Nou, ik ben eindelijk begonnen.
Heb er vanaf okt. 2011 tot aug. 2012 heerlijk van kunnen genieten.
Wat een fun, dat sturen en dat geluid erbij. Helemaal top.
Na aankoop bleek er een 1275 cm3 motor in te liggen, dus dat was een meevaller.
De hele winter gewoon elke dag starten en rijden, geen problemen gehad.
Lekker in de sneeuw raggen zonder ABS / DSC en andere troep, heerlijk.
Andere velgen heb ik al gescoord, zwarte worstenvelgen met gepolijste randen.
12x5" voor Voor en 12x6" voor achter
In aug. geschorst en afgelopen zaterdag begonnen met strippen, kerstavond was de motor eruit.
Het roest valt niet mee. De complete voorkant wordt nieuw, elk deel is te veel aangetast. Is op zich ook wel lekker, alles nieuw.
Mooi twee kerst-ochtenden om verder te strippen.
Verder met de portieren .....
[size=85:3fxy7y1w]Ik had me hier al voorgesteld in Jan. , maar kan geen topic vinden ????[/size:3fxy7y1w]
[size=85:3fxy7y1w][Titel gewijzigd op verzoek TS - Eelke][/size:3fxy7y1w]
Meteen de slijptol er in gezet.
Linkse paneel was gedeukt.
En bij het achterraam zat een verkeerde radius in de bocht gelast
Advies gevraagd:
Op de onderkant is Amercoat (of Sigmacoat) 235 aangebracht.
Kan ik hier het beste Bodyschutz of een of andere Dinitrol overheen aanbrengen.
(of weer kaal maken) ?
Nou, ik heb niet stil gezeten de afgelopen maanden:
Het laswerk van de body is helemaal klaar, er is toch wel een kleine week werk in gaan zitten, bij elkaar.
De onderkant en holle delen van de body kan ik in de Dinitrol ML en Metallic gaan zetten als het boven de 15 graden wordt
De losse onderdelen van de subframes en de subframes allemaal geschuurd / geborsteld / ontvet. En in de Dinitrol ML gezet. Het duurt alleen erg lang voordat het droog genoeg is bij minder dan 10 graden in de werkplaats.
De remmerij in de Hammerite gezet :
En het blok alvast gedemonteerd en gespoten met Motip hittebestendig.
De olielekkage is ook ws. gevonden: alle keerringen waren uitgedroogd met scheurtjes
Nu de versnellingsbak etc. in het zilver hittebestendig zetten.
Ik wilde de motor niet uit elkaar halen, omdat íe best wel netjes liep, eigenlijk geen olie gebruikte, ( alleen lekte ), en vermogen zat had.
Een zuiger was behoorlijk bruin aan de onderkant, dus toch maar de kop verwijderd, en zuigers eruit: waren van alle zuigers de bovenste zuigerveer gebroken of weg, en de middelste zuigers grote smeltgaten langs de zuigerveren. Ws. een tijdje met een pingelende motor gereden, oid.
Nieuwe overmaatse zuigers bij Ben gehaald, en blokje op laten boren en honen. Blokje is bijna klaar bij revisiebedrijf.
De gebroken zuigerveren hebben ook schade aan de kleppen aangericht: moeten er ook een aantal vervangen worden.
Beter nieuws is dat het nu boven de 15 gr. is en de body en subframes etc. in de Dinitrol Metallic gezet kunnen worden.
Nog beter nieuws is dat ik de Countryman vol met ± 240 onderdelen heb gescoord bij Ben en Tiny. Ik kan dus weer een paar jaar vooruit.
Het blokje is weer terug. Na het honen van de cilinders kwam er een klein gaatje tevoorschijn in cil.3. Het blok eerst afpersen met water en hopen op geen lekkage.
De zuigerveren gaan er wel overheen, beetje jammer.
Begonnen met monteren van de aandrijfassen en fuseestukken. Alles weer als nieuw. Dit is echt leuk.
Vanaf April werd het weer druk, dus weinig vooruitgang.
Het blok nog afgeperst met waterdruk: geen lekkage door het gaatje in de cilinderwand.
Nog kleine onderdeeltjes geborsteld en gespoten / geverfd.
Pakkingkje geklopt
En de afgelopen weken weer wat kunnen doen.
Een andere cilinderkop gehaald en laten vlakken. De kleppen nog even inslijpen en dan is de motor af. Foto's komen dan nog.
Gisteren het voor-subframe afgemaakt en eronder gehangen. Het begint nu wat te lijken.
Gisteravond met het naaldlager en de bronzen bus van de achterdraagarmen aan het stoeien geweest. Wat een k*t-klus is dat.
Bijna niet te doen zonder passend gereedschap.
Maar goed, het zit er in.
Het meeste roest is nu wel verdwenen.
Afgelopen week de body, portieren, motorkap en achterklep geschuurd.
Blij dat het gebeurd is, niet mijn ding.
Nu nog een goede spuiter vinden die tijd heeft.
Vandaag eindelijk het achter-sub-frame eronder gehangen: eitje.
Alleen was het handiger geweest om eerst de benzine-en remleiding te monteren, kom ik nu achter. Komt goed.
Ik heb de combinatie velg / verbreder achter maar eens bekeken. Hij steekt nu al 2,5 cm. uit, dus de band mag niet te breed worden.
Een 165/60-12 op een 6J, of toch maar een 175/55-12.
Vooraan wil ik wel de 165/60-12.
Hij staat alweer een week of 3 bij de spuiter.
De spuiter heeft nog een roestgaatje dichtgelast en de dakgoot weer strakgemaakt.
En hij staat nu in de epoxy-primer. Het gaat dus nog wel even duren, maar wordt wel erg netjes.
Intussen heb ik allerlei kleine dingen gecontroleerd en schoongemaakt / gespoten, zoals de ruitenwissermotor, dynamo,
rembekrachtiger met hrc,
de kabelboom opnieuw ingetaped, de tank geverfd, bobine gepolijst, etc.
Bijna m'n koppelings-pomp-cilinder vergeten.
Na het polijsten kwam de tinnen kleur helemaal terug,
en in de blanke lak gezet.
Hij staat nu te pronken bij de Mini-verzameling.
Nou, de body staat nog steeds bij de spuiter, maar ik ga iedere week even langs en telkens is er weer een stukje strakgetrokken, dus......
Intussen de spiegels onderhanden genomen met een geintje......
Glazen opnieuw gemonteerd,
Gespoten. Rood is toch wel een hele leuke kleur....
En vorige week een interieur van een Thirty overgenomen.
Moet kunnen een interieur uit '89 in een '88-er.
Ik wilde de rode biezen van de Jet-Black stoelen laten vervangen, maar dit interieur met stof/leer staat toch beter.
Ik bewaar het Jet-Black interieur wel, je weet maar nooit.
Nou, het heeft dus nog bijna twee maanden geduurd,
maar het is nu dus eindelijk gebeurd.
Afgelopen maandag is de Self-levelling primer erop gezet en daarna weer uitgeschuurd.
En vrijdag gespoten:
Afnemen met een kleefdoekje.
Eerste laag klaar, daarna de tweede dikke laag erop gezet.
Wat glimt dat zeg, nieuwe lak.
Bijna geen deukje of putje meer te vinden. Zo kwamen ze niet eens uit de fabriek.
Bij een paar liggende delen zijn er wel kookblaasjes ontstaan ( door iets te dik opzetten ), maar deze worden er nog uitgepolijst.
Nu de losse delen nog : deuren, motorkap, achterklep, verbreders, etc......
Kook blaasjes kun je niet weg poetsen. Om ze helemaal weg te krijgen zal je het met p1000 moeten schuren en opnieuw in de blanke lak zetten of opnieuw in de grondverf. Vaak gebeurt het dat de 1e laag kleur niet droog is ook bij een uni kleur. Ook bij een uni kleur moet je spuiten.
Wat ook nog kan is dat de grondverf niet goed is gedroogd met de infraroodlamp of in de cabine zodat al je oplosmiddelen eruit gaan. Als dit niet gebeurd komen deze er pas uit met het stoken van de blanke lak.
Na een hele drukke tijd gaan we weer verder
Het opbouwen gaat nog meer dan een jaar tijd inzitten, en er stond een hele leuke rode 91'er (met carburateur) te koop dus deze er maar voorlopig bijgekocht.
Terug van de spuiter.
Broer en zus.
In september het hemeltje gemonteerd. Na alle gefrusteerde verhalen hier , is het gewoon een eitje. Gewoon rustig alles bekijken en een oud raamrubber in stukken knippen . Nog een beetje bijföhnen als de raam- en deurrubbers erin zitten en dan zit hij perfect.
Geert de spuiter was nog bezig met de deuren / kleppen / losse delen, maar die zijn in januari klaar.
Ik ga maar eens proberen om de motor weer tot leven te brengen.
Dat hemeltje ziet er netjes uit zo.
Handig ideetje met die stukjes raamrubber.
Maar je hebt het over föhnen van de hemel als alles gemonteerd is.
Dan neem ik aan dat je een soort skai/kunstleer hemeltje hebt?
Mijn hemeltje is van stof, dan gaat dat toch niet lukken?
Ja Ruben, plan A moet goed uitgevoerd worden en daar gaat een hoop tijd in zitten.
Dus plan B is dan een mooie oplossing.
Het hemeltje is een originele, dus soort van PVC-achtig. Ze zeggen dat het nog iets krimpt en de plooien eruit trekt als je het föhnt, alleen niet te heet, want dan heb je een gat.
Gisteren het duurste onderdeel van de Mini gemonteerd :
de RC40.
Een heel geworstel om 'm netjes in de tunnel te krijgen, want daarvoor moest hij 1,5 cm. bijgebogen worden. Hij hangt nu netjes:
De binnenkant van de demper. Veel dempen zal hij niet.
Afgelopen week een paar dagen verder kunnen knutselen :
De ventilatiebuizen in de wielkasten gemonteerd, de pedalen en stuurkolom,
en de motorruimte aardig opgevuld :
De hoofdremcilinder en remkrachtverdeler,
koppelings-hoofdcilinder,
radiator (nieuwe dop komt nog),
dynamo, benzineslangen, kilometertellerkabel,
ruitenwissermechanisme en nog wat zaken....
Elk schroefje / boutje wordt met vet of olie gemonteerd,
en daarna met een kwastje Dinitrol ML ingesmeerd: ik hou niet van roest.
let op de details ( schroefgleuf in lijn met slangen )
Afgelopen week de motor voor de eerste keer gestart.
De timing van de ontsteking klopte totaal niet. Ik had de verdeleras volgens de Haynes gemonteerd, maar dit klopte niet. Toen maar het kleppendeksel eraf gehaald en met m'n gezonde verstand de timing gezet, en toen liep hij meteen. Zonder de carburateur af te stellen al vrij netjes.
Helaas was m'n kachelradiator lek, dus m'n zo mooi gerestaureerde kachel weer gedemonteerd. Nieuwe radiatortje is al binnen, dus ik heb weer wat te doen......
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op wo, 26-12-2012 11:30
Nou, ik ben eindelijk begonnen.
Heb er vanaf okt. 2011 tot aug. 2012 heerlijk van kunnen genieten.
Wat een fun, dat sturen en dat geluid erbij. Helemaal top.
Na aankoop bleek er een 1275 cm3 motor in te liggen, dus dat was een meevaller.
De hele winter gewoon elke dag starten en rijden, geen problemen gehad.
Lekker in de sneeuw raggen zonder ABS / DSC en andere troep, heerlijk.
Andere velgen heb ik al gescoord, zwarte worstenvelgen met gepolijste randen.
12x5" voor Voor en 12x6" voor achter
In aug. geschorst en afgelopen zaterdag begonnen met strippen, kerstavond was de motor eruit.
Het roest valt niet mee. De complete voorkant wordt nieuw, elk deel is te veel aangetast. Is op zich ook wel lekker, alles nieuw.
Mooi twee kerst-ochtenden om verder te strippen.
Verder met de portieren .....
[size=85:3fxy7y1w]Ik had me hier al voorgesteld in Jan. , maar kan geen topic vinden ????[/size:3fxy7y1w]
[size=85:3fxy7y1w][Titel gewijzigd op verzoek TS - Eelke][/size:3fxy7y1w]
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 06-01-2013 12:18
Verder gegaan en de toestand op oudjaarsavond :
Alleen nog de gordels, stoelen,stuk dashboard en kabelboom
Toen was de verleiding te groot om een body, die al bijna klaar was, te kopen.
Met dank aan de broers uit Sneek.
Met de Silverado een dagje rondje IJsselmeer gedaan om de body op te halen.
En de losse onderdelen erbij.....
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 06-01-2013 12:51
Meteen de slijptol er in gezet.
Linkse paneel was gedeukt.
En bij het achterraam zat een verkeerde radius in de bocht gelast
Advies gevraagd:
Op de onderkant is Amercoat (of Sigmacoat) 235 aangebracht.
Kan ik hier het beste Bodyschutz of een of andere Dinitrol overheen aanbrengen.
(of weer kaal maken) ?
En samen met de Countryman :
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op ma, 04-03-2013 21:13
Nou, ik heb niet stil gezeten de afgelopen maanden:
Het laswerk van de body is helemaal klaar, er is toch wel een kleine week werk in gaan zitten, bij elkaar.
De onderkant en holle delen van de body kan ik in de Dinitrol ML en Metallic gaan zetten als het boven de 15 graden wordt
De losse onderdelen van de subframes en de subframes allemaal geschuurd / geborsteld / ontvet. En in de Dinitrol ML gezet. Het duurt alleen erg lang voordat het droog genoeg is bij minder dan 10 graden in de werkplaats.
De remmerij in de Hammerite gezet :
En het blok alvast gedemonteerd en gespoten met Motip hittebestendig.
De olielekkage is ook ws. gevonden: alle keerringen waren uitgedroogd met scheurtjes
Nu de versnellingsbak etc. in het zilver hittebestendig zetten.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 10-03-2013 16:55
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door _mini_cooper_ op zo, 10-03-2013 18:17
Lekker bezig zo met je blokje
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 14-04-2013 20:59
Even een update (tegenvaller):
Ik wilde de motor niet uit elkaar halen, omdat íe best wel netjes liep, eigenlijk geen olie gebruikte, ( alleen lekte ), en vermogen zat had.
Een zuiger was behoorlijk bruin aan de onderkant, dus toch maar de kop verwijderd, en zuigers eruit: waren van alle zuigers de bovenste zuigerveer gebroken of weg, en de middelste zuigers grote smeltgaten langs de zuigerveren. Ws. een tijdje met een pingelende motor gereden, oid.
Nieuwe overmaatse zuigers bij Ben gehaald, en blokje op laten boren en honen. Blokje is bijna klaar bij revisiebedrijf.
De gebroken zuigerveren hebben ook schade aan de kleppen aangericht: moeten er ook een aantal vervangen worden.
Beter nieuws is dat het nu boven de 15 gr. is en de body en subframes etc. in de Dinitrol Metallic gezet kunnen worden.
Nog beter nieuws is dat ik de Countryman vol met ± 240 onderdelen heb gescoord bij Ben en Tiny. Ik kan dus weer een paar jaar vooruit.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 21-04-2013 11:07
Het blokje is weer terug. Na het honen van de cilinders kwam er een klein gaatje tevoorschijn in cil.3. Het blok eerst afpersen met water en hopen op geen lekkage.
De zuigerveren gaan er wel overheen, beetje jammer.
Begonnen met monteren van de aandrijfassen en fuseestukken. Alles weer als nieuw. Dit is echt leuk.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 06-10-2013 10:37
Vanaf April werd het weer druk, dus weinig vooruitgang.
Het blok nog afgeperst met waterdruk: geen lekkage door het gaatje in de cilinderwand.
Nog kleine onderdeeltjes geborsteld en gespoten / geverfd.
Pakkingkje geklopt
En de afgelopen weken weer wat kunnen doen.
Een andere cilinderkop gehaald en laten vlakken. De kleppen nog even inslijpen en dan is de motor af. Foto's komen dan nog.
Gisteren het voor-subframe afgemaakt en eronder gehangen. Het begint nu wat te lijken.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 20-10-2013 10:21
Gisteravond met het naaldlager en de bronzen bus van de achterdraagarmen aan het stoeien geweest. Wat een k*t-klus is dat.
Bijna niet te doen zonder passend gereedschap.
Maar goed, het zit er in.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op za, 30-11-2013 19:12
Het meeste roest is nu wel verdwenen.
Afgelopen week de body, portieren, motorkap en achterklep geschuurd.
Blij dat het gebeurd is, niet mijn ding.
Nu nog een goede spuiter vinden die tijd heeft.
Vandaag eindelijk het achter-sub-frame eronder gehangen: eitje.
Alleen was het handiger geweest om eerst de benzine-en remleiding te monteren, kom ik nu achter. Komt goed.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op za, 07-12-2013 15:37
En de goede spuiter is gevonden, Geert.
Hij heeft al meer mini's gedaan, dus weet er het eea vanaf.
6 januari is de planning.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 08-12-2013 14:00
Ik heb de combinatie velg / verbreder achter maar eens bekeken. Hij steekt nu al 2,5 cm. uit, dus de band mag niet te breed worden.
Een 165/60-12 op een 6J, of toch maar een 175/55-12.
Vooraan wil ik wel de 165/60-12.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 22-12-2013 18:19
De benzine- ,remleiding en de pluskabel zitten weer aan de onderzijde bevestigd.
En gisteren de achterremmen afgemaakt.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op do, 26-12-2013 10:44
Afgelopen dinsdag de motor weer teruggemonteerd, net binnen een jaar.
De cilinderkop wordt nog vervangen as. week.
Ik kan nu de voorremmen af gaan monteren en de motor verder opbouwen.
Gaat sneller dan verwacht, als je hele dagen door kan gaan.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 29-12-2013 11:41
Oliepomp gevuld op professionele wijze.
Voor de laatste keer de nieuwe zuigers te zien.
Cilinderkop is gemonteerd en eindelijk m'n alu klepdeksel erop.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op ma, 13-01-2014 21:18
Ik heb de schuur maar opgeruimd :
omdat de Mini naar de spuiter is.
Zaterdag nog even de tapeinden in de naven geperst.
En intussen kan ik verder met schoonmaken, schuren, spuiten en verven
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door MarcoGuus op ma, 13-01-2014 21:38
Goed bezig!
Welke kleur gaat ie worden?
Weer de originele?
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op di, 14-01-2014 07:40
Ja hoor, hij wordt weer Jet-Black, met de originele striping en interieur.
Wel andere velgen en spatschermverbreders.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 02-02-2014 11:41
Hij staat alweer een week of 3 bij de spuiter.
De spuiter heeft nog een roestgaatje dichtgelast en de dakgoot weer strakgemaakt.
En hij staat nu in de epoxy-primer. Het gaat dus nog wel even duren, maar wordt wel erg netjes.
Intussen heb ik allerlei kleine dingen gecontroleerd en schoongemaakt / gespoten, zoals de ruitenwissermotor, dynamo,
rembekrachtiger met hrc,
de kabelboom opnieuw ingetaped, de tank geverfd, bobine gepolijst, etc.
Mijn Mini-werkplaats by night
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 02-02-2014 12:09
Bijna m'n koppelings-pomp-cilinder vergeten.
Na het polijsten kwam de tinnen kleur helemaal terug,
en in de blanke lak gezet.
Hij staat nu te pronken bij de Mini-verzameling.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Armyni op ma, 10-02-2014 12:46
Wow, zeer goed bezig!
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 16-02-2014 14:12
Ook m'n kachel is ontdaan van schimmel / viezigheid / roest,
nieuw vilt gemonteerd, vers laklaagje,
en voorzien van een British geintje :
moet kunnen.....
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Thijss op zo, 16-02-2014 15:18
Leuke sticker!
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op za, 12-04-2014 19:12
Nou, de body staat nog steeds bij de spuiter, maar ik ga iedere week even langs en telkens is er weer een stukje strakgetrokken, dus......
Intussen de spiegels onderhanden genomen met een geintje......
Glazen opnieuw gemonteerd,
Gespoten. Rood is toch wel een hele leuke kleur....
En vorige week een interieur van een Thirty overgenomen.
Moet kunnen een interieur uit '89 in een '88-er.
Ik wilde de rode biezen van de Jet-Black stoelen laten vervangen, maar dit interieur met stof/leer staat toch beter.
Ik bewaar het Jet-Black interieur wel, je weet maar nooit.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op za, 26-04-2014 19:29
Vanmorgen bij de spuiter hing Droppie er zo bij :
Bijna helemaal strak, spuiten kan niet lang meer duren.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 22-06-2014 13:08
Nou, het heeft dus nog bijna twee maanden geduurd,
maar het is nu dus eindelijk gebeurd.
Afgelopen maandag is de Self-levelling primer erop gezet en daarna weer uitgeschuurd.
En vrijdag gespoten:
Afnemen met een kleefdoekje.
Eerste laag klaar, daarna de tweede dikke laag erop gezet.
Wat glimt dat zeg, nieuwe lak.
Bijna geen deukje of putje meer te vinden. Zo kwamen ze niet eens uit de fabriek.
Bij een paar liggende delen zijn er wel kookblaasjes ontstaan ( door iets te dik opzetten ), maar deze worden er nog uitgepolijst.
Nu de losse delen nog : deuren, motorkap, achterklep, verbreders, etc......
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Melvin op zo, 22-06-2014 21:10
Ziet er weer strak uit!!
Kook blaasjes kun je niet weg poetsen. Om ze helemaal weg te krijgen zal je het met p1000 moeten schuren en opnieuw in de blanke lak zetten of opnieuw in de grondverf. Vaak gebeurt het dat de 1e laag kleur niet droog is ook bij een uni kleur. Ook bij een uni kleur moet je spuiten.
Wat ook nog kan is dat de grondverf niet goed is gedroogd met de infraroodlamp of in de cabine zodat al je oplosmiddelen eruit gaan. Als dit niet gebeurd komen deze er pas uit met het stoken van de blanke lak.
Voor de rest ziet alles er goed uit
Melvin
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Tefflar op wo, 25-06-2014 18:50
Ziet er strak uit! En zwart is ook best zeldzaam op een Mini.
Ben wel jaloers hoor! Ik wacht vol ongeduld op mijn spuitbeurt...
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door marcel74 op wo, 02-07-2014 21:23
hoi Jos, het gaat nu wel echt dichterbij komen! De foto's zien er veelbelovend uit. Geinige interieursticker overigens, waar koopt men die?
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op do, 03-07-2014 20:56
He Marcel,
Ja nu gaat het echt wat lijken. Nog een jaar opbouwen ofzo.....
Stickers heb ik bij StickyFingersDecals.com Is echt goed spul.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 06-07-2014 10:17
Nou Melvin, je had gelijk. De kookblaasjes werden alleen maar dieper , dus hij wordt weer overgespoten...... Misschien weer helemaal.
Intussen het hardboard van de deurkaarten vernieuwd. Onvoorstelbaar eigenlijk dat het velours van 26 jaar oud nog als nieuw is.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Melvin op zo, 06-07-2014 11:03
Hopen dat het nu wel goed komt . Wel netjes van het bedrijf dat ze het oplossen.
Melvin
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 21-12-2014 13:07
Na een hele drukke tijd gaan we weer verder
Het opbouwen gaat nog meer dan een jaar tijd inzitten, en er stond een hele leuke rode 91'er (met carburateur) te koop dus deze er maar voorlopig bijgekocht.
Terug van de spuiter.
Broer en zus.
In september het hemeltje gemonteerd. Na alle gefrusteerde verhalen hier , is het gewoon een eitje. Gewoon rustig alles bekijken en een oud raamrubber in stukken knippen . Nog een beetje bijföhnen als de raam- en deurrubbers erin zitten en dan zit hij perfect.
Geert de spuiter was nog bezig met de deuren / kleppen / losse delen, maar die zijn in januari klaar.
Ik ga maar eens proberen om de motor weer tot leven te brengen.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door RenM Cooper op zo, 21-12-2014 21:50
Waar ken ik dat toch van dat als t te lang duurt met project a er een plan b bij gekocht wordt
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Mr.Bean op ma, 22-12-2014 09:16
Dat hemeltje ziet er netjes uit zo.
Handig ideetje met die stukjes raamrubber.
Maar je hebt het over föhnen van de hemel als alles gemonteerd is.
Dan neem ik aan dat je een soort skai/kunstleer hemeltje hebt?
Mijn hemeltje is van stof, dan gaat dat toch niet lukken?
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op ma, 22-12-2014 16:52
Ja Ruben, plan A moet goed uitgevoerd worden en daar gaat een hoop tijd in zitten.
Dus plan B is dan een mooie oplossing.
Het hemeltje is een originele, dus soort van PVC-achtig. Ze zeggen dat het nog iets krimpt en de plooien eruit trekt als je het föhnt, alleen niet te heet, want dan heb je een gat.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 11-01-2015 10:55
Gisteren het duurste onderdeel van de Mini gemonteerd :
de RC40.
Een heel geworstel om 'm netjes in de tunnel te krijgen, want daarvoor moest hij 1,5 cm. bijgebogen worden. Hij hangt nu netjes:
De binnenkant van de demper. Veel dempen zal hij niet.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door munuuuhh freak op zo, 11-01-2015 19:27
Hoeft ook niet,
Dat is juist het leuke aan mini
Ziet er weer top uit toch wel mooi ook strak zwart
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door clubbie op ma, 12-01-2015 11:24
Staat deze mini al zolang stil dat er al 4 bomen door de bodem groeien ???
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op ma, 12-01-2015 21:05
Haha. De bomen groeien niet meer....
Hij staat al vanaf kerst 2012 stil ja. Zie foto.
Ik krijg veel commentaar op m'n hefinstallatie, maar ze werken perfect.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 25-01-2015 11:05
Afgelopen week een paar dagen verder kunnen knutselen :
De ventilatiebuizen in de wielkasten gemonteerd, de pedalen en stuurkolom,
en de motorruimte aardig opgevuld :
De hoofdremcilinder en remkrachtverdeler,
koppelings-hoofdcilinder,
radiator (nieuwe dop komt nog),
dynamo, benzineslangen, kilometertellerkabel,
ruitenwissermechanisme en nog wat zaken....
Elk schroefje / boutje wordt met vet of olie gemonteerd,
en daarna met een kwastje Dinitrol ML ingesmeerd: ik hou niet van roest.
let op de details ( schroefgleuf in lijn met slangen )
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 15-02-2015 19:00
Weer een paar weken verder, het gaat lopen nu....
De koplampen, knipperlichten en de draadboom gemonteerd.
Ruitenwissermotor en de rest van de motorruimte aangevuld.
De situatie een week geleden:
Afgelopen week de grill en verstralers gemonteerd,
binnenbekleding schoongeschrobt met Biotex, afgespoeld en snel laten drogen, gaat prima !
De voorruit en de pees gemonteerd
Ben nu bezig met de ontsteking en wil nu eerst de motor laten draaien.
De spuiter is nog steeds bezig met deuren, motorkap, achterklep, etc.
De kleinste onderdelen van de Mini ben ik ook tegengekomen :
Wie weet wat dit zijn ?
Vanavond na een wandeling werden we aangenaam verrast :
It's alive !!!
Een combinatie van deurschakelaars, draadboom en interieurlampje
en de accupool vergeten los te maken...
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door hendrik1985 op zo, 15-02-2015 20:42
mooi project
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 22-02-2015 12:35
Afgelopen week de motor voor de eerste keer gestart.
De timing van de ontsteking klopte totaal niet. Ik had de verdeleras volgens de Haynes gemonteerd, maar dit klopte niet. Toen maar het kleppendeksel eraf gehaald en met m'n gezonde verstand de timing gezet, en toen liep hij meteen. Zonder de carburateur af te stellen al vrij netjes.
link
Helaas was m'n kachelradiator lek, dus m'n zo mooi gerestaureerde kachel weer gedemonteerd. Nieuwe radiatortje is al binnen, dus ik heb weer wat te doen......
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Risky op zo, 22-02-2015 17:45
Ziet er goed uit zeg, kriebelt het niet om weer met de Mini te gaan rijden?
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op ma, 23-02-2015 20:19
Ja Rick, maar daar weet jij alles van. Die van jou rijdt ook vanaf juli al niet meer.
Daarom heb ik ook de rode erbij gekocht.
Maar ik vind de Jet-Black een prachtig project. Soms vind ik het jammer dat er al een hoop klaar is.
Ik geniet er elke dag van.
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door Risky op di, 24-02-2015 15:16
Ja helaas... al langer zelfs, sinds eind mei staat hij al stil...
Ik vind het zelf ook erg leuk om te doen. Anders koop je toch een ander project als je met je Jet Black klaar bent
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door JosCM op zo, 01-03-2015 18:01
Afgelopen week het radiatortje in de kachel geplakt.
De motor afgesteld, hij loopt als een zonnetje en reageert al lekker op het gaspedaal.
Gisteren de hydraulische koppeling en remmen gevuld en ontlucht. Dat was een eitje en gaat prima alleen. Gevolg: een keiharde rem.
Nu even uitvinden waarom de ruitenwissermotor het niet doet
RE: Jet Black 'Droppie' restauratie
Ingediend door seffens op ma, 02-03-2015 21:17
mooi project dit
Paginering