he dank u voor de tips i.v.m. mijn water in de mini
ik leg uit ben of liever mijn vrouw is nieuwe eig van een mini
dus wij kennen er niets van
is het normaal dat mijn motor beweegt als ik mijn stuur van links naar rechts draai en omgekeerd ?
ja is normaal, al dan niet met mate...
je motor hangt aan rubbers als het waren want anders zou je auto uit elkaar trillen
het is wel de moeite waard om goed op te letten of je motor goed bevestigd zit. bij mij mistte een steuntje aan de linkerkant van het blok, dit zorgde er al voor dat de motor behoorlijk kantelde...
kan het ook zijn dat als je rubbers niet goed meer zijn dat je blok dan meer trilt?
Ik zou zoiezow ff alle rubbers controleren... Misschien zit het hele subframe wel los! Maar,het zal allemaal wel meej vallen!
Bij de Cooper die ik had zat de motor los, bleek gewoon dat er nieuwe rubbers in moesten gelukkig
Je kon zó zien dat de motor los zat. In de 1e versnelling zetten, van z'n handrem af, motorkap open en een paar keer duwen. Dan zie je het meteen
Lemon8 schreef: kan het ook zijn dat als je rubbers niet goed meer zijn dat je blok dan meer trilt?
De oude (originele) rubbers zijn helemaal van rubber gefabriceerd. Nieuwe rubbers ( ik heb net een nieuw setje aangeschaft ) worden geleverd met een bus in het midden , dus die zijn een stuk steviger !
red flame schreef: het is wel de moeite waard om goed op te letten of je motor goed bevestigd zit. bij mij mistte een steuntje aan de linkerkant van het blok, dit zorgde er al voor dat de motor behoorlijk kantelde...
dank u maar hoeveel steuntjes zijn er dan wel????
Bij mij zit er 1 achtre linksachter en links beneden bij de versnellingsbak. Maar ik heb begrepen dat dat nogal eens kan verschillen....Ik zou zeggen zoek eens naar een bevestiging die er zo 0-0 uitziet..
Omdat mijn auto behoorlijk rammelde heb ik er gister samen met Theo eventjes naar gekeken. Mijn blokje kantelde dus duidelijk iets te heftig...en we kunnen 1 motorsteun niet vinden. Het hondenbotje was zo gevonden, maar de ander was niet te zien. Waar hoort die bij mijn auto te zitten?? (Clubman Estate 1100) (Kom ook niet helemaal uit de plaatjes van Tincu)
nummertjes 3 en 14 (kan zijn dat je in plaats van 14 een 'hondebotje' hebt dat aan de voorkant (linksonder als je voor de auto staat) van de versnellinsbak (bij de olieaftapplug) naar het subframe loopt. (Mogelijk heb je behalve het bovenste hondebotje zelfs GEEN extra motorsteunen)
HTH,
Theo van den Bogaard
Tsjah, ik kan niks vinden...he er ff snel onder gelegen. Morgen misschien toch nog maar eens op de krik en goed bestuderen.
De rubbers van mijn hondebotje zijn helemaal versleten, die ga ik iig vervangnen. (ik had al gelezen dat je hier voor het blok niet hoef te ondersteunen/op te krikken!) Als ik aan de kant van het schutbord een schroedraaier achter het hondebotje steek, kan ik m wel wat bewegen (van voor naar achter dan), ik weet niet of dit hoort???
Een erg lange thread al voor iets dat op zich niet ongewoon is. De motor beweegt altijd een beetje als je het stuur van links naar rechts draait. Verder waardevolle tips hier om na te gaan of er niet meer aan de hand is, maar laat je niet gek maken.
Ik denk dat mijn gevalletje toch iets anders ligt hoor
ik ben me er zeker van bewust dat ie een beetje hoort te bewegen, maar de mijne beweegt net iets te veel.
Sorry, ik had niet gezien dat je een ouder topic had opgevist.
Tsjah, om te voorkomen dat Red Flame weer aan t werk moest he
Je moet goed kijken waar die steun zit bij een clubman, meestal zit ie onder de behuizing van de koppeling nogal iets verborgen moet ik zeggen.
Verkijk je niet op op de plaatjes 3 en 14 want dat is volgens mij niet van een clubman, dat zijn modellen vanaf bjr 77 dat zijn ingescande foto's van een vraagboek of zo iets.
@ linkaard: het maakt geen verschil of je een subframe van een clubman of een 'normale' mini hebt.
wat heeft dit met de motersteun te maken hoor ik u nu vragen... de moter zit bevestigd aan het subframe d.m.v. de motersteunen, die steunen zijn voor elke mini hetzelfde, wel zit er verschil in de steunen bij de verschillende cilinderinhouden...
daarbij mag je je posts iets meer nuanceren, het maakt niet uit waar een plaatje vandaan komt...
de persoon die hem post zal het immers met beste bedoelingen postten...
ON-TOPIC: de motersteunen ziten onder de radiateur en het koppelingshuis...
nummertjes 3 en 14 (kan zijn dat je in plaats van 14 een 'hondebotje' hebt dat aan de voorkant (linksonder als je voor de auto staat) van de versnellinsbak (bij de olieaftapplug) naar het subframe loopt. (Mogelijk heb je behalve het bovenste hondebotje zelfs GEEN extra motorsteunen)
HTH,
Theo van den Bogaard
Klopt het dat dat hondebotje aan de versnellingsbak een stuk dunner is dan nr. 3?
Bij ons wel in ieder geval.
Groet ron
Bij mij ook. Als ik het goed heb, zit er ook verschil in de rubbers die je erin plaatst. Daar kwam ik een tijdje geleden achter.
he dank u voor de tips i.v.m. mijn water in de mini

ik leg uit ben of liever mijn vrouw is nieuwe eig van een mini
dus wij kennen er niets van
is het normaal dat mijn motor beweegt als ik mijn stuur van links naar rechts draai en omgekeerd ?
ja is normaal, al dan niet met mate...
je motor hangt aan rubbers als het waren
want anders zou je auto uit elkaar trillen
het is wel de moeite waard om goed op te letten of je motor goed bevestigd zit. bij mij mistte een steuntje aan de linkerkant van het blok, dit zorgde er al voor dat de motor behoorlijk kantelde...
kan het ook zijn dat als je rubbers niet goed meer zijn dat je blok dan meer trilt?
Ik zou zoiezow ff alle rubbers controleren... Misschien zit het hele subframe wel los! Maar,het zal allemaal wel meej vallen!
Bij de Cooper die ik had zat de motor los, bleek gewoon dat er nieuwe rubbers in moesten gelukkig

Je kon zó zien dat de motor los zat. In de 1e versnelling zetten, van z'n handrem af, motorkap open en een paar keer duwen. Dan zie je het meteen
Lemon8 schreef:
kan het ook zijn dat als je rubbers niet goed meer zijn dat je blok dan meer trilt?
De oude (originele) rubbers zijn helemaal van rubber gefabriceerd. Nieuwe rubbers ( ik heb net een nieuw setje aangeschaft ) worden geleverd met een bus in het midden , dus die zijn een stuk steviger !
red flame schreef:
het is wel de moeite waard om goed op te letten of je motor goed bevestigd zit. bij mij mistte een steuntje aan de linkerkant van het blok, dit zorgde er al voor dat de motor behoorlijk kantelde...
dank u maar hoeveel steuntjes zijn er dan wel????
Bij mij zit er 1 achtre linksachter en links beneden bij de versnellingsbak. Maar ik heb begrepen dat dat nogal eens kan verschillen....Ik zou zeggen zoek eens naar een bevestiging die er zo 0-0 uitziet..
Zie hier voor motorsteun/hondebotje.
Omdat mijn auto behoorlijk rammelde heb ik er gister samen met Theo eventjes naar gekeken. Mijn blokje kantelde dus duidelijk iets te heftig...en we kunnen 1 motorsteun niet vinden. Het hondenbotje was zo gevonden, maar de ander was niet te zien. Waar hoort die bij mijn auto te zitten?? (Clubman Estate 1100) (Kom ook niet helemaal uit de plaatjes van Tincu)
Groetjes
Rob
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/en ... uniout.gif
nummertjes 3 en 14 (kan zijn dat je in plaats van 14 een 'hondebotje' hebt dat aan de voorkant (linksonder als je voor de auto staat) van de versnellinsbak (bij de olieaftapplug) naar het subframe loopt. (Mogelijk heb je behalve het bovenste hondebotje zelfs GEEN extra motorsteunen)
HTH,
Theo van den Bogaard
Tsjah, ik kan niks vinden...he er ff snel onder gelegen. Morgen misschien toch nog maar eens op de krik en goed bestuderen.
De rubbers van mijn hondebotje zijn helemaal versleten, die ga ik iig vervangnen. (ik had al gelezen dat je hier voor het blok niet hoef te ondersteunen/op te krikken!) Als ik aan de kant van het schutbord een schroedraaier achter het hondebotje steek, kan ik m wel wat bewegen (van voor naar achter dan), ik weet niet of dit hoort???
Een erg lange thread al voor iets dat op zich niet ongewoon is. De motor beweegt altijd een beetje als je het stuur van links naar rechts draait. Verder waardevolle tips hier om na te gaan of er niet meer aan de hand is, maar laat je niet gek maken.
Ik denk dat mijn gevalletje toch iets anders ligt hoor
ik ben me er zeker van bewust dat ie een beetje hoort te bewegen, maar de mijne beweegt net iets te veel.
Sorry, ik had niet gezien dat je een ouder topic had opgevist.
Tsjah, om te voorkomen dat Red Flame weer aan t werk moest he
Je moet goed kijken waar die steun zit bij een clubman, meestal zit ie onder de behuizing van de koppeling nogal iets verborgen moet ik zeggen.
Verkijk je niet op op de plaatjes 3 en 14 want dat is volgens mij niet van een clubman, dat zijn modellen vanaf bjr 77 dat zijn ingescande foto's van een vraagboek of zo iets.
@ linkaard: het maakt geen verschil of je een subframe van een clubman of een 'normale' mini hebt.
wat heeft dit met de motersteun te maken hoor ik u nu vragen... de moter zit bevestigd aan het subframe d.m.v. de motersteunen, die steunen zijn voor elke mini hetzelfde, wel zit er verschil in de steunen bij de verschillende cilinderinhouden...
daarbij mag je je posts iets meer nuanceren, het maakt niet uit waar een plaatje vandaan komt...
de persoon die hem post zal het immers met beste bedoelingen postten...
ON-TOPIC: de motersteunen ziten onder de radiateur en het koppelingshuis...
Theo van den Bogaard schreef:
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/en ... uniout.gif
nummertjes 3 en 14 (kan zijn dat je in plaats van 14 een 'hondebotje' hebt dat aan de voorkant (linksonder als je voor de auto staat) van de versnellinsbak (bij de olieaftapplug) naar het subframe loopt. (Mogelijk heb je behalve het bovenste hondebotje zelfs GEEN extra motorsteunen)
HTH,
Theo van den Bogaard
Klopt het dat dat hondebotje aan de versnellingsbak een stuk dunner is dan nr. 3?
Bij ons wel in ieder geval.
Groet ron
Bij mij ook. Als ik het goed heb, zit er ook verschil in de rubbers die je erin plaatst. Daar kwam ik een tijdje geleden achter.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.