Opzich ben ik met de mijne best wel tevreden maar natuurlijk moet er volop aan worden gesleuteld om de auto naar je eigen smaak te hebben.
probleem vaak is dat er een gebrek aan geld is hiervoor en dat is jamemr natuurlijk. Vandaar dat ik aan de mijne wat kleine dingen doe en bij een eventuele opvolger het rigoreuzer aan ga pakken.
Het verlanglijstje voor wat ik bij een opvolger van mijn Team Wasted zou willen zien is
minimaal bouwjaar 1996
zeemax bodykit
14" super brede sloffen
gasgevulde schokbrekers
1.3 met stage 4 tuningkit
5 versnellingsbak
centered dtm uitlaat
spoiler van een Clio of Saxo achterop ( welke paste ook al weer?)
2 breed en 2 verstralers voorop
hij mag absoluut niet verlaagd worden
rolkooi
blauw/zwarte Sparco stoelen met bijpassende pedalen
Achterbank verwijderd en alles afgewerkt met traanplaat.
zowel alarm als centrale deurvergrendeling
goeie radio, hoeft niet hard maar wel zuiver
neondashboard verlichting
middenconsole met navigatie
en eventueel een beetje Nox
Maar niet teveel want dat trekt ie nie
Dat is zo'n beetje mijn lijstje maar ja dat komt er waarschijnlijk toch nooit van. Kan hooguit Team Wasted onderhouden en steeds een beetje opfokken.
Acid schreef: probleem vaak is dat er een gebrek aan geld is hiervoor en dat is jamemr natuurlijk.
Uit de eerste post van deze thread:
Mini-Philip":3mnyrk18]Hoe ziet de Meest Ideale Mini eruit van de gemiddelde forum bezoeker als geld geen grote rol meer speelt, het moet wel mogelijk zijn en een beetje serieus.[/quote:3mnyrk18]
'nuff said
ideaal??
buitenkant zo als hij nu is maar dan wat nieuwe verf.
Een paar heel lomp grote schijnwerpers om goed te kunnen seinen dat je echt harder gaat dan 110.
carrosserie overlassen.
volledige rolkooi met 6 punts gordels maar wel extra geluids demping.
lederen bekleding
doorgefokt (stage veeel) MG metro blokje met een compressor ( weer eens wat anders dan een turbo
Jack Knight 5 bak
KAD schijfremmen rondom
setje veren ipv rubber
EPS custom uitlaat afgesteld op redelijk weinig herrie met maximale pk's
dikke racebenzine tank voor op de achterbank.
een kachel die echt werkt
veeeel reserve banden ;-)
navigatie compu
setje diplomatieke platen lijkt mij wel handig i.v.m. parkeerbonnen e.d.
{edit}. als het toch veel mag kosten..4 wiel aandrijving geen idee hoe dat is te fixen maar ik wil het wel..
Kleur: antraciet metallic, charcoal of yukon grey. Mijn volgende mini, en dat is hoogstwaarschijnlijk de mini waarmee ik naar het IMM zal gaan, wordt mexico brown, met een sandy beige dak.
Verdere eisen zijn een 1275, leuke uitlaat (geluid) een volledig open dak (geen cabrio). Weinig herrie binnenin en een goede stereo. Quickshift en middenklok.
Wouter (niet zo heel veeleisend)
Dit is bijna mijn ideale mini. En hij is nog in mijn bezit ook. Het enige gemis is een turbo en een zeemax. Voor de turbo ziet het er al goed uit, maar de zeemax zal nog even moeten wachten.
Ik heb er vele gezien, maar dit is wat ik echt zou willen. Maar dan zonder open dak.
I Love It
Nou, Martin, volgens mij gaat mijn Mini een end in de buurt komen. Tot en met de bekleding binnenin zit ik een stuk in die richting te denken. Inderdaad geen schuifdak. Verdere verschillen met de foto: Mk 3+ look (ronde grill, grote achterlichten), 12" Minilite wielen (5J), Grp 2 spatborden (zwart met chromen strip) en "standaard" late zijspiegels, glimmend zwart gespoten als het dak.
Dan heb jij gevoel voor smaak Eelke :)" title="Evil" />
Ik vind deze uitvoering een klassieke uitstraling hebben en daarom vind ik hem dus schitterend.
Alleen zou ik dan geen LM er onder willen.
Gewoon van 10" veljes met van die lieve chrome doppies
Dit is het kontje.
Nou, Eelke, heb je enig idee zo'n interieur gaat kosten?
Hint: €3000,- zo ongeveer.
Ik heb het namelijk ook maar dan in Powder Blue
Eelke schreef: [..]Inderdaad geen schuifdak.[..]
Jij hebt zeker nog nooit met een BO-dakje gereden???
Dat is echt heerlijk! Alleen (Van)schuifraampjes komen qua ventilatie in de buurt. Als de temp boven de 10-12 graden komt, en de zon schijnt kan je met een jas aan al heerlijk met dak (half) open rijden, zelfs op de snelweg.
Tijdens een zoekactie kwam ik dit topic weer tegen. Er zijn toch sindsdien heel wat nieuwe gebruikers op het forum. Wie wil ons eens laten watertanden en ons deelgenoot maken van zijn of haar ideale Mini?
Exterieur: Orginele Nederlandse Austin Mini MkII cooper shell (dus met blauwe platen), Iris blue (=lichtblauwe kleur van o.a. Triumph TR3), met old English White dak. W&P type wheelarches, dichtgelaste gaten voor (engelse) ruitenwissers, Geen embleem voor en achter. RVS bumpers zonder overriders. Carbon F1 spiegels. Chrome grill en sloten etc. "Lief klein autotje,wolf in schaapskleren uiterlijk" Licht (groen) getint glas. Halogeen licht.
Banden& Wielen: MB 10" racing split rims met Yokohama A008 165/70x10 banden.
Motor: 1380cc met geflowde 16valve kop, Dubbele weber 45 DCOE, K&N filter,Maniflow 5,5 inch steel inlaatspruitsuk, RVS large bore uitlaatsysteem. Vernier timing gear. Metro turbo radiator etc. +/- 150 PK ( niet "alles uit de kast" getuned)
Remmen: 7,4 inch geventileerde schijven met 4 pot klauwen, green stuff blokken voor, en achter minifins. AP racing master cilinder. met bijbehorende pedal set (koppeling&rem)
Wegligging: SPAX coilovers rondom, Gegalvaniseerd, gepoedercoated subframe voor en achter. Rose jointed Anti roll-bar voor (KAD), Geheel instebaar camber en tracking.
Interieur: Classy volledig lederen interieur (zwart) op basis van Sparco REV stoelen voor, geschoepeerd alu dashboard (3 + 3) en ruimte voor radio mp3 speler , Safety devices rolkooi in kleur van de auto met in het raam gemonteerd aan de kooi brandblusser in kleur. Traanplaat vloerdelen.goed geisoleerd voor geluid van buitenaf. zwarte sparco 4 puntharnassen met pads. SPA Naaf voor verwijderbaar stuur. Momo suede stuur. Alu deurhendel set (niet John Cooper). auto moet van binnen racy maar comfortabel zijn.
Het mocht alles kosten, dus met oog voor elk detail. (alleen RVS bouten en moeren etc.)Wolf in schaapskleren maar een echte GTI-killer. en als ik morgen 50.000 euro win ga ik hem bouwen. (Dat schat ik dat hij wel gaat kosten minimaal)
Denk niet dat de Ideale Mini bestaat!!!
Maar zoiets komt dicht in de buurt:
Hmm.... Lekker zwart leer der in, en een geschoepeerd aluminium dashboardje . Geheel zwart interieur afgewerkt met rode randen! Hmm....
Ik zal dit topic maar weer eens actief maken...
Dit is mijn ideale mini:
10" verbrede (6j??) witte originele velgjes, wit dak, mooie zomerse oranje kleur, 2 luchthappertjes op de voorklep, strakke achterklep, witte achterlichtglazen, zelf gemaakte angel-eye's voor
(BOOSkijkers zijn niet zeker... wat vinden jullie, booskijkers of angel-eye's???)
Interieur: koeie bekleding, rolkooi, custom dashboard, zo'n stuurtje --> (70mm diep, 30 cm diameter) en nog heel wat andere leuke dingetjes
Dit gaat ZEER ZEKER ooit mijn mini worden, 2 november word ik 19 en komt er een mini in mijn garage te staan dan gaat het langdurige (vanwege geld ) project beginnen
ach... ik ben gewoon erg gelukkig dat ik zonder echt ernaar te hebben gezocht ik toch nog een original pickup heb weten te scoren (zie avatar).
wat ik nog wel ooit zou willen hebben is een inno cooper, knal rood met een zwart dak en uiteraard worstvelgjes eronder (10"). ik vind zo'n woody ook erg smaakvol, alleen jammer dat ze zo rotten onder het houtwerk.
~jw~
Mijn ideale mini ga ik bouwen en komt er uit te zien volgt uit te zien.
Innocentie zwart metalic met spartbord verbreders,
schijfremmen voor en achter.
12" revo's voor en 13" revo's achter, achterramen geblindeerd. torpedo spiegels(bulit).en veel chroom.
Motor 1300 cc maestro met dubbele hif 38 en vierbak, rembekrachtiging.
binnin, kuipstoelen en rode bekleding met eventuel rolkooi.
that's it
gr rico
Als geld dus geen rol speelt, laat ik mijn tekentafelproject uitkomen en wordt het uiterlijk als in mijn avatar, met het mechaniek van de Hot Rod: http://www.jackknight.co.uk/minihotrod.htm
Kensington stoelen in zwart leer en een stuur als in mijn ex Cooper.
groetjes,
Theo van den Bogaard
Mijn (ideale) Mini:
Exterieur:
- BRG metallic met wit dak en witte striping
- 2 jaar geleden volledig overgespoten, geen roest,
goede anti-roest behandeling
- L&H wielkastverbreders
- 7Jx13 3-delige Image wielen geschoeid met
Pirelli's P7F (die niet aanlopen tegen de
wielkasten)
- single centre exit Janspeed uitlaat (zonder kat)
- originele ge-emailleerde rode Cooper emblemen
- Union Jack op beide A-panelen
- John Cooper 'Aston' fuel cap
- mistachterlicht verwijderd
Interieur:
- rolkooi voor en achter (geen doorbars)
- houten 'dished' John Cooper stuur
- notenhouten dashboard, deurlijsten, deurgrepen en
pookknop
- aluminium John Cooper raamslingers, deuropeners,
'door lock plates' en dorpellijsten
- Corbeau GTB recliners met verlaagd stoelframe
- frontlader CD-speler met 4 speakers (in
hoedenplank en in de deuren)
Techniek:
- 1275 cc motor (ongeveer 90 pk)
- 2 SU HS4 carburateurs met K&N cone luchtfilters
- electrische brandstofpomp 'Facet'
- snelle cilinderkop
- snelle nokkenas
- LCB
- Gele Koni dempers rondom
- Adjusta Rides voor en achter
- verstelbare trekstangen voor
Ooit in de toekomst:
- geventileerde schijven met 4-pot calipers
- aluminium 'superfins' remtrommels achter
Mag het nog?
Deze mini dus
Alleen dan chromen bumpers en geen stickers ofzo
Motorisch
-1000cc met alles erop en eraan. stage 3 met een speciale cam en dubbele carbs
(waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het )
Interieur
(helemaal zwart leer (voorstoelen kopen, clubman kuipstoeltjes zonder hoofdsteunen, of iets anders, de rest passend erbij maken.)
Dashboard costum back to basic iets, ben ik nog niet helemaal aan uit.
Wielen
10 inch 5j of 6j zwarte minilites met chrome rim. Met zwarte wp spatboardjes
En dit moet als goed is mijn Salou mini worden 1,5 jaar moet wel lukken toch??
Chielsea schreef: 1000cc met alles erop en eraan. stage 3 met een speciale cam en dubbele carbs
(waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het )
Ho ff. Niemand doet het? Ik doe het!
Than's de planning is er ik ben er nog niet daadwerkelijk mee begonnen. Maar hij gaat er komen gegarandeerd. :)" title="Evil" />
ok dan, en wat ga jij er allemaal aan doen dan?
Of bedoel je flits?
waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het
1000cc roelt!
1000 cc met dubbelle carburateurs wil ook wel vooruit...
...in welke verhouding tot gewoon 1000cc?
Chielsea schreef: ok dan, en wat ga jij er allemaal aan doen dan?
Of bedoel je flits?
Die bedoel ik inderdaad ja. Flits is nu al iets opgepept maar het moet nog verder. Ik ben er het volgende mee van plan.
Motor 998 cc, kent 276/266 nokkenas met verlichte nokkenas volgers, dubbele distributie ketting, geflowde 1300 kop met dubbele klepveren die door moeten kunnen tot een 8000 rpm, verlicht vliegwiel, verlichte drukgroep, compleet gebelanceerd draaiend gedeelte, Minispares inlaat spruitstuk, Maniflow LCB met RC-40 uitlaat systeem, Hiff 44 carb of liever nog een setje dubbele HS2 carberateurs, bak met een 3.76 differentieel. Echt een toeren jagertje bij het leven dus.
:)" title="Evil" />
Vet!
Mijn ideale mini staat in Mini Magazine van Nov. 2003 . En dan heb ik het over de groene cooper op de voorpagina.
Strakke mini , lekker laag, mooi motortje : Zo ga ik de mijnu maken !!!
minder roest.?? ok ok geen roest, voor de rest zo als hij er nu uit ziet.
ok geld speelt geen rolex..
alu deuren.
met verbrede 10' stalen velgen zodat zij er nog schattig uitziet (bolle wieldopjes zoals nu. ultra zacht rubber).
alu 4 pots remmen, volledig verstelbare ophanging zodat alles getweaked kan worden. dicht achtersubframe. gestript maar wel afgedempt interieur met ingelaste full roll cage.goede stoelen
alu dash met shiftlights enzo, navigatie systeem (wordt gek van kaartlezen en rijden).radio die je nog kan horen.of Een setje Peltor intercoms.
1380 met AKM 7 poort kop en injectie met 4 throttle bodies. getriggerde electronische ontsteking.
geoptmaliseerde nokkenas voor een 7 poorter (iets van een SW10 met tweaks).JKD semi straight cut 5 bak, Limited slip diff.alles licht natuurlijk
rond 150 pk moet te doen zijn.
40 liter fuel cell binnenboord.
zo, ik denk dat ik nu wel 50 mille verder ben
zo wil ik mijn mini ooit hebben.
als motor een 1430cc, jaeger dashboard, serieuse audio installatie, neon lichten onder de auto, ... noem maar op.
bye
nou die buitenkant is toch nog wel te verwezelijken en de instalatie ook (heb ik lekker al:P)
Malphy schreef:
Trouwens British Racing Green RULEZ.
weet ik, ik heb er zelf 1
Aan wouterke:
Dit is dus mijn mini!
joehoew
mijn coopertje wel te verstaan.
Zo wil ik hem dus ook !!
Waar is deze foto genomen?
groetjes,
garfield
garfield schreef:
Waar is deze foto genomen?
Aan de tussenstop van de Mini Fun Run volgens mij
Bart
Ik kwam ooit dit plaatje tegen, en die vind ik persoonlijk toch wel heel erg mooi.
Wie weet komt het er ooit nog eens van
Wauw donkerpaars, mooi kleurtje!! Ik heb het idee dat er van deze kleur maar weinig rondrijden in NL. Deze lijkt mij een '97 Cooper te zijn of jonger
Is dat nou echt jullie ideale Mini, zelfs als geld geen rol speelt (zie eerste post) Een paar specs zou ook wel leuk zijn.
volgens mij is het ook de tussenstop van de fun run,
maar ik ben er niet helemaal zeker van.
Het is wel een mooie foto !!!
En Eelke, voor mij is dit de ideale mini, heb ik nu bijna zes jaar geleden nieuw gekocht, anders had ik wel wat anders gekocht.
Ik heb natuurlijk nog andere ideale mini's.
één daar van is een mini moke, die heb ik dus ook al, maar een traveller vind ik ook wel heel leuk.
Je kan natuurlijk niet alles hebben. en ook niet met allemaal tegelijk rijden; heel moeilijk om te kiezen wanneer er een rit of meeting is.
Als geld geen rol speelt, doe mij dan maar de race-mini die in BLempire staat (mini-shop net over de grens bij maastricht)
weet geen specs, maar dat is echt een vette bak!
zie foto maar dan met ramen en motorkap.....
Natuurlijk niet voor op de weg, maar wel leuk speelgoed!
ik heb mijn droom auto gevonden rij hem nu net een weekje, moet alleen nog een ander stuurtje in. maar verder is tie hellemaal af. (op de muziek na moet ik nog een keer inbouwen als het weer het toelaat)
groetjes
Eelke schreef: Is dat nou echt jullie ideale Mini, zelfs als geld geen rol speelt (zie eerste post) Een paar specs zou ook wel leuk zijn.
Persoonlijk ben ik heel blij met wat er vaak al in/op zit, dus jah... Wat dat betreft ben ik misschien iets te snel tevreden, gezien je post
Zo vind ik deze ook helemaal te gek. Zou niet weten wat ik daar nou aan moet veranderen...
afbeelding
Die vind ik ook te gek. Als die te koop stond toen ik op zoek was naar een mini, dan had ik waarschijnlijk m'n huidige niet gehad, maar die.
Maar ik zou m nu niet meer inruilen hoor
Epsilon-Eagle schreef:
Zo vind ik deze ook helemaal te gek. Zou niet weten wat ik daar nou aan moet veranderen...
ik zou er toch zeker chromen ruitewissers opzetten
OK, ok, dat zou wel mooier staan ja Jij hebt wel oog voor subtiel detail
Iets breder uitstaande velgen doen het ook goed onder een sportpack. En motorisch zou je er niks aan doen, als geld geen rol speelt (shit, ik begin de invloed van het doorwerken van mijn Marten Toonder verzameling te merken )? Saaie boel is dit topic geworden hoor
deze mini wordt ook beschreven in de autovisie van deze week, alleen zijn de overriders eraf gehaald...
'een mini met maximale kwaliteit in zeldzame kleur. bij de reële vraagprijs is de kennis van de mini-specialist inbegrepen.'
Mijn mini gaat ongeveer zo worden. Ik ben al een eind op weg. Ben nu bezig de carrosserie van een clubman 1100 te restaureren. Het moet een nette klassiek ogende auto worden, maar wel eentje waarmee je (zonder daar al te veel herrie bij te maken) flink mee kan scheuren.
Exterieur.
- Clubman Saloon shell.
- Ben nog niet helemaal zeker van de kleur maar waarschijnlijk Blaze (zoals boven).
- Geen verbreders alleen een zwart sierrandje.
- Helder glas.
- 1275GT stickers langs de zijkant. Badge op de gril en achterop de klep.
- Voorlopig stalen velgen met wieldoppen als hierboven. In de toekomst hopelijk 10" Rostar wielen.
- Nieuwer model clubman gril met meer zwart en minder chroom.
- Blauwe kentekenplaten.
Interieur.
- Standaard skai-blauw interieur.
- Corbeau kuipstoelen met verstelbare rugleuning, bekleed in hetzelfde skai blauw.
- Driekloks dash met toerenteller tot 8000 en km teller tot 180
Engine.
- Gereviseerd MG metro blok uitgehoond tot 1293 of wellicht nog groter (eerst nagaan of dat wel betrouwbaar is)
- Standaard MG metro versnellingsbak met 3.1 diff, blue koppelingsdelen. (Non verto)
- Hif44 (Weber als ik iemand vind die hem kan afstellen) Pipercross filter.
- Cooper 3 into 1 spruitstuk. Zelfbouw uitlaat die links achter uit komt.
- Flink grote radiateur experimenteren zonder fan.
Verder.
- Hi Lo's
- Remote rembekrachtiger
mijn ideale mini is een replica van die mini die de monte carlo rally won! en ook zo getuned en vol lampen en stickers echt vet..
Mijn ideale mini is een TAHITI BLUE 1300cc met meegespoten verbreders en 13"Rover Wielen met Bridgestones eronder!!!
De rest;
chromen spiegels
chromen ruitenwissers (+ dopjes/sproeiers)
chromen binnenspiegel
Noten houten dash
Smithsklokjes in middenconsole
Leren interieur
Opzich ben ik met de mijne best wel tevreden maar natuurlijk moet er volop aan worden gesleuteld om de auto naar je eigen smaak te hebben.
probleem vaak is dat er een gebrek aan geld is hiervoor en dat is jamemr natuurlijk. Vandaar dat ik aan de mijne wat kleine dingen doe en bij een eventuele opvolger het rigoreuzer aan ga pakken.
Het verlanglijstje voor wat ik bij een opvolger van mijn Team Wasted zou willen zien is
minimaal bouwjaar 1996
zeemax bodykit
14" super brede sloffen
gasgevulde schokbrekers
1.3 met stage 4 tuningkit
5 versnellingsbak
centered dtm uitlaat
spoiler van een Clio of Saxo achterop ( welke paste ook al weer?)
2 breed en 2 verstralers voorop
hij mag absoluut niet verlaagd worden
rolkooi
blauw/zwarte Sparco stoelen met bijpassende pedalen
Achterbank verwijderd en alles afgewerkt met traanplaat.
zowel alarm als centrale deurvergrendeling
goeie radio, hoeft niet hard maar wel zuiver
neondashboard verlichting
middenconsole met navigatie
en eventueel een beetje Nox
Maar niet teveel want dat trekt ie nie
Dat is zo'n beetje mijn lijstje maar ja dat komt er waarschijnlijk toch nooit van. Kan hooguit Team Wasted onderhouden en steeds een beetje opfokken.
Acid schreef:

probleem vaak is dat er een gebrek aan geld is hiervoor en dat is jamemr natuurlijk.
Uit de eerste post van deze thread:
Mini-Philip":3mnyrk18]Hoe ziet de Meest Ideale Mini eruit van de gemiddelde forum bezoeker als geld geen grote rol meer speelt, het moet wel mogelijk zijn en een beetje serieus.[/quote:3mnyrk18]
'nuff said
ideaal??

buitenkant zo als hij nu is maar dan wat nieuwe verf.
Een paar heel lomp grote schijnwerpers om goed te kunnen seinen dat je echt harder gaat dan 110.
carrosserie overlassen.
volledige rolkooi met 6 punts gordels maar wel extra geluids demping.
lederen bekleding
doorgefokt (stage veeel) MG metro blokje met een compressor ( weer eens wat anders dan een turbo
Jack Knight 5 bak
KAD schijfremmen rondom
setje veren ipv rubber
EPS custom uitlaat afgesteld op redelijk weinig herrie met maximale pk's
dikke racebenzine tank voor op de achterbank.
een kachel die echt werkt
veeeel reserve banden ;-)
navigatie compu
setje diplomatieke platen lijkt mij wel handig i.v.m. parkeerbonnen e.d.
{edit}. als het toch veel mag kosten..4 wiel aandrijving geen idee hoe dat is te fixen maar ik wil het wel..
vierwielaandrijving -> http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1486
Laat ik ook maar eens reageren op deze thread.
Kleur: antraciet metallic, charcoal of yukon grey. Mijn volgende mini, en dat is hoogstwaarschijnlijk de mini waarmee ik naar het IMM zal gaan, wordt mexico brown, met een sandy beige dak.
Verdere eisen zijn een 1275, leuke uitlaat (geluid) een volledig open dak (geen cabrio). Weinig herrie binnenin en een goede stereo. Quickshift en middenklok.
Wouter (niet zo heel veeleisend)
Dit is bijna mijn ideale mini. En hij is nog in mijn bezit ook. Het enige gemis is een turbo en een zeemax. Voor de turbo ziet het er al goed uit, maar de zeemax zal nog even moeten wachten.

Ik heb er vele gezien, maar dit is wat ik echt zou willen. Maar dan zonder open dak.

I Love It
Nou, Martin, volgens mij gaat mijn Mini een end in de buurt komen. Tot en met de bekleding binnenin zit ik een stuk in die richting te denken. Inderdaad geen schuifdak. Verdere verschillen met de foto: Mk 3+ look (ronde grill, grote achterlichten), 12" Minilite wielen (5J), Grp 2 spatborden (zwart met chromen strip) en "standaard" late zijspiegels, glimmend zwart gespoten als het dak.
Dan heb jij gevoel voor smaak Eelke
:)" title="Evil" />

Ik vind deze uitvoering een klassieke uitstraling hebben en daarom vind ik hem dus schitterend.
Alleen zou ik dan geen LM er onder willen.
Gewoon van 10" veljes met van die lieve chrome doppies
Dit is het kontje.
Nou, Eelke, heb je enig idee zo'n interieur gaat kosten?
Hint: €3000,- zo ongeveer.
Ik heb het namelijk ook maar dan in Powder Blue
Eelke schreef:
[..]Inderdaad geen schuifdak.[..]
Jij hebt zeker nog nooit met een BO-dakje gereden???
Dat is echt heerlijk! Alleen (Van)schuifraampjes komen qua ventilatie in de buurt. Als de temp boven de 10-12 graden komt, en de zon schijnt kan je met een jas aan al heerlijk met dak (half) open rijden, zelfs op de snelweg.
Open dak? Dat is pas genieten!!!
Wouter
Maarten en Wouter: ik heb even een reactie geklopt in het topic over mijn restauratie, aangezien het daar nu toch wel heel erg over gaat: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 4392#14392
Tijdens een zoekactie kwam ik dit topic weer tegen. Er zijn toch sindsdien heel wat nieuwe gebruikers op het forum. Wie wil ons eens laten watertanden en ons deelgenoot maken van zijn of haar ideale Mini?
Exterieur: Orginele Nederlandse Austin Mini MkII cooper shell (dus met blauwe platen), Iris blue (=lichtblauwe kleur van o.a. Triumph TR3), met old English White dak. W&P type wheelarches, dichtgelaste gaten voor (engelse) ruitenwissers, Geen embleem voor en achter. RVS bumpers zonder overriders. Carbon F1 spiegels. Chrome grill en sloten etc. "Lief klein autotje,wolf in schaapskleren uiterlijk" Licht (groen) getint glas. Halogeen licht.
Banden& Wielen: MB 10" racing split rims met Yokohama A008 165/70x10 banden.
Motor: 1380cc met geflowde 16valve kop, Dubbele weber 45 DCOE, K&N filter,Maniflow 5,5 inch steel inlaatspruitsuk, RVS large bore uitlaatsysteem. Vernier timing gear. Metro turbo radiator etc. +/- 150 PK ( niet "alles uit de kast" getuned)
Versnellingsbak: Recht vertande "Dog Box", 4 versnellingen, 4 pinion diferntieel.
Remmen: 7,4 inch geventileerde schijven met 4 pot klauwen, green stuff blokken voor, en achter minifins. AP racing master cilinder. met bijbehorende pedal set (koppeling&rem)
Wegligging: SPAX coilovers rondom, Gegalvaniseerd, gepoedercoated subframe voor en achter. Rose jointed Anti roll-bar voor (KAD), Geheel instebaar camber en tracking.
Interieur: Classy volledig lederen interieur (zwart) op basis van Sparco REV stoelen voor, geschoepeerd alu dashboard (3 + 3) en ruimte voor radio mp3 speler , Safety devices rolkooi in kleur van de auto met in het raam gemonteerd aan de kooi brandblusser in kleur. Traanplaat vloerdelen.goed geisoleerd voor geluid van buitenaf. zwarte sparco 4 puntharnassen met pads. SPA Naaf voor verwijderbaar stuur. Momo suede stuur. Alu deurhendel set (niet John Cooper). auto moet van binnen racy maar comfortabel zijn.
Het mocht alles kosten, dus met oog voor elk detail. (alleen RVS bouten en moeren etc.)Wolf in schaapskleren maar een echte GTI-killer. en als ik morgen 50.000 euro win ga ik hem bouwen. (Dat schat ik dat hij wel gaat kosten minimaal)
Denk niet dat de Ideale Mini bestaat!!!


Maar zoiets komt dicht in de buurt:
Hmm.... Lekker zwart leer der in, en een geschoepeerd aluminium dashboardje . Geheel zwart interieur afgewerkt met rode randen! Hmm....
Ik zal dit topic maar weer eens actief maken...

(70mm diep, 30 cm diameter) en nog heel wat andere leuke dingetjes
dan gaat het langdurige (vanwege geld
) project beginnen
Dit is mijn ideale mini:
10" verbrede (6j??) witte originele velgjes, wit dak, mooie zomerse oranje kleur, 2 luchthappertjes op de voorklep, strakke achterklep, witte achterlichtglazen, zelf gemaakte angel-eye's voor
(BOOSkijkers zijn niet zeker... wat vinden jullie, booskijkers of angel-eye's???)
Interieur: koeie bekleding, rolkooi, custom dashboard, zo'n stuurtje -->
Dit gaat ZEER ZEKER ooit mijn mini worden, 2 november word ik 19 en komt er een mini in mijn garage te staan
ach... ik ben gewoon erg gelukkig dat ik zonder echt ernaar te hebben gezocht ik toch nog een original pickup heb weten te scoren (zie avatar).
wat ik nog wel ooit zou willen hebben is een inno cooper, knal rood met een zwart dak en uiteraard worstvelgjes eronder (10"). ik vind zo'n woody ook erg smaakvol, alleen jammer dat ze zo rotten onder het houtwerk.
~jw~
Mijn ideale mini ga ik bouwen en komt er uit te zien volgt uit te zien.
Innocentie zwart metalic met spartbord verbreders,
schijfremmen voor en achter.
12" revo's voor en 13" revo's achter, achterramen geblindeerd. torpedo spiegels(bulit).en veel chroom.
Motor 1300 cc maestro met dubbele hif 38 en vierbak, rembekrachtiging.
binnin, kuipstoelen en rode bekleding met eventuel rolkooi.
that's it
gr rico
Als geld dus geen rol speelt, laat ik mijn tekentafelproject uitkomen en wordt het uiterlijk als in mijn avatar, met het mechaniek van de Hot Rod: http://www.jackknight.co.uk/minihotrod.htm
Kensington stoelen in zwart leer en een stuur als in mijn ex Cooper.
groetjes,
Theo van den Bogaard
Mijn (ideale) Mini:

Exterieur:
- BRG metallic met wit dak en witte striping
- 2 jaar geleden volledig overgespoten, geen roest,
goede anti-roest behandeling
- L&H wielkastverbreders
- 7Jx13 3-delige Image wielen geschoeid met
Pirelli's P7F (die niet aanlopen tegen de
wielkasten)
- single centre exit Janspeed uitlaat (zonder kat)
- originele ge-emailleerde rode Cooper emblemen
- Union Jack op beide A-panelen
- John Cooper 'Aston' fuel cap
- mistachterlicht verwijderd
Interieur:
- rolkooi voor en achter (geen doorbars)
- houten 'dished' John Cooper stuur
- notenhouten dashboard, deurlijsten, deurgrepen en
pookknop
- aluminium John Cooper raamslingers, deuropeners,
'door lock plates' en dorpellijsten
- Corbeau GTB recliners met verlaagd stoelframe
- frontlader CD-speler met 4 speakers (in
hoedenplank en in de deuren)
Techniek:
- 1275 cc motor (ongeveer 90 pk)
- 2 SU HS4 carburateurs met K&N cone luchtfilters
- electrische brandstofpomp 'Facet'
- snelle cilinderkop
- snelle nokkenas
- LCB
- Gele Koni dempers rondom
- Adjusta Rides voor en achter
- verstelbare trekstangen voor
Ooit in de toekomst:
- geventileerde schijven met 4-pot calipers
- aluminium 'superfins' remtrommels achter
Mag het nog?
Deze mini dus
Alleen dan chromen bumpers en geen stickers ofzo
Motorisch
-1000cc met alles erop en eraan. stage 3 met een speciale cam en dubbele carbs
(waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het
Interieur
(helemaal zwart leer (voorstoelen kopen, clubman kuipstoeltjes zonder hoofdsteunen, of iets anders, de rest passend erbij maken.)
Dashboard costum back to basic iets, ben ik nog niet helemaal aan uit.
Wielen
10 inch 5j of 6j zwarte minilites met chrome rim. Met zwarte wp spatboardjes
En dit moet als goed is mijn Salou mini worden
Chielsea schreef:
)
:)" title="Evil" />
1000cc met alles erop en eraan. stage 3 met een speciale cam en dubbele carbs
(waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het
Ho ff. Niemand doet het? Ik doe het!
Than's de planning is er ik ben er nog niet daadwerkelijk mee begonnen. Maar hij gaat er komen gegarandeerd.
ok dan, en wat ga jij er allemaal aan doen dan?
Of bedoel je flits?
waarom geen 1275/1380 vraag je zeker?, 1000cc lijkt me betrouwbaarder en niemand doet het, dus daarom doe ik het

1000cc roelt!
1000 cc met dubbelle carburateurs wil ook wel vooruit...
...in welke verhouding tot gewoon 1000cc?
Chielsea schreef:

ok dan, en wat ga jij er allemaal aan doen dan?
Of bedoel je flits?
Die bedoel ik inderdaad ja. Flits is nu al iets opgepept maar het moet nog verder. Ik ben er het volgende mee van plan.
Motor 998 cc, kent 276/266 nokkenas met verlichte nokkenas volgers, dubbele distributie ketting, geflowde 1300 kop met dubbele klepveren die door moeten kunnen tot een 8000 rpm, verlicht vliegwiel, verlichte drukgroep, compleet gebelanceerd draaiend gedeelte, Minispares inlaat spruitstuk, Maniflow LCB met RC-40 uitlaat systeem, Hiff 44 carb of liever nog een setje dubbele HS2 carberateurs, bak met een 3.76 differentieel. Echt een toeren jagertje bij het leven dus.
Vet!
Mijn ideale mini staat in Mini Magazine van Nov. 2003 . En dan heb ik het over de groene cooper op de voorpagina.

Strakke mini , lekker laag, mooi motortje : Zo ga ik de mijnu maken !!!
minder roest.?? ok ok geen roest, voor de rest zo als hij er nu uit ziet.

ok geld speelt geen rolex..
alu deuren.
met verbrede 10' stalen velgen zodat zij er nog schattig uitziet (bolle wieldopjes zoals nu. ultra zacht rubber).
alu 4 pots remmen, volledig verstelbare ophanging zodat alles getweaked kan worden. dicht achtersubframe. gestript maar wel afgedempt interieur met ingelaste full roll cage.goede stoelen
alu dash met shiftlights enzo, navigatie systeem (wordt gek van kaartlezen en rijden).radio die je nog kan horen.of Een setje Peltor intercoms.
1380 met AKM 7 poort kop en injectie met 4 throttle bodies. getriggerde electronische ontsteking.
geoptmaliseerde nokkenas voor een 7 poorter (iets van een SW10 met tweaks).JKD semi straight cut 5 bak, Limited slip diff.alles licht natuurlijk
rond 150 pk moet te doen zijn.
40 liter fuel cell binnenboord.
zo, ik denk dat ik nu wel 50 mille verder ben
zo wil ik mijn mini ooit hebben.
als motor een 1430cc, jaeger dashboard, serieuse audio installatie, neon lichten onder de auto, ... noem maar op.
bye
nou die buitenkant is toch nog wel te verwezelijken en de instalatie ook (heb ik lekker al:P)
Malphy schreef:


Trouwens British Racing Green RULEZ.
weet ik, ik heb er zelf 1
Aan wouterke:
Dit is dus mijn mini!
joehoew
mijn coopertje wel te verstaan.
Zo wil ik hem dus ook !!
Waar is deze foto genomen?
groetjes,
garfield
garfield schreef:
Waar is deze foto genomen?
Aan de tussenstop van de Mini Fun Run volgens mij
Bart
Ik kwam ooit dit plaatje tegen, en die vind ik persoonlijk toch wel heel erg mooi.


Wie weet komt het er ooit nog eens van
Wauw donkerpaars, mooi kleurtje!!
Ik heb het idee dat er van deze kleur maar weinig rondrijden in NL. Deze lijkt mij een '97 Cooper te zijn of jonger 
Is dat nou echt jullie ideale Mini, zelfs als geld geen rol speelt (zie eerste post)
Een paar specs zou ook wel leuk zijn.
volgens mij is het ook de tussenstop van de fun run,

maar ik ben er niet helemaal zeker van.
Het is wel een mooie foto !!!
En Eelke, voor mij is dit de ideale mini, heb ik nu bijna zes jaar geleden nieuw gekocht, anders had ik wel wat anders gekocht.
Ik heb natuurlijk nog andere ideale mini's.
één daar van is een mini moke, die heb ik dus ook al, maar een traveller vind ik ook wel heel leuk.
Je kan natuurlijk niet alles hebben. en ook niet met allemaal tegelijk rijden; heel moeilijk om te kiezen wanneer er een rit of meeting is.
Als geld geen rol speelt, doe mij dan maar de race-mini die in BLempire staat (mini-shop net over de grens bij maastricht)

weet geen specs, maar dat is echt een vette bak!
zie foto maar dan met ramen en motorkap.....
Natuurlijk niet voor op de weg, maar wel leuk speelgoed!
ik heb mijn droom auto gevonden rij hem nu net een weekje, moet alleen nog een ander stuurtje in. maar verder is tie hellemaal af. (op de muziek na moet ik nog een keer inbouwen als het weer het toelaat)
groetjes
Eelke schreef:
Een paar specs zou ook wel leuk zijn.
Is dat nou echt jullie ideale Mini, zelfs als geld geen rol speelt (zie eerste post)
Persoonlijk ben ik heel blij met wat er vaak al in/op zit, dus jah... Wat dat betreft ben ik misschien iets te snel tevreden, gezien je post
Zo vind ik deze ook helemaal te gek. Zou niet weten wat ik daar nou aan moet veranderen...
afbeelding
Die vind ik ook te gek. Als die te koop stond toen ik op zoek was naar een mini, dan had ik waarschijnlijk m'n huidige niet gehad, maar die.
Maar ik zou m nu niet meer inruilen hoor
Epsilon-Eagle schreef:

Zo vind ik deze ook helemaal te gek. Zou niet weten wat ik daar nou aan moet veranderen...
ik zou er toch zeker chromen ruitewissers opzetten
OK, ok, dat zou wel mooier staan ja
Jij hebt wel oog voor subtiel detail 
Iets breder uitstaande velgen doen het ook goed onder een sportpack. En motorisch zou je er niks aan doen, als geld geen rol speelt (shit, ik begin de invloed van het doorwerken van mijn Marten Toonder verzameling te merken
)? Saaie boel is dit topic geworden hoor 
deze mini wordt ook beschreven in de autovisie van deze week, alleen zijn de overriders eraf gehaald...
'een mini met maximale kwaliteit in zeldzame kleur. bij de reële vraagprijs is de kennis van de mini-specialist inbegrepen.'
Mijn mini gaat ongeveer zo worden. Ik ben al een eind op weg. Ben nu bezig de carrosserie van een clubman 1100 te restaureren. Het moet een nette klassiek ogende auto worden, maar wel eentje waarmee je (zonder daar al te veel herrie bij te maken) flink mee kan scheuren.
Exterieur.
- Clubman Saloon shell.
- Ben nog niet helemaal zeker van de kleur maar waarschijnlijk Blaze (zoals boven).
- Geen verbreders alleen een zwart sierrandje.
- Helder glas.
- 1275GT stickers langs de zijkant. Badge op de gril en achterop de klep.
- Voorlopig stalen velgen met wieldoppen als hierboven. In de toekomst hopelijk 10" Rostar wielen.
- Nieuwer model clubman gril met meer zwart en minder chroom.
- Blauwe kentekenplaten.
Interieur.
- Standaard skai-blauw interieur.
- Corbeau kuipstoelen met verstelbare rugleuning, bekleed in hetzelfde skai blauw.
- Driekloks dash met toerenteller tot 8000 en km teller tot 180
Engine.
- Gereviseerd MG metro blok uitgehoond tot 1293 of wellicht nog groter (eerst nagaan of dat wel betrouwbaar is)
- Standaard MG metro versnellingsbak met 3.1 diff, blue koppelingsdelen. (Non verto)
- Hif44 (Weber als ik iemand vind die hem kan afstellen) Pipercross filter.
- Cooper 3 into 1 spruitstuk. Zelfbouw uitlaat die links achter uit komt.
- Flink grote radiateur experimenteren zonder fan.
Verder.
- Hi Lo's
- Remote rembekrachtiger
mijn ideale mini is een replica van die mini die de monte carlo rally won! en ook zo getuned en vol lampen en stickers
echt vet..
Mijn ideale mini is een TAHITI BLUE 1300cc met meegespoten verbreders en 13"Rover Wielen met Bridgestones eronder!!!

De rest;
chromen spiegels
chromen ruitenwissers (+ dopjes/sproeiers)
chromen binnenspiegel
Noten houten dash
Smithsklokjes in middenconsole
Leren interieur
Maar ook dat blijft lekker wegdromen....
Zoiets dus, alleen met bovenstaande extra's;
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.