Voor de 16-kleppen freaks, deze schijnt goed te passen.

Zaterdag 13 november 2004
Zaterdag 13 november 2004

Ik heb het zelf niet gepobeert, maar ik heb het blokje eens op de sloop bekeken nadat ik de gelinkte site had gevonden. Wellicht iets voor 16V wannabees?

link

Ik geloof zelfs dat dit motortype als motorfietsblok ontwikkeld is, toeren vind'tie heerlijk en 130pk met een 5-bak is standaard. Wie durft?

leuk gebouwd !!
maar ik denk dat het net zoveel werk is
als de inbouw van een honda blok
als ik dat subframe en het schutbord bekijk.

dan vindt ik deze ombouw nog het leukst
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html
met een versnellingsbak van een princess
dat schijnt bijna zo in een mini subframe
te passen.

tjah..

het mooie van de suz is dat hij minder weegt dan een A series.. ergo je kan nog de bocht om.

moet je met die v8 niet proberen.

Over die conversie met die Swift motor heeft ook wel eens een artikel gestaan in minimagazine of miniworld. Weet niet meer welke, want het was al een tijd geleden.

Zaterdag 13 november 2004

Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.

Ik bedoel die 3 cillinder turbo blok, 1000cc en 100pk.
Dump-valve er op, en het is net of een impreza je tegemoet komt :)" title="Evil" /> .

Zaterdag 13 november 2004

Hier nog eentje die een Swift heeft ingebouwd, inclusief uitgebreid verslag;

link

"In the wet I can pull 110kph burnout’s ".



:o

CMC
Zondag 14 november 2004

Wiebe schreef:
Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.


Hmmm...
M'n moeder heeft vandaag zo'n ding gekocht. Even opgezocht wat daarin zit: 1.3 i 16 klepper, 90 pk bij 6500 rpm. Voor de gein toch eens meten of dat gaat passen :)
Eindelijk een stukje gereden. In de bochten gaat het wat wankel, maar rechtdoor wil het wel vooruit (en dat voor een boodschappenblikje). Het rode gebied begint bij 7 krpm (onderin de toeren doet 'ie niet veel). De bak is een beetje close ratio: in z'n 5 rijd je ca. 3300 rpm bij 1000/4000 bij 120. Net als in de Mini dus :)

Zondag 14 november 2004

CMC schreef:
Wiebe":26ahfrxq]Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.


Hmmm...
M'n moeder heeft vandaag zo'n ding gekocht. Even opgezocht wat daarin zit: 1.3 i 16 klepper, 90 pk bij 6500 rpm. Voor de gein toch eens meten of dat gaat passen :)[/quote:26ahfrxq]

Zal je moeder leuk vinden als ze ineens een groot gapend gat ziet onder de motorkap (als ze daar uberhaupt gaat kijken als de auto niet wil starten ;))

Zondag 14 november 2004

Als ik ooit tijd, moeite en geld een motor conversie ga steken. dan wordt het dus gewoon een Honda Vtec. Een maat van mij rijd in een civic Vtec, 160 Pk en doorhalen tot de 8500 toeren, ongelooflijk gaaf.

En nu 280.000 km, terwijl het ook nog een ingevoerd exemplaar is uit duitsland en de vorige eigenaar heeft bezuinig op het onderhoud, dus de betouwbaarheid van honda geloof ik ook wel.

kijk dit vind ik leuk.

ik rij zelf een swift gti en mijn zusje rijd in een mini .
dus ik kwam net van school 22.00 :r en las dit dus heb bijde auto's naats elkaar gezet en is even gekeken, maar dat valt nog tegen zag ik wel weer tenminste bij mijn motor de swift gti is er met (voor zo ver ik weet) met 2 type's motor ik heb de laatste en deze heeft een wat groter inlaatspruitstuk maar alles kan natuurlijk maar ik ben het er mee eens dat een inbouw van zo'n blokje ongeveer net zoveel werk kost als een crx of opel motor maar ja aangezien ik bij suzuki werk bied dit wel mogelijk heden ik zal het morgen is in de groep gooien kijken wat mijn collega die geracet heeft met mini's en er 1 gebouwt heeft met de motor achterin er van zegt ben benieuwt

groeten jj

Dit forum over 16v-mini's kwam ik toevallig tegen, lijkt me wel intressant voor jullie:
link

Wiebe schreef:
Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.

Ik bedoel die 3 cillinder turbo blok, 1000cc en 100pk.
Dump-valve er op, en het is net of een impreza je tegemoet komt :)" title="Evil" /> .



Allen een Ipreza NIEST echt en een charade snuit voorzichtig zijn neus ! :D

Dinsdag 16 november 2004

Gaat om het idee :P , begon een beetje te dagdromen ;) .

SirYun schreef:
tjah..

het mooie van de suz is dat hij minder weegt dan een A series.. ergo je kan nog de bocht om.

moet je met die v8 niet proberen.



En on topic een V8 is ook een minimaal 16 klepper

Ik dacht aan een wankel gister uit een mazda.
Past met gemak , is kleiner dan een mini-blok.
Da's helemaal bruut.
Alleen zijn er in Nederland maar bar weinig die er wat van weten en revisie-bedrijven doen meteen de deuren op slot als je er 1 brengt en dan MOET je weer naar Maaaaa...zzzzzz...daaaaa (klinkt net zoals het optrekt!!).
Toch is de grootste auto-club in noord Zuid-Amerika (Antillen) die met wankels.
Neem b.v. die rx-7 (niet de laatste modellen) , van rond de 200PK bij 8000 rpm.
Zie linkje : http://www.monito.com/wankel/engines.html
Greetz , Jeroen2 :D

Woensdag 17 november 2004

prutser schreef:
Wiebe":2dfci56t]Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.

Ik bedoel die 3 cillinder turbo blok, 1000cc en 100pk.
Dump-valve er op, en het is net of een impreza je tegemoet komt :)" title="Evil" /> .



Allen een Ipreza NIEST echt en een charade snuit voorzichtig zijn neus ! :D[/quote:2dfci56t]

Ach, als het geluid echt het belangrijke is:
link
Ik krijg echt tranen in mijn ogen ervan. Zowel van het lachen als van het huilen....

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaahhahahaha

Rolling Over Floor Laughing!!!

My god dit is echt een heeeel sneu ding :+)

Woensdag 17 november 2004

Past hij ook op een fiets :P .

Woensdag 17 november 2004

Wiebe schreef:
Past hij ook op een fiets



Uh, in de uitlaat van je fiets?!?

Woensdag 17 november 2004

Sorry, had niet gelezen dat het in je uitlaat geplaatst moest worden |:( .

Woensdag 17 november 2004

jeroen2 schreef:
Ik dacht aan een wankel gister uit een mazda.
Past met gemak , is kleiner dan een mini-blok.
Da's helemaal bruut.




Heb ik ook al eens aan gedacht; zo'n blok van een RX8 ofzo.
Supercompact, superlicht maar toch een hoop grunt.

Check it out;
SPECIFICATIES 1.3 RENESIS HP M6
Motortype Renesis rotatie motor
Cilinderinhoud 2x 654 cm3
Vermogen 231 pk
Max. koppel 211 Nm bij 5.500 t.p.m.

Daarmee rij je elke VTEC-conversie het snot voor de ogen ;)

Da's toch de turbo-versie??
Kost ook maar een slordige 8K Euri.
Die ik bedoel heb je al voor een 1.5K , da's nog te doen.
En dat is kompleet met bak.
Ga je meer BHP's in je mini zetten dan 200 , dan trek je n'm kapot en moet er quadratisch veel verstevigingen en shit op!!
Nee , zo'n kleintje van 200 is al bruut genoeg.
Greetz , Jeroen2 :D

Heeft iemand er al eens over gedacht om een motor van een motorfiets in te bouwen?
Een leuk blokje van een R1 met 170 pk-tjes is toch ook wel grappig! Dan nog maar niet te spreken over de close ratio versnellingsbak met 6 versnellingen!!

Dit soort motoren wordt vaak ingebouwd bij kitcars. Westfield levert dit: link

Donderdag 18 november 2004

Wiebe schreef:
Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.

Ik bedoel die 3 cillinder turbo blok, 1000cc en 100pk.




Ik heb weleens een keer iets gelezen over een 3-cilinder charade blok in een mini. Ik zou het zelf niet doen, want dan moet hij eerst weer naar de RDW omdat het aantal cilinders in de auto niet overeen komt met het aantal op het kentekenbewijs.
Ook vind ik het geluid van een 3-cilinder nergens naar klinken(ik hoor het nu al enkele dagen aan, maar het motiveert wel om flink door te werken aan de Mini.

Hoi allemaal.

Ja leuk he dat swift blokje. Inbouwen is toch een groter probleem dan het lijkt. Tenminste de keren dat ik ermee bezig ben geweest heeft mij meerdere malen doen besluiten het niet te doen. En dan toch wel weer. Ach sommigen kennen dit verhaal. Wat over het swift blokje. 2 verschillende types mark1 en een mark2 grootste veschil zit 'm in de bevestiging van het blok die iets anders is. PK's geen verschil standaard 101 ofzo. Alleen de electronica is bij de mark2 engine iets anders engine nummer g13b als ik het goed heb. Op het oog past hij perfect totdat je de versnellingsbak en alles naast elkaar ziet en dat is dus net zoals een opel en crx blok erg breed. Voordeel wisselbak is redelijk eenvoudig te vervangen hierdoor. Mijn project gaat in de toekomst zeker verder maar niet in een gewone mini. Misschien bij de tweede clubspecials op zandvoort de eerste proef rit. Tenminste dat is de bedoeling en planning. Maar dat zei ik 4 jaar geleden ook al. HEb al wel een klein probleempje kunnen oplossen en dat is het subframe. Heb een hele leuke gevonden waar het allemaal inpast of er heel goed uitziet dat het erin past. Maar daar hou ik jullie nog wel mee op de hoogte.

Groetjes Roald. Die het hele swift werkplaatshandboek heeft van de mark 1 en mark 2 en alle updates. En dan bedoel ik niet die van haynes. En dat scheelt een boel met het uitzoeken van de kabelboom.

Zo'n westfield stond laatst te koop voor 28K Euri.
Je mag alleen hier niet met de vleugel op de achterkant de weg op :'( :'( , zonder wel.
Volgens mij staat dit ding ook op de 3de plaats bij Jeremy van Topgear door de Stig gereden natuurlijk!!
Echt niet slecht als je bedenkt dat het nog geen 10de kost van de auto's op de eerste 10 plaatsen!!
Greetz , Jeroen2 :D

Donderdag 18 november 2004

link

Mini met RX-7 motor
Mini met Peugeot 1.9 GTi motor
Mini met Toyota 4AGE motor

link

En nog een paar meer.

Donderdag 18 november 2004

[/url]

Je kunt natuurlijk je blok ook 90 graden draaien. Is ook weer eens wat anders.

Donderdag 18 november 2004

lol, maar die 90 graden draai is zo te zien nodig voor een supercharger die erop zit?

btw, @ Sjimmie: er is al een ander toppic over motermotorblokken in Mini's, ff zoeken.

Vrijdag 19 november 2004

marc26 schreef:

Mini met RX-7 motor




Wel een lutser dat ie daar een 62-er Cooper S voor heeft gebruikt!
Had ie niet mama's boodschappen Mayfair kunnen pakken?

Maar toch... een kewl projektje!

Ik vraag me af als je al die PK's op die kleine voorwieletjes steekt, schuift de mini dan niet gewoon weg als je hem vloert ? en welke remmen kan je gebruiken in die kleine wielen?

euhhhhhh......elektromagnetische remmen?
Schijnt goed te werken bij treinen die harder dan 300 km/uur rijden...... :P

Ik zou ook graag later een iets snellere motor hebben maar zie het nie direct zitten om de hele ombouw te doen naar VTEC , gewoon bij de A+ blijven denk ik , ook veel minder miserie met keuring dan in belgie :( . Ik zou eerder de 1293 cc met dubbele su of weber steken dan een VTEC

CMC schreef:
Wiebe":31vw9s2n]Waar ik laatst aan dacht is, of er ook mensen zijn die een charade blok in een mini hebben gelepelt.

[/quote:31vw9s2n]
Hmmm...
M'n moeder heeft vandaag zo'n ding gekocht. Even opgezocht wat daarin zit: 1.3 i 16 klepper, 90 pk bij 6500 rpm. Voor de gein toch eens meten of dat gaat passen :)

DIT PAST.
kijk maar
link

Donderdag 15 september 2005

Dan weet je wat je te doen staat. :P
Natuurlijk wel ff wachten tot je moeder niet in de buurt is.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.