MK II 850 1968

RE: MK II 850 1968

Zoals enkelen al hebben kunnen volgen heb ik een tijdje geleden een MK II gevonden.
nou die heb ik kunnen kopen \\:)/ . En is helemaal compleet met kenteken en 1300 Glider blok :D .

Ja er zit een race history achter de mini toevallig d:)b .
Heb nog geen foto's (wel op facebook).

Het is een mini 850 MKII datum eerste toelating 25-10-1968
in 1968 gekocht bij garage de Putter in Almelo.
Sinds 1980 in het bezit van de huidige/ex eigenaar. Die hebben er toen diverse slalom wedstrijden mee gereden.
Origineel met hydrolastic. Omgebouwd naar rubber. Maar ook het hydrolastic gedeelte is aanwezig.

Al die tijd is de mini in Almelo geweest. En blijft dus in almelo. Nooit geweten dat deze mini op nog geen 500mtr van mijn werk altijd mooi heeft gestaan. Ik fietste er een aantal jaren geleden dagelijks langs.


Mini heeft al die tijd binnen gestaan en ziet er zo op het eerste oog goed uit. Belangrijkste natuurlijk alles is aanwezig.

Foto's volgen nog. volgende week kan ik de mini halen.

En dus wordt er weer eentje gered van de ondergang.


Yes !!!!!!!!!

RE: MK II 850 1968

Nice nice! d:)b

RE: MK II 850 1968

gaaf!

Verhaal klinkt wel bekend!
Onze mk1 heeft ook in een hal gestaan waar ik tijdens het werk 2 keer in de week voorbij kwam, nooit geweten dat daar een minitje binnen stond! :)

RE: MK II 850 1968

Dan ga ik ook maar eens goed overal naar binnen kijken op weg naar mijn werk :P

RE: MK II 850 1968

Leuk, weer een MKII er bij! d:)b

RE: MK II 850 1968

ziet er goed uit! d:)b

RE: MK II 850 1968

Vanmorgen de mini opgehaald. Ik moet zeggen wat een timewarp. Leuk om een garage leeg te halen. Ook om steeds weer onderdelen tegen te komen die de leeftijd van de mini mooi weergeven. Even een paar voorbeelden.

Rolkooi zoals de MK I mini's gebruikten.
Originele Morris mudflaps.
En ga zo maar door. Bij de motor een 1275 glider een leuke set dubbele carbs. Een kuipstoel. 3 punts gordel die in die jaren werd gebruikt bij diverse racers.

Ach en wat vergeet je nou op zo'n dag, het fototoestel. Hoe dom kun je zijn.


Ook nog wat foto's meegekregen toen de mini slalom reed. Echt leuk.

Groeten roald.

RE: MK II 850 1968

Hier wat foto's van de mini rond 1984/5 tijdens zijn laatste periode slalom racen.

In deze mini zijn dus wel wat kampioenschappen van Twente naar binnen gereden.






Zoals de mini in de laatste jaren is gereden zo kreeg ik alles afgelopen zaterdag netjes in doosje mee. Waar en in welk doosje zit is geen geheim het staat er allemaal netjes op d:)b . Handig voor later :D .

De mini is rond 1994 door de zoon uit elkaar gehaald en opgeborgen d:)b naar de zolder. En is er daarna ook niet meer aan toe gekomen.

RE: MK II 850 1968

:( zo lang al stilgestaan nog niks mee gedaan. Echt jammer. Wel meer over de mini zijn geschiedenis te weten gekomen. Deze MK II heeft het niet gemakkelijk gehad in zijn leven. Aan de verhalen te horen een flinke race historie.

Nu nog in discussie met mijn dame. De kleur. |:( Ik zit aan de historische waarde van de auto te denken, mijn ega weer anders natuurlijk die vind wit(zwart dak) mooier.

Nou er is in ieder geval beweging.

keuze uit 2 blokken. een 1300 Glyder of een mooi 998 blokje uit het bouwjaar 1968.

Eerst maar eens zien of de body kaal richting Friesland komt.

Ondertussen is project MK III racer gestart en ook te volgen.

En wie weet of project Terrapin ook nog van de grond komt. Terrapin? Ja een single seater op basis van een mini. Eindelijk mijn lang gezocht boek gevonden High Speed Low Cost.

default

RE: MK II 850 1968

Leuk om weer eens een staartbak tegen te komen.
Wordt vast erg mooi.

RE: MK II 850 1968

Zo. eindelijk wat beweging in de MK II. Nog een mk II blokje gevonden met staart.

En iets iets luxer setje stoelen met bank van een 94ér mini.
Jaja. Niet origineel, maar wel iets veiliger dan de stoelen die erin zaten.

Hopelijk dan ook echt beginnen in de aankomende weken met het demonteren van de mini. Eerst Ladykiller verplaatsen en schorsen. Momenteel geen tijd voor om hier aan te werken. De Mk II moet naar IMM 2015 Belgie :D

RE: MK II 850 1968

leuk zo'n Mk II d:)b

IMM in Belgie is 2016 .. tijd zat .. O:)

succes,
Theo van den Bogaard

RE: MK II 850 1968

|:( ja die 2016 :? :? O:) O:) \\:)/ \\:)/ \\:)/

RE: MK II 850 1968

verdraaid Roald

ik zie dit Topic nu pas, gaaf man!succes!
dus als ik het goed begrijpt heb je nu 3 minis?

RE: MK II 850 1968

Plannen worden nog wel eens gewijzigd.

Het ziet eruit dat de mini zijn racingroots niet gaat vergeten.

Ik zou zeggen hou het in de gaten. Race ready 2016??
d:)b

RE: MK II 850 1968

Bijna kan er worden gewerkt aan de MKII. Ladykiller V is kaal en staat te koop.

Einde van de Ladykiller mini's :(