Goed zit dus met het volgende. Mijn mini "92 SPI" begint een beetje te roken en die versnellingsbak wordt ook stukje bij beetje gaarder... Nu kan ik natuurlijk denken. Ga je kop reviseren. Regel nieuwe zuigerveren en hoon het hele gebeuren en kijk dan gelijk even je versnellingsbak na. Nadeel daarvan is, dat ik dan een tijd niet mini kan rijden en ook dat ik dan nog niet alles na heb gekeken. En misschien wel niet het geld heb om alle reparaties te doen die ik wel zo willen... Dus nu heb ik het plan opgevat om misschien gewoon in de garage een heel nieuw motorblok op te bouwen Maar ja waar begin je dan mee???
Dus stel jullie zouden het injectie gedeelte en computer en dergelijke van een normale 1.3 SPI gebruiken. Wat zouden jullie dan voor blok kopen (MG metro? of gewoon een mini 1.3 blok of wat anders??)En welke aanpassingen zijn prijs technisch vermogen technisch ook nog leuk? En dat niet gelijk de levensduur van je hele motor drastisch daalt.(prijzen zou ook leuk zijn als die erbij vermeldt kunnen worden) Vroeger zat ik altijd aan een VTEC te denken, maar ja dan koop je ook weer een tweedehands blok en moet je aan je subframe gaan kloten en daar heb ik geen trek in.
Alvast bedankt voor alle reacties,
Errie
met alle respect, beslis eerst wat je wilt...
wil je een goed blok??? koop dan een gereviseerd of nieuw blok of laat je eigen blok reviseren...
wil je goedkoop, laat dan je eigen blok zitten totdat ie van ellende niet meer werkt.
ook als je een ander blok koopt van b.v. marktplaats voor laten we zeggen 250 euro koop je een blok waarvan je niets weet. oftwel, koop je andermans ellende of iets goeds?
welke problemen heb je nu met je blok en/of versn.bak??? stel je dan de vraag wat reparatie kost en wat je voor hetzelfde geld anders kan doen, OF wat je goedkoper kan doen of met een extra investering extra goed...
ik lees dat ie rookt??? waardoor, koppakking?, olielekkage??
en om nu meteen te denken aan v-tec , ondanks dat je dat niet wilt voor de nodige aanpassingen vraag ik me af, wat je daarmee wilt??? een beetje appels met peren vergelijken:
blokje reviseren of wissellen is veeeeeeeeeeeeeeel minder ingrijpend dan eventjes een v-tec te monteren...
ik ben benieuwd naar verdere uitleg van jouw kant, wellicht komen we dan verder...
Ik heb bij mij het 1300 blok eruit gevist en vervangen voor een 1000 blokkie.
In tussen kan ik blijven rijden en reviseer ik de 1300.
Ik zou, net wat Red zegt, het niet aandurven om de ellende van een ander te kopen.
grtzz Martin
En het is niet zo makkelijk om een carb-versie in een spi/mpi te gooien..
De bedrading is ook anders.
Ik weet wel dat ik bij een collega hier een behoorlijke tijd ben bezig geweest.
grtzz Martin
Bedankt voor de snelle reactie.
Ging mij er meer om dat ik dus wil blijven rijden in mijn mini. En dat ik ondertussen dus een volledig nieuw blok zelf kon opbouwen thuis in de garage. Zodat ik die er kant en klaar in kan takelen En dat ik zo dus elke maand een beetje geld in dat blok kon stoppen Ik zat er zelf aan te denken om dan gelijk een paar aanpassingen aan dat blok te maken. Dus andere kop, andere nokkenas en dergelijke. Maar ja ik heb op het forum veel zitten lezen. En daar vlogen zoveel motorblokken langs mijn hoofd, dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat voor type de beste basis is om aanpassingen op te maken. Nu zie ik dat ze bij minisevencentre een aanbieding hebben voor een 1380 en daar heb ik ook al naar toe gemaild, wat dat precies in houdt. Maar ik weet dat er meer mensen zijn die het plan zoals ik heb al een keer gedaan heb.
Eigenlijk wil ik dus de optie kiezen rijden met mijn huidige blok totdat ie op is en er geen centen in stoppen en dan ondertussen die centen die ik aan onderhoud erin zou stoppen. Gebruiken voor die volledige nieuwe opbouw. (Dus van krukas, tot kleppengeleider)
Hopelijk zo iets duidelijker.
met vr gr
Errie
ps ik wil dus een goed snel blok, dat ik zelf heb gemaakt.
ps2 misschien is dat idee van Martin nog wel een hele goeie!
ah zo...
dan is de volgende vraag wat wil je voor blok, voor weggebruik of voor circuit gebruik?
laten we zeggen voor weggebruik, zelfs dan heb je de keuze uit diverse mogelijkheden qua tuning. en denk ook aan betrouwbaarheid...
een 1380 is leuk speelgoed, maar kan onbetrouwbaar zijn omdat het blok er eigenlijk niet voor gebouwd is om zo ver uitgeboord te zijn...
er staat veel info op hier op het forum over tunen en de bijbehorende blokken. beslis eerst voor welk gebruik je het blok wilt en welke dingen je belangrijk vind, zoals snel optrekken, topsnelheid, toerental, betrouwbaarheid, stationaire loop etcetera...
Thanx flame, ik ga nog wel effe wat meer langs het forum grazen tijdens dit weekend
Vrolijk Pasen allen!
gr Errie
ps zit te denken aan straat gebruik, met de grootst mogelijke aanpassingen. Die nog binnen een normale betrouwbaarheid vallen. (dus normaal stationair en kilometerlevensduur)
Als je gaat voor normaal gebruik, maar ook een pittig blok dan zou ik niet voor een 1380 gaan.
Ik heb onlangs Niek van Minisevencentre nog gesproken en (quote): die gaat ongeveer 60.000 km mee, dan moet je weer gaan reviseren.
Belangrijkste wat je moet beslissen: wil je een Mini die de klinkers uit de straat trekt of eentje die lekker soepel rijdt. Denk hierbij aan de verhouding pk versus overbrenging. Ikzelf ben bijna klaar met de revisie van een MG-blok dat in mijn Mini met 10 inch wielen gaat.
Ik wil graag een pittig blok (veel koppel) maar ook weer geen hoge toeren draaien als je 120 p/uur gaat.
Ik ben uitgekomen op de volgende combinatie; MG-blok, (noodgedwongen) opgeboord tot 1310 cc, Swiftune SW5 nokkenas, kop volledig (en zelfgedaan ) opengedremelt, vliegwiel afgedraaid, hele draaiende gedeelte laten balanceren, 3.1 diff.
Laat ik mezelf niet rijk rekenen, maar uitgaand van de standaard 72 pk van een MG-blok, moet ik toch wel richting de 90 pk uitkomen (mits volledig ge-dyno-ed)
Om van dit geheel een lange tijd lol te kunnen hebben heb ik ook de versnellingsbak gereviseerd.
Samenvattend; bedenk eerst goed wat je wil, en ga er vanuit dat je flink wat geld kwijt bent om het in 1 keer goed te doen. Vergis je ook niet in de tijd die het je gaat kosten; ik zit al 6 maanden zonder Mini-ervaring en da's nie gaaf
Succes met het uitzoeken!
Dus stel jullie zouden het injectie gedeelte en computer en dergelijke van een normale 1.3 SPI gebruiken. Wat zouden jullie dan voor blok kopen...
Ik zat er zelf aan te denken om dan gelijk een paar aanpassingen aan dat blok te maken. Dus andere kop, andere nokkenas en dergelijke.
Als je een 1380 cc met andere nokkenas wil, zal je wel over moeten gaan naar een carburateur of een programeerbare ECU. Anders gaat het niet werken.
Regel nieuwe zuigerveren en hoon het hele gebeuren en kijk dan gelijk even je versnellingsbak na.
Honen en nieuwe zuigerveren plaatsen is geen reviseren. Wat is honen? Met honen worden twee arbeids processen uitgevoerd de eerste is de fijn af werking van de cilinderwand nadat deze geboord is, om de grove boor sporen te verwijderen en glad te maken, ten tweede wordt met honen het laatste materiaal verwijderd om tot een preciese pasvorm van de cilinder te komen om de nieuwe overmaatse zuigers te kunnen monteren.
Dus nu heb ik het plan opgevat om misschien gewoon in de garage een heel nieuw motorblok op te bouwen Maar ja waar begin je dan mee???
Je begint nattuurlijk met het motorblok als je een geheel nieuwe wilt, het dak van een huis wordt ook niet het eerste gemaakt
En daar vlogen zoveel motorblokken langs mijn hoofd, dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat voor type de beste basis is om aanpassingen op te maken.
De beste basis zijn de technische gegevens die bestemd zijn voor dat type blok je hebt of wilt gaan kopen. Je kunt vergelijken wat andere mini rijders hebben gedaan, maar wil niet zeggen dat dit ook voor jou type motor bestemd is of wilt aanschaffen.
Eigenlijk wil ik dus de optie kiezen rijden met mijn huidige blok totdat ie op is en er geen centen in stoppen en dan ondertussen die centen die ik aan onderhoud erin zou stoppen. Gebruiken voor die volledige nieuwe opbouw. (Dus van krukas, tot kleppengeleider)
Vind ik een raare optie wat je omschrijft.
Dus je wil niets meer aan je huidig blok doen, geen onderhoud niks meer maar toch wil je blijven rijden.
Stel dat de volgende week de motor uitvalt doordat je geen onderhoud meer hebt gedaan daar sta je dan.
Geen andere nieuwe motor, en je kunt niet meer rijden.
Naar wat jij wilt een nieuwe motor in elkaar zetten kost de nodige euro's om je huidige motor te vervangen. Maar de kosten om gewoon onderhoud te verrichten aan de auto zijn te verwaarlozen tegen over een kompleet nieuw blok in elkaar te zetten.
Schors dan de auto voor een jaar of twee, geen wegenbelasting, geen verzekering, geen brandstof kosten, geen onderhoud, geen slijtage, geen vervoer meer, en voorlopig geen kopzorgen
[/quote]
Bedankt Theo,
voor het uitstippelen waarom mijn idee te stom is voor woorden... Mochten andere mensen nog wel ideetjes hebben of een link hebben naar een site met goeie conversies voor een 1300 SPI dat erg betrouwbaar is, dan zie ik het wel. En de rest allemaal bedankt voor de input Ik ga weer verder zoeken op het net
gr Errie
@Errie,
Ik zeg niet dat je vraag te stom voor woorden is, integendeel je vraagt expleciet om een reaktie en die krijg je! Mijn reaktie doet niet terzake en mag je voor mij absoluut negeren!! Maar je haalt verschillende aspekten door elkaar, waardoor ik meen het ook voor andere forummers er ook niet duidellijker erop wordt. Wat is voor jou betrouwbaar?? links voor een 1300 spi? en de tuning ervan????? een mpi of een Vtec of andere opties.
Neem mij niet kwalijk zoals ik al vermelde? je kunt jouw motor niet vergelijken met die van iemand anders?
Ook al zoek je verder via het net!!
Je wil niet kloten met een Vtec om het subframe aan te passen, maar wel kloten naar mijn mening om een motor naar behoren in elkaar te flanssen???
Dan de prijzen die je aanhaalt prijs technisch vermogen ofwel leuk kunnen zijn? of dat de levensduur van de motor niet drastisch daalt door deze aanpassingen.
Dan kloot ik liever aan mijn subframe met een tweedehands Vtec motor dan dat ik ingewikkelde revisie moet doen of vernieuwing van een mpi motor.
Paul schreef:
Ik heb onlangs Niek van Minisevencentre nog gesproken en (quote): die gaat ongeveer 60.000 km mee, dan moet je weer gaan reviseren.
Ik ben uitgekomen op de volgende combinatie; MG-blok, (noodgedwongen) opgeboord tot 1310 cc, Swiftune SW5 nokkenas, kop volledig (en zelfgedaan ) opengedremelt, vliegwiel afgedraaid, hele draaiende gedeelte laten balanceren, 3.1 diff.
hehe ik ben 2 jaar later op pcies dezelfde manier uitgekomen. onafhankelijk van deze post.
1380 gaat niet lang mee: SW5 lekker koppel en 1 op 3.1 om lekker door te rijden op de snelweg
me blok ligt al bij de hoonboer en de as komt uit engeland...
en ja t duurt nog wel ff voor ik er lekker mee kan rijden, maar ach tis een leuke hobby
Ik kan je vertellen dat deze setup erg bevalt, dus doorboenderen joh! Het is voorjaar voor je t weet, en dan moet ie klaar zijn, of niet?
Bezoekje aan een dynocentre na inrijden kan ik je zeker aanraden, ik ging van 74 naar 90 pk...
Goed zit dus met het volgende. Mijn mini "92 SPI" begint een beetje te roken en die versnellingsbak wordt ook stukje bij beetje gaarder... Nu kan ik natuurlijk denken. Ga je kop reviseren. Regel nieuwe zuigerveren en hoon het hele gebeuren en kijk dan gelijk even je versnellingsbak na. Nadeel daarvan is, dat ik dan een tijd niet mini kan rijden en ook dat ik dan nog niet alles na heb gekeken. En misschien wel niet het geld heb om alle reparaties te doen die ik wel zo willen... Dus nu heb ik het plan opgevat om misschien gewoon in de garage een heel nieuw motorblok op te bouwen
Maar ja waar begin je dan mee???
Dus stel jullie zouden het injectie gedeelte en computer en dergelijke van een normale 1.3 SPI gebruiken. Wat zouden jullie dan voor blok kopen (MG metro? of gewoon een mini 1.3 blok of wat anders??)En welke aanpassingen zijn prijs technisch vermogen technisch ook nog leuk? En dat niet gelijk de levensduur van je hele motor drastisch daalt.(prijzen zou ook leuk zijn als die erbij vermeldt kunnen worden) Vroeger zat ik altijd aan een VTEC te denken, maar ja dan koop je ook weer een tweedehands blok en moet je aan je subframe gaan kloten en daar heb ik geen trek in.
Alvast bedankt voor alle reacties,
Errie
met alle respect, beslis eerst wat je wilt...
, ondanks dat je dat niet wilt voor de nodige aanpassingen vraag ik me af, wat je daarmee wilt??? een beetje appels met peren vergelijken:
een v-tec te monteren...
wil je een goed blok??? koop dan een gereviseerd of nieuw blok of laat je eigen blok reviseren...
wil je goedkoop, laat dan je eigen blok zitten totdat ie van ellende niet meer werkt.
ook als je een ander blok koopt van b.v. marktplaats voor laten we zeggen 250 euro koop je een blok waarvan je niets weet. oftwel, koop je andermans ellende of iets goeds?
welke problemen heb je nu met je blok en/of versn.bak??? stel je dan de vraag wat reparatie kost en wat je voor hetzelfde geld anders kan doen, OF wat je goedkoper kan doen of met een extra investering extra goed...
ik lees dat ie rookt??? waardoor, koppakking?, olielekkage??
en om nu meteen te denken aan v-tec
blokje reviseren of wissellen is veeeeeeeeeeeeeeel minder ingrijpend dan eventjes
ik ben benieuwd naar verdere uitleg van jouw kant, wellicht komen we dan verder...
Ik heb bij mij het 1300 blok eruit gevist en vervangen voor een 1000 blokkie.
In tussen kan ik blijven rijden en reviseer ik de 1300.
Ik zou, net wat Red zegt, het niet aandurven om de ellende van een ander te kopen.
grtzz Martin
En het is niet zo makkelijk om een carb-versie in een spi/mpi te gooien..
De bedrading is ook anders.
Ik weet wel dat ik bij een collega hier een behoorlijke tijd ben bezig geweest.
grtzz Martin
Bedankt voor de snelle reactie.
En dat ik zo dus elke maand een beetje geld in dat blok kon stoppen
Ik zat er zelf aan te denken om dan gelijk een paar aanpassingen aan dat blok te maken. Dus andere kop, andere nokkenas en dergelijke. Maar ja ik heb op het forum veel zitten lezen. En daar vlogen zoveel motorblokken langs mijn hoofd, dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat voor type de beste basis is om aanpassingen op te maken. Nu zie ik dat ze bij minisevencentre een aanbieding hebben voor een 1380 en daar heb ik ook al naar toe gemaild, wat dat precies in houdt. Maar ik weet dat er meer mensen zijn die het plan zoals ik heb al een keer gedaan heb.
Ging mij er meer om dat ik dus wil blijven rijden in mijn mini. En dat ik ondertussen dus een volledig nieuw blok zelf kon opbouwen thuis in de garage. Zodat ik die er kant en klaar in kan takelen
Eigenlijk wil ik dus de optie kiezen rijden met mijn huidige blok totdat ie op is en er geen centen in stoppen en dan ondertussen die centen die ik aan onderhoud erin zou stoppen. Gebruiken voor die volledige nieuwe opbouw. (Dus van krukas, tot kleppengeleider)
Hopelijk zo iets duidelijker.
met vr gr
Errie
ps ik wil dus een goed snel blok, dat ik zelf heb gemaakt.
ps2 misschien is dat idee van Martin nog wel een hele goeie!
ah zo...
dan is de volgende vraag wat wil je voor blok, voor weggebruik of voor circuit gebruik?
laten we zeggen voor weggebruik, zelfs dan heb je de keuze uit diverse mogelijkheden qua tuning. en denk ook aan betrouwbaarheid...
een 1380 is leuk speelgoed, maar kan onbetrouwbaar zijn omdat het blok er eigenlijk niet voor gebouwd is om zo ver uitgeboord te zijn...
er staat veel info op hier op het forum over tunen en de bijbehorende blokken. beslis eerst voor welk gebruik je het blok wilt en welke dingen je belangrijk vind, zoals snel optrekken, topsnelheid, toerental, betrouwbaarheid, stationaire loop etcetera...
Thanx flame, ik ga nog wel effe wat meer langs het forum grazen tijdens dit weekend
Vrolijk Pasen allen!
gr Errie
ps zit te denken aan straat gebruik, met de grootst mogelijke aanpassingen. Die nog binnen een normale betrouwbaarheid vallen. (dus normaal stationair en kilometerlevensduur)
Als je gaat voor normaal gebruik, maar ook een pittig blok dan zou ik niet voor een 1380 gaan.
) opengedremelt, vliegwiel afgedraaid, hele draaiende gedeelte laten balanceren, 3.1 diff.
Ik heb onlangs Niek van Minisevencentre nog gesproken en (quote): die gaat ongeveer 60.000 km mee, dan moet je weer gaan reviseren.
Belangrijkste wat je moet beslissen: wil je een Mini die de klinkers uit de straat trekt of eentje die lekker soepel rijdt. Denk hierbij aan de verhouding pk versus overbrenging. Ikzelf ben bijna klaar met de revisie van een MG-blok dat in mijn Mini met 10 inch wielen gaat.
Ik wil graag een pittig blok (veel koppel) maar ook weer geen hoge toeren draaien als je 120 p/uur gaat.
Ik ben uitgekomen op de volgende combinatie; MG-blok, (noodgedwongen) opgeboord tot 1310 cc, Swiftune SW5 nokkenas, kop volledig (en zelfgedaan
Laat ik mezelf niet rijk rekenen, maar uitgaand van de standaard 72 pk van een MG-blok, moet ik toch wel richting de 90 pk uitkomen (mits volledig ge-dyno-ed)
Om van dit geheel een lange tijd lol te kunnen hebben heb ik ook de versnellingsbak gereviseerd.
Samenvattend; bedenk eerst goed wat je wil, en ga er vanuit dat je flink wat geld kwijt bent om het in 1 keer goed te doen. Vergis je ook niet in de tijd die het je gaat kosten; ik zit al 6 maanden zonder Mini-ervaring en da's nie gaaf
Succes met het uitzoeken!
Dus stel jullie zouden het injectie gedeelte en computer en dergelijke van een normale 1.3 SPI gebruiken. Wat zouden jullie dan voor blok kopen...
Ik zat er zelf aan te denken om dan gelijk een paar aanpassingen aan dat blok te maken. Dus andere kop, andere nokkenas en dergelijke.
Als je een 1380 cc met andere nokkenas wil, zal je wel over moeten gaan naar een carburateur of een programeerbare ECU. Anders gaat het niet werken.
Regel nieuwe zuigerveren en hoon het hele gebeuren en kijk dan gelijk even je versnellingsbak na.
Honen en nieuwe zuigerveren plaatsen is geen reviseren. Wat is honen? Met honen worden twee arbeids processen uitgevoerd de eerste is de fijn af werking van de cilinderwand nadat deze geboord is, om de grove boor sporen te verwijderen en glad te maken, ten tweede wordt met honen het laatste materiaal verwijderd om tot een preciese pasvorm van de cilinder te komen om de nieuwe overmaatse zuigers te kunnen monteren.
Dus nu heb ik het plan opgevat om misschien gewoon in de garage een heel nieuw motorblok op te bouwen Maar ja waar begin je dan mee???
Je begint nattuurlijk met het motorblok als je een geheel nieuwe wilt, het dak van een huis wordt ook niet het eerste gemaakt
En daar vlogen zoveel motorblokken langs mijn hoofd, dat ik op een gegeven moment niet meer wist wat voor type de beste basis is om aanpassingen op te maken.
De beste basis zijn de technische gegevens die bestemd zijn voor dat type blok je hebt of wilt gaan kopen. Je kunt vergelijken wat andere mini rijders hebben gedaan, maar wil niet zeggen dat dit ook voor jou type motor bestemd is of wilt aanschaffen.
Eigenlijk wil ik dus de optie kiezen rijden met mijn huidige blok totdat ie op is en er geen centen in stoppen en dan ondertussen die centen die ik aan onderhoud erin zou stoppen. Gebruiken voor die volledige nieuwe opbouw. (Dus van krukas, tot kleppengeleider)
Vind ik een raare optie wat je omschrijft.
Dus je wil niets meer aan je huidig blok doen, geen onderhoud niks meer maar toch wil je blijven rijden.
Stel dat de volgende week de motor uitvalt doordat je geen onderhoud meer hebt gedaan daar sta je dan.
Geen andere nieuwe motor, en je kunt niet meer rijden.
Naar wat jij wilt een nieuwe motor in elkaar zetten kost de nodige euro's om je huidige motor te vervangen. Maar de kosten om gewoon onderhoud te verrichten aan de auto zijn te verwaarlozen tegen over een kompleet nieuw blok in elkaar te zetten.
Schors dan de auto voor een jaar of twee, geen wegenbelasting, geen verzekering, geen brandstof kosten, geen onderhoud, geen slijtage, geen vervoer meer, en voorlopig geen kopzorgen
[/quote]
Bedankt Theo,
Ik ga weer verder zoeken op het net 
voor het uitstippelen waarom mijn idee te stom is voor woorden... Mochten andere mensen nog wel ideetjes hebben of een link hebben naar een site met goeie conversies voor een 1300 SPI dat erg betrouwbaar is, dan zie ik het wel. En de rest allemaal bedankt voor de input
gr Errie
@Errie,
Ik zeg niet dat je vraag te stom voor woorden is, integendeel je vraagt expleciet om een reaktie en die krijg je! Mijn reaktie doet niet terzake en mag je voor mij absoluut negeren!! Maar je haalt verschillende aspekten door elkaar, waardoor ik meen het ook voor andere forummers er ook niet duidellijker erop wordt. Wat is voor jou betrouwbaar?? links voor een 1300 spi? en de tuning ervan????? een mpi of een Vtec of andere opties.
Neem mij niet kwalijk zoals ik al vermelde? je kunt jouw motor niet vergelijken met die van iemand anders?
Ook al zoek je verder via het net!!
Je wil niet kloten met een Vtec om het subframe aan te passen, maar wel kloten naar mijn mening om een motor naar behoren in elkaar te flanssen???
Dan de prijzen die je aanhaalt prijs technisch vermogen ofwel leuk kunnen zijn? of dat de levensduur van de motor niet drastisch daalt door deze aanpassingen.
Dan kloot ik liever aan mijn subframe met een tweedehands Vtec motor dan dat ik ingewikkelde revisie moet doen of vernieuwing van een mpi motor.
Paul schreef:
) opengedremelt, vliegwiel afgedraaid, hele draaiende gedeelte laten balanceren, 3.1 diff.

Ik heb onlangs Niek van Minisevencentre nog gesproken en (quote): die gaat ongeveer 60.000 km mee, dan moet je weer gaan reviseren.
Ik ben uitgekomen op de volgende combinatie; MG-blok, (noodgedwongen) opgeboord tot 1310 cc, Swiftune SW5 nokkenas, kop volledig (en zelfgedaan
hehe ik ben 2 jaar later op pcies dezelfde manier uitgekomen. onafhankelijk van deze post.
1380 gaat niet lang mee: SW5 lekker koppel en 1 op 3.1 om lekker door te rijden op de snelweg
me blok ligt al bij de hoonboer en de as komt uit engeland...
en ja t duurt nog wel ff voor ik er lekker mee kan rijden, maar ach tis een leuke hobby
Ik kan je vertellen dat deze setup erg bevalt, dus doorboenderen joh! Het is voorjaar voor je t weet, en dan moet ie klaar zijn, of niet?
Bezoekje aan een dynocentre na inrijden kan ik je zeker aanraden, ik ging van 74 naar 90 pk...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.