

Ik ben aan het klooien geweest met de snelheids kabel.
Is getordeerd dus moest ik een nieuwe halen.

So I did. 1tje die twee keer zo lang was. Kon ik weer terug.
Hopelijk nu de juiste in handen.
Vrijdag avond maar even kijken of het gaat passen.

Ook heb ik twee blauwe kentekenplaten laten maken! om de auto die oude look te geven. :P
Ik weet t.. mag niet. :9

Verder zijn er een aantal toeren tellers de revu gepasseerd en hoop ik nu echt de juiste (RVC) teller te hebben.

Ondertussen heb ik ook via "het internet" alvast een nieuw hemeltje op de kop weten te tikken. Zodat als het nieuwe dat erin / op gaat je niet in een "racewagen" zit.

10 inch GB velgjes zijn gestraald en ready for fresh paint!

Nu nog opzoek naar een RC40 uitlaat.. wordt weer wat lastig omdat die injectie een labda zonde moet hebben in het spruitstuk... :/



Ohjah! Wanneer is die club avond in Oost?? :9

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Lambda sensor aansluiting kan je er ook oplassen natuurlijk. Zo'n draadbus kan je gewoon kopen.

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Is dat een gaatje boren en dan klaar?
En hoe werkt dat eigenlijk zo'n sensor? Iemand enig idee? Lijkt me wel interessant om te weten :9

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Gaatje boren en de draadbus erop lassen en klaar. Maar een Lambda sensor meet het zuurstofverschil tussen de buitenlucht en de uitlaatgassen. Aan de hand van dat gegeven weet je hoe de verbranding is geweest. Te rijk, geen zuurstof, te arm, veel zuurstof in de uitlaat. En dan heb je nog verschil in breed- en smalband sondes.

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Aha!
Leuk om te weten!
Dus als ik een RC40 vanvoornaarachter incl. struitstuk heb kan hij zo overgezet worden van t oude spruitstuk?

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Als ik je zie rijden ga ik je opdrukken, dus wees gewaarschuwd;)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Haha, en ik daar weer achter :P als hij tenminste klaar is haha,
als je tog aan het rondjes rijden bent, kom ook maar eens bij mij langs, bartje komt ook nog,komen jullie samen, :D

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Het word tijd voor een vtec mini meeting. :D

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Oh als Bart komt kom ik ook, 10 min rijden naar je toe... en nog ben ik niet wezen kijken sjesus |:(

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Haha zelfde verhaal hier mini-R!!!! :9
Ik zeg meeting @ Muddymini

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Hahaha.. gaan we zitten duwen jonges... ;)
Maar goed idee Bart! Binnekort maar even autos kijken :9

Ik heb voor aankomend weekend een ritje uitgezet voor de Austin Healey Club.
Kunnen desnoods nog een stukkie daarvan mee pakken een keer;).

Foto's van dagelijkse dingen.....: link

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Hij word mooi! d:)b

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Hijs van Job geweest ;)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Gister een behoordlijke schuiver gemaakt met de mini!

In de bocht naar links bij verkeerslichten een 180 graden gemaakt via de middenberm betonnen biels. |:(

De achterkant glee zonder enige vooraankondeging zo maar weg midden in de bocht!
Proberen tegen te sturen en alles maar gleed zo door met het rechter voorwiel op de biels en daarna met t achterwiel recht erop tegen die zelfde biels aan.
Ik ben wat gewend met glijden en driften enzo.. maar dit was echt uit het niets.

Klein hapje uit een "koelfin"van t motorblok en de kentekenplaat was omgeklapt. Verder niets.. O:). Ohja.. en een geschrokken vriendin naast me. Mogen weer van geluk spreken!

Zal wel aan die falken bandjes liggen die we achterop hebben zitten. Of toch misschien olie op de weg??

Iemand hier vaker last van of eens mee gemaakt? :?

Ohjah.. En de mede weggebruikers zijn allemaal zo vriendelijk.. Ze stoppen allemaal en vragen of het gaat enzo. zelfs de gene die het zagen gebeuren.... NOT d:)b

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Zal wel aan die falken bandjes liggen die we achterop hebben zitten. Of toch misschien olie op de weg??
Iemand hier vaker last van of eens mee gemaakt?




Zelfde al eens meegemaakt bij Arnhem de snelweg op HIER, ik kwam achterstevoren tot stilstand zonder schade gelukkig.
Kan een combinatie zijn van hetgeen je noemt. Volgende keer wat rustiger rijden kan ook helpen :P Helemaal als het iets vochtig is/lijkt :)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

De 10" versie van Falken is een drama als het nat is.

Dennis

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Daar rijd ik ook best vaak. Is wel een snelle bocht ja! :9

ik reed HIER bij de bushalte Konde al die aardige mede weggebruikers er mooi omheen rijden....

Heb die A008 alleen nog voor erop liggen. Die van jou ook binnenkort maar achter erop gooien :9

M'n vriendin dacht dat ik aan de handrem voor de grap trok.... 8)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

zelfde gehad op een omhoog-lopende afrit (ook de bocht naar links), een 270gr draai en uitkomend in de middenberm, precies tussen 2 lantaarnpalen in :x
Ik reed op 13" Dunlop...

Ik vermoed dat het de natte witte lijn is geweest...

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Dennis schreef:
De 10" versie van Falken is een drama als het nat is.




Dus toch wel ja? Misschien straks ook maar een setje sneeuw banden aanschaffen :9 voor als hij in de garage staat :P

Peter":37asz7n9]zelfde gehad op een omhoog-lopende afrit (ook de bocht naar links), een 270gr draai en uitkomend in de middenberm, precies tussen 2 lantaarnpalen in :x
Ik reed op 13" Dunlop...

Ik vermoed dat het de natte witte lijn is geweest...[/quote:37asz7n9]

Dat zou ook best nog eens kunnen.. Hoeft maar een klein stukje te zijn natuurlijk..
glijden de A008 wat minder snel weg misschien. Hebben ipv. de Falkens een Wet: F een Wet: B dacht ik..

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Even een update..

Auto staat ondertussen nog steeds lekker op de parkeerplaats.
Veel aan veranderd in de tussentijd.

Bolle Lucas kop lampen en witte blinkers( SPI's zijn eraf!)
Zitten nu 4 Lucas 700 lampen op met de bijbehorende Works Beugel in het zwart uitgevoerd van MiniSpares. 8)
Een witte Helphos op de 12V.

Verder wat stickers op de zijkant en op de motorkap. (Champion Castrol)
Dakraam wat lekte en dichtgekit zat vervangen voor eenzelfde type wat niet meer lekt! d:)b

Overtaking mirror aan de bestuurderskant en chromen spiegels in plaats van de plastic witte.

Kofferklepje heeft een extra gat gekregen. Dit voor de APK.....
Aangezien het bouwjaar, de MK2 achterlichten en de rallylook d:)b, zit er een Lucas WLR576(fog) op!
Blauwe kentekenplaten staan er mooi bij! Setje overriders achter op de bumper.
Plus de dubbele piepe vluchtheuvelschraper er onderuit gemept, singlebox RC40 met kat vervanger ligt eronder gerateld.

K&N filter voor ietsjes meer lucht voor t spruitstuk en het geluid!
Nieuwe bochtjes voor de luchtslangetjes.. O:)


Toerenteller zit er ook al in te samen met een Brantz Tripmeter.
Wat Schroth racegordels met rollers op de hoedenplank.

Bandjes zitten allemaal nieuwe A008 onder de gerenoveerde 10 inch GB 5J velgen. Die nu van Alu naar goud zijn getoverd.
Hi-Lo's achter.

EN! er zijn nog een paar gaten dicht gelast :) Altijd fijn.


Wat nog te doen.
-10inch remmen (bijna klaar met revisie)
-Group 2 spatborden.
-Gat in het dak voor lamp (misschien)
-MK3 Cooper S logo's gaatjes boren. (voor en achter)
-Rolkooi
-Meer PK's! 8)
-bestuurders raammechanisme fixen
-stoel sledes vastmaken aan de bodem
-rally Works Dashboardjes

+ Nog meer roest weg werken!

Foto's heb ik genoeg maar zal ik later even toevoegen!

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Apeldoorn Mini stad, ik zie er lekker veel de laatste jaren:).

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Even een updateke..

Weer nieuw spul is binnen van overseas!




Heb hem nu zover dat ik het spruitstuk er af heb gehaald en weer terug gezet.
Een LCB zonder Lambda heb teruggezet. Met wat hulp van Bartj21
Paar kilometers mee gereden.. Klinkt super! alleen ja die Lambda heeft hij toch echt nodig.. constante snelheid blijft hij stotteren plus als je tot stilstand komt en koppeling intrapt valt hij soms uit.

Vandaag maar even kijken of ik de Hif44 kan monteren met benzine drukregelaar plus benzine filter (omdat die bij de SPI in het inlaathuis zit verwerkt) en zonder de ontsteking en bobine te vervangen.
Volgens stukje op TMF.co.uk moet het lukken. (aangezien andere personen het daar ook werkend hebben met de ECU nog in bedrijf voor de ontsteking)
En de toerenteller hoef ik ook niet om te wisselen voor een RVC type. Doet ook een stuk meer schommelen die naald van een RVC.
Choke kabel heb ik d'r ook al in zitten. Dus alleen nog even aansluiten op de carb straks.



Andere dingen!

Heb de 10inch 7,5 (originele Lockheed Cooper S)remmetjes er al onderzitten en remt goed! trekken niet! Denk dat ze redelijk goed zijn nog! Heb ze alleen een nieuw likje verf gegeven en nieuwe blokken..


Yes I know.. Er moeten nieuwe wielmoeren op zonder roest :P
Dashboard panelen er in gemaakt. Met veel moeite. Omdat die nieuwe minis wat meer slangen hebben dan de oudere beesjes..
Maar goed! zit er mooi in! Nu alleen nog het achterbord wat langs de teller moet.. Klik voor Foto

Dat blauwe kenteken plaatje aan de voorkant gaat er af als er wat harder wordt gereden over wat hobbelige paden en onverharde wegen. (lees Rally's)
Vandaar deze verandering.: Klik en Klik.

Ik weet het, Mag niet maar er mogen wel meer dingen niet in het leven.

En dan voor de Afsluiter nog even een mooie zwart wit grijs voto!
Rara waar is dit (Voor de Apeldoorners onderons misschien ook nog wel moeilijk te raden)

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Zo, Update tijd...
Lang niet actief geweest op dit stukje.
Ook omdat hij niet helemaal meer zo was dat de keurmeester er akkoord mee gaat.
(nog steeds niet )

Heb al wel de nodige dingen vervangen.
Zoals:
Koppelingsplaat (pens werk in de auto), brakelines (goodridge), schokdempers wat klokwerk enz.
Echter het geen waar hij niet meer door de APK komt is de roest op de bodem.. Het is toch echt te veel aan het worden.

Rest van de auto is puik. Alleen carrosserie werk dus.
Nu maar gaan zoeken naar een donor body of een patch-up doen. Of toch maar verkopen?

Wat er aan rot is: onder de achterbank. subframe montage hoeken, bodem onder balk waar de stoelen aan vast zitten.
compleet nieuwe bodem is 600 pond bij Minispares :D :*) is hij niet waard denk ik..

Iemand ideeën?

^Robbert

default

RE: '94er SPI rijd nu in Apeldoorn

Hi Robert, redelijk wat herkenning. Ik ben met mijn twee zonen een 1982 mini aan het opknappen zodat zij ook een niet alledaags karretje hebben. we maken er een 60-Ties look van. Bodem is bijna klaar evenals voor- en achterwielophanging. We houden hem wel op 12 inch velgen. Donor techniek komt van het eerste schijfrem type (meen 1984 maar wellicht 1986). Aangezien we Eea low budget met 2de hands spullen doen wordt een 10 inch schijfrem conversie wat kostbaar. Kan altijd later nog afhankelijk hoe goed Eea wordt. Motor wordt een 1275 A+ met HIF44. Zoek nog info over geschikte uitlaat. Ik werd ook getriggerd door je Frogeye. Staat bij mij nog altijd op mijn restauratie lijstje. Zelf heb ik een 3000 BJ7. Heb jij wellicht nog tips mbt grill en achterlicht, achterklep conversie met nummerplaat houder? Zelf wil ik ook donkerblauwe platen laten maken. Heb je daar een adres voor? Bedrijf dat ik ken en redelijk goedkoop wil het niet doen omdat het formeel niet mag. Vrgr Ard