Hoe maak je vaste remmen los?

Ik heb op mijn 1000 cooperlook vaste achter remmen door het lange stilstaan! Nu wil ik er nieuwe blokjes inzetten maar ik krijg natuurlijk de trommels van mijn vaste remmen. Heeft iemand tips en tricks voor mij?

Alvast bedankt.

-je trommels open gooien... ;)
-De voeringen eraf wippen.
-handremmechanisme demonteren en gangbaar maken
-stelnok eruit draaien, kan lekker vast zitten...

En weer monteren in de omgekeerde volgorde

Let er wel op dat de 2 rare gaten in de voeringen schuin tegenover elkaar zitten, en 1 raar gat op de plaats bij het scharnierpunt van het handremmechanisme zit.
Deze veer: -|||______|||-
moet onder bij de wielremcilinder zitten. Zodat ie niet tegen de as komt.
Deze veer: ---||||--- moet boven zitten.

ik heb een typ foutje gemaakt. door de vaste remmen krijg ik de trommels er niet af. :?

Remstellers terug draaien. Dan kun je proberen met geweld de wielen te draaien dus gewoon de auto verduwen of slepen. Als dat niet gaat: wielen eraf en trommelschroefjes eruit en met een grote houten\\kunstof\\koperen hamer op de trommel slaat en hopen dat ze los springen. Zo heb ik er ooit los gekregen.
Succes :)" title="Evil" />

Bedankt voor de tips de truc met de hamer werkte aan beide zijdes. De niewe remblokjes zitten er alweer op.
:D

Koop een Haynes werkplaats-boek. dit soort trics staan daarin vermeld! Dan kan je tijdens het sleutelen meteen verder werken en hoef je niet eerst op een antwoord te wachten op dit FORUM!
Succes!

P.S. zo'n boek kost maar +/- € 30,00, waarschijnlijk het goedkoopste onderdeel voor mini :x

Ja die heb ik wel alleen was hem ff vergeten me te nemen naar de loods. Dus dan moet je het forum hebben.

Mini me schreef:
wielen eraf en trommelschroefjes eruit en met een grote houten\\kunstof\\koperen hamer op de trommel slaat en hopen dat ze los springen.



Een kort vraagje: die 'dop' (een soort metalen scheel) die in het midden van de trommel zit, springt die er ook mee af dan? Of bestaat daar een andere truc voor?
thx!

nee deze moet er apart af met een schroevendraaier tussen de rand en dan wrikken of met een grote waterpomptang haaks op de dop

maar die hoeft er alleen af als je de naaf loshaalt voor nieuwe lagers of langere wielbouten bijvoorbeeld. Die komt ook niet mee met de trommel

Je moet ingelogd zijn om te reageren.