Clubman Estate 1978

RE: Clubman Estate 1978

Sinds vandaag trotse eigenaar van een Clubman Estate!

Na een aantal jaar rond te hebben gereden in een SPI en een standaard 1000tje werd het tijd voor iets anders.

En aangezien we een hond krijgen moesten we toch echt een grotere Mini :P Vandaar de aanschaf van een Estate.

Hierbij wat foto's:





Nu de vraag…. Wat te doen! Technisch is de Mini vrijwel in orde maar optisch niet zo geweldig!
Dus de Mini moet worden aangepakt maar ga ik voor originele staat of juist helemaal niet en ga ik voor rat style?

default

RE: Clubman Estate 1978

Mooi ding!

Stond op mp toch voor een leuk bedragje net onder de 2?
Heb zelf nog even getwijfeld, maar ga eerst mijn clubman zelf maar eens fixen.. ;)

RE: Clubman Estate 1978

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

RE: Clubman Estate 1978

Stond idd op MP en zeker leuk prijsje!! En de auto lijkt technisch in zeer goede staat, daarnaast zijn de trommel remmen al vervangen door schijfremmen. Wat zeker wel wat veiliger is voor dagelijks gebruik.

RE: Clubman Estate 1978

Ik stem voor een volwaardige estate aanhanger, dus donor na de zitplaatsen doorslijpen en bam :)\\_

RE: Clubman Estate 1978

MiniBalmoral schreef:
...
Nu de vraag…. Wat te doen! Technisch is de Mini vrijwel in orde maar optisch niet zo geweldig!
Dus de Mini moet worden aangepakt maar ga ik voor originele staat of juist helemaal niet en ga ik voor rat style?




Rat look is in mijn ogen bedacht om auto's op te laten vallen die normaal het aankijken niet waard zijn. Op een Mini vind ik het persoonlijk dus niks. O:)

Er zijn natuurlijk frissere kleuren denkbaar dan beige, maar als ik moest kiezen zou hem nog liever opnieuw in de originele kleur spuiten.

Beste tip die ik je kan geven: laat niemand je vertellen wat het beste is! 8)

RE: Clubman Estate 1978

misschien ligt het aan de foto's maar op zich vind ik die kleur zo gek nog niet:


volgens mij heet het Sandglow (blvc63 - AMF)

het is jouw auto, lekker doen wat je wilt 8)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Clubman Estate 1978

Theo van den Bogaard schreef:
misschien ligt het aan de foto's maar op zich vind ik die kleur zo gek nog niet:


volgens mij heet het Sandglow (blvc63 - AMF)

het is jouw auto, lekker doen wat je wilt 8)

groetjes,
Theo van den Bogaard




Hey! da's die van ons! :D wij zijn nog steeds erg blij met ons sandglow estate'je, het past gewoon goed bij de clubman en de tijd waar die uit komt.

RE: Clubman Estate 1978

Leuk hoor. Heb ik ook nog 2 jaar gehad voor de vorige eigenaar.
Was toen een 1275 automaat....

Technisch erg veel in geïnvesteerd toen. Een veelvoud van de vraagprijs.
Was bij mij niet zo rot op de echt belangrijke plaatsen.
Zat wel optisch werk aan.

Veel plezier ermee, en maak er wat moois van.

RE: Clubman Estate 1978

Mini vandaag op de brug gehad en kan melden dat de onderkant er beter uitziet dan ik had verwacht. Op een plekje na is de bodem redelijk hard. Dus vooral optisch zal de Mini flink onder handen genomen moeten worden.

Echter wil ik de bodem wel een keer opnieuw tectyleren om zo te zorgen dat dat nog een aantal jaar mee kan.

@MBC er ligt nu een A plus blokje in en daar ben ik opzicht wel blij mee, staan er wel om bekend om goed te lopen ;)

De eerste toevoeging aan de Estate is het dakrekje wat ik voorheen altijd op mijn Mini Balmoral had zitten. Ik moet zeggen dat het de clubman beter staat.

RE: Clubman Estate 1978

Weet ik, blokje heb ik erin laten leggen. Ook de remmen achter laten doen, nieuwe subframes, schokbrekers, veerbollen rondom, en lakwerk aan de voorzijde een kant laten lassen
Volgens mij was ie rechtsvoor rot, de instaplijsten en de hoekje bij de wielkasten. Ook de bumper achter was gewoon peperkoek.

Ik heb hem drie jaar gehad geloof ik. Die dunlop wieltjes ook gedaan, maar die zijn wel lelijk geworden.

Toen ik de offerte voor helemaal netjes maken kreeg heb m'n verlies genomen en hem via een handelaar aan de vorige eigenaar verkocht.

Jammergenoeg heb ik net alle historie weggegooid , had ook nog taxaties e.d. Van de vorige eigenaar.

Zal nog wel eens graven wat ik nog wel heb. In ieder geval nog digitale foto's

RE: Clubman Estate 1978

Kijk maar bij oude mini's op m'n google album. Daar staat ie. Heeft ook ooit in een blad gestaan. Exemplaren zijn nog te koop bij mijn lokale minispeialist.

RE: Clubman Estate 1978

@MBC Heb de foto's bekeken! Toen zag ze er echt nog heel mooi uit! Het is de bedoeling dat ze er ook weer zo mooi bij komt te staan! Het was ons inderdaad al opgevallen dat de subframes enorm goed waren!

De Dunlop velgen gaan er waarschijnlijk af en de originele velgen er weer op. Verder heb ik al een nieuwe set striping besteld in de kleur bruin voor een wat frissere look. Deze rode zijn namelijk roze geworden :P

Ben heel er benieuwd of je nog wat documentatie van de Clubman terug kan vinden ik heb er namelijk helemaal niets bij. En het is altijd leuk om wat van de historie van de auto af te weten.

RE: Clubman Estate 1978

Leuk ding, sandglow is ook een erg gave 70's kleur voor zo'n ding.

RE: Clubman Estate 1978

Inca yellow

RE: Clubman Estate 1978

Inca yellow = blmc 207 = FAB

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Clubman Estate 1978

Inca yellow is veel geler...

RE: Clubman Estate 1978

Helaas moet hij de deur uit... zal binnenkort op de markt pagina te vinden zijn...

RE: Clubman Estate 1978

Chiel. Waarom?!

RE: Clubman Estate 1978

Hallo, is deze clubman estate nog te koop?
Vermits hij nog onder de te koop map vermeld staat.

Mvg mini75

RE: Clubman Estate 1978

mailen is waarschijnlijk sneller, gezien hij al 3 maanden niet meer hier is geweest ;)

RE: Clubman Estate 1978

Als dat de yellow is van de marktpagina wss niet meer.
Laatste tenaamstelling was nml in December (hebben wij ook naar zitten kijken ;) )

RE: Clubman Estate 1978

Oke, thanks! Dan hoef ik niet langer moeite te doen om conact te maken.

Mvg