Mini 1000 Mayfair 1987 restauratieproject

default

RE: Mini 1000 Mayfair 1987 restauratieproject

Hallo allemaal.

Mijn naam is Etienne Pors en ik ben 15 jaar. Ik heb in Juni 2015 een mini 1000 Mayfair aangeschaft (ik was toen dus 14 :) ) uit 87' voor 750 euro. Ik ben van plan om deze mini weer nieuw leven in te blazen en er voor te zorgen dat hij er weer netjes uit ziet. Ik heb al een Facebook pagina aangemaakt: link maar ik heb toch besloten om het maar even met jullie te delen. Ik heb namelijk niet echt veel mini ervaring.

De mini was al grotendeels gedemonteerd door de vorige eigenaar. Ik heb er dus nooit in gereden en eigenlijk ook geen flauw idee hoe lang hij al stil staat. Het is op dit moment gewoon een gigantische puzzel. Een leuke uitdaging. d:)b
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... 4858_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... 4091_o.jpg
link
Voor alle foto's en video's kun je ook even op mijn Facebook pagina kijken: Mini-projectlink

Omdat de vorige eigenaar al enthousiast begonnen was om de hele mini kaal te maken, stond de hele carrosserie al te roesten. We wilden daarom eerst afmaken wat hij begonnen was, maar hebben toch besloten om de carrosserie te laten stralen omdat je dan pas echt alle roest tegenkomt en ik kon dit vrij goedkoop laten doen.
link

Eenmaal terug van de straler heb ik het achterste subframe uit elkaar gehaald en geheel roestvrij gemaakt met een beitel en een staalborstel aan een boormachine. Eenmaal kaal heb ik het hele frame een lekkere laag roest stabiliserende primer gegeven. Daar overheen een laagje zwart en hij is weer als nieuw.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=56FFC49E
link
link

Nu heb ik afgelopen week het motorblok uit het subframe getakeld. Ik zag toen dat er een scheurtje in het uitlaatspruitstuk zat. Ik heb toen vervolgens dit spruitstuk opgezocht op internet. Bleek dat het een Sportex uitlaatspruitstuk was (net zoals de uitlaat zelf). Nu is het zo dat Sportex deze alleen maakte voor de 1300's. Dus iets klopte er niet. Ik had namelijk naar mijn idee een 1000 gekocht. Ik heb toen het nummer op de zijkant van het blok opgezocht, blijkt toch 1275 cc te zijn. :D :)\\_
link

Ik hoop dit project ook op het forum up to date te houden. Mijn handen jeuken om verder te gaan met dit project. Als iemand nog tips en tricks heeft voor een onervaren mini-bouwer als ik hoor ik het graag :) . Alvast bedankt!.

Ik woon trouwens in nuenen(vlak bij Eindhoven).

RE: Mini 1000 Mayfair 1987 restauratieproject

Cool! Ik heb je FB pagina even geliked! Leuk om zo te zien! En natuurlijk succes!
Op facebook heb je ook verschillende 'groepen' die gaan over de Mini's (onderdelen/club/techniek). Dus als je ergens niet uitkomt, gewoon vragen!

RE: Mini 1000 Mayfair 1987 restauratieproject

Leuk om te volgen!
oude tijden herleven voor mij
zie link in bericht ondertekening.

Veel succes en plezier

RE: Mini 1000 Mayfair 1987 restauratieproject

Mocht je vragen hebben hoe het een en ander in elkaar zit van de mini, ik ben zelf ook een mini aan het restaureren en heb hem tot het laatste boutje aan toe uit elkaar liggen. Ik woon ook in Nuenen, mocht je dus een keer ergens tegenaanlopen, ik kan gerust helpen.

Overigens veel plezier met dit project, ik heb zelf gemerkt dat je er veel van opsteekt, maar dat het af en toe ook heel erg kan tegenvallen. Maar daar moet je je niet door laten tegenhouden.