mijn blokkie gaat er binnenkort uit en nu ben ik aan het denken om hem ook te laten reviseren !!
nu de vraag aan jullie
is dit al nodig bij 95000 km en een bouwjaar van 91
(wel wat olie spatjes op de koffer klep na het rijden en wat olie lekken ,maar dat doen ze BIJNA allemaal)
en of ik het een 1000 moet laten en gelijk een stage 1 er op ,of even verder kijken voor een ander blokkie evt 1300 , maar daar moet ik dan wel weer wat voor aanpassen denk ik
ik zit met mijn handen in mijn haar (BIJNA DAN)
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven
bvd
grtzz dennis
Zolang die noggoed loopt en het bij een "beetje" olie blijft zou ik er niets (bijzonders) aan doen.
Want weet waar je aan begint bij een motorrevisie. Wat wil je??? En wat mag het kosten???
Een revisie is niet goedkoop!!! Ik spreek (helaas) uit ervaring, maar nu loopt het blokje dan ook wel weer erg lekker :)" title="Evil" />
Doe er je ding mee......
Groeten
Of een motor op is merk je heel goed: als hij stevig olie gaat gebruiken. Op het laatst gebruikte mijn Mini iets van een liter per 6-700 km. Toen vond ik het welletjes. Doet hij dat niet, dan is er geen enkele aanleiding tot revisie. 95000 is op zich niet veel voor een Mini-motor. Als hij op anderhalf keer zoveel zit zou het misschien het overwegen waard worden. Het is alleen even de vraag of het echt wel 95000 is, en niet stiekem met een 1 ervoor. 95000 km sinds 1991 betekent dik 7000 km per jaar. Is niet heel veel, maar het zou kunnen.
het motortje lekte best wel wat olie na een dag ongeveer een plasje van 10 cm (vloeit wel uit natuurlijk) dus ik kon nouwelijks controleren of hij veel olie gebruikte
wel was het me opgevallen dat er op de kofferbakklep VEEL olie spatjes zaten !!!!!
grtzz dennis
Is dat olie, of roet?
Hallo
Het kan inderdaad ook roet zijn zoals eelke zegt.Eventueel verdund met water dat in je uitlaat condenseerd (of regent) De lekkage is waarschijnlijk een van de keeringen en dat is makkelijk op te lossen.Als je echt wat sneller wil en bv de kop wil gaan vervangen door een snellere dan zou ik wel voor revisie gaan Ivm Km stand.Je hebt namelijk kans dat het olieverbruik wat omhoog gaat als je de kop demonteerd.Dit door het zogenaamde ZETTEN van het blok.Zoals al gezegt : denk goed na wat je ermee wil en neem dan pas een beslissing want moterrevisie is IDD niet goedkoop.
Succes stephan
of het olie of roet was weet ik niet maar het ging er al niet meer vanaf
en er komt ook een stage 1 pakketje op dus word het dan toch maar reviseren denk
heb hier in de regio een goed (gehoord van andere)plek om dat te laten doen
was ongeveer 1200 euro met alles er weer terug in !!
grtzzz dennis
Stage 1 is toch zonder de kop?? Dan hoef je dus niet perse te reviseren.
Ook vindt ik 1200 euro redelijk wat geld maar ja ik doe dan zelf ook altijd de demontage en montage zelf. Kun je precies vertellen wat er allemaal voor dat geld gedaan wordt?
Groeten stephan
wat is dan ongeveer de prijs als je zelf demonteert en monteert !!
want ik ga ook mijn blok zelf (met hulp van maarten) demonteren en monteren (uit en in de auto dan)het blok hellemaal uitelkaar halen dat kan ik niet ik ben maar een timmerman en geen automoteur!!
is dan die 1200 heel veel geld
ik hoor het wel
grtzz dennis
Ik heb geen ID wat ze allemaal van plan zijn voor dat geld? Als ze alleen nieuwe zuigerveren monteren is het duur. Doen ze daarentegen ook de lagers de zuigers zelf vervangen en de kop reviseren dan zou het nog gaan.
mijn blokkie gaat er binnenkort uit en nu ben ik aan het denken om hem ook te laten reviseren !!
nu de vraag aan jullie
is dit al nodig bij 95000 km en een bouwjaar van 91
(wel wat olie spatjes op de koffer klep na het rijden en wat olie lekken ,maar dat doen ze BIJNA allemaal)
en of ik het een 1000 moet laten en gelijk een stage 1 er op ,of even verder kijken voor een ander blokkie evt 1300 , maar daar moet ik dan wel weer wat voor aanpassen denk ik
ik zit met mijn handen in mijn haar (BIJNA DAN)
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven
bvd
grtzz dennis
Zolang die noggoed loopt en het bij een "beetje" olie blijft zou ik er niets (bijzonders) aan doen.
:)" title="Evil" />
Want weet waar je aan begint bij een motorrevisie. Wat wil je??? En wat mag het kosten???
Een revisie is niet goedkoop!!! Ik spreek (helaas) uit ervaring, maar nu loopt het blokje dan ook wel weer erg lekker
Doe er je ding mee......
Groeten
Of een motor op is merk je heel goed: als hij stevig olie gaat gebruiken. Op het laatst gebruikte mijn Mini iets van een liter per 6-700 km. Toen vond ik het welletjes. Doet hij dat niet, dan is er geen enkele aanleiding tot revisie. 95000 is op zich niet veel voor een Mini-motor. Als hij op anderhalf keer zoveel zit zou het misschien het overwegen waard worden. Het is alleen even de vraag of het echt wel 95000 is, en niet stiekem met een 1 ervoor. 95000 km sinds 1991 betekent dik 7000 km per jaar. Is niet heel veel, maar het zou kunnen.
het motortje lekte best wel wat olie na een dag ongeveer een plasje van 10 cm (vloeit wel uit natuurlijk) dus ik kon nouwelijks controleren of hij veel olie gebruikte
wel was het me opgevallen dat er op de kofferbakklep VEEL olie spatjes zaten !!!!!
grtzz dennis
Is dat olie, of roet?
Hallo
Het kan inderdaad ook roet zijn zoals eelke zegt.Eventueel verdund met water dat in je uitlaat condenseerd (of regent) De lekkage is waarschijnlijk een van de keeringen en dat is makkelijk op te lossen.Als je echt wat sneller wil en bv de kop wil gaan vervangen door een snellere dan zou ik wel voor revisie gaan Ivm Km stand.Je hebt namelijk kans dat het olieverbruik wat omhoog gaat als je de kop demonteerd.Dit door het zogenaamde ZETTEN van het blok.Zoals al gezegt : denk goed na wat je ermee wil en neem dan pas een beslissing want moterrevisie is IDD niet goedkoop.
Succes stephan
of het olie of roet was weet ik niet maar het ging er al niet meer vanaf
en er komt ook een stage 1 pakketje op dus word het dan toch maar reviseren denk
heb hier in de regio een goed (gehoord van andere)plek om dat te laten doen
was ongeveer 1200 euro met alles er weer terug in !!
grtzzz dennis
Stage 1 is toch zonder de kop?? Dan hoef je dus niet perse te reviseren.
Ook vindt ik 1200 euro redelijk wat geld maar ja ik doe dan zelf ook altijd de demontage en montage zelf. Kun je precies vertellen wat er allemaal voor dat geld gedaan wordt?
Groeten stephan
wat is dan ongeveer de prijs als je zelf demonteert en monteert !!
want ik ga ook mijn blok zelf (met hulp van maarten) demonteren en monteren (uit en in de auto dan)het blok hellemaal uitelkaar halen dat kan ik niet ik ben maar een timmerman en geen automoteur!!
is dan die 1200 heel veel geld
ik hoor het wel
grtzz dennis
Ik heb geen ID wat ze allemaal van plan zijn voor dat geld? Als ze alleen nieuwe zuigerveren monteren is het duur.
Doen ze daarentegen ook de lagers de zuigers zelf vervangen en de kop reviseren dan zou het nog gaan.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.