Ik heb nu de koppakking vervangen(die was lek) en ben bezig met de achterremmen.
Zodra deze gemaakt zijn wil ik dat ie RDw gekeurd wordt(en de APK komt er ook aan).
Zodra hij dan goed gekeurd is wil ik:
- voorremmen vervangen + achter minifins
- flipfront
- kuipstoelen
en dan zijn er wat laswerkzaamheden aan de body. en misschien een rolkooi.
Bij de rdw wil ik dan ook meteen uitzoeken wat er voor moet gebeuren om er een 1.6 motor te plaatsen. Bij een 1.3 gaat het nog vrij eenvoudig omdat het vermogen(op papier) niet al te hoog is. Ze hebben daar een aanta; regeltjes voor. Bij een 1.6 moet er misschien een echte keuring plaatsvinden i.p.v wat papierwerk.
Maar ik heb nog meer te doen, ook met het ontwerpen van dashboards/polyesther delen blijf ik bezig.
dit weekend voor het eerst in de Minatsu gereden, geweldig geluid van het open-lucht filter! En uiteraard de snelheid is ook leuk om mee te spelen. Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren voor de keuring(is aangevraagd).
Ben zeer benieuwd hoe dat loopt bij zo'n keuring. Die van mij moet ook, maar ook ik heb nog een aantal zaken te doen voor de auto daar klaar voor is. Wat is de wachttijd en waar heb je de papieren betreffende de motor vandaan?
ik krijg net een mail van de RDW dat keuren zonder afspraak kan op werkdagen tussen 8 en 12uur.
de papieren van de motor heb ik nog niet, ik ga dit nog even bij een dealer opvragen en anders maak ik gewoon een print van de autoweek site en dan moeten ze het daar maar mee doen. volgens mij checken ze het niet heel nauwkeurig, als het maar geloofwaardig is.
het valt me altijd op dat mensen met dit soort projecten (uitzonderingen daar gelaten) meer bang zijn voor de papieren tijger van de RDW dan de conversie zelf!
doe je conversie, rij erheen, zeg zoveel cc en zoveel pk en klaar is kees.
niet zo moeilijk mensen!
hanz schreef: het valt me altijd op dat mensen met dit soort projecten (uitzonderingen daar gelaten) meer bang zijn voor de papieren tijger van de RDW dan de conversie zelf!
doe je conversie, rij erheen, zeg zoveel cc en zoveel pk en klaar is kees.
niet zo moeilijk mensen!
ben ik helemaal mee eens!! als het deugdelijk is hebben ze ook niets te zeiken.
Dennis jij kan niet voor verassingen staan je hebt alles zelf gedaan en je weet dat het goed is, ik heb de conversie niet zelf gedaan en ga nog wel wat controles doen. Maar het blijft voor mij een gok en ik denk dan ook wel dat ik moet herkeuren. Maar dat is het risico dat ik van te voren wist.
Probleem is: Wat is deugdelijk? Wat ik deugdelijk vind kunnen zij wel ondeugdelijk vinden en met zelfbouwconstructies heb je al gauw verschil van mening. Neemt niet weg dat ik ook de RDW route ga volgen. Voor de conversie ben ik niet zo bang, maar ik heb er ook nog eens een flipfront op zitten.
Jouw Mini is al gebouwd dus in principe zit het front niet echt in de weg. Een flipfront is dan alleen maar gemakkelijker sleutelen.
Ik zit er aan te denken om mijn polyester flipfront te vervangen voor een demontabele stalen neus. De neus zit dan vastgebout en de motorkap kan dan gewoon open voor normaal onderhoud en controle. Voor uitgebreidere zaken kan het hele front dan gedemonteerd worden.
Ingediend door de Geertsjes op di, 30-03-2010 21:58
Stefan84 schreef:
Maar het blijft voor mij een gok en ik denk dan ook wel dat ik moet herkeuren. Maar dat is het risico dat ik van te voren wist.
ik denk dat de mini wel aardig "deugedelijk" in elkaar zit.
de mini heeft bij ons aardig wat kilometertjes voor zijn kiezen gehad en dat zonder problemen aan de stevigheid van het subframe.
suc6 met de keuring en we (ik) willen wel weer eens wat foto's van dit kleine monster zien
ik denk dat de mini wel aardig "deugedelijk" in elkaar zit.
de mini heeft bij ons aardig wat kilometertjes voor zijn kiezen gehad en dat zonder problemen aan de stevigheid van het subframe.
suc6 met de keuring en we (ik) willen wel weer eens wat foto's van dit kleine monster zien
dat zal ook ongetwijfeld, maar door de kilometers kan er veel gebeuren. Zo was namelijk de beugel van de dynamo gebroken. En er zitten geen rubbers tussen de motorsteun bij het schutbord.
Nou zal dat laatste voor de keuring niet belangrijk zijn, maar voor mij wel.
"Deugdelijk" is voor iedereen verschillend.
en de foto die komen! maar er is nog niets verandert aan het uiterlijk.
Vandaag bij de RDW geweest in Nieuwegein, ik was er om 8 uur( ik kon geen afspraak maken maar van 8 tot 12 kon je zonder afspraak).
Voor ik de papieren ingeleverd had was het al 9 uur.
Achter in de rij aansluiten(6 auto`s voor me)
Uiteindelijk was het half 12 voor ik met de mini naar binnen kon.
DE monteur was zeer enthausiast, we hebben samen de technische elementen doorlopen.
Hoofdzakelijk ging het over hoe er gelast is, loopt alles vrij, en is de ophanging goed?
Dit bleek allemaal keurig netjes in orde, de monteur dacht zelfs dat het een standaard pakket was die uit engeland komt. DAt zou kunnen zeg ik nog!
Daarna remmentest en verlichting controle.
Toen heb ik de uitdraai van autoweek.nl met de daihatsu gegevens meegegeven en zou hij de papieren in orde maken.(de uitdraai van de daihatsu was ie erg blij mee maar als je kan zeggen wat voor motor erin zit dan is het al genoeg. aantal cc`s en pk`s)
Alles was perfect! en volgende week krijg ik de nieuwe kentekenpapieren.
Wat koste het? Een halve dag in de zon wachten en 53euro voor de keuring/papieren.
Ik had het ook niet verwacht, maakte me ook wel zorgen omdat ik niet precies wist hoe mijn mini gebouwd is. Of ik heb geluk dat het zo goed gedaan is, of de keuring is niet zo streng:P
Zoals je ziet heb ik de Mini een cooper-look gegeven. De motorkap sluiting is puur voor de keuring op deze wijze erop gezet(dit omdat het orgineel ontbrak)
Maandag wordt de mini APK gekeurd, als dit goed gaat dan kan ik aan de slag met de rest van de Mini.
Ferdy1978 schreef: Ziet er netjes en standaard uit zo van de buitenkant !
Alleen de wielen staan wat verder naar buiten zo te zien.
Heb je foto's van de motorinbouw ?
EN hoeveel pk's trek je nou uit zo'n blokje ?
De wielen die verder naar buiten staan dat komt omdat er 13inch onder zit, deze zijn breder.
Op mijn site staat wel een foto van hoe het er onder de kap uitziet, maar geen detail foto`s. Die komen nog wel als ik er een flipfront op ga zetten.
En pk`s? Dat is moeilijk te zeggen, standaard heeft dit blok 90pk. In de mini zit een open luchtfilter en andere uitlaat. dit zorgt wel voor wat extra.
mr x":zm2pjtoj]kijk, de rdw keuring is klaar. mooi dat het goed is gegaan.
de mini heeft gelijk een andere uitstraling zo met dat frisse witte dak.
ben je een beetje tevreden hoe de mini rijdt?[/quote:zm2pjtoj]
Ik vind het witte dak ook erg leuk samen met de streepjes, Het is niet prof. gedaan, dat komt misschien later wel. Ik zit er aan te denken om de rest blauw te maken wanneer ik met de body bezig ga.
De Mini rijdt erg leuk, lekker pittig met optrekken. Al vind ik de wegligging op de snelweg iets te "losjes", hij staat ook wat hoger op de wielen dan normaal(heb er nog niet naar gekeken) weet jij hoe dit komt mr x?
Nu is het ook niet echt een auto om lang op de snelweg mee te rijden, hij hoort gewoon sprintjes te trekken
gefeliciteerd met je keuring.
Is er bij de RDW ook naar t geluid 'gekeken'?
had je geen probleem met t open luchtfilter en de andere uitlaat? ik wil er ook nog s heen, en mijne maakt nl nogal wat lawaai..
ben errug benieuwd wat je er nu verders van gaat maken,
ga je hem nu ook gelijk spuiten in een ander kleurtje?
suc6 en ps
denk ook eens na over de 1.6 applause motor nu de rest er toch vanaf is
Ik hoopte al dat je blij was en geen pijn in je hart kreeg als je hem zo ziet. zo als nu de plannen zijn wil ik hem blauw laten spuiten. maar zover is het nog lang niet, er zit nogal wat laswerk aan. en ik wil het subframe gaan verbeteren.
die 1.6 zit ook echt wel in mijn hoofd, eerst wil ik de mini wat verder klaar hebben voor ik een extra motor aanschaf maar ik wil sowieso weten wat zo`n 1.6 voor een verschil maakt. en misschien dan keuren met de 1.6 erin.
Ingediend door ettore bugatti op di, 10-08-2010 21:52
Niks ervan!
Je moet alleen die injectiemeuk eraf slopen. Vervolgens de kop laten vlakken tot een compressie van 11:1, een paar wilde nokkenassen (280 graden) met verstelbare poelies erin en als finishing touch een set carburateurs van Honda Fireblade of iets dergelijks en janken maar (met meer dan 100pk, zal wel tegen de 130pk lopen)
Een 1600 is een lange slag motor, leuk als je op koppel rijdt.
Ingediend door de Geertsjes op do, 12-08-2010 19:06
de 1.6 die ik er toen bij te koop had staan was aangepakt op een paar dingen en had al ruim 130 pk.
de inlaatkanalen bewerken, een ander uitlaatspruitstuk, een iets dikkere uitlaat doet al wonderen.
de 1.6 motor voorzien van de 1.3 bak en je bent al een heel eind op weg,
gegarandeerd stoplichtsprint plezier
het is iig een heel leuk blok om in je mini te hebben
mr x schreef: de 1.6 motor voorzien van de 1.3 bak en je bent al een heel eind op weg, gegarandeerd stoplichtsprint plezier
en wel hopen dat je meer dan 3 kan wegrijden op die manier voordat je baklagers de geest geven
met serieus vermogen moet je een serieuze bak eronder hangen inc. drukgroep en koppelingsplaat.
iig leuk om te blijven dromen
[size=50:3sow5ggm]zegt hans die de turbo al klaar heeft liggen[/size:3sow5ggm]
Dat zijn de mindere berichten. Zijn die Daihatsu motoren gemakkelijk te vinden? Ik heb direct een reserve Suzukiblok gekocht toen ik er eentje goedkoop op de kop kon tikken.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op zo, 21-03-2010 17:12
Hierbij zal ik dus ook maar even een showtopic openen.
Voor velen zal de mini al wel bekend zijn.
De mini met een 1.3 16v Daihatsu charade motor.
Wordt vervolgd...
Groeten Stefan
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op zo, 21-03-2010 19:33
Wat zijn de plannen?
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door jaapio1984 op zo, 21-03-2010 19:36
Blijft een mooie machine.. Vorig jaar x in gereden en dat is een hele ervaring.. Vind dit soort dingen leuk, enige dat je mist is het mini geluid
Suc6
Jaapio
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op ma, 22-03-2010 19:13
Mijn plannen zijn vrij simpel.
Ik heb nu de koppakking vervangen(die was lek) en ben bezig met de achterremmen.
Zodra deze gemaakt zijn wil ik dat ie RDw gekeurd wordt(en de APK komt er ook aan).
Zodra hij dan goed gekeurd is wil ik:
- voorremmen vervangen + achter minifins
- flipfront
- kuipstoelen
en dan zijn er wat laswerkzaamheden aan de body. en misschien een rolkooi.
Bij de rdw wil ik dan ook meteen uitzoeken wat er voor moet gebeuren om er een 1.6 motor te plaatsen. Bij een 1.3 gaat het nog vrij eenvoudig omdat het vermogen(op papier) niet al te hoog is. Ze hebben daar een aanta; regeltjes voor. Bij een 1.6 moet er misschien een echte keuring plaatsvinden i.p.v wat papierwerk.
Maar ik heb nog meer te doen, ook met het ontwerpen van dashboards/polyesther delen blijf ik bezig.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op zo, 28-03-2010 19:10
dit weekend voor het eerst in de Minatsu gereden, geweldig geluid van het open-lucht filter! En uiteraard de snelheid is ook leuk om mee te spelen. Er moeten nog wat kleine dingen gebeuren voor de keuring(is aangevraagd).
Dus wordt vervolgd...
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op zo, 28-03-2010 20:29
Ben zeer benieuwd hoe dat loopt bij zo'n keuring. Die van mij moet ook, maar ook ik heb nog een aantal zaken te doen voor de auto daar klaar voor is. Wat is de wachttijd en waar heb je de papieren betreffende de motor vandaan?
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op ma, 29-03-2010 17:00
ik krijg net een mail van de RDW dat keuren zonder afspraak kan op werkdagen tussen 8 en 12uur.
de papieren van de motor heb ik nog niet, ik ga dit nog even bij een dealer opvragen en anders maak ik gewoon een print van de autoweek site en dan moeten ze het daar maar mee doen. volgens mij checken ze het niet heel nauwkeurig, als het maar geloofwaardig is.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door hanz op ma, 29-03-2010 17:55
het valt me altijd op dat mensen met dit soort projecten (uitzonderingen daar gelaten) meer bang zijn voor de papieren tijger van de RDW dan de conversie zelf!
doe je conversie, rij erheen, zeg zoveel cc en zoveel pk en klaar is kees.
niet zo moeilijk mensen!
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op ma, 29-03-2010 18:03
Jij bent zeker nog nooit bij de RDW geweest
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op ma, 29-03-2010 18:17
ben ik helemaal mee eens!! als het deugdelijk is hebben ze ook niets te zeiken.
Dennis jij kan niet voor verassingen staan je hebt alles zelf gedaan en je weet dat het goed is, ik heb de conversie niet zelf gedaan en ga nog wel wat controles doen. Maar het blijft voor mij een gok en ik denk dan ook wel dat ik moet herkeuren. Maar dat is het risico dat ik van te voren wist.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op ma, 29-03-2010 20:54
Probleem is: Wat is deugdelijk? Wat ik deugdelijk vind kunnen zij wel ondeugdelijk vinden en met zelfbouwconstructies heb je al gauw verschil van mening. Neemt niet weg dat ik ook de RDW route ga volgen. Voor de conversie ben ik niet zo bang, maar ik heb er ook nog eens een flipfront op zitten.
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op di, 30-03-2010 19:32
owja, flipfront ga ik zelf ook plaatsen maar dat doe ik na de keuring. dat heb ik dan weer als voordeel:P
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door hanz op di, 30-03-2010 20:11
jij weet dan weer niet hoe handig een flipfront is tijdens de conversie en het inbouwen
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op di, 30-03-2010 20:40
ik kan me wel bedenken hoe makkelijk het is! en daarom ga ik het ook zeker doen.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op di, 30-03-2010 20:51
Jouw Mini is al gebouwd dus in principe zit het front niet echt in de weg. Een flipfront is dan alleen maar gemakkelijker sleutelen.
Ik zit er aan te denken om mijn polyester flipfront te vervangen voor een demontabele stalen neus. De neus zit dan vastgebout en de motorkap kan dan gewoon open voor normaal onderhoud en controle. Voor uitgebreidere zaken kan het hele front dan gedemonteerd worden.
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door de Geertsjes op di, 30-03-2010 21:58
ik denk dat de mini wel aardig "deugedelijk" in elkaar zit.
de mini heeft bij ons aardig wat kilometertjes voor zijn kiezen gehad en dat zonder problemen aan de stevigheid van het subframe.
suc6 met de keuring en we (ik) willen wel weer eens wat foto's van dit kleine monster zien
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op wo, 31-03-2010 07:54
dat zal ook ongetwijfeld, maar door de kilometers kan er veel gebeuren. Zo was namelijk de beugel van de dynamo gebroken. En er zitten geen rubbers tussen de motorsteun bij het schutbord.
Nou zal dat laatste voor de keuring niet belangrijk zijn, maar voor mij wel.
"Deugdelijk" is voor iedereen verschillend.
en de foto die komen! maar er is nog niets verandert aan het uiterlijk.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op vr, 09-04-2010 15:45
GOEDGEKEURD!!!
Vandaag bij de RDW geweest in Nieuwegein, ik was er om 8 uur( ik kon geen afspraak maken maar van 8 tot 12 kon je zonder afspraak).
Voor ik de papieren ingeleverd had was het al 9 uur.
Achter in de rij aansluiten(6 auto`s voor me)
Uiteindelijk was het half 12 voor ik met de mini naar binnen kon.
DE monteur was zeer enthausiast, we hebben samen de technische elementen doorlopen.
Hoofdzakelijk ging het over hoe er gelast is, loopt alles vrij, en is de ophanging goed?
Dit bleek allemaal keurig netjes in orde, de monteur dacht zelfs dat het een standaard pakket was die uit engeland komt. DAt zou kunnen zeg ik nog!
Daarna remmentest en verlichting controle.
Toen heb ik de uitdraai van autoweek.nl met de daihatsu gegevens meegegeven en zou hij de papieren in orde maken.(de uitdraai van de daihatsu was ie erg blij mee maar als je kan zeggen wat voor motor erin zit dan is het al genoeg. aantal cc`s en pk`s)
Alles was perfect! en volgende week krijg ik de nieuwe kentekenpapieren.
Wat koste het? Een halve dag in de zon wachten en 53euro voor de keuring/papieren.
in mijn geval stelde het dus niet veel voor.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door pas-cal op vr, 09-04-2010 15:52
Gefeliciteerd!
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Beumert op vr, 09-04-2010 16:12
Gefeliciteerd, procedure lijkt heel erg mee te vallen. Maar heb je er nu ook apk op of moet hij daarvoor nog apart gekeurd worden?
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op vr, 09-04-2010 16:16
de APK laat ik apart doen hier in de buurt. Anders moet ik bij afkeur weer terug naar de RDW.
APK doe ik volgende week.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op vr, 09-04-2010 18:16
Klinkt heel erg simpel allemaal. Toch maar weer eens aan de slag gaan met de Mizuki denk ik
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op vr, 09-04-2010 18:22
Ik had het ook niet verwacht, maakte me ook wel zorgen omdat ik niet precies wist hoe mijn mini gebouwd is. Of ik heb geluk dat het zo goed gedaan is, of de keuring is niet zo streng:P
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op di, 13-04-2010 21:17
even een update.
Zoals je ziet heb ik de Mini een cooper-look gegeven. De motorkap sluiting is puur voor de keuring op deze wijze erop gezet(dit omdat het orgineel ontbrak)
Maandag wordt de mini APK gekeurd, als dit goed gaat dan kan ik aan de slag met de rest van de Mini.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Ferdy1978 op wo, 14-04-2010 22:31
Ziet er netjes en standaard uit zo van de buitenkant !
Alleen de wielen staan wat verder naar buiten zo te zien.
Heb je foto's van de motorinbouw ?
EN hoeveel pk's trek je nou uit zo'n blokje ?
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door de Geertsjes op do, 15-04-2010 17:30
kijk, de rdw keuring is klaar. mooi dat het goed is gegaan.
de mini heeft gelijk een andere uitstraling zo met dat frisse witte dak.
ben je een beetje tevreden hoe de mini rijdt?
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op do, 15-04-2010 22:52
De wielen die verder naar buiten staan dat komt omdat er 13inch onder zit, deze zijn breder.
Op mijn site staat wel een foto van hoe het er onder de kap uitziet, maar geen detail foto`s. Die komen nog wel als ik er een flipfront op ga zetten.
En pk`s? Dat is moeilijk te zeggen, standaard heeft dit blok 90pk. In de mini zit een open luchtfilter en andere uitlaat. dit zorgt wel voor wat extra.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door BMC op vr, 16-04-2010 11:42
gefeliciteerd met je keuring.
Is er bij de RDW ook naar t geluid 'gekeken'?
had je geen probleem met t open luchtfilter en de andere uitlaat? ik wil er ook nog s heen, en mijne maakt nl nogal wat lawaai..
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op vr, 16-04-2010 22:21
nee ze hebben bij mij niet op het geluid gelet, de monteur moet het luchtfilter hebben zien zitten.
Nu is het wel zo dat als ik rustig rij en niet vol het gas in trap dat het net orgineel lijkt.
Maar geen DB test voor mij in ieder geval
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op do, 01-07-2010 20:52
zo, na lang wachten kan ik in augustus definitief beginnen met het project.
Dan heb ik eindelijk sleutelruimte ter beschikking.
Dus er zullen dan snel update`s volgen.
Groeten Stefan
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door BadBert op vr, 02-07-2010 11:41
Ben benieuwd
Iig mooi dattie gekeurd is, had ook niet anders verwacht
en die hoogte: effe hi-low setje plaatsen?
[size=50:togcjrz2](mocht je dat ding ooit weg doen...)[/size:togcjrz2]
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op vr, 02-07-2010 20:04
ja dat hi/low setje moet er zeker opkomen.
Dat ga ik ook als eerste doen, dan zijn er nog wat las werkzaamheden, en er komt een flipfront op.
Dat is wat ik als eerste aan wil gaan pakken.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op za, 07-08-2010 15:45
Zo ik ben begonnen met demonteren.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door jaapio1984 op za, 07-08-2010 19:19
Goed begin.. wel wat roest zo te zien
Jaapio
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op zo, 08-08-2010 09:07
Welke Mini heeft dat niet?
ach ik deins er niet voor terug. Mijn enige probleem is dat ik ook graag snel erin wil rijden!! haha.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op zo, 08-08-2010 10:23
Met de nadruk op: snel
Dennis
PS Nu alles zo goed te zien is zou ik graag wat meer detail foto's van de inbouw van het Daihatsublok zien...
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op zo, 08-08-2010 10:29
Dat is een goed idee, misschien motiveert het mede-forummers om ook daihatsu te gebruiken als donor.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door de Geertsjes op di, 10-08-2010 19:24
yehaa, eindelijk vorderingen!!
ben errug benieuwd wat je er nu verders van gaat maken,
ga je hem nu ook gelijk spuiten in een ander kleurtje?
suc6 en ps
denk ook eens na over de 1.6 applause motor nu de rest er toch vanaf is
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op di, 10-08-2010 19:37
Ik hoopte al dat je blij was en geen pijn in je hart kreeg als je hem zo ziet. zo als nu de plannen zijn wil ik hem blauw laten spuiten. maar zover is het nog lang niet, er zit nogal wat laswerk aan. en ik wil het subframe gaan verbeteren.
die 1.6 zit ook echt wel in mijn hoofd, eerst wil ik de mini wat verder klaar hebben voor ik een extra motor aanschaf maar ik wil sowieso weten wat zo`n 1.6 voor een verschil maakt. en misschien dan keuren met de 1.6 erin.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door ettore bugatti op di, 10-08-2010 21:52
Niks ervan!
Je moet alleen die injectiemeuk eraf slopen. Vervolgens de kop laten vlakken tot een compressie van 11:1, een paar wilde nokkenassen (280 graden) met verstelbare poelies erin en als finishing touch een set carburateurs van Honda Fireblade of iets dergelijks en janken maar (met meer dan 100pk, zal wel tegen de 130pk lopen)
Een 1600 is een lange slag motor, leuk als je op koppel rijdt.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op do, 12-08-2010 17:41
Misschien moet je een eigen ombouw maken met een charade motor?
Hierbij heb ik even wat detail foto`s op mijn site gezet, 1 daarvan staat hieronder.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door hanz op do, 12-08-2010 17:45
als je sneller wilt in 1 woord: turbo
maar misschien wil je eerst de roest wegwerken.....
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door de Geertsjes op do, 12-08-2010 19:06
de 1.6 die ik er toen bij te koop had staan was aangepakt op een paar dingen en had al ruim 130 pk.
de inlaatkanalen bewerken, een ander uitlaatspruitstuk, een iets dikkere uitlaat doet al wonderen.
de 1.6 motor voorzien van de 1.3 bak en je bent al een heel eind op weg,
gegarandeerd stoplichtsprint plezier
het is iig een heel leuk blok om in je mini te hebben
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door _mini_cooper_ op do, 12-08-2010 19:18
..en nog zuinig ook
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op do, 12-08-2010 19:27
Precies, ik kan ook niet wachten maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
enne, weet iemand misschien een bedrijf die het chassis kan stralen?(graag via pb)
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door hanz op vr, 13-08-2010 09:17
en wel hopen dat je meer dan 3 kan wegrijden op die manier voordat je baklagers de geest geven
met serieus vermogen moet je een serieuze bak eronder hangen inc. drukgroep en koppelingsplaat.
iig leuk om te blijven dromen
[size=50:3sow5ggm]zegt hans die de turbo al klaar heeft liggen[/size:3sow5ggm]
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Minatsu op za, 14-08-2010 15:41
Gister de motor even eruitgehaald en de kop losgehaald, cilinderwand gescheurd.
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door Dennis op za, 14-08-2010 16:00
Dat zijn de mindere berichten. Zijn die Daihatsu motoren gemakkelijk te vinden? Ik heb direct een reserve Suzukiblok gekocht toen ik er eentje goedkoop op de kop kon tikken.
Dennis
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door de Geertsjes op za, 14-08-2010 16:32
dat is balen
blokjes zijn goed te vinden, en anders eentje rijdend kopen.
of toch maar gelijk een 1.6
RE: Minatsu 1.3 16v
Ingediend door BadBert op zo, 15-08-2010 14:59
En nu?
op jacht naar een ander blok? Of andere plannen?
Paginering