Paul's rode Caatje

RE: Paul's rode Caatje

Bij deze dan ook even een eigen showcase met dezelfde foto's als die ik even bij het even voorstellen topic heb geplaatst.
De foto's van de restauratie zijn dus niet van mij, maar heb ik van de vorige eigenaar/restaurateur gekregen.

Eindelijk dus een mini. Bijna niet, want ome agent vond het nog net voor het postkantoor nog even nodig om ons aan de kant te zetten.
Hele vriendelijke man.....NOT!!! Het was weer hollands blauw op zijn best zeg maar.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Staat wel gelijk een paar puntjes op het wensenlijstje:
- nieuwe chromen koplamp ring (vlak voor onze aankoop is er iemand even heel aardig tegen de net gerestaureerde mini aan gereden)
- beschermlijstjes voor op de lasnaden (chroom?)
- chromen spiegels
- houten dashboard, met tellers in het midden (temperatuurmeter is er al, oliedruk moet nog aangeschaft worden)
- chromen deuropeners (buiten en binnen)
- onderkant schoonmaken en tectyleren
- goeie poetsbeurt geven
- toerenteller?
- originele achterlichtunits, zonder achteruitrijlicht.

Dat was het eerst wel.

Hierbij de foto's:

























RE: Paul's rode Caatje

Strak werk!

RE: Paul's rode Caatje

Leuk!
Mooie velgjes ook! d:)b

RE: Paul's rode Caatje

Wat leuk om een van mijn oude Mini's in goede staat terug te zien! Ik heb deze in 1997 overgenomen van de eerste eigenaresse, die 'm in 1984 bij Kimman in Amersfoort had gekocht. Voor haar had ik al het nodige plaatwerk vervangen, naast het nodige achterstallige onderhoud.
Mijn zus heeft heeft 'm vervolgens een jaar of 3 gehad en daarna ging 'ie naar iemand in Amersfoort. Nadat hij 'm verkocht had, spotte ik de Mini nog eens in Utrecht. Ik vroeg me al af wat ervan geworden was :-)

Ik zal wat foto's opzoeken van toen!

RE: Paul's rode Caatje

Dat is leuk om te lezen.
Wel jammer dat ik toch een Mini waar aan gelast is heb gekocht :D :D :)
Ik ben volgens het kenteken inmiddels de 6e eigenaar, dus dat klopt wel aardig met jouw opsomming.

Foto's van toen zijn uiteraard erg leuk om te zien.
Ik wil sowieso een album maken met de foto's van de restauratie en dan is een beetje historie ook leuk om te vermelden.
Wellicht kan je hem op een clubdag nog eens in real life zien.

RE: Paul's rode Caatje

Tja, het was toen nodig... Eerst de a-panelen vervangen, later de complete neus, dorpels, paneel onder de achterbumper, andere deuren/nieuwe deurplaten, motorkap etc.

RE: Paul's rode Caatje

Je kan beter een goed gelaste mini hebben dan een mini die overal zichtbaar en niet zichtbaar rot is ;)

RE: Paul's rode Caatje

Inmiddels weer enige zaken van het lijstje af kunnen strepen, waaronder het volgende:

de chromen deurklinken en kofferbakgreep
houten dashboard
oliedrukmeter (moet nog aangesloten worden)
verstralers (moeten eveneens nog wel even aangesloten worden)
nieuwe koplampring
vocht/regen vanger voor ontsteking

foto's volgen binnenkort.

wat we niet meer gaan aanpassen is het volgende:
sierstrips op de lasnaden vanwege roestgevoeligheid
chromen spiegels vanwege het niet origineel zijn en het moeten boren in de deuren
originele achterlicht units zonder achteruitrijlicht vanwege het inmiddels groter gemaakte gat in het paneel.

Blijft er dus nu niet zoveel te wensen over.

RE: Paul's rode Caatje

CMC schreef:
Tja, het was toen nodig... Eerst de a-panelen vervangen, later de complete neus, dorpels, paneel onder de achterbumper, andere deuren/nieuwe deurplaten, motorkap etc.





Zijn er dan ook Mini's waar niet aan gelast is.... ;)
default

RE: Paul's rode Caatje

Mk2 achterlampen zonder achteruitrijlicht passen gewoon.

RE: Paul's rode Caatje

Achteruitrijlichten werden in 1977 geïntroduceerd... Dus je hebt al originele achterlichten...

Voor chromen spiegels hoef je zeker niet altijd te boren hoor, je moet gewoon goed kijken naar de juiste schroefgat afstand of daarin iets te vinden is wat je leuk vind. Bij mij 46mm hart-hart, maar voor zekerheid gewoon zelf even meten. Origineel is ie toch al niet meer want in '84 was (volgens mij sinds '80/'81) standaard 2 klokken achter het stuur en geen middenklok (met middenklok vind ik persoonlijk wel vele malen leuker).

En sierstrips hoeven niet altijd roestgevoeliger te zijn, gewoon zorgen dat je de lak eronder niet beschadigd bij het monteren en 'waterdicht' maken door of kit erin te spuiten van te voren of netjes naderhand langs de randjes (bijvoorbeeld). Denk dat met de naden zo open en bloot (ook al zit er verf op) ook niet al te best is (geen ervaring mee maar goed).

default

RE: Paul's rode Caatje

heb inmiddels Caatje overgekocht, chromen details en eitje dashboard is inmiddels al geplaatst...
indien er nog iemand foto's heeft van vroeger, zet ze ajb op de forum :D :D
hoe voeg je een foto toe?
thanks...

RE: Paul's rode Caatje

Hoi Jens,

Foto's kun je plaatsen op een gratis of betaald platvorm, zoals Photobucket.
Je kunt de url van de foto plaatsen, of de img-tags gebruiken om ze zichtbaar te maken.