Hier weer een een start van een nieuw projectje!
Ik zal me eerst ff voorstellen:
Ik ben Yassin Miedema, 17 jaar en afkomstig uit tytsjerk (Friesland).
Toen ik ongeveer 12 was ben ik begonnen met brommers en scooters (spuiten,opvoeren, demonteren etc.) totdat 5 jaar later mijn pa zegt: ben je niet klaar voor iets anders? waarop ik antwoordde: hoezo? Nou bleek dat hij stiekem dus een mini had gekocht van een collega (die er ook behoorlijk wat jaartjes ingestoken heeft). Tot zover over mijzelf
Nu waar het allemaal omdraait: de mini!!
Het is een zwarte mini hle 1.0 uit '88. Dankzij de vorige eigenaar ( m'n pa zijn collega) heeft ie nu evenveel pk als een standaard 1.3
Het is een keurige nette blok met weinig km's.
Alleen wat bij de meeste mini-fans wel een probleem zal zijn is: roest op de carosserie! Hier ga ik nu eerst mee beginnen en later het motorblok+interieur.
Vandaag gelijk al even een update:
Ben ff een klein stukje begonnen aan de achterkant boven het raam, waar kleine stukjes roest zitten (vrijwel over de hele daklijn).
Kaal gehaald:
Daarna ontvet en anti-roest spul erop:
Dat was het voor zover, verdere updates volgen
Leuke vader heb je . Nu hopen dat je snel voor je rijbewijs kan en Tytsjerksteradiel onveilig kan maken.
ja komt allemaal goed zie ik al,
doe zo voort, dan rijdt er binnenkort weer een mooie mini in nederland,
groetjes seffens
Update (tussendoortje)
Heb nu de hele achterste rand (op de plekken waar roest zat) kaalgehaald en in de anti-roest gezet. Nou op zoek naar de juiste plamuur zodat de hele dakrand weer strak is voor het spuiten.
Leuke mini en ik zie hem nog wel eens in het echt!
Ziet er leuk uit, mooie chroomomlijsting
wat heeft de vorige eigenaar gedaan om 60 pk uit de 1000 cc te halen>?
En verder weet ik het niet precies haha weet namelijk niet alles van het blok
UPDATE
Gister en vandaag weer druk bezig geweest met de dakrand
Heb hem helemaal opgeschuurd en geplamuurd:
Vandaag alle overige plamuur weggeschuurd:
hier nog bezig
hier grotendeels klaar
Hier de hele boel afgedekt voor de primer
Hier de primer erop:
Voor zover zit hij in de primer (Motip grijs) dit is even voor het dekken van het blanke staal. Er zitten een paar plekjes op die niet helemaal goed gehecht zijn maar de schade is gering. Nou alleen hopen dat de verschillende componentenverf niet gaan kloten (1 componenten motip primer en straks 2k autolak primer met 2k autolak verflaag ) iemand misschien info over? aangezien op de bus stond: [u:32u7gtbk]overspuitbaar met alle laktypen[/u:32u7gtbk] ik laat de lak nu lekker drogen en dan van het weekend de boel rustig opschuren en de te plamuren delen plamuren.
Hallo allemaal ff een update:
Ben gister bij ferwerda geweest voor de originele zwarte kleur, en het is gelukt!
Vandaag de plamuur geschuurd die ik gister nog ff heb opgebracht en opnieuw primer gespoten: 99% is strak maar er zijn 3 kleine plekjes waar de verf niet goed hecht (?), morgen dus weer die plekken opschuren en bijspuiten en dan kan hopelijk de zwarte verf erop.
UPDATEE!!
Ben vandaag weer bezig geweest met de dakrand, en ik heb goed nieuws: het originele zwart zit erop en oogt mooi!!
Foto's!!
Ook het chroom ff behandelt!!
Nu met de zijkant bezig met ontroesten+schuren:
HOE MOET IK DIT AANPAKKE?
Iemand ideeen?
[u:2rk6yjff]GRAAG OOK MENINGEN OF TIPS OVER DE MINI [/u:2rk6yjff]
Bekijk de deur eens aan de onderkant, waarschijnlijk zie je dan nog meer roest. De enige juiste manier is een nieuwe skin op je deur lassen/kloppen.
Dus gewoon de roest eruit slijpen en dan nieuwe plaat erin lassen?
Niet alleen het stukje rost maar de hele buitenplaat, daar kan je dan een nieuwe voor kopen en erop lassen en kloppen. Zie ook:
hmmm klotewerkje wordt dat maarja, heb zelf geen ervaring met lassen/slijpen dus dat wordt ff iets voor later..
UPDATE:
Er is iets foutgegaan:
alles was goed totdat ik de afplaktape erafhaalde: er bleven stukjes primer nog zitten en dus zou ik die (hopelijk) met polijsten wel weg krijgen wat als resultaat had dat de nieuwe lak dof werd en die kreeg ik dus niet meer mooi. toen dacht ik van: ik spuit hem iets verder zodat ik de primer weer overspoot met zwart maarja dan krijg je dus een randje want de verf ligt niet op gelijke hoogte. Moet nu alles gespoten worden? (achterkant)
thja , ligt aan de grote van de schade, en hoe jij wilt dat je mini er uit komt te zien, als jij er geen waarde aan hecht(maar denk het wel anders stelde je deze vraag niet)
maak eens een foto, dan kunnen we meschien makkelijker tips geven
okee zal ff foto's maken van de rand !
alles was goed totdat ik de afplaktape erafhaalde
Ja............... wanneer heb je die erafgehaald?
Toch niet da drie dagen?
de eerste keer met spuiten heb ik die tape er inderdaad niet gelijk afgehaald.. beetje dom achteraf
Hallo allemaal,
het is weer lang geleden dat ik hier gepost heb en dat ik met de mini bezig ben geweest, maar nu ga ik er deze week weer mee beginnen. Ik ben gestopt met het probleem dat er een rand kwam door de verschillende lagen verf, dit wil ik nu gaan oplossen door de hele achterkant over te spuiten.
Dit wil ik gaan doen:
-Dak spuiten
-Achterkant Spuiten: eerst het achterraam eruit+klep apart spuiten
-Chroom schoonmaken
Later komen er nieuwe platen in de deuren en waarschijnlijk nieuwe A-plaatjes!
TIPS EN TRUCS WELKOM
Je kan ook proberen om met de spuitbus de verf uit te waaieren dan hoef je alleen je ramen af te plakken.
ff een update na een lange tijd:
Heb vorige week de spatborden en instaplijsten eraf gehaald en daaronder zat ook redelijk wat roest..
ff langs een autozaakje geweest om een staalborstel te halen voor op de boormachine en daarna gelijk aan de slag gegaan
roest vloog eraf, heb het helemaal kaalgehaald+ een stukje van de bodem meegepakt want daar roestte hij ook erg! (kwam nog een groot gat tegen wat gelast moet worden) toen de roest aan beide kanten weg was en ik weer op vers metaal zat heb ik de hele boel eerst in de noverox geverfd wat gelijk al een beter aanzicht gaf en toen paar dagen later de hele boel in de tectyl.. dit heb ik gedaan omdat op die plekken toch de instaplijst en spatborden kwamen. Verder heb ik nog wat meerdere gaten ontdekt: rechtsvoor bij het spatbord, bodem en scheef achter bij de benzinetank.
Maarja eerst volgende week voor de apk en dan de boel dichtlassen!
Daarna de voorbumper+achterbumper eraf en die opdezelfde manier behandelen als de zijkanten.
De deuren heb ik ook behandeld, in de linkerdeur zitten behoorlijk wat gaten en de rechterdeur helemaal niets en zit gedeeltelijk in de primer ( de kale plekken) verder is deze redelijk strak en dat scheelt mooi weer voor het spuitwerk!
goed bezig man! Zo word je Mini langzaam en zeker roestvrij (achja roestvrij kan je een Mini nooit krijgen lijkt mij!).
Ik ben benieuwd naar de foto's
mini deze week voor de apk hopen dat ie er doorheen komt me vader gaat samen met een collega de gaten dichtlassen dus hoop binnenkort op een gatendichte auto
Hallo alle mini-fans!

Hier weer een een start van een nieuw projectje!
Ik zal me eerst ff voorstellen:
Ik ben Yassin Miedema, 17 jaar en afkomstig uit tytsjerk (Friesland).
Toen ik ongeveer 12 was ben ik begonnen met brommers en scooters (spuiten,opvoeren, demonteren etc.) totdat 5 jaar later mijn pa zegt: ben je niet klaar voor iets anders? waarop ik antwoordde: hoezo? Nou bleek dat hij stiekem dus een mini had gekocht van een collega (die er ook behoorlijk wat jaartjes ingestoken heeft). Tot zover over mijzelf
Nu waar het allemaal omdraait: de mini!!
Het is een zwarte mini hle 1.0 uit '88. Dankzij de vorige eigenaar ( m'n pa zijn collega) heeft ie nu evenveel pk als een standaard 1.3
Het is een keurige nette blok met weinig km's.
Alleen wat bij de meeste mini-fans wel een probleem zal zijn is: roest op de carosserie! Hier ga ik nu eerst mee beginnen en later het motorblok+interieur.
Vandaag gelijk al even een update:





Ben ff een klein stukje begonnen aan de achterkant boven het raam, waar kleine stukjes roest zitten (vrijwel over de hele daklijn).
Kaal gehaald:
Daarna ontvet en anti-roest spul erop:
Dat was het voor zover, verdere updates volgen
Leuke vader heb je
. Nu hopen dat je snel voor je rijbewijs kan en Tytsjerksteradiel onveilig kan maken. 
ja komt allemaal goed zie ik al,
doe zo voort, dan rijdt er binnenkort weer een mooie mini in nederland,
groetjes seffens
Update (tussendoortje)
Heb nu de hele achterste rand (op de plekken waar roest zat) kaalgehaald en in de anti-roest gezet. Nou op zoek naar de juiste plamuur zodat de hele dakrand weer strak is voor het spuiten.
Leuke mini en ik zie hem nog wel eens in het echt!
Ziet er leuk uit, mooie chroomomlijsting
wat heeft de vorige eigenaar gedaan om 60 pk uit de 1000 cc te halen>?
Reactie @ hanz:
-Zowel alles geflowed (spruitstuk, cilinderkop etc)
-Ander uitlaatsysteem
-Sportbobine
-Andere kleppen
En verder weet ik het niet precies haha weet namelijk niet alles van het blok
UPDATE









Gister en vandaag weer druk bezig geweest met de dakrand
Heb hem helemaal opgeschuurd en geplamuurd:
Vandaag alle overige plamuur weggeschuurd:
hier nog bezig
hier grotendeels klaar
Hier de hele boel afgedekt voor de primer
Hier de primer erop:
Voor zover zit hij in de primer (Motip grijs) dit is even voor het dekken van het blanke staal. Er zitten een paar plekjes op die niet helemaal goed gehecht zijn maar de schade is gering. Nou alleen hopen dat de verschillende componentenverf niet gaan kloten (1 componenten motip primer en straks 2k autolak primer met 2k autolak verflaag ) iemand misschien info over? aangezien op de bus stond: [u:32u7gtbk]overspuitbaar met alle laktypen[/u:32u7gtbk] ik laat de lak nu lekker drogen en dan van het weekend de boel rustig opschuren en de te plamuren delen plamuren.
Hallo allemaal ff een update:
Ben gister bij ferwerda geweest voor de originele zwarte kleur, en het is gelukt!
Vandaag de plamuur geschuurd die ik gister nog ff heb opgebracht en opnieuw primer gespoten: 99% is strak maar er zijn 3 kleine plekjes waar de verf niet goed hecht (?), morgen dus weer die plekken opschuren en bijspuiten en dan kan hopelijk de zwarte verf erop.
UPDATEE!!







[/u:2rk6yjff]
Ben vandaag weer bezig geweest met de dakrand, en ik heb goed nieuws: het originele zwart zit erop en oogt mooi!!
Foto's!!
Ook het chroom ff behandelt!!
Nu met de zijkant bezig met ontroesten+schuren:
HOE MOET IK DIT AANPAKKE?
Iemand ideeen?
[u:2rk6yjff]GRAAG OOK MENINGEN OF TIPS OVER DE MINI
Bekijk de deur eens aan de onderkant, waarschijnlijk zie je dan nog meer roest. De enige juiste manier is een nieuwe skin op je deur lassen/kloppen.
Dus gewoon de roest eruit slijpen en dan nieuwe plaat erin lassen?
Niet alleen het stukje rost maar de hele buitenplaat, daar kan je dan een nieuwe voor kopen en erop lassen en kloppen. Zie ook:
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... opic=68079
hmmm klotewerkje wordt dat maarja, heb zelf geen ervaring met lassen/slijpen dus dat wordt ff iets voor later..
UPDATE:
toen dacht ik van: ik spuit hem iets verder zodat ik de primer weer overspoot met zwart maarja dan krijg je dus een randje want de verf ligt niet op gelijke hoogte. Moet nu alles gespoten worden? (achterkant) 
Er is iets foutgegaan:
alles was goed totdat ik de afplaktape erafhaalde: er bleven stukjes primer nog zitten en dus zou ik die (hopelijk) met polijsten wel weg krijgen wat als resultaat had dat de nieuwe lak dof werd en die kreeg ik dus niet meer mooi.
thja , ligt aan de grote van de schade, en hoe jij wilt dat je mini er uit komt te zien, als jij er geen waarde aan hecht(maar denk het wel anders stelde je deze vraag niet)
maak eens een foto, dan kunnen we meschien makkelijker tips geven
okee zal ff foto's maken van de rand !
alles was goed totdat ik de afplaktape erafhaalde

Ja............... wanneer heb je die erafgehaald?
Toch niet da drie dagen?
de eerste keer met spuiten heb ik die tape er inderdaad niet gelijk afgehaald.. beetje dom achteraf
Hallo allemaal,

het is weer lang geleden dat ik hier gepost heb en dat ik met de mini bezig ben geweest, maar nu ga ik er deze week weer mee beginnen. Ik ben gestopt met het probleem dat er een rand kwam door de verschillende lagen verf, dit wil ik nu gaan oplossen door de hele achterkant over te spuiten.
Dit wil ik gaan doen:
-Dak spuiten
-Achterkant Spuiten: eerst het achterraam eruit+klep apart spuiten
-Chroom schoonmaken
Later komen er nieuwe platen in de deuren en waarschijnlijk nieuwe A-plaatjes!
TIPS EN TRUCS WELKOM
Je kan ook proberen om met de spuitbus de verf uit te waaieren dan hoef je alleen je ramen af te plakken.
ff een update na een lange tijd:
Heb vorige week de spatborden en instaplijsten eraf gehaald en daaronder zat ook redelijk wat roest..
ff langs een autozaakje geweest om een staalborstel te halen voor op de boormachine en daarna gelijk aan de slag gegaan
roest vloog eraf, heb het helemaal kaalgehaald+ een stukje van de bodem meegepakt want daar roestte hij ook erg! (kwam nog een groot gat tegen wat gelast moet worden) toen de roest aan beide kanten weg was en ik weer op vers metaal zat heb ik de hele boel eerst in de noverox geverfd wat gelijk al een beter aanzicht gaf en toen paar dagen later de hele boel in de tectyl.. dit heb ik gedaan omdat op die plekken toch de instaplijst en spatborden kwamen. Verder heb ik nog wat meerdere gaten ontdekt: rechtsvoor bij het spatbord, bodem en scheef achter bij de benzinetank.
Maarja eerst volgende week voor de apk en dan de boel dichtlassen!
Daarna de voorbumper+achterbumper eraf en die opdezelfde manier behandelen als de zijkanten.
De deuren heb ik ook behandeld, in de linkerdeur zitten behoorlijk wat gaten en de rechterdeur helemaal niets en zit gedeeltelijk in de primer ( de kale plekken) verder is deze redelijk strak en dat scheelt mooi weer voor het spuitwerk!
goed bezig man! Zo word je Mini langzaam en zeker roestvrij
(achja roestvrij kan je een Mini nooit krijgen lijkt mij!).
Ik ben benieuwd naar de foto's
mini deze week voor de apk
hopen dat ie er doorheen komt
me vader gaat samen met een collega de gaten dichtlassen dus hoop binnenkort op een gatendichte auto

Je moet ingelogd zijn om te reageren.