Ben van het weekend druk geweest inside de mini. Ik heb geprobeerd om de top rail dash te verwijderen ( tjsa zo noemt Haynes het, het is dus de bovenste vlakke plaat van het dashboard). Drie bouten losgemaakt die trouwens ook niet op de mooist bereikbare plaatsen zitten . Maar goed de draadeinden die aan de dash vast zitten moet je er dan uit trekken. Nou heb ik gewrikt en gebeund, maar het wilde er niet uit. Het lijkt wel of de onderkant van het raamrubber in de weg zit om de draadeinden recht omhoog te trekken. Wie heeft de oplossing, of zie ik iets over het hoofd?
Tis trouwens een 83`er mayfair
Groet
Rob
Je ziet niets over het hoofd, je moet je voorruit eruit halen en dan kan je de bovenhelft van je dashboard omhoogtrekken en dan is ie los. Voor zover ik weet is dit de enige methode.
Succes,
Erik
Of idd geweld gebruiken, met het risico dat je voorruit er aan gaat. Heb gehoord dat het met geweld wel gaat, maar het is dan wel eigen risico...
Jep. Met gepast geweld is het wel te doen. Heb het al een aantal keren gedaan, dus het kan. Maar het is niet de "officiele" manier. Dus zoals je mij misschien wel eens eerder ergens anders op het forum hebt zien "zeggen".. Ik heb het zo gedaan, maar zal het niemand aanbevelen, of aanraden....
mmm het kan inderdaad nog met iets meer gepast geweld ik ben op een gegeven moment maar opgehouden omdat ik dacht dat dit niet de manier was. Ik denk dat ik met de dremel gewoon de helft van bout afslijp dat hoef ik minder omhoog voordat ie eruit kan. Is dat nog een idee misschien?
Groet en alvast bedankt morgen maar eens proberen.
Rob
Om het dashoard te verwijderen moet de voorruit eruit????????
Heb ik nog nooit gehoord of gedaan: Dan is de mini de 1ste auto waar dat wordt toegepast. Afgelopen zaterdag heb ik een dashboard vernieuwd van een Citroën XM geheel compleet, en ik heb er geen voorruit ervoor uit moeten uithalen. Nu is een XM geen mini maar het dashboard is wel groter en robuuster uitgevoerd dan een mini.
Het dashboard van een mini gaat niet recht omhoog gedemonteerd worden. Inderdaad geef ik grif toe dat dit moeilijk gaat, maar het dashboard dient draaiend naar je toe van de vooruit af, eruit gehaald te worden traps gewijs.
slijp er maar op los met de dremel hoe kun je het dan nog fatsoenlijk monteren? met montage kit!!!!
In onze Innno lag ook zo'n toprail (inderdaad lag, ik heb hem eruit gehaald, beneemt het zicht op het prachtige inno dashboard) Ik kon hem er zo uitpakken omdat er geen moeren op de draadeinden zaten
Je moet de rails naar je toe KANTELEN!. dus de onderrand naaronderen en naar het schutbord toedraaien, dan zou het moeten lukken
Theo schreef:
slijp er maar op los met de dremel hoe kun je het dan nog fatsoenlijk monteren? met montage kit!!!!
Nou zo onbenullig bedoelde ik niet hoor. De bouten zijn lang zat daar kan best een stukje af om het kantelen te vergemakkelijken. De bouten blijven dan nog lang genoeg om weer opnieuw te monteren als het moet.
Maar goed het zou dus moeten kunnen nou dan gaat mij dat ook wel lukken vind ik :)" title="Evil" />
Theo schreef: Om het dashoard te verwijderen moet de voorruit eruit????????
Och, bij meeste normale auto's hoef je ook niet de grill voor elke wissewasje er af te halen. Of de radiator los te schroeven om je koelvloeistof te vervangen. Of je dashboard uit je mini te halen voor een kapot lampje. Enz. Het blijft een Mini he
Mini-Philip schreef: Och, bij meeste normale auto's hoef je ook niet de grill voor elke wissewasje er af te halen. Of de radiator los te schroeven om je koelvloeistof te vervangen.
Jep maar als je in een huidig blik rijdt, kon je het wel eens treffen door de voorbumper eraf te moeten halen als je koplampje kapot is... Pas gelezen. Weet niet merk, en type meer. Maar het is al geen uitzondering meer als je ervoor naar de garage moet, omdat de gemiddelde nederlander het al niet meer zelf kan....
dat laat me aan mijn scooter denken, daar moest ik de complete binnenkap afhalen voor de lampjes. en voor je die kap er af had moest je weer andere kapjes er af halen... zucht...
Probeer maar eens de grote koplamp van een Mercedes E klasse te vervangen en dan met name de linkerkant. Rechts wil nog net als je arm goed is in acrobatiek, maar links moet je het complete luchtfilter eruit slopen, en dat is wel ff wat anders dan twee bouten en klaar zoals bij een mini!
Ideaal zo'n Mini.
Tijd voor een update. Gister moest het er dan toch echt uit en ja met zeer veel gepast grof geweld is ie eruit! Bedankt voor de tips van een ieder
Zoeken gebruikt en dit kwam boven water dus het topic weer ververst.
Toch nog wat onduidelijkheid van mijn kant .
Ik wil de (zachte) bovenkant van het dashboard er uit hebben, ruit en rubber zijn al verwijderd. Ik heb aan de ventilatie roostertjes zitten trekken maar die wilden nog niet. Heeft iemand dit eerder gedaan(vast wel)en wil kort en bondig vertellen hoe ik die bovenkant er zonder deuken en scheuren uit kan halen.
thks.
Hoe moet je het bovenste dashbord verwijderen (zwarte waar de assenbak in zit)?
Ik zou dit graag bekleden met leer zoals bij de sportpacks.
Iemand ervaring mee? Eventueel een foto?
Alvast bedankt
Hier staat wat bruikbare info in. De zoekfunctie levert nog meer op.
Er bestond al een topic over dit onderwerp, aub altijd eerst zoeken.
Ik heb je bericht aan het bestaande topic toegevoegd. @(b)engeltje bedankt voor de link!
Wij hadden dit ook en hebben het middelste boutje "ingekort" hierdoor konden we hem net op zo een manier kantelen dat we hem eruit konden halen (montage doen we nu ook alleen via de 2 buitenste boutjes)
British open schreef: [size=75:225eh6az][Topics samengevoegd - Evity] [/size:225eh6az]
Hoe moet je het bovenste dashbord verwijderen (zwarte waar de assenbak in zit)?
Ik zou dit graag bekleden met leer zoals bij de sportpacks.
Iemand ervaring mee? Eventueel een foto?
Alvast bedankt
heb je het dash er al uit?
dan zitten er een aantal klips omheen die eraf halen en dan de kan je hem ovevbekleden met leer of de omgeslagen rand voorzichtig loshalen en dan kan je de belkeding loshalen van het ijzeren frame.
alleen de omslag zit gelijmd verder niet
Ben van het weekend druk geweest inside de mini. Ik heb geprobeerd om de top rail dash te verwijderen ( tjsa zo noemt Haynes het, het is dus de bovenste vlakke plaat van het dashboard). Drie bouten losgemaakt die trouwens ook niet op de mooist bereikbare plaatsen zitten
. Maar goed de draadeinden die aan de dash vast zitten moet je er dan uit trekken. Nou heb ik gewrikt en gebeund, maar het wilde er niet uit. Het lijkt wel of de onderkant van het raamrubber in de weg zit om de draadeinden recht omhoog te trekken. Wie heeft de oplossing, of zie ik iets over het hoofd?
Tis trouwens een 83`er mayfair
Groet
Rob
Je ziet niets over het hoofd, je moet je voorruit eruit halen en dan kan je de bovenhelft van je dashboard omhoogtrekken en dan is ie los. Voor zover ik weet is dit de enige methode.
Succes,
Erik
Of idd geweld gebruiken, met het risico dat je voorruit er aan gaat. Heb gehoord dat het met geweld wel gaat, maar het is dan wel eigen risico...
Jep. Met gepast geweld is het wel te doen. Heb het al een aantal keren gedaan, dus het kan. Maar het is niet de "officiele" manier. Dus zoals je mij misschien wel eens eerder ergens anders op het forum hebt zien "zeggen".. Ik heb het zo gedaan, maar zal het niemand aanbevelen, of aanraden....
mmm het kan inderdaad nog met iets meer gepast geweld ik ben op een gegeven moment maar opgehouden omdat ik dacht dat dit niet de manier was. Ik denk dat ik met de dremel gewoon de helft van bout afslijp dat hoef ik minder omhoog voordat ie eruit kan. Is dat nog een idee misschien?
Groet en alvast bedankt morgen maar eens proberen.
Rob
Om het dashoard te verwijderen moet de voorruit eruit????????
Heb ik nog nooit gehoord of gedaan: Dan is de mini de 1ste auto waar dat wordt toegepast. Afgelopen zaterdag heb ik een dashboard vernieuwd van een Citroën XM geheel compleet, en ik heb er geen voorruit ervoor uit moeten uithalen. Nu is een XM geen mini maar het dashboard is wel groter en robuuster uitgevoerd dan een mini.
Het dashboard van een mini gaat niet recht omhoog gedemonteerd worden. Inderdaad geef ik grif toe dat dit moeilijk gaat, maar het dashboard dient draaiend naar je toe van de vooruit af, eruit gehaald te worden traps gewijs.
slijp er maar op los met de dremel hoe kun je het dan nog fatsoenlijk monteren? met montage kit!!!!
In onze Innno lag ook zo'n toprail (inderdaad lag, ik heb hem eruit gehaald, beneemt het zicht op het prachtige inno dashboard) Ik kon hem er zo uitpakken omdat er geen moeren op de draadeinden zaten
Je moet de rails naar je toe KANTELEN!. dus de onderrand naaronderen en naar het schutbord toedraaien, dan zou het moeten lukken
Theo schreef:
:)" title="Evil" />
slijp er maar op los met de dremel hoe kun je het dan nog fatsoenlijk monteren? met montage kit!!!!
Nou zo onbenullig bedoelde ik niet hoor. De bouten zijn lang zat daar kan best een stukje af om het kantelen te vergemakkelijken. De bouten blijven dan nog lang genoeg om weer opnieuw te monteren als het moet.
Maar goed het zou dus moeten kunnen nou dan gaat mij dat ook wel lukken vind ik
Theo schreef:

Om het dashoard te verwijderen moet de voorruit eruit????????
Och, bij meeste normale auto's hoef je ook niet de grill voor elke wissewasje er af te halen. Of de radiator los te schroeven om je koelvloeistof te vervangen. Of je dashboard uit je mini te halen voor een kapot lampje. Enz. Het blijft een Mini he
Mini-Philip schreef:
Och, bij meeste normale auto's hoef je ook niet de grill voor elke wissewasje er af te halen. Of de radiator los te schroeven om je koelvloeistof te vervangen.
Jep maar als je in een huidig blik rijdt, kon je het wel eens treffen door de voorbumper eraf te moeten halen als je koplampje kapot is... Pas gelezen. Weet niet merk, en type meer. Maar het is al geen uitzondering meer als je ervoor naar de garage moet, omdat de gemiddelde nederlander het al niet meer zelf kan....
dat laat me aan mijn scooter denken, daar moest ik de complete binnenkap afhalen voor de lampjes. en voor je die kap er af had moest je weer andere kapjes er af halen... zucht...
Probeer maar eens de grote koplamp van een Mercedes E klasse te vervangen en dan met name de linkerkant. Rechts wil nog net als je arm goed is in acrobatiek, maar links moet je het complete luchtfilter eruit slopen, en dat is wel ff wat anders dan twee bouten en klaar zoals bij een mini!
Ideaal zo'n Mini.
Tijd voor een update. Gister moest het er dan toch echt uit en ja met zeer veel gepast grof geweld is ie eruit! Bedankt voor de tips van een ieder
Zoeken gebruikt en dit kwam boven water dus het topic weer ververst.
.
Toch nog wat onduidelijkheid van mijn kant
Ik wil de (zachte) bovenkant van het dashboard er uit hebben, ruit en rubber zijn al verwijderd. Ik heb aan de ventilatie roostertjes zitten trekken maar die wilden nog niet. Heeft iemand dit eerder gedaan(vast wel)en wil kort en bondig vertellen hoe ik die bovenkant er zonder deuken en scheuren uit kan halen.
thks.
[size=75:3dkw67ah][Topics samengevoegd - Evity] [/size:3dkw67ah]

Hoe moet je het bovenste dashbord verwijderen (zwarte waar de assenbak in zit)?
Ik zou dit graag bekleden met leer zoals bij de sportpacks.
Iemand ervaring mee? Eventueel een foto?
Alvast bedankt
Hier staat wat bruikbare info in. De zoekfunctie levert nog meer op.
Er bestond al een topic over dit onderwerp, aub altijd eerst zoeken.
Ik heb je bericht aan het bestaande topic toegevoegd. @(b)engeltje bedankt voor de link!
Wij hadden dit ook en hebben het middelste boutje "ingekort" hierdoor konden we hem net op zo een manier kantelen dat we hem eruit konden halen (montage doen we nu ook alleen via de 2 buitenste boutjes)
British open schreef:

[size=75:225eh6az][Topics samengevoegd - Evity] [/size:225eh6az]
Hoe moet je het bovenste dashbord verwijderen (zwarte waar de assenbak in zit)?
Ik zou dit graag bekleden met leer zoals bij de sportpacks.
Iemand ervaring mee? Eventueel een foto?
Alvast bedankt
heb je het dash er al uit?
dan zitten er een aantal klips omheen die eraf halen en dan de kan je hem ovevbekleden met leer of de omgeslagen rand voorzichtig loshalen en dan kan je de belkeding loshalen van het ijzeren frame.
alleen de omslag zit gelijmd verder niet
Je moet ingelogd zijn om te reageren.