**##$$@%^, nog niet door de APK heen. Vanavond dus weer wat te doen. Even een vraag:
- Hoe stel ik mijn CO2 uitstoot af. Ik neem aan door de carberateur zuiniger af te stellen?!?
- Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
- Moet een accubeugel standaard zijn of mag dat ook een home made zijn?? Als de accu maar vast zit toch??
accubeugel mag homemade zijn. Ik heb zelf gewoon een draadeind over de accu heen. Hij mag van de apk niet los staan.
Hoesjes om de high lows, flink wat vet rondom smeren werkte bij mij prima om door de apk te komen.
Maar zoals altijd, als de keurmeester een beetje een verkeerde bui heeft kan hij je mini natuurlijk altijd tot de grond toe afbranden
Klopt, en dat is ook gebeurt. Heb hem bij een beun de haas gebracht. Doe ik ook nooit meer. Geen verstand van Mini's. Woensdag maar naar Mini Only in Den Haag. Daar heb ik altijd goede ervaring mee gehad. Die gaat ook niet zeuren om een beetje meer of minder CO2 uitstoot.
hoera voor dennis
maar hij zegt wel ho als je niet kan remmen
- Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
[/quote]
Nee hoeft niet...is geen apk afkeur...wel de hoesjes om je ball joints van je stuurstang.
Erik
Erik van der Maat schreef: - Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
Nee hoeft niet...is geen apk afkeur...wel de hoesjes om je ball joints van je stuurstang.
Erik[/quote]
Een APK-keurmeester kan zich hier beroepen op : Af deling "keuringseisen" Artikel 5.2.28. punt 2.
De onderdelen van het veersysteem .................. en moeten deugdelijk zijn bevestigd.
Dat wil dus zeggen dat die hoesjes vast moeten zitten. Als ze er niet zitten behoeven ze ook niet vast te zitten(slim hè), maar dan mag de kogel niet door roest zijn aangetast.
Over dat afkraken: Het APK-regelement laat bijna geen gaatjes over voor afkraken. Ook in dit geval geld dat.
Wat ik overigens wel flauw vind, is dat hij niet even het CO wil afregelen. CO2 mag je zoveel hebben als dat je wilt, CO niet, dat is al naar gelang van bouwjaar en Milieucalssificatie vastgelegd in de Keuringeisen 5.2.11.
CO is ook het geen dat ik bedoelde. Sorry voor het misverstand.
En je accu mag in principe ook vast zitten met je kap en elastiek! Maar is maar net wat de keurmeester daarvan vind...
Ook hier geldt: Deugdelijk bevestigd.
Ik merk dat keuringen bij iedereen steeds strenger worden en echt niet alleen bij minis. Ze doen tegenwoordig steeds meer steekproeven bij de apk keurstations. Het is dus veel te risicovol voor een garagehouder om dingen door de vingers te zien. Het was eerst schijnbaar zo dat ze na 4 uur geen steekproeven meer konden nemen. Dat werd misbruikt doordat veel garages alles na 4 uur af deden melden. En dat lukt nu niet meer......
Altans, dit is een verhaal wat ik al bij meerdere garages heb gehoord. Maar het kan idd wel eens ooit zijn dat je echt een zeikerd tussen heb zitten.
De steekproefcontroleurs werken in 2 shifts.
Het is mogelijk om ze om 18.30 uur nog over de vloer te krijgen.
Het voertuig dat aan een steekproef onderhevig is dient namelijk anderhalf uur lang, na afmelding, beschikbaar te zijn.
Dat idee kreeg ik ook. Volgens mij is het geen 3 % meer die een steekproef krijgt.
G-Bee schreef: Dat idee kreeg ik ook. Volgens mij is het geen 3 % meer die een steekproef krijgt.
Het aantal steekproeven is ook afhankelijk van de keurmeester. Als een keurmeester nooit strafpunten krijgt, dan krijgt hij als een soort beloning daarvoor minder steekproeven.
Naar een station gaan die vaker met mini's te maken heeft kan wel wat schelen volgens mij. Dat CO is inderdaad lullig, dat is een paar seconden werk. Bij mijn apk station zeggen ze alleen dat ie hoog is. Als ze hem naar beneden draaien, draai ik hem een minuut later weer naar boven...
Morgen gaat hij naar Dennis. Komt het allemaal goed. Misschien kan hij de laatste dingetjes oplossen en dan mag ik morgen eindelijk weer in mijn Mini rijden. Vanavond ook al stiekem gedaan om te tanken. Foei!!!
Olé, ik mag mijn lieve beestje vanmiddag ophalen. Eindelijk kan ik er weer in rijden.
**##$$@%^, nog niet door de APK heen. Vanavond dus weer wat te doen. Even een vraag:
- Hoe stel ik mijn CO2 uitstoot af. Ik neem aan door de carberateur zuiniger af te stellen?!?
- Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
- Moet een accubeugel standaard zijn of mag dat ook een home made zijn?? Als de accu maar vast zit toch??
accubeugel mag homemade zijn. Ik heb zelf gewoon een draadeind over de accu heen. Hij mag van de apk niet los staan.
werkte bij mij prima om door de apk te komen.

Hoesjes om de high lows, flink wat vet rondom smeren
Maar zoals altijd, als de keurmeester een beetje een verkeerde bui heeft kan hij je mini natuurlijk altijd tot de grond toe afbranden
Klopt, en dat is ook gebeurt. Heb hem bij een beun de haas gebracht. Doe ik ook nooit meer. Geen verstand van Mini's. Woensdag maar naar Mini Only in Den Haag. Daar heb ik altijd goede ervaring mee gehad. Die gaat ook niet zeuren om een beetje meer of minder CO2 uitstoot.
hoera voor dennis

maar hij zegt wel ho als je niet kan remmen
- Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
[/quote]
Nee hoeft niet...is geen apk afkeur...wel de hoesjes om je ball joints van je stuurstang.
Erik
Erik van der Maat schreef:
- Moeten de hoesjes welke onder aan de high-lows zitten goed aansluiten?
Nee hoeft niet...is geen apk afkeur...wel de hoesjes om je ball joints van je stuurstang.
Erik[/quote]
Een APK-keurmeester kan zich hier beroepen op : Af deling "keuringseisen" Artikel 5.2.28. punt 2.
De onderdelen van het veersysteem .................. en moeten deugdelijk zijn bevestigd.
Dat wil dus zeggen dat die hoesjes vast moeten zitten. Als ze er niet zitten behoeven ze ook niet vast te zitten(slim hè), maar dan mag de kogel niet door roest zijn aangetast.
Over dat afkraken: Het APK-regelement laat bijna geen gaatjes over voor afkraken. Ook in dit geval geld dat.
Wat ik overigens wel flauw vind, is dat hij niet even het CO wil afregelen. CO2 mag je zoveel hebben als dat je wilt, CO niet, dat is al naar gelang van bouwjaar en Milieucalssificatie vastgelegd in de Keuringeisen 5.2.11.
CO is ook het geen dat ik bedoelde. Sorry voor het misverstand.
En je accu mag in principe ook vast zitten met je kap en elastiek! Maar is maar net wat de keurmeester daarvan vind...
Ook hier geldt: Deugdelijk bevestigd.
Ik merk dat keuringen bij iedereen steeds strenger worden en echt niet alleen bij minis. Ze doen tegenwoordig steeds meer steekproeven bij de apk keurstations. Het is dus veel te risicovol voor een garagehouder om dingen door de vingers te zien. Het was eerst schijnbaar zo dat ze na 4 uur geen steekproeven meer konden nemen. Dat werd misbruikt doordat veel garages alles na 4 uur af deden melden. En dat lukt nu niet meer......
Altans, dit is een verhaal wat ik al bij meerdere garages heb gehoord. Maar het kan idd wel eens ooit zijn dat je echt een zeikerd tussen heb zitten.
De steekproefcontroleurs werken in 2 shifts.
Het is mogelijk om ze om 18.30 uur nog over de vloer te krijgen.
Het voertuig dat aan een steekproef onderhevig is dient namelijk anderhalf uur lang, na afmelding, beschikbaar te zijn.
Dat idee kreeg ik ook.
Volgens mij is het geen 3 % meer die een steekproef krijgt.
G-Bee schreef:
Volgens mij is het geen 3 % meer die een steekproef krijgt.
Dat idee kreeg ik ook.
Het aantal steekproeven is ook afhankelijk van de keurmeester. Als een keurmeester nooit strafpunten krijgt, dan krijgt hij als een soort beloning daarvoor minder steekproeven.
Naar een station gaan die vaker met mini's te maken heeft kan wel wat schelen volgens mij. Dat CO is inderdaad lullig, dat is een paar seconden werk. Bij mijn apk station zeggen ze alleen dat ie hoog is. Als ze hem naar beneden draaien, draai ik hem een minuut later weer naar boven...
Morgen gaat hij naar Dennis. Komt het allemaal goed. Misschien kan hij de laatste dingetjes oplossen en dan mag ik morgen eindelijk weer in mijn Mini rijden. Vanavond ook al stiekem gedaan om te tanken. Foei!!!
Olé, ik mag mijn lieve beestje vanmiddag ophalen. Eindelijk kan ik er weer in rijden.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.