Ik heb een probleem namelijk als ik moet remmen bijvoorbeeld bij een stoplicht kan ik mijn pedaal helemaal in trappen en slippen de wielen zelfs nog niet ik moet dan 2 keer pompen voordat het pedaal egt weer bovenaan staan en dat ik weer druk heb.
Kan iemand mij helpen tog wel lastig als ik plosteling moet remmen en ik moet nog 2 keer pompen da haal ik niet .
Remmen al eens ontlucht?
of de achterremmen stellen, en mocht je voor trommelremmen hebben dan ook voor .
Mocht dat niet baten ben ik bang dat je hoofdremcilinder naar de eeuwige jachtvelden is(been there, had it...)
Remcilindertjes kapot? Lekkage remolie? te weinig remolie? ontluchten?
succes ermee!!
Had je de zoekfunctie al eens gebruikt?
(anders, zie onder andere: link
Zo nu zijn alle opties wel gemeld en kan het probleem opgelost worden.
Kan het ook met mijn hoofdremcilinder te maken hebben dat de CUPS ofzo niet meer goed zijn.
Idd lekt mijn links achter cilinder wel een klein beetje kan dit het probleen zijn dat ik dan egt geen druk meer heb of moet het dan iets anders zijn.
Idd lekt mijn links achter cilinder wel een klein beetje kan dit het probleen zijn dat ik dan egt geen druk meer heb of moet het dan iets anders zijn.
vervangen! hoogstwaarschijnlijk heb je het probleem hier te pakken.
cheers,
Wouter
Oké daar zal ik is mee beginnen moet ik dan heel zoon cilinder vervangen of zijn er revisisetjes voor verkrijgbaar?
bij ko leleiveld kost een remcilindertje rond de 25 euro... hij zit in waalre...
revisie kan, maar voor die paar centen zou ik niet moeilijk gaan doen... belangrijk is ook dat door je lekke remcilinder je remvoeringen doordrenkt zijn met remolie, dus die moeten ook vernieuwd worden...
ikzelf vernieuw altijd beide cilinders + voeringen en uit gemak bij montage het achterste stukje remleiding. remleiding kan je laten maken bij de turck op de hastelweg. [size=75:9idlpxkg]en voor de rest van nl: de Turck is een bedrijf in eindhoven, het heet echt zo... [/size:9idlpxkg]
als er een kleine lekkage is, hoeven de voeringen niet doordrenkt te zijn. Je moet het gewoon even open maken en zien. In ieder geval goed schoonmaken met remmenreiniger en je bent "all set".
Er zijn geloof ik wel revisiesetjes verkrijgbaar, maar ik zou gewoon vervangen. Er zit vaak toch al roestigheid in de cilinder die de nieuwe rubbertjes binnen de kortste keren weer door hebben.
Cheers,
Wouter
Yesss kheb et probleen gevonden de schijf zat idd los ik heb hem nu aangedraait en hij remt weer als de beste bedankt mense
maar je hebt maar 1 probleem opgelost Vervang nog wel die lekkende cilinder, het zijn je REMMMEN!
ik zit nu al een tijdje met het vervelende probleem, ik krijg maar niet genoeg druk op mijn remmen,
ik moet altijd 2x pompen vooraleer mijn mini een beetje remt,
heb al enorm veel ontlucht, langs de remmen de vloeistof ingespoten,......
dus lucht zit er in ieder geval niet meer op (ook na de 2de of 3de maal pompen zit hij vast, dus niet verder indrukken, wat ook wijst op geen lucht)
iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
en hoe kan ik ontdekken als hij voor/achter of links/rechts remt?
mvg
toom
voorkant van de grond, iemand in de auto op de rem laten trappen, kijken of je ze kan draaien en dan hetzelfde met de achterkant.
ik heb het ook gehad en toen zat een remschoen achter er verkeerd in.
meteen de remcilinders en de remschoenen maar vervangen.
en toen was het weer goed.
Toom, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
sorry, dubbelpost en kon niet verwijderen...
remschoenen zitten erin zoals het hoort,
remmen zijn volledig ontlucht(nogmaals gedaan vandaag)
nieuw remcilinder vanachter(die lekte)
andere zijn nog in orde,
nieuwe hoofdremcilinder
en toch moet ik 2x pompen
ik zie wel net dat het links/rechts is mijn remcircuit.
is dit mogelijk om dit voor/achter te maken door gewoon 2 leidingen te verwisselen of is dat prutsen?
mvg
toom
(ps, zag net bij het ontluchten: achteraan pomp hij veeel vloeistof eruit bij 1 maal pompen, vooraan pompt hij verdacht weinig vloeistof bij 1x pompen...)
hier iets mee te maken?
mvg
toom
vandaar dat ik 3 mailtjes tegelijk over dit onderwerp kreeg en eentje iets later:P
vooraan pompt hij verdacht weinig vloeistof bij 1x pompen...)
hier iets mee te maken?
misschien tijd om de flexibele slang(en) te vernieuwen (bij ouderdom willen ze nog wel eens dicht gaan zitten en/of als een klep gaan werken)
succes,
Theo van den Bogaard
merci,
voorlopig is het goed
hij remt nu zeer goed, maar dat duurt maar een dag of 2... nog al gehad.
ontluchten en remmen eens schuren+bijregelen en 2 dagen remt hij goed...
toch eens kijken achter schijfkitje
ik heb het volgende probleem met mijn remmen,
als ik stil sta dan heb ik goede remdruk pendaal voelt goed en stevig aan
heb alles goed ontlucht
maar als ik me motor start dan verlies ik al mijn remdruk!
ik heb een systeem met rem bekrachtiger en die nzit met een slang aangesloten op mijn inlaatspruitstuk, ik denk dat er daar iets mis gaat!
ik hoop dat iemand kan helpen?
gr
Richard
Bedoel je dat als je eenmaal rijdt, dat dan de remdruk ook weg is?
Of is het alleen bij het starten.
Dus:
voet op de rem -> starten met voet op rempedaal -> pedaal kun je dan verder intrappen, zo ja: is correct, dus niks mis mee.
idd als ik rijd!
Remcilindertjes achter al nagekeken?
Kunnen best lek zijn.
Heb je al nieuwe remvloeistof erin gedaan?
Om de twee jaar moet de remvloeistof vervangen worden.
heb overal compleet nieuwe remerij in zitten ook nieuwe leidingen!
lijkt me sterk dat die nu al kapot zijn!
hij staat al een maand op de zelfde plek met vloeistof in de leidingen maar heb nergens een lekage kunnen ontdeken
kan het niet zijn dat me rembekrachtiger niet meer goed is? die is namelijk niet vervangen!
Ik heb een probleem namelijk als ik moet remmen bijvoorbeeld bij een stoplicht kan ik mijn pedaal helemaal in trappen en slippen de wielen zelfs nog niet ik moet dan 2 keer pompen voordat het pedaal egt weer bovenaan staan en dat ik weer druk heb.
.
Kan iemand mij helpen tog wel lastig als ik plosteling moet remmen en ik moet nog 2 keer pompen da haal ik niet
Remmen al eens ontlucht?
of de achterremmen stellen, en mocht je voor trommelremmen hebben dan ook voor
.
Mocht dat niet baten ben ik bang dat je hoofdremcilinder naar de eeuwige jachtvelden is(been there, had it...)
Remcilindertjes kapot? Lekkage remolie? te weinig remolie? ontluchten?
succes ermee!!
Had je de zoekfunctie al eens gebruikt?
(anders, zie onder andere:
link
link)
Zo nu zijn alle opties wel gemeld en kan het probleem opgelost worden.
Kan het ook met mijn hoofdremcilinder te maken hebben dat de CUPS ofzo niet meer goed zijn.
Idd lekt mijn links achter cilinder wel een klein beetje kan dit het probleen zijn dat ik dan egt geen druk meer heb of moet het dan iets anders zijn.
Idd lekt mijn links achter cilinder wel een klein beetje kan dit het probleen zijn dat ik dan egt geen druk meer heb of moet het dan iets anders zijn.
vervangen! hoogstwaarschijnlijk heb je het probleem hier te pakken.
cheers,
Wouter
Oké daar zal ik is mee beginnen moet ik dan heel zoon cilinder vervangen of zijn er revisisetjes voor verkrijgbaar?
bij ko leleiveld kost een remcilindertje rond de 25 euro... hij zit in waalre...
[/size:9idlpxkg]
revisie kan, maar voor die paar centen zou ik niet moeilijk gaan doen... belangrijk is ook dat door je lekke remcilinder je remvoeringen doordrenkt zijn met remolie, dus die moeten ook vernieuwd worden...
ikzelf vernieuw altijd beide cilinders + voeringen en uit gemak bij montage het achterste stukje remleiding. remleiding kan je laten maken bij de turck op de hastelweg. [size=75:9idlpxkg]en voor de rest van nl: de Turck is een bedrijf in eindhoven, het heet echt zo...
als er een kleine lekkage is, hoeven de voeringen niet doordrenkt te zijn. Je moet het gewoon even open maken en zien. In ieder geval goed schoonmaken met remmenreiniger en je bent "all set".
Er zijn geloof ik wel revisiesetjes verkrijgbaar, maar ik zou gewoon vervangen. Er zit vaak toch al roestigheid in de cilinder die de nieuwe rubbertjes binnen de kortste keren weer door hebben.
Cheers,
Wouter
Yesss kheb et probleen gevonden de schijf zat idd los ik heb hem nu aangedraait en hij remt weer als de beste
bedankt mense 
maar je hebt maar 1 probleem opgelost
Vervang nog wel die lekkende cilinder, het zijn je REMMMEN!
cheers,
Wouter
[size=75:30dvvrfd][Topics samengevoegd - Crispy][/size:30dvvrfd]
yipz,
ik zit nu al een tijdje met het vervelende probleem, ik krijg maar niet genoeg druk op mijn remmen,
ik moet altijd 2x pompen vooraleer mijn mini een beetje remt,
heb al enorm veel ontlucht, langs de remmen de vloeistof ingespoten,......
dus lucht zit er in ieder geval niet meer op (ook na de 2de of 3de maal pompen zit hij vast, dus niet verder indrukken, wat ook wijst op geen lucht)
iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
en hoe kan ik ontdekken als hij voor/achter of links/rechts remt?
mvg
toom
voorkant van de grond, iemand in de auto op de rem laten trappen, kijken of je ze kan draaien en dan hetzelfde met de achterkant.
ik heb het ook gehad en toen zat een remschoen achter er verkeerd in.
meteen de remcilinders en de remschoenen maar vervangen.
en toen was het weer goed.
Toom, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
sorry, dubbelpost en kon niet verwijderen...
remschoenen zitten erin zoals het hoort,
remmen zijn volledig ontlucht(nogmaals gedaan vandaag)
nieuw remcilinder vanachter(die lekte)
andere zijn nog in orde,
nieuwe hoofdremcilinder
en toch moet ik 2x pompen
ik zie wel net dat het links/rechts is mijn remcircuit.
is dit mogelijk om dit voor/achter te maken door gewoon 2 leidingen te verwisselen of is dat prutsen?
mvg
toom
(ps, zag net bij het ontluchten: achteraan pomp hij veeel vloeistof eruit bij 1 maal pompen, vooraan pompt hij verdacht weinig vloeistof bij 1x pompen...)
hier iets mee te maken?
mvg
toom
vandaar dat ik 3 mailtjes tegelijk over dit onderwerp kreeg en eentje iets later:P
vooraan pompt hij verdacht weinig vloeistof bij 1x pompen...)
hier iets mee te maken?
misschien tijd om de flexibele slang(en) te vernieuwen (bij ouderdom willen ze nog wel eens dicht gaan zitten en/of als een klep gaan werken)
succes,
Theo van den Bogaard
merci,

voorlopig is het goed
hij remt nu zeer goed, maar dat duurt maar een dag of 2... nog al gehad.
ontluchten en remmen eens schuren+bijregelen en 2 dagen remt hij goed...
toch eens kijken achter schijfkitje
ik heb het volgende probleem met mijn remmen,
als ik stil sta dan heb ik goede remdruk pendaal voelt goed en stevig aan
heb alles goed ontlucht
maar als ik me motor start dan verlies ik al mijn remdruk!
ik heb een systeem met rem bekrachtiger en die nzit met een slang aangesloten op mijn inlaatspruitstuk, ik denk dat er daar iets mis gaat!
ik hoop dat iemand kan helpen?
gr
Richard
Bedoel je dat als je eenmaal rijdt, dat dan de remdruk ook weg is?
Of is het alleen bij het starten.
Dus:
voet op de rem -> starten met voet op rempedaal -> pedaal kun je dan verder intrappen, zo ja: is correct, dus niks mis mee.
idd als ik rijd!
Remcilindertjes achter al nagekeken?

Kunnen best lek zijn.
Heb je al nieuwe remvloeistof erin gedaan?
Om de twee jaar moet de remvloeistof vervangen worden.
Neem verder dit door:
viewtopic.php?t=2520
viewtopic.php?f=5&t=2246
heb overal compleet nieuwe remerij in zitten ook nieuwe leidingen!
lijkt me sterk dat die nu al kapot zijn!
hij staat al een maand op de zelfde plek met vloeistof in de leidingen maar heb nergens een lekage kunnen ontdeken
kan het niet zijn dat me rembekrachtiger niet meer goed is? die is namelijk niet vervangen!
gr
Richard
Je moet ingelogd zijn om te reageren.