bijna motor uitval onder rijden, wie heeft oplossing?

Mijn mini heeft een eigenaardig probleem.
We rijden een 1.3i uit 1993 met kat.
Onder het rijden dreigt de motor er mee op te houden, hij begint te stotteren en als je het gas intrapt gaat ie bijna uit. Als ie uit is even wachten en dan start ie ook weer. Als het probleem zich voordoet gaat de temperatuurmeter helemaal omlaag. Wie weet wat hier aan de hand is.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groeten Wim Lagerman.

Is dat sinds pas, plots begonnen???
Vocht (water) in je brandstoftank???

Gr. de Meester...

Donderdag 23 december 2004

Is het niet zo dat je met openlucht filter de kans aanwezig is dat je caberateur "bevriest" waardoor alles stilvalt

Is het niet zo dat je met openlucht filter de kans aanwezig is dat je caberateur "bevriest" waardoor alles stilvalt




Het is een injectie(1.3i)

Maar ik kan me voorstellen dat door de koude luchtde mengverhouding niet helemaal goed is.
Nu weet ik niet of de ecu dat corrigeert.

Donderdag 23 december 2004

Een Mini uit 1993 is een SPi, dus die welliswaar van Demelza is niet nodig (gaat over hetzelfde) en een SPi heeft geen carburateur ;)

|:( Dom, ik had carb. gelezen ipv kat en het jaartal verkeerd gelezen |:(

Dan is hoogstwaarschijnlijk je valve-sensor ingelopen (stuk dus).
Deze heeft vooralsnog alleen Rover (of natuurlijk een mini-garage) , ongeveer 75 Euri volgens mij.
Het maakt niet uit of je motor koud of warm is , bij een bepaalde rechtervoetstand houd je motor enorm in .... toch ???
Plaatsen nieuwe sensor :
Haal de oude stekker eraf , haal de 2 kruiskop philips2 boutjes eruit , neem de sensor eraf , neem het oude plastic plaatje eraf en zet dit op de nieuwe sensor , plaats de sensor maar let op het plaatje wat op het asje zit (aan de goede kant) , boutjes erin , stekker erin , starten , de eerste 10-15 minuten rijden loopt hij heel rot daarna gaat hij vanzelf weer rijden zoals vanouds (ECU leert zichzelf).
Laat je dit doen bij 'n garage ben je minstends 150-200 Euri kwijt!!
Zie topic : http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... ensor..jpg
Greetz , Jeroen2 :D

Gebeurt dit met vochtig/nat weer, of ook in de volle zon? Ik heb ook zoiets gehad met mijn SPi. Bleek dat de ECU niet meer vocht dicht was. Van binnen was er geen sprake van zichtbare lekkage, maar nadat de ECU voorzien was van een laag kit tussen de delen, heb ik geen problemen meer met de Balmoral.

Dat van jou is en ander probleem en heeft NIET de symptonen van dit topic.
Als er geen zichtbaar water in de ECU zit , heeft het daar dus niet aan gelegen , de IC's werken met maar 5Volt en kunnen dus heel goed tegen water!!
Dan heeft het zeker aan je vacuumslangetje gelegen , trek die nu maar 's los en ga maar 's 'n stukje rijden ....... hetzelfde effect niet!!!
Kortom OFFTOPIC.
Greetz , Jeroen2 :D

Je moet ingelogd zijn om te reageren.