ik reed vanmiddag door het dorp bij ons en de mini liep niet echt lekker (dacht dat het was omdat ie nog koud was) maar bij het stoplicht sloeg ie af, starten en weer verder.
Honderd meter verder weer een stoplicht, slaat ie weer af en starten ho maar.
Nu blijkt het middelste nokje uit mijn verdelerkap zit verdwenen te zijn.
Nu met mijn oude verdelerkap doet ie nog steeds niks.
Alle bougiekabels zijn losgeweest maar naar mijn weten weer goed teruggezet en alle bougies vonken, startmotor klinkt ook normaal en met startkabels start ie ook niet.
heb nog geen oplossing kunnen vinden op het forum en hoop dat iemand me verder kan helpen.
Gr. Patrick
Mini 1000, met 266 nokkenas
Ten eerste wat doet ie wel?? Start ie bijna, oftewel, of ploft ie soms, of geeft ie enige tegen van leven, maar wil (net) niet aanslaan. Geef wat meer info..
Je weet niet zeker dat je de bougiekabels goed hebt aangesloten?? Dat zou ik eerst zeker weten. Alvorens door te zoeken. Ontstekings volgorde 1-3-4-2 No. 1 is op de verdeelkap rechtsboven. en dan tegen de klok in heb je dan 2-3-4. Die moet je dan aansluiten op de de bougies in de onstekingsvolgorde. waarbij de bougie aan de rechterkant(radiatorkant) no 1 is. dusssss..... ff checke..
Daarna zoeken naar vonk. Draai er een bougie uit, sluit hem aan op de kabel, en houdt het schroefdraad tegen massa (blokbout). Starten, en letten op de vonk..
In alle gevallen gewoon de hele ontsteking vernieuwen. Je schrijft dat je er een oude verderkap op gezet hebt.. Koop gewoon een nieuwe.. Weet je het zeker. Zo voor het najaar voor de grote nattigheid (althans, momenteel??) is het zowiezo een goede tijd om de onstekeing preventief te vernieuwen. Voorkomt een hoop sores, en kost echt niet veel. Ik praat dan over, verdelerkap, rotor, puntjes, condensatortje, bougies. Zijn allemaal slijtage onderdelen!!
Hij start net niet.
Ik heb ik mij de verdelerkap, contactpuntjes, bougies en bougieskabels vervangen maar met het oude spul liep het blok net zo goed.
Ik heb allen de condensator niet vervangen volgens mij.
ik heb de kleppendeksel eraf gehad en naar cil. 4 (links als je voor de auto staat) gekeken, uitlaatklep net dicht en inlaatklep net open, toen bij cil 1 tdc gevoeld, toen gekeken naar de rotor (die stond net na 1 contactje) en bougiekabel kabel 1 opgeprikt, daarna linksom 3-4-2, dit werkte niet. Toen de hele serie 1 puntje naar links geplaatst, dit werkte ook niet.
oh ja contactpuntjes gaan ook open.
op alle kabels heb ik een vonk (rood naar het blok).
alle bougies zijn ook mooi koffie met melk bruin.
volgens mij heb ik alles goed gechect op deze manier.
verder nog tips?
klinkt misschien stom, maar heb je al gekeken of je accuklemmen er goed op zaten. heb dit ook eens gehad, soms wel starten soms niet en onder het rijden ineens uitvallen. Bleek dat gewoon de + klem niet goed meer op de pool zat. Eventueel ook even de massakabel controleren.
Greetz,
Minimaxx
accu klemmen zitten goed vast en ik heb ook nog geprobeerd om met startkabels te starten
Het kan aan de condensator liggen (misschien...)
Deze zijn niet duur en is het uitproberen wel waard...
Gr. de Meester...
dat moet ik idd nog proberen,
eerst ff wakker worden en dan zal ik er een halen
Laatje het even weten hoe het je gegaan is?
Gr. de Meester...
Hij doet het nog steeds niet.
Ik heb vanochtend gekeken of ie benzine kreeg, en dat krijgt ie, ook heb ik de bougiekabels toch maar op de goede volgorde gedaan.Toen liep ie heel even maar zonder gas erbij sloeg die af.
Net een nieuwe condensator en verdelerkap gehaald en met deze erin startte hij mooi alleen hoorde ik de eerste keer een tik (1x vrij hard). hij liep een tijdje met choke open op 3500tpm, dus toen ben ik een stukje gaan rijden. maar na +/- 50 m stopte hij ermee, maar kon ik hem wel starten. En toen na een meter of 20 kapte ie er weer mee en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
wie heeft er nog tips??
heel stom, maar jij hebt toch niet onlangs in de buurt van delft bij de texaco "water" getankt???
door de hevige stortbuien van afgelopen dagen is het niet onwaarschijnlijk dat er water in je tank is gelopen als je een slecht afsluitende dop hebt.
heb trouwens geen idee hoe je simpel kunt controleren of er water in je benzine zit.
controleer eens je luchtfilter om te zien of je motor wel voldoende lucht kan aantrekken. check ook ff of je vacuumslangetje goed vast zit.
~jw~
vacuum slangetje zit goed, maar hoe check ik of mijn motor wel voldoende lucht krijgt??
ik heb een k&n luchtfilter.
Water in mijn tank?? dan zou die vanmiddag ook niet een tijdje gelopen hebben denk ik.
testen of je motor wel voldoende lucht krijgt: haal tijdelijk je k&n filter eraf. en laat de motor stationaar met de motorkap dicht een poosje draaien. draait ie net zo beroerd, dan lag het dus niet aan je luchtfilter.
dat je een tijdje wel kan rijden, heeft te maken met het feit dat water en benzine niet mengen. als het goed is, zou na verloop van tijd het water op je benzine moeten komen drijven. ga je dan toch weer rijden, dan schud het hele zooitje door elkaar en komt dus een mengsel via de benzine toevoer in je motorblok terecht en dan gaat ie stotteren en slaat af.
heb je de carb gecontroleerd of er wel voldoende olie in het potje zit?
controleer ook ff of de massakabel van je motorblok wel goed verbonden zit en dat er nergens electradraden tegen je blok aan liggen die eventueel kortsluiting kunnen veroorzaken.
controleer ook eens of je dynamo voldoende spanning levert en dit ook continue blijft leveren. dit kun je o.a. meten via de + en - polen van je accu. bij grote fluctuaties is hier duidelijk wat aan de hand.
zo gauw kan ik verder ff nix bedenken. in ieder geval suc7 met je mini.
~jw~
met deze erin startte hij mooi alleen hoorde ik de eerste keer een tik (1x vrij hard). hij liep een tijdje met choke open op 3500tpm, dus toen ben ik een stukje gaan rijden. maar na +/- 50 m stopte hij ermee, maar kon ik hem wel starten. En toen na een meter of 20 kapte ie er weer mee en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
gezien dit verhaal, zou ik eens de compressie na gaan meten (dat kan ook helpen je TDC vast te stellen) anders nog een keer helemaal overnieuw je verdeler(kap)/bougiekabels controleren/monteren.
HTH,
Theo van den Bogaard
Minikoektrommel schreef: testen of je motor wel voldoende lucht krijgt: haal tijdelijk je k&n filter eraf. en laat de motor stationaar met de motorkap dicht een poosje draaien. draait ie net zo beroerd, dan lag het dus niet aan je luchtfilter.
motor loopt niet dus ook niet beroerd maar zonder luchtfilter wil ie ook niet lopen.
Minikoektrommel":bzn90ak3] dat je een tijdje wel kan rijden, heeft te maken met het feit dat water en benzine niet mengen. als het goed is, zou na verloop van tijd het water op je benzine moeten komen drijven. ga je dan toch weer rijden, dan schud het hele zooitje door elkaar en komt dus een mengsel via de benzine toevoer in je motorblok terecht en dan gaat ie stotteren en slaat af.[/quote:bzn90ak3]
dan zou ie nu ook weer even moeten lopen denk ik, na zo'n 20 uur stilstaan
Minikoektrommel":bzn90ak3] heb je de carb gecontroleerd of er wel voldoende olie in het potje zit?[/quote:bzn90ak3]
ja
Minikoektrommel":bzn90ak3] controleer ook ff of de massakabel van je motorblok wel goed verbonden zit en dat er nergens electradraden tegen je blok aan liggen die eventueel kortsluiting kunnen veroorzaken.[/quote:bzn90ak3]
gedaan ook even opgeschuurt en in gespoten met wd40, en en lopen geen draden tegen het blok
Minikoektrommel":bzn90ak3] controleer ook eens of je dynamo voldoende spanning levert en dit ook continue blijft leveren. dit kun je o.a. meten via de + en - polen van je accu. bij grote fluctuaties is hier duidelijk wat aan de hand.[/quote:bzn90ak3]
dit kan niet aangezien het blok dan moet lopen
Minikoektrommel":bzn90ak3] zo gauw kan ik verder ff nix bedenken. in ieder geval suc7 met je mini.
~jw~[/quote:bzn90ak3]
tnx
Theo van den Bogaard":bzn90ak3] gezien dit verhaal, zou ik eens de compressie na gaan meten (dat kan ook helpen je TDC vast te stellen) anders nog een keer helemaal overnieuw je verdeler(kap)/bougiekabels controleren/monteren. [/quote:bzn90ak3]
Denk niet dat het de compressie is aangezien het blok gisteren net zo liep als anders (compressietest is al eens gedaan), maar ik zal proberen zo'n tester te lenen.
In ieder geval erg bedankt voor alle tips en mocht iemand nog iets weten hoor ik dat graag.
das balen... al je oliepeilgecontoleerd? lijkt namelijk op een defecte zuigerveer... wat ook kan is dat een(of meerdere) zuigerveren vastgeplakt zitten (roet/oude olie) aan je zuiger... ik zou idd eerst even de compressie testen, dan weet je wat je basis is!
succes!
en als de compressie goed is, dan zijn de zuigerveren ook goed?
als de compressie goed is, mag je in ieder geval aannemen dat je kleppen nog goed sluiten (daar dacht ik aan bij het verhaal van die 1e tik). Vreemd dat je motor niet meer wil starten als je alleen de bougiekabels hebt losgehad, dus zorg ervoor dat je heel zeker weet dat die in de goede positie gemonteerd zijn. (probeer desnoods een andere - goede - verdeler)
zuigerveren kun je eigenlijk alleen goed controleren door de kop er af te halen ... (en dat zou het startprobleem niet verklaren)
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik heb een nieuwe verdeler en de bougiekabels zitten ook in de goede volgorde.
Maar na een paar keer proberen te starten zijn de bougies nog kurkdroog (= geen mensel in de verbrandingskamer??). De benzinepomp is goed, dus moet er iets in de carburateur verstopt zitten. Ik heb de carb uit elkaar gehaald alleen in het "benzinerecevoir" zat een hele hoop rode aanslag (roest?)dit schoongemaakt en het slangetje naar van het recevoir naar de carb doorgeblazen en gekeken of er benzine door kan stromen, dit werkt. Toen heb ik het hele boeltje teruggezet en hopen dat ie zou startten en... jawel.
Dus rijden, reed prima tot +/- 1 km, toen kom ik weer duwen.
Kan er rotzooi in mijn tank zitten ofzo???
en hoort er niet iets van een benzine filter ergens te zitten?
Update:
Weer mijn carburateur uit elkaar gehaald alles schoongemaakt, doorgespoelt, ingevet, etc.
Alles teruggezet en in 1 keer lopen. YES
Maar helaas een benzinelek, dus weer de hele rotzooi uit elkaar, slangetje van de floatchamber goed vastgezet, en weer starten.
En weer in 1 keer lopen, alleen klonk ie wat raar dus meteen maar kleppen gesteld.
Toen de proefrit, 15 km gereden en niet 1 keer hoeven duwen.
Dus succes , eindelijk.
Hartstikke bedankt voor alle reacties.
Patrick
en nu natuurlijk gelijk ook een benzinefiltertje gemonteerd?
Opzich wel een goed idee inderdaad.
Zit er standaard geen filter?
Standaard zit er geen benzinefilter in een Mini met carburateur, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad tijdens het rijden.
Toevallig vandaag wel, maar dat was na het monteren van een andere motor en het terugplaatsen van dezelfde carburateur, die ik opzij gelegd had. Ik denk dat er door het bewegen vuil in de vlotterkamer is losgekomen waardoor de vlotternaald niet meer afsluit.
Symptomen: hij start (dat gelukkig wel ), loopt ca. 10-20 seconden (alleen met wat gas) en slaat dan af, gooit een hoeveelheid benzine door de overloop. Dan kun je weer gewoon starten en dan slaat 'ie weer af, etc.
Maar even laten bezinken en morgen nog eens proberen, want een HIF-carb schroef je niet zo makkelijk open als een HS.
ik reed vanmiddag door het dorp bij ons en de mini liep niet echt lekker (dacht dat het was omdat ie nog koud was) maar bij het stoplicht sloeg ie af, starten en weer verder.
Honderd meter verder weer een stoplicht, slaat ie weer af en starten ho maar.
Nu blijkt het middelste nokje uit mijn verdelerkap zit verdwenen te zijn.
Nu met mijn oude verdelerkap doet ie nog steeds niks.
Alle bougiekabels zijn losgeweest maar naar mijn weten weer goed teruggezet en alle bougies vonken, startmotor klinkt ook normaal en met startkabels start ie ook niet.
heb nog geen oplossing kunnen vinden op het forum en hoop dat iemand me verder kan helpen.
Gr. Patrick
Mini 1000, met 266 nokkenas
Ten eerste wat doet ie wel?? Start ie bijna, oftewel, of ploft ie soms, of geeft ie enige tegen van leven, maar wil (net) niet aanslaan. Geef wat meer info..
Je weet niet zeker dat je de bougiekabels goed hebt aangesloten?? Dat zou ik eerst zeker weten. Alvorens door te zoeken. Ontstekings volgorde 1-3-4-2 No. 1 is op de verdeelkap rechtsboven. en dan tegen de klok in heb je dan 2-3-4. Die moet je dan aansluiten op de de bougies in de onstekingsvolgorde. waarbij de bougie aan de rechterkant(radiatorkant) no 1 is. dusssss..... ff checke..
Daarna zoeken naar vonk. Draai er een bougie uit, sluit hem aan op de kabel, en houdt het schroefdraad tegen massa (blokbout). Starten, en letten op de vonk..
In alle gevallen gewoon de hele ontsteking vernieuwen. Je schrijft dat je er een oude verderkap op gezet hebt.. Koop gewoon een nieuwe.. Weet je het zeker. Zo voor het najaar voor de grote nattigheid (althans, momenteel??) is het zowiezo een goede tijd om de onstekeing preventief te vernieuwen. Voorkomt een hoop sores, en kost echt niet veel. Ik praat dan over, verdelerkap, rotor, puntjes, condensatortje, bougies. Zijn allemaal slijtage onderdelen!!
Hij start net niet.
Ik heb ik mij de verdelerkap, contactpuntjes, bougies en bougieskabels vervangen maar met het oude spul liep het blok net zo goed.
Ik heb allen de condensator niet vervangen volgens mij.
ik heb de kleppendeksel eraf gehad en naar cil. 4 (links als je voor de auto staat) gekeken, uitlaatklep net dicht en inlaatklep net open, toen bij cil 1 tdc gevoeld, toen gekeken naar de rotor (die stond net na 1 contactje) en bougiekabel kabel 1 opgeprikt, daarna linksom 3-4-2, dit werkte niet. Toen de hele serie 1 puntje naar links geplaatst, dit werkte ook niet.
oh ja contactpuntjes gaan ook open.
op alle kabels heb ik een vonk (rood naar het blok).
alle bougies zijn ook mooi koffie met melk bruin.
volgens mij heb ik alles goed gechect op deze manier.
verder nog tips?
klinkt misschien stom, maar heb je al gekeken of je accuklemmen er goed op zaten. heb dit ook eens gehad, soms wel starten soms niet en onder het rijden ineens uitvallen. Bleek dat gewoon de + klem niet goed meer op de pool zat. Eventueel ook even de massakabel controleren.
Greetz,
Minimaxx
accu klemmen zitten goed vast en ik heb ook nog geprobeerd om met startkabels te starten
Het kan aan de condensator liggen (misschien...)
Deze zijn niet duur en is het uitproberen wel waard...
Gr. de Meester...
dat moet ik idd nog proberen,
eerst ff wakker worden en dan zal ik er een halen
Laatje het even weten hoe het je gegaan is?
Gr. de Meester...
Hij doet het nog steeds niet.
Ik heb vanochtend gekeken of ie benzine kreeg, en dat krijgt ie, ook heb ik de bougiekabels toch maar op de goede volgorde gedaan.Toen liep ie heel even maar zonder gas erbij sloeg die af.
Net een nieuwe condensator en verdelerkap gehaald en met deze erin startte hij mooi alleen hoorde ik de eerste keer een tik (1x vrij hard). hij liep een tijdje met choke open op 3500tpm, dus toen ben ik een stukje gaan rijden. maar na +/- 50 m stopte hij ermee, maar kon ik hem wel starten. En toen na een meter of 20 kapte ie er weer mee en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
wie heeft er nog tips??
heel stom, maar jij hebt toch niet onlangs in de buurt van delft bij de texaco "water" getankt???
door de hevige stortbuien van afgelopen dagen is het niet onwaarschijnlijk dat er water in je tank is gelopen als je een slecht afsluitende dop hebt.
heb trouwens geen idee hoe je simpel kunt controleren of er water in je benzine zit.
controleer eens je luchtfilter om te zien of je motor wel voldoende lucht kan aantrekken. check ook ff of je vacuumslangetje goed vast zit.
~jw~
vacuum slangetje zit goed, maar hoe check ik of mijn motor wel voldoende lucht krijgt??
ik heb een k&n luchtfilter.
Water in mijn tank?? dan zou die vanmiddag ook niet een tijdje gelopen hebben denk ik.
testen of je motor wel voldoende lucht krijgt: haal tijdelijk je k&n filter eraf. en laat de motor stationaar met de motorkap dicht een poosje draaien. draait ie net zo beroerd, dan lag het dus niet aan je luchtfilter.
dat je een tijdje wel kan rijden, heeft te maken met het feit dat water en benzine niet mengen. als het goed is, zou na verloop van tijd het water op je benzine moeten komen drijven. ga je dan toch weer rijden, dan schud het hele zooitje door elkaar en komt dus een mengsel via de benzine toevoer in je motorblok terecht en dan gaat ie stotteren en slaat af.
heb je de carb gecontroleerd of er wel voldoende olie in het potje zit?
controleer ook ff of de massakabel van je motorblok wel goed verbonden zit en dat er nergens electradraden tegen je blok aan liggen die eventueel kortsluiting kunnen veroorzaken.
controleer ook eens of je dynamo voldoende spanning levert en dit ook continue blijft leveren. dit kun je o.a. meten via de + en - polen van je accu. bij grote fluctuaties is hier duidelijk wat aan de hand.
zo gauw kan ik verder ff nix bedenken. in ieder geval suc7 met je mini.
~jw~
met deze erin startte hij mooi alleen hoorde ik de eerste keer een tik (1x vrij hard). hij liep een tijdje met choke open op 3500tpm, dus toen ben ik een stukje gaan rijden. maar na +/- 50 m stopte hij ermee, maar kon ik hem wel starten. En toen na een meter of 20 kapte ie er weer mee en kreeg ik hem niet meer aan de praat.
gezien dit verhaal, zou ik eens de compressie na gaan meten (dat kan ook helpen je TDC vast te stellen) anders nog een keer helemaal overnieuw je verdeler(kap)/bougiekabels controleren/monteren.
HTH,
Theo van den Bogaard
Minikoektrommel schreef:
testen of je motor wel voldoende lucht krijgt: haal tijdelijk je k&n filter eraf. en laat de motor stationaar met de motorkap dicht een poosje draaien. draait ie net zo beroerd, dan lag het dus niet aan je luchtfilter.
motor loopt niet dus ook niet beroerd maar zonder luchtfilter wil ie ook niet lopen.
Minikoektrommel":bzn90ak3] dat je een tijdje wel kan rijden, heeft te maken met het feit dat water en benzine niet mengen. als het goed is, zou na verloop van tijd het water op je benzine moeten komen drijven. ga je dan toch weer rijden, dan schud het hele zooitje door elkaar en komt dus een mengsel via de benzine toevoer in je motorblok terecht en dan gaat ie stotteren en slaat af.[/quote:bzn90ak3]
dan zou ie nu ook weer even moeten lopen denk ik, na zo'n 20 uur stilstaan
Minikoektrommel":bzn90ak3] heb je de carb gecontroleerd of er wel voldoende olie in het potje zit?[/quote:bzn90ak3]
ja
Minikoektrommel":bzn90ak3] controleer ook ff of de massakabel van je motorblok wel goed verbonden zit en dat er nergens electradraden tegen je blok aan liggen die eventueel kortsluiting kunnen veroorzaken.[/quote:bzn90ak3]
gedaan ook even opgeschuurt en in gespoten met wd40, en en lopen geen draden tegen het blok
Minikoektrommel":bzn90ak3] controleer ook eens of je dynamo voldoende spanning levert en dit ook continue blijft leveren. dit kun je o.a. meten via de + en - polen van je accu. bij grote fluctuaties is hier duidelijk wat aan de hand.[/quote:bzn90ak3]
dit kan niet aangezien het blok dan moet lopen
Minikoektrommel":bzn90ak3] zo gauw kan ik verder ff nix bedenken. in ieder geval suc7 met je mini.
~jw~[/quote:bzn90ak3]
tnx
Theo van den Bogaard":bzn90ak3] gezien dit verhaal, zou ik eens de compressie na gaan meten (dat kan ook helpen je TDC vast te stellen) anders nog een keer helemaal overnieuw je verdeler(kap)/bougiekabels controleren/monteren. [/quote:bzn90ak3]
Denk niet dat het de compressie is aangezien het blok gisteren net zo liep als anders (compressietest is al eens gedaan), maar ik zal proberen zo'n tester te lenen.
In ieder geval erg bedankt voor alle tips en mocht iemand nog iets weten hoor ik dat graag.
das balen... al je oliepeilgecontoleerd? lijkt namelijk op een defecte zuigerveer... wat ook kan is dat een(of meerdere) zuigerveren vastgeplakt zitten (roet/oude olie) aan je zuiger... ik zou idd eerst even de compressie testen, dan weet je wat je basis is!

succes!
en als de compressie goed is, dan zijn de zuigerveren ook goed?
als de compressie goed is, mag je in ieder geval aannemen dat je kleppen nog goed sluiten (daar dacht ik aan bij het verhaal van die 1e tik). Vreemd dat je motor niet meer wil starten als je alleen de bougiekabels hebt losgehad, dus zorg ervoor dat je heel zeker weet dat die in de goede positie gemonteerd zijn. (probeer desnoods een andere - goede - verdeler)
zuigerveren kun je eigenlijk alleen goed controleren door de kop er af te halen ... (en dat zou het startprobleem niet verklaren)
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik heb een nieuwe verdeler en de bougiekabels zitten ook in de goede volgorde.
Maar na een paar keer proberen te starten zijn de bougies nog kurkdroog (= geen mensel in de verbrandingskamer??). De benzinepomp is goed, dus moet er iets in de carburateur verstopt zitten. Ik heb de carb uit elkaar gehaald alleen in het "benzinerecevoir" zat een hele hoop rode aanslag (roest?)dit schoongemaakt en het slangetje naar van het recevoir naar de carb doorgeblazen en gekeken of er benzine door kan stromen, dit werkt. Toen heb ik het hele boeltje teruggezet en hopen dat ie zou startten en... jawel.
Dus rijden, reed prima tot +/- 1 km, toen kom ik weer duwen.
Kan er rotzooi in mijn tank zitten ofzo???
en hoort er niet iets van een benzine filter ergens te zitten?
Update:
, eindelijk.
Weer mijn carburateur uit elkaar gehaald alles schoongemaakt, doorgespoelt, ingevet, etc.
Alles teruggezet en in 1 keer lopen. YES
Maar helaas een benzinelek, dus weer de hele rotzooi uit elkaar, slangetje van de floatchamber goed vastgezet, en weer starten.
En weer in 1 keer lopen, alleen klonk ie wat raar dus meteen maar kleppen gesteld.
Toen de proefrit, 15 km gereden en niet 1 keer hoeven duwen.
Dus succes
Hartstikke bedankt voor alle reacties.
Patrick
en nu natuurlijk gelijk ook een benzinefiltertje gemonteerd?
Opzich wel een goed idee inderdaad.
Zit er standaard geen filter?
Standaard zit er geen benzinefilter in een Mini met carburateur, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad tijdens het rijden.
), loopt ca. 10-20 seconden (alleen met wat gas) en slaat dan af, gooit een hoeveelheid benzine door de overloop. Dan kun je weer gewoon starten en dan slaat 'ie weer af, etc.
Toevallig vandaag wel, maar dat was na het monteren van een andere motor en het terugplaatsen van dezelfde carburateur, die ik opzij gelegd had. Ik denk dat er door het bewegen vuil in de vlotterkamer is losgekomen waardoor de vlotternaald niet meer afsluit.
Symptomen: hij start (dat gelukkig wel
Maar even laten bezinken en morgen nog eens proberen, want een HIF-carb schroef je niet zo makkelijk open als een HS.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.