Ik ben begonnen met het wegwerken van de roestplekken aan mijn mini en zoals misschien vele van jullie weten is als je eraan begint je meer tegen komt dan je eigenlijk wilt.
Op mijn site kan je zien wat ik allemaal tegen kom, zo ook dit probleem:
Dit is zoals jullie wellicht gezien hebben de linkerkant van de achterkant.
Wat is jullie ervaring, mening hoe ik dit het beste kan repareren.
Als jullie een oplossing hebben zou ik graag ook willen weten of jullie de kennis hebben van prijzen.
alvast bedankt voor jullie hulp.
ik kan me niet echt voorstellen welk plaatdeel dit is...
is dit de rand onder de kofferdeksel, waarop de scharnieren zijn geschroeft???
zo ja hier is en vervangingsdeel te koop...
en voor platwerk kan je naar dcm, kost niet zoveel als elders...
als het iets anders is hoor ik het graag en denk ik verder mee...
Red Flame, dat is de goede plek ja.
sorry voor de onduidelijkheid, maar dit moet het wat duidelijker maken.
Rode pijl geeft plek aan!!
Tja, als je eenmaal begint
Inderdaad is een stuk vervangend plaatdeel inlassen het beste.
Veel succes, ziet er niet zo gezond uit.
Op marktplaats staan nog een aantal advertenties die te veel plaatwerk hadden gekocht. Eentje in Assen met twee voorspatborden (40 euro per stuk) en twee a-panelen (15 euro per stuk). Verder in Belgie nog iemand met twee vloerpanelen (30 euro).
Als ik het deel op de foto namelijk zie, zul je die vast ook wel nodig hebben. Het deel wat je op de foto ziet heb ik bij DCM inderdaad ook gezien. Kost niet zo duur.
Groeten,
Martijn
ja dit is te vervangen en is er plaatwerk voor, en heb je naar mijn gedachten onderstaande ook rot.
1 De rearvalance (banaan)
2 binnen plaat koffer
3 trapje kofferdeksel. (dit is enkel het stuk van scharnier tot scharnier) De rondingen onder de achterlichten zitten er dus niet bij of aan vast.
Deze drie komen samen tot 1 geheel en hierop wordt de bumper bevestigt, wat op de 1ste foto te zien is.
Ja, dat klopt. Ik ben ook aan die reparatie toe. Bijna alleen de verf houdt het scharnier van de kofferbak vast. Toch een aardige uitgave aan plaatmateriaal in vergelijking met b.v. onderdorpels.
Het rottingsproces op die plaats wordt veroorzaakte door water dat achter tegen de binnezijde van de banaan komt? Of moet ik het ergens anders zoeken?
De buitenzijde boven de bumper is het niet. Daar is de verf nog intact. In de kofferruimte aan de binnenzijde is het ergste roest en op sommige plaatsen zitter er gaten in de bodem. Zover ik aan de onderzijde tussen de bult van het reservewiel en de banaan kan kijken lijkt de roest daar weer mee te vallen.
Iemand?
Erwin
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar.
Ik zal zo een paar links neerzetten om te kijken hoe het is geworden (aan het worden is)
Blue schreef: Het rottingsproces op die plaats wordt veroorzaakte door water dat achter tegen de binnezijde van de banaan komt? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Het rottingsproces begint aan de binnenkant van de kofferruimte, doordat er water in de hoekjes blijft staan. Of doordat er water tussen de 3 opelkaar gepuntlaste kruipt. En dat geeft ook roest.
Sebastian":uirhwyro]Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar. [/quote:uirhwyro]
Hoelang moet dit houden dan??? En heb je ook alle roest en rot verwijderd. Anders laat de polyester zo weer los .
Frans
Ik heb al het roest verwijderd, dus geschuurd tot het blanke metaal.
Maar wat ik me afvraag. bij die tweede 'voor' foto. Heb je daar het geroeste stuk laten zitten, en daar overheen het polyester gezet???
Frans
Dit is niet 100% precies voordat ik met de polyester aan de slag ben gegaan. Ik heb de plek die jij bedoeld ook helemaal roest vrij gemaakt door het gat groter te maken (anders kon ik er niet bij). Het polyester heb ik aan de achterkant van het gat geplakt en aan de voorkant plamuur.
Dank je wel voor het compliment, daar heeft ook veel tijd in gezeten om het strak te krijgen.
ziet er goed uit kerel!! ik heb ook nog wat rotte plekken in de aanhanger...ik denk dat ik eens een hulplijn in ga schakelen .
nee ik vind het super gedaan klasse
Dank je. Je weet het hè een hulplijn kan je altijd aanvragen, maar eerst moet de achterkant van mijn mini af zijn. Dan kan jij gaan lassen en ik de aanhanger strak maken!
Wat dacht je daarvan.
Sebastian schreef: Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar.
voor even wel ja . maar als je echt de roest eruit wilt hebben moet je de delen echt vervangen. tussen de plaatdelen gaat het gewoon verder en ben je over een tijdje(maanden, jaren) weer aan het sleutelen. ik denk dat je alleen met slijpen en opnieuw een stukje inlassen veel beter werk maakt. moet je natuurlijk wel een lasapperaat hebben.
Het lijkt mij ook het beste om er een nieuw stuk in te(laten)lassen.
Greetz
Polyester?? tis geen boot! Kan je er nu ook mee varen?
Ik moet toegeven dat t er wel strak uitziet maar dat ik voor lassen was gegaan.
Polyester is een tijdelijke oplossing en zal binnen een jaar of iets zijn gebreken gaan vertonen.
Ik ben benieuwd hoe sterk dat het is als je straks je achterraam er terug in gaat zetten.
ik heb het gezien!! echt werkelijk super!! ziet er enorm netjes uit en mijn petje af. Ik heb hem al te hulp gevraagd voor mijn gaten in de aanhangert!!
super
Theo schreef: Polyester is een tijdelijke oplossing en zal binnen een jaar of iets zijn gebreken gaan vertonen.
Ik ben benieuwd hoe sterk dat het is als je straks je achterraam er terug in gaat zetten.
Mijn achterraam zit er nu in het het is nogsteeds helemaal strak. Ik hoop dat je geen gelijk krijgt over het feit dat het over een jaar zijn gebreken gaat vertonen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de kwaliteit van polyester en plamuur
zow, alweer een jaartje verder
hoe houd de polyester het? ik heb zelf ook de nodige gaten in het minike en ben van plan er tijdens de zomervakantie wat aan te doen
Hallo mede mini eigenaren,

Ik ben begonnen met het wegwerken van de roestplekken aan mijn mini en zoals misschien vele van jullie weten is als je eraan begint je meer tegen komt dan je eigenlijk wilt.
Op mijn site kan je zien wat ik allemaal tegen kom, zo ook dit probleem:
Dit is zoals jullie wellicht gezien hebben de linkerkant van de achterkant.
Wat is jullie ervaring, mening hoe ik dit het beste kan repareren.
Als jullie een oplossing hebben zou ik graag ook willen weten of jullie de kennis hebben van prijzen.
alvast bedankt voor jullie hulp.
ik kan me niet echt voorstellen welk plaatdeel dit is...
is dit de rand onder de kofferdeksel, waarop de scharnieren zijn geschroeft???
zo ja hier is en vervangingsdeel te koop...
en voor platwerk kan je naar dcm, kost niet zoveel als elders...
als het iets anders is hoor ik het graag en denk ik verder mee...
Red Flame, dat is de goede plek ja.

sorry voor de onduidelijkheid, maar dit moet het wat duidelijker maken.
Rode pijl geeft plek aan!!
Tja, als je eenmaal begint
Inderdaad is een stuk vervangend plaatdeel inlassen het beste.
Veel succes, ziet er niet zo gezond uit.
Op marktplaats staan nog een aantal advertenties die te veel plaatwerk hadden gekocht. Eentje in Assen met twee voorspatborden (40 euro per stuk) en twee a-panelen (15 euro per stuk). Verder in Belgie nog iemand met twee vloerpanelen (30 euro).
Als ik het deel op de foto namelijk zie, zul je die vast ook wel nodig hebben. Het deel wat je op de foto ziet heb ik bij DCM inderdaad ook gezien. Kost niet zo duur.
Groeten,
Martijn
ja dit is te vervangen en is er plaatwerk voor, en heb je naar mijn gedachten onderstaande ook rot.
1 De rearvalance (banaan)
2 binnen plaat koffer
3 trapje kofferdeksel. (dit is enkel het stuk van scharnier tot scharnier) De rondingen onder de achterlichten zitten er dus niet bij of aan vast.
Deze drie komen samen tot 1 geheel en hierop wordt de bumper bevestigt, wat op de 1ste foto te zien is.
Ja, dat klopt. Ik ben ook aan die reparatie toe. Bijna alleen de verf houdt het scharnier van de kofferbak vast. Toch een aardige uitgave aan plaatmateriaal in vergelijking met b.v. onderdorpels.

Het rottingsproces op die plaats wordt veroorzaakte door water dat achter tegen de binnezijde van de banaan komt? Of moet ik het ergens anders zoeken?
De buitenzijde boven de bumper is het niet. Daar is de verf nog intact. In de kofferruimte aan de binnenzijde is het ergste roest en op sommige plaatsen zitter er gaten in de bodem. Zover ik aan de onderzijde tussen de bult van het reservewiel en de banaan kan kijken lijkt de roest daar weer mee te vallen.
Iemand?
Erwin
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar.
Ik zal zo een paar links neerzetten om te kijken hoe het is geworden (aan het worden is)
Blue schreef:
.
Het rottingsproces op die plaats wordt veroorzaakte door water dat achter tegen de binnezijde van de banaan komt? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Het rottingsproces begint aan de binnenkant van de kofferruimte, doordat er water in de hoekjes blijft staan. Of doordat er water tussen de 3 opelkaar gepuntlaste kruipt. En dat geeft ook roest.
Sebastian":uirhwyro]Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar. [/quote:uirhwyro]
Hoelang moet dit houden dan??? En heb je ook alle roest en rot verwijderd. Anders laat de polyester zo weer los
Frans
Ik heb al het roest verwijderd, dus geschuurd tot het blanke metaal.
Voor:
link
Na:
link
Voor:
link
Na:
link
Lijkt me toch wel aardig, toch?
ziet er zekers strak uit.
Maar wat ik me afvraag. bij die tweede 'voor' foto. Heb je daar het geroeste stuk laten zitten, en daar overheen het polyester gezet???
Frans
Dit is niet 100% precies voordat ik met de polyester aan de slag ben gegaan. Ik heb de plek die jij bedoeld ook helemaal roest vrij gemaakt door het gat groter te maken (anders kon ik er niet bij). Het polyester heb ik aan de achterkant van het gat geplakt en aan de voorkant plamuur.
Dank je wel voor het compliment, daar heeft ook veel tijd in gezeten om het strak te krijgen.
ziet er goed uit kerel!! ik heb ook nog wat rotte plekken in de aanhanger...ik denk dat ik eens een hulplijn in ga schakelen
.
nee ik vind het super gedaan klasse
Dank je. Je weet het hè een hulplijn kan je altijd aanvragen, maar eerst moet de achterkant van mijn mini af zijn. Dan kan jij gaan lassen en ik de aanhanger strak maken!
Wat dacht je daarvan.
Sebastian schreef:
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb toch besloten om met polyester te werken. Volgens mij een goede oplossing en als je het goed doet onzichtbaar.
voor even wel ja . maar als je echt de roest eruit wilt hebben moet je de delen echt vervangen. tussen de plaatdelen gaat het gewoon verder en ben je over een tijdje(maanden, jaren) weer aan het sleutelen. ik denk dat je alleen met slijpen en opnieuw een stukje inlassen veel beter werk maakt. moet je natuurlijk wel een lasapperaat hebben.
Het lijkt mij ook het beste om er een nieuw stuk in te(laten)lassen.
Greetz
Polyester?? tis geen boot! Kan je er nu ook mee varen?
Ik moet toegeven dat t er wel strak uitziet maar dat ik voor lassen was gegaan.
Polyester is een tijdelijke oplossing en zal binnen een jaar of iets zijn gebreken gaan vertonen.
Ik ben benieuwd hoe sterk dat het is als je straks je achterraam er terug in gaat zetten.
ik heb het gezien!! echt werkelijk super!! ziet er enorm netjes uit en mijn petje af. Ik heb hem al te hulp gevraagd voor mijn gaten in de aanhangert!!
super
Theo schreef:

Polyester is een tijdelijke oplossing en zal binnen een jaar of iets zijn gebreken gaan vertonen.
Ik ben benieuwd hoe sterk dat het is als je straks je achterraam er terug in gaat zetten.
Mijn achterraam zit er nu in het het is nogsteeds helemaal strak. Ik hoop dat je geen gelijk krijgt over het feit dat het over een jaar zijn gebreken gaat vertonen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de kwaliteit van polyester en plamuur
zow, alweer een jaartje verder

hoe houd de polyester het? ik heb zelf ook de nodige gaten in het minike en ben van plan er tijdens de zomervakantie wat aan te doen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.