Ik ben bezig om de voorkant van mijn mini flipfront proof te maken,
Nou had ik 1 vraagje, hoe krijg ik de voorzijkant het er makkelijkst eraf?
Natuurlijk kan ik met de slijpschijf gaan rossen maar ik wil het wel een
beetje netjes doen,
Is hier een goede manier voor, zonder de hakitaki ros maar raak manier toe
te passen?
Op dit moment is de mini zo goed als kaal en ook natuurlijk roest
tegengekomen:
instapdorpel rechts compleet rot
luchttoevoergat rechterzijkant rondom rot
ophanging deur rechts onder gigantische rot (deurschanier was vastgelast)
voorkant onder de lampen rot
onder het achtenzijraampje rechts een klein gaatje
Onder de achterbank loopt de vloerplaat beetje omhoog
Kortom genoeg te doen foto`s komen volgende week op mijn site www.minisite.tk
Nb. Gister ook nog geprobeerd een kever 1300 chassis van de bodemplaat te
tillen, $%#$%zwaar!
Als je de tijd hebt kan je alle puntlassen uitboren met een puntlasfrees. Ik heb de boel gewoon met een dunne slijpschijf los geslepen. Bescherm wel de rest van de carrosserie en de ruiten tegen gloeiend metaalslijpsel.
Hugo
Puntlassen uitboren! Enkel bij je paravent zagen/slijpen.
Had je van die kever dan nog bouten laten zitten , omdat hij zo zwaar was?
Toevallig vanmiddag alles weggeslepen.
heb niks geboort maar gewoon verstand op 0,0 en jagen,
30 minuten later was alles weg!
de bouten zijn allemaal los van de kever, alleen dat hele geval is haast niet te tillen
toch bedankt voor je reactie
even een foto ervan! (was het ruwe slijpwerk)
nu is er echt geen weg meer terug :)" title="Evil" />
Ehm... waar haal je nu je stevigheid vandaan? Hebben de binnenschermen samen met de "apron" aan de voorkant niet een belangrijke functie om ervoor te zorgen dat het voorsubframe netjes in verbinding staat met de shell?
Eelke schreef: Ehm... waar haal je nu je stevigheid vandaan? Hebben de binnenschermen samen met de "apron" aan de voorkant niet een belangrijke functie om ervoor te zorgen dat het voorsubframe netjes in verbinding staat met de shell?
De stevigheid haal ik nu via een paar hele dikke steigerpijpen, dit zie je ook wel vaker in de rally en de racerij.
Hierdoor kun je beter bij de motor en aangezien de binnenschermen zo rot waren [i:25yn2h70](zelfs onder de schokdemperophanging was geen plaatwerk meer aanwezig)[/i:25yn2h70] leek het mij verstandig om alles maar weg te slijpen
Hier een foto van iemand die het ook zo gedaan heeft, ik denk toch aan dikkere buisen
Tijd voor een REQUIEM
Maarten van den Akker schreef: Tijd voor een REQUIEM
O nee hoor deze mini gaat nog lang niet op de stapel, de rode begint nu pas te leven, hij is even ziek omdat meneer ROEST zijn lusten op hem heeft gebotvierd!
Over een maand gaat hij naar de straler en dan nieuw plaatwerk lassen en dan als het chassis goed strak is maar weer verder kijken.
tss REQUIEM hoe durf je!!!!!
Ik bedoelde eigenlijk nu, op dit moment. Het ziet er op de foto uit of het helemaal niet ondersteunt wordt.
Dat kan hij nu wel hebben. Het voorsubframe drukt het hardst op de crossmember waar hij met de towerbolts aan vast zit.
Ook de achterste voorsubframerubbers zorgen dat de boel geen kant op kan.
Wouter
Ik moet er nu niet mee gaan rijden,alhoewel ik mensen ken die dit wel hebben gedaan! Nee ik noem geen namen! :)" title="Evil" />
maar dit kan makkelijk hoor hij krijgt idd steun aan de achterkant.
Als ik zou willen zou ik er zelfs op kunnen staan,(heel rustig dan)
Trouwens, de voorschermen zitten helemaal niet direct vast aan het subrame. Alleen het frontpaneel zit met de druppelrubbers direct vast. Het frontpaneel zit weer aan de wings vast die aan de bovenkant aan de binnenschermen gemonteerd zitten. Verder is er nog een verbinding met de schokdempers.
Wouter
Nou mijn schokdempers zaten nergens meer aan vast
[i:h7w7w437] Morgen hopelijk niet meer zo koud en dus weer verder met slijpen [/i:h7w7w437]
Trouwens, de voorschermen zitten helemaal niet direct vast aan het subrame. Alleen het frontpaneel zit met de druppelrubbers direct vast.
Ja, daarom is rijden zonder neus en zonder brace-bars net zoiets als rijden met kapotte teardrops, het kan wel maar hij zoekt iets meer, het voelt niet echt prettig aan. Maar net als kapotte teardrops is het gebrek aan brace-bars apk-afkeur.
Hier een foto van iemand die het ook zo gedaan heeft, ik denk toch aan dikkere buisen
De brace-bars op het plaatje lijken op de dingen die je bij mini-centres kan kopen. Het is stevig spul en niet zo gek duur (60 Euro dacht ik?), maar zelf doen is goedkoper en veel leuker . Ik heb het zelf uit één stuk gemaakt in plaats van twee losse bars. Er ligt een dik stalen hoekprofiel voorop het subframe en daaraan heb ik rechthoekige kokers gelast die aan de binnenschermen vast zitten. Na het uitmeten is het alleen stevig doorlassen en je bent klaar. Voordeel van zelf maken is dat je extra steuntjes eraan kunt lassen voor al dan niet nuttige gadgets . Aan de ene kant zit bij mij de electrische fan vlak achter de radiator aan een brace-bar vast en aan de andere kant het tankje voor ruitensproeivloeistof. Je zou er ook een luchthoorn of als je wat schuift een steun voor je accu aan vast kunnen maken, je hebt nu veel meer ruimte.
M vr gr,
Erik
De brace-bars op het plaatje lijken op de dingen die je bij mini-centres kan kopen. Het is stevig spul en niet zo gek duur (60 Euro dacht ik?), maar zelf doen is goedkoper en veel leuker . Ik heb het zelf uit één stuk gemaakt in plaats van twee losse bars. Er ligt een dik stalen hoekprofiel voorop het subframe en daaraan heb ik rechthoekige kokers gelast die aan de binnenschermen vast zitten. Na het uitmeten is het alleen stevig doorlassen en je bent klaar. Voordeel van zelf maken is dat je extra steuntjes eraan kunt lassen voor al dan niet nuttige gadgets . Aan de ene kant zit bij mij de electrische fan vlak achter de radiator aan een brace-bar vast en aan de andere kant het tankje voor ruitensproeivloeistof. Je zou er ook een luchthoorn of als je wat schuift een steun voor je accu aan vast kunnen maken, je hebt nu veel meer ruimte.
M vr gr,
Erik
Zou je mischien een paar foto`s van jou constructie kunnen mailen of posten ???
ik ben nog steeds opzoek naar de ideale ombouw. mischien dat ik ideeetjes kan opdoen.
wellicht een late reactie, maar lees je verhaal nu pas. Heb je foto''s van je constructie, want ik denk dat ik ook niet ontkom aan het maken van een bracebar.
Hoe staat het er mee? Kunnen we je project ergens terugzien?
Ik ben bezig om de voorkant van mijn mini flipfront proof te maken,
foto`s komen volgende week op mijn site
Nou had ik 1 vraagje, hoe krijg ik de voorzijkant het er makkelijkst eraf?
Natuurlijk kan ik met de slijpschijf gaan rossen maar ik wil het wel een
beetje netjes doen,
Is hier een goede manier voor, zonder de hakitaki ros maar raak manier toe
te passen?
Op dit moment is de mini zo goed als kaal en ook natuurlijk roest
tegengekomen:
instapdorpel rechts compleet rot
luchttoevoergat rechterzijkant rondom rot
ophanging deur rechts onder gigantische rot (deurschanier was vastgelast)
voorkant onder de lampen rot
onder het achtenzijraampje rechts een klein gaatje
Onder de achterbank loopt de vloerplaat beetje omhoog
Kortom genoeg te doen
www.minisite.tk
Nb. Gister ook nog geprobeerd een kever 1300 chassis van de bodemplaat te
tillen, $%#$%zwaar!
Als je de tijd hebt kan je alle puntlassen uitboren met een puntlasfrees. Ik heb de boel gewoon met een dunne slijpschijf los geslepen. Bescherm wel de rest van de carrosserie en de ruiten tegen gloeiend metaalslijpsel.
Hugo
Puntlassen uitboren! Enkel bij je paravent zagen/slijpen.
Had je van die kever dan nog bouten laten zitten , omdat hij zo zwaar was?
Toevallig vanmiddag alles weggeslepen.

heb niks geboort maar gewoon verstand op 0,0 en jagen,
30 minuten later was alles weg!
de bouten zijn allemaal los van de kever, alleen dat hele geval is haast niet te tillen
toch bedankt voor je reactie
even een foto ervan! (was het ruwe slijpwerk)

:)" title="Evil" />
nu is er echt geen weg meer terug
Ehm... waar haal je nu je stevigheid vandaan? Hebben de binnenschermen samen met de "apron" aan de voorkant niet een belangrijke functie om ervoor te zorgen dat het voorsubframe netjes in verbinding staat met de shell?
Eelke schreef:

Ehm... waar haal je nu je stevigheid vandaan? Hebben de binnenschermen samen met de "apron" aan de voorkant niet een belangrijke functie om ervoor te zorgen dat het voorsubframe netjes in verbinding staat met de shell?
De stevigheid haal ik nu via een paar hele dikke steigerpijpen, dit zie je ook wel vaker in de rally en de racerij.
Hierdoor kun je beter bij de motor en aangezien de binnenschermen zo rot waren [i:25yn2h70](zelfs onder de schokdemperophanging was geen plaatwerk meer aanwezig)[/i:25yn2h70] leek het mij verstandig om alles maar weg te slijpen
Hier een foto van iemand die het ook zo gedaan heeft, ik denk toch aan dikkere buisen
Tijd voor een REQUIEM
Maarten van den Akker schreef:

Tijd voor een REQUIEM
O nee hoor deze mini gaat nog lang niet op de stapel, de rode begint nu pas te leven, hij is even ziek omdat meneer ROEST zijn lusten op hem heeft gebotvierd!
Over een maand gaat hij naar de straler en dan nieuw plaatwerk lassen en dan als het chassis goed strak is maar weer verder kijken.
tss REQUIEM hoe durf je!!!!!
Ik bedoelde eigenlijk nu, op dit moment. Het ziet er op de foto uit of het helemaal niet ondersteunt wordt.
Dat kan hij nu wel hebben. Het voorsubframe drukt het hardst op de crossmember waar hij met de towerbolts aan vast zit.
Ook de achterste voorsubframerubbers zorgen dat de boel geen kant op kan.
Wouter
Ik moet er nu niet mee gaan rijden,alhoewel ik mensen ken die dit wel hebben gedaan!
Nee ik noem geen namen!
:)" title="Evil" />
maar dit kan makkelijk hoor hij krijgt idd steun aan de achterkant.
Als ik zou willen zou ik er zelfs op kunnen staan,(heel rustig dan)
Trouwens, de voorschermen zitten helemaal niet direct vast aan het subrame. Alleen het frontpaneel zit met de druppelrubbers direct vast. Het frontpaneel zit weer aan de wings vast die aan de bovenkant aan de binnenschermen gemonteerd zitten. Verder is er nog een verbinding met de schokdempers.
Wouter
Nou mijn schokdempers zaten nergens meer aan vast
[i:h7w7w437] Morgen hopelijk niet meer zo koud en dus weer verder met slijpen [/i:h7w7w437]
Trouwens, de voorschermen zitten helemaal niet direct vast aan het subrame. Alleen het frontpaneel zit met de druppelrubbers direct vast.
. Ik heb het zelf uit één stuk gemaakt in plaats van twee losse bars. Er ligt een dik stalen hoekprofiel voorop het subframe en daaraan heb ik rechthoekige kokers gelast die aan de binnenschermen vast zitten. Na het uitmeten is het alleen stevig doorlassen en je bent klaar. Voordeel van zelf maken is dat je extra steuntjes eraan kunt lassen voor al dan niet nuttige gadgets
. Aan de ene kant zit bij mij de electrische fan vlak achter de radiator aan een brace-bar vast en aan de andere kant het tankje voor ruitensproeivloeistof. Je zou er ook een luchthoorn of als je wat schuift een steun voor je accu aan vast kunnen maken, je hebt nu veel meer ruimte.
Ja, daarom is rijden zonder neus en zonder brace-bars net zoiets als rijden met kapotte teardrops, het kan wel maar hij zoekt iets meer, het voelt niet echt prettig aan. Maar net als kapotte teardrops is het gebrek aan brace-bars apk-afkeur.
Hier een foto van iemand die het ook zo gedaan heeft, ik denk toch aan dikkere buisen
De brace-bars op het plaatje lijken op de dingen die je bij mini-centres kan kopen. Het is stevig spul en niet zo gek duur (60 Euro dacht ik?), maar zelf doen is goedkoper en veel leuker
M vr gr,
Erik
De brace-bars op het plaatje lijken op de dingen die je bij mini-centres kan kopen. Het is stevig spul en niet zo gek duur (60 Euro dacht ik?), maar zelf doen is goedkoper en veel leuker
M vr gr,
Erik
Zou je mischien een paar foto`s van jou constructie kunnen mailen of posten ???
ik ben nog steeds opzoek naar de ideale ombouw. mischien dat ik ideeetjes kan opdoen.
wellicht een late reactie, maar lees je verhaal nu pas. Heb je foto''s van je constructie, want ik denk dat ik ook niet ontkom aan het maken van een bracebar.
Hoe staat het er mee? Kunnen we je project ergens terugzien?
Je moet ingelogd zijn om te reageren.